abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93575124
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 21:48 schreef Praatpoeder het volgende:
Sharon schreef: Ik roepte :')
Ach ja er zijn zoveel mensen die niet goed zijn in spelling. En zeker op die leeftijd... Ik heb respect voor haar behalve na het lezen van dit verhaal sowieso al hoe ze zich opstelt en volwassen en ruimdenkend overkomt.
pi_93595661
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 00:55 schreef Noz het volgende:
Ach ja er zijn zoveel mensen die niet goed zijn in spelling.
Ah, je bedoelt jezelf?
pi_93595895
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 00:55 schreef Noz het volgende:

[..]

Ach ja er zijn zoveel mensen die niet goed zijn in spelling. En zeker op die leeftijd... Ik heb respect voor haar behalve na het lezen van dit verhaal sowieso al hoe ze zich opstelt en volwassen en ruimdenkend overkomt.
Leeftijd speelt daarin geen rol. Iedereen heeft toch les gehad op school waar de Nederlandse taal erin word gestampt! Echter lijkt het tegenwoordig een trend om te schrijven en spreken in straattaal, waardoor veel mensen niet eens meer schijnen te weten hoe werkwoorden in elkaar zitten of wanneer ze "zij" dienen te gebruiken ipv "hun". Dat is toch echt de basis van alles...irriteer me er altijd mateloos aan.

En nee ik ben zelf ook geen talenwonder en schrijf ook echt wel eens woorden met een "t" ipv "dt" etc, maar het komt gewoon super dom over als je dingen als "geroept" of "hun zijn" schrijft of zegt...zegt mijns inziens al veel over de persoon zelf.
pi_93596428
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:19 schreef bambino82 het volgende:

[..]

Leeftijd speelt daarin geen rol. Iedereen heeft toch les gehad op school waar de Nederlandse taal erin word gestampt! Echter lijkt het tegenwoordig een trend om te schrijven en spreken in straattaal, waardoor veel mensen niet eens meer schijnen te weten hoe werkwoorden in elkaar zitten of wanneer ze "zij" dienen te gebruiken ipv "hun". Dat is toch echt de basis van alles...irriteer me er altijd mateloos aan.

En nee ik ben zelf ook geen talenwonder en schrijf ook echt wel eens woorden met een "t" ipv "dt" etc, maar het komt gewoon super dom over als je dingen als "geroept" of "hun zijn" schrijft of zegt...zegt mijns inziens al veel over de persoon zelf.
:')
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_93596642
Echt kommmaaaaan people.
Zzzzeikerds..
  Moderator donderdag 3 maart 2011 @ 16:39:17 #31
249559 crew  Lavenderr
pi_93596686
Indrukwekkend verhaal, wat een ervaring.
Reken maar dat zoiets je vormt voor het leven.
Goed geschreven ook. Je gaat helemaal mee in het verhaal, en dat voor een meisje van 14 jaar.
pi_93625820
quote:

[..]

Deels mee eens.

We kunnen het er allemaal over eens zijn dat Sharon niet 1 van de meest slimme personen in het huis is.

Wel is het zo dat het niets zegt over iemands intelligentie of iemand wel of niet goed kan schrijven.
Er zijn zat mensen die heel heel slim en begaafd zijn maar gewoonweg de Nederlandse taal niet goed beheersen of analfabeet/dyslectisch zijn.

Ik vind het knap geschreven. De datum had alleen wel bovenaan gemoeten want ik zat ook wel tijdens het lezen erg op te letten. Doe ik automatisch maar storen doe ik me er niet zo aan.

Wat Sharon heeft meegemaakt is erg. Haar reactie daarna, als ze eenmaal omhoog geklommen is en veilig zit met haar familie is wel verwaand.

Op het moment dat er zich een natuurramp voltrekt is het ieder voor zich en is het personeel van het hotel ineens geen personeel meer maar gewoon "volk" dat zichzelf moet redden en waarschijnlijk als eerste zijn/haar bekenden/vrienden.

Het beeld van de overleden mensen zal je eeuwig bij blijven. De mensen die met de stroom mee werden gesleurd of waar keihard een auto tegenaan is gebotst in het water.

Ik heb diverse documentaires (BEELDEN) gezien en die waren schokkend te noemen.

Een indrukwekkend geheim en zeker een geheim waar iemand hulp bij nodig heeft om het te verwerken.

Ik vind wel dat Sharon positief in het leven staat zoals ze in het huis zit. Vlotte meid, kan met veel mensen goed opschieten, goedlachs. Heel goed.
pi_93626116
Omdat het zonde zou zijn als iemand dit indrukwekkende verhaal niet leest omdat het zo lang is heb ik het even samengevat. Hopelijk staan er geen fouten in.

SAMENVATTING:

Sharon is op 26 december 2004 aan het snorkelen in Koh Phi Phi (Thailand), plots verdwijnt het water de zee in. Vissen liggen voor dood op de droge zeebodem. Sharon probeert (jong en naief) de vissen te redden tot haar vader haar er op wijst dat het water terug naar de kust komt. Dat is de grote boze donkere tsunamigolf. Sharon begint te rennen richting haar familie (vader, moeder en broer). Samen worden ze al snel ingehaald door het water. Ze verliezen elkaar uit het oog. Sharon weet zich ergens aan vast te houden, haar vader kan haar niet redden. Chinezen en Japanners die haar wel kunnen redden negeren haar. Na een lang gevecht met het water verzamelt ze de kracht en moed om naar de kant te zwemmen.

Ze weet een rots te bereiken alwaar ze de berg op kan klimmen. Daar kijkt ze neer op de chaos en verwoesting die de tsunami aangericht heeft. Op de berg spot ze haar familie, verspreid over de omgeving. Met de hulp van locals weten Sharon, haar familie en andere toeristen hogerop de berg te klimmen. Deze urenlange beproeving was nodig omdat er via telefonisch contact gehoord was dat er nog een grotere golf zou komen.

Hoger op de berg komen honderden overlevenden bij elkaar om de nacht door te brengen. Sharon raakt geëmotioneerd door de vrijgevigheid van de locals die zelf net alles kwijt zijn geraakt. Met z'n allen brengen ze daar de nacht door. Vroeg in de ochtend trekken ze weer naar beneden.

Plunderaars blijken alles, behalve dat wat in de kluis zat, gestolen te hebben van Sharon en haar familie. Ze hoopt dat het naar iemand gegaan is die het nodig heeft. Overal is het chaos, toch weten ze met een boot het vaste land van Phuket te bereiken. Daar blijkt geen Nederlands tentenkamp te zijn, ze voelt zich in de steek gelaten. Haar broertje had een snee in z'n zij, daarvoor hadden ze nog wat medische zorg nodig. Vrij snel daarna zijn ze naar Nederland gevlogen. Ze wil nog een keer terug om het verhaal af te sluiten.

Respect.
pi_93642784
quote:

[..]

Tja ik vind dat ook een zorgelijk feit. Ik irriteer mij alleen niet zo snel. En daarbij vind ik haar verhaal indrukwekkend en ze komt over als een sterk persoon. Dat staat in principe los van haar intelligentie en taalvaardigheid, iets waar het ook niet echt om te doen is in dit topic.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:18:18 #35
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_93643017
quote:

[..]

Ik erger me er aan als iemand het woord "irriteer' volkomen verkeerd gebruikt :')
Of de dt vergeet in stam + t

:+

Best irritant dat je je kan ergeren aan zulke nonsens
pi_93644192
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:18 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Ik erger me er aan als iemand het woord "irriteer' volkomen verkeerd gebruikt :')
Of de dt vergeet in stam + t

:+

Best irritant dat je je kan ergeren aan zulke nonsens
Hehe tja Nederlanders, die hebben altijd wel wat te klagen!

Doet verder ook niets af aan haar verhaal dat vast indruk zal maken op bepaalde mensen. Het was ook niet mijn bedoeling om hier een hele grammatica oorlog over te gaan voeren en daarvoor dan ook mijn excuses.

Mijn reactie heb ik geschreven na het lezen van het artikel en in combinatie met de vele complimenten over de schrijfwijze kon ik het gewoonweg niet laten om te reageren... Zal me in het vervolg proberen in te houden haha.
pi_93644618
Kom op mensen. Sharon was 14 toen ze dit schreef. Ik ergerde me ook aan de fouten, maar het gaat om de inhoud. Als je na een dergelijk verhaal aankomt met opmerkingen als 'ze zei roepte' heb je totaal geen empathisch vermogen. Reageer op de inhoud of zwijg respectvol.
pi_93651691
Ben blij dat internet en fora bestaan anders zou iedereen zulk soort frustraties buitenshuis uiten :9

Back on topic... (Of moest dat met "dt"?) w/
pi_93690227
HOAX alsof ze dit echt heeft meegemaakt... heel dat sst is trouwens een schijtprogramma en mooi dat het binnen 3wk. eraf wordt gehaald.
hahahaha
  zondag 6 maart 2011 @ 06:46:15 #40
34915 Blackadder2
C'est la fuckin' vie
pi_93717417
Erg indrukwekkend verhaal. Ik vond Sharon tot dusver niet zo bijzonder, maar na dit gelezen te hebben wel. Wat een ervaring zeg. En ze heeft het heel goed, feitelijk maar ook met scherpe herinneringen aan allerlei emoties om zich heen, verwoord. Top, heel knap. :)

Nu ben ik zelf de allergrootste zeikerd voor wat betreft taal en spelling. Maar dat er hier mensen het presteren (overigens soms mèt taalfouten) te gaan etteren dat een 14-jarig meisje, in een verslag van een gebeurtenis die niemand van ons (hopelijk) ooit meegemaakt heeft, en ook nooit mee zal maken, enige taalfouten maakt: dat is toch wel heel bar hoor. :r
Hoe krijg je het voor elkaar. Om nog maar te zwijgen over de loser die heeft gemeend om hierboven zijn neanderthalercommentaar te moeten spuien. Dankjewel knul! :W En nu weer lekker je medicatie innemen hè?! ;(
'Beam me up Scotty'
pi_93824895
Helemaal mee eens, Blackadder2!
pi_93851701
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 06:46 schreef Blackadder2 het volgende:
enige taalfouten maakt: dat is toch wel heel bar hoor. :r
Een gemiddelde van 2 fouten per zin vind ik inderdaad heel bar...

Maar dit programma is toch snel van de buis, hoeven we dit soort onzin van jullie ook niet meer aan te horen _O-
pi_93854856
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 10:30 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

Een gemiddelde van 2 fouten per zin vind ik inderdaad heel bar...

Maar dit programma is toch snel van de buis, hoeven we dit soort onzin van jullie ook niet meer aan te horen _O-
Zo te lezen hiervoor zijn er alleen maar perfectionisten.
Ouwehoeren op top niveau
pi_93858211
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 06:46 schreef Blackadder2 het volgende:
Maar dat er hier mensen het presteren (overigens soms mèt taalfouten) te gaan etteren dat een 14-jarig meisje, in een verslag van een gebeurtenis die niemand van ons (hopelijk) ooit meegemaakt heeft, en ook nooit mee zal maken, enige taalfouten maakt: dat is toch wel heel bar hoor.
Begrijp je punt en had dan ook al mijn excuses aangeboden, maar je kan mijns inziens ook overdrijven hoor. Het is voor haar inderdaad een heftige gebeurtenis geweest zo te horen, maar om nou te zeggen dat dit op mij een grote indruk maakt ... nee sorry.

Je doet net alsof zij de enige is in de wereld die wel eens iets ergs heeft meegemaakt. Zoals ze in Secret Story al hadden aangegeven gebeuren er alleen al op jaarbasis 950 natuurrampen. Tel daarbij alle vreselijke ongelukken, persoonlijke trauma's etc bij op en dan kan je zo goed als de halve wereld wel de hemel in prijzen.

Iedereen maakt wel eens iets ergs mee, de een wat meer dan de ander. Zo is het leven nu eenmaal!
pi_93866502
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 13:52 schreef bambino82 het volgende:

[..]

Begrijp je punt en had dan ook al mijn excuses aangeboden, maar je kan mijns inziens ook overdrijven hoor. Het is voor haar inderdaad een heftige gebeurtenis geweest zo te horen, maar om nou te zeggen dat dit op mij een grote indruk maakt ... nee sorry.

Je doet net alsof zij de enige is in de wereld die wel eens iets ergs heeft meegemaakt. Zoals ze in Secret Story al hadden aangegeven gebeuren er alleen al op jaarbasis 950 natuurrampen. Tel daarbij alle vreselijke ongelukken, persoonlijke trauma's etc bij op en dan kan je zo goed als de halve wereld wel de hemel in prijzen.

Iedereen maakt wel eens iets ergs mee, de een wat meer dan de ander. Zo is het leven nu eenmaal!
Je hebt het empathisch vermogen van een zak aardappelen. Heb jij op 14-jarige leeftijd gezien hoe een heel eiland verwoest werd? Bij deze ramp zijn ruim 290.000 mensen om het leven gekomen. 290.000 doden. Had jij daar willen zijn?
pi_93866817
Even ter aanvulling, de 950 natuurrampen die in 2010 plaats vonden hadden een totaal dodental van 295.000. Vergelijk dat even met de 290.000 doden bij deze ene tsunami.
Bron: http://www.vwkweb.nl/cms/(...)ew&id=4350&Itemid=26
pi_93866935
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 17:22 schreef Papiergeld het volgende:
Even ter aanvulling, de 950 natuurrampen die in 2010 plaats vonden hadden een totaal dodental van 295.000. Vergelijk dat even met de 290.000 doden bij deze ene tsunami.
Bron: http://www.vwkweb.nl/cms/(...)ew&id=4350&Itemid=26
Je hebt helemaal gelijk!! wat een onzin sommige mensen hier uit kramen..... |:(
pi_93874062
Ik mis even de bron van dit verhaal. Waar komt het vandaan?

Ach en boeie of er spelfouten in staan of niet, het gaat om de strekking en die is heftig.
  woensdag 9 maart 2011 @ 20:49:18 #49
336001 Antebella
Alle Dagen Dromen
pi_93876680
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 20:02 schreef boarn het volgende:
Ik mis even de bron van dit verhaal. Waar komt het vandaan?

Ach en boeie of er spelfouten in staan of niet, het gaat om de strekking en die is heftig.
Bron: http://nl.tisei.org/web/s(...)60-898C-15E89D8D7120

Is een soort forum, de bovenste post van dat topic is van haar moeder en een stukje naar beneden staat het verhaal van Sharon.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 13:11:22 #50
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93952974
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 12:43 schreef Maanvis het volgende:
De hele dag al clues over haar geheim op TV....

:9.
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 12:44 schreef Maanvis het volgende:
Zou de redactie de bewoners hierover moeten informeren? Als ontzettend goede clue in het huis voor Sharon's geheim?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')