ik heb nog even niet bijgelezen, maar bedankt iedereen voor de felicitaties

Zijn namen zijn Gerard Arent (vernoemd naar mijn zwager en vader), roepnaam Geert. Gewicht 3180 gram bij 51 cm. Bevalling was vrij heftig, achteraf bleek de jongeman een knoop in de navelstreng gezwommen te hebben, wat vermoedelijk ook de reden is geweest dat hij (steeds) rustiger werd qua bewegingen. Ik heb moeten wachten op het breken van de vliezen omdat ze bang waren dat hij bij het breken vast zou komen te liggen in het geboortekanaal met de navelstreng om zijn nek.
Toen ik eenmaal mocht persen (zo'n 20 minuten nadat ik al 10 cm had) bleef hij steken met z'n schoudertje en werd helemaal paars. Alle toeters en bellen, gelijk naar de kinderarts, alles was gelukkig goed. Vervolgens mocht ik zelf naar de ok omdat de placenta niet los wilde laten, en die werd onder een extra zware dosis verdoving via de epiduraal verwijderd (niet onder volledige narcose omdat ik om een uur of twee nog vier bruine boterhammen en soep had zitten eten).
Geert is vanaf het begin een natuurtalent aan de borst, en een rustig en tevreden mannetje. Geeft zo'n uur tot twee uur na de voeding (wat) melk terug, waarschijnlijk misselijk van binnengekregen vruchtwater.
Fotootjes:
![033.jpg]()
![043.jpg]()