ikke begrijpquote:Op woensdag 2 maart 2011 10:33 schreef Lutte het volgende:
Alaaf, alaaf, alaaf!
*helemaal in de sfeer komttt.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:34 schreef charmed_angel het volgende:
Waarom zeggen ze eigenlijk Alaaf???
quote:Over de herkomst van het woord Alaaf bestaan twee lezingen. Sommigen zeggen dat Alaaf een verbastering is van het woord elf. Elf is immers het "gekkengetal", denk aan de "Raad van Elf". Anderen zeggen dat Alaaf afkomstig is uit het oud-Keulse dialect; "all af", hetgeen zou betekenen "alles weg"; Dit is gegrond op de oorsprong van de carnaval, namelijk dat voor de vastentijd al het goed spijs en drank op moest; "Kölle Alaaf" ("Keulen Alaaf") zou verder ook kunnen betekenen "(behalve) Keulen, alles weg" of "Keulen voor alles". Het gebruik van het woord Alaaf komt voor in veel carnavalstradities, voornamelijk op de linkeroever van de Rijn. Ook in carnavalstradities in Nederland wordt de term gebruikt, met name in plaatsen langs de Duitse grens zoals Kerkrade en Venlo.
Kuussegat!! En het motto is: 't Is un skôn ding!quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:36 schreef Crazy-M het volgende:
Lutte, hoe heet jullie stad/dorp met carnaval, en welk motto hebben jullie ?
Kruikenstad. Het motto Zommedêene Zèmmerquote:Op woensdag 2 maart 2011 10:38 schreef Lutte het volgende:
[..]
Kuussegat!! En het motto is: 't Is un skôn ding!
Bij jullie?
hahaquote:Op woensdag 2 maart 2011 10:43 schreef Lutte het volgende:
Ik zit al sinds tien voor half tien hier in de mediatheek en heb nog steeds niks gedaan.
Kruikenstad wist ik, het motto niet.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:43 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Kruikenstad. Het motto Zommedêene Zèmmer
Uitleg Kruikenstad naam:
Vroeger was Tilburg textiel industrie. Overal had je die fabrieken staan. Om het wol te wassen werd er urine gebruikt. De arbeiders kregen dus een kruik mee naar huis om in te plassen. En zo werd het wol gewassen. Vandaar: Kruikenstad / kruikenzeikers.
Uitleg motto:
In het leven moet je vaak inspanningen doen om jouw doel te bereiken. Dat betekent dat je bij tegenslagen karakter moet tonen en vasthoudend moet zijn. Laat zien dat je ergens voor staat. De laatste loodjes wegen dan wel het zwaarst, maar iemand met karakter weet van doorzetten en zal zijn doel altijd bereiken.
Flink wat PMs en reacties toch?quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:43 schreef Lutte het volgende:
Ik zit al sinds tien voor half tien hier in de mediatheek en heb nog steeds niks gedaan.
Ja dat wel... Mijn PM/DM heeft sinds gistermiddag geen seconde rust gehad.quote:
geen dank voor de uitlegquote:Op woensdag 2 maart 2011 10:45 schreef Lutte het volgende:
[..]
Kruikenstad wist ik, het motto niet.Wel leuke uitleg.
ik en te vroeg ?quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:48 schreef JJH het volgende:
Crazy, je bent een beetje te vroeg.
Goedemorgen trouwens.
Overmorgen pas carnaval, maar ik doe het er voor.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:50 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
geen dank voor de uitleg
[..]
ik en te vroeg ?
Wou ik ook maar zeggenquote:Op woensdag 2 maart 2011 10:57 schreef JJH het volgende:
[..]
Overmorgen pas carnaval, maar ik doe het er voor.
STUWIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEquote:
Craaaaazzzzzzzzzyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyquote:
Hoe is het eilandbewoner ?quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:21 schreef Stuart het volgende:
[..]
Craaaaazzzzzzzzzyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |