quote:Amsterdamsche Football Club Ajax, kortweg AFC Ajax of gewoon Ajax, is een Nederlandse profvoetbalclub uit Amsterdam. De club is opgericht op 18 maart 1900 en is een van de drie traditionele topclubs in Nederland. Sinds de oprichting van de Eredivisie speelt de club onafgebroken in deze hoogste divisie. Ajax is over de hele geschiedenis gerekend de voetbalclub met de meeste gewonnen prijzen. Op de UEFA ranglijst van de beste clubs in Europa staat Ajax anno 2010 als tweede Nederlandse club op de 31ste plaats.[1] De club heeft een beursnotering, zie daarvoor het artikel over AFC Ajax NV. Sinds 1996 speelt de club haar thuiswedstrijden in de Amsterdam ArenA.
Zie het Twente ook doen, en PSV helemaal.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:50 schreef Morendo het volgende:
Ik denk niet dat Ajax kampioen wordt. Zie ons nog wel wat verspelen in uit-wedstrijden en wellicht tegen Twente thuis.
Maar die hebben een voorsprongetje. Als er iemand was gekomen als vervanging voor Suarez en Urbu, of wanneer die bleven, dan hadden we wel een echte kans gehad.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:53 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Zie het Twente ook doen, en PSV helemaal.
PSV heeft een grote voorsprong, maar die hebben een hele lastige programma. Twente heeft het het makkelijkst, alleen weet ik niet hoe ze omgaan met verliespartijen, of ze komen er sterker uit, of het wordt niks.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
Maar die hebben een voorsprongetje. Als er iemand was gekomen als vervanging voor Suarez en Urbu, of wanneer die bleven, dan hadden we wel een echte kans gehad.
Als we Suarez gewoon het hele seizoen hadden gehad zonder het bijt incident durf ik te zeggen dat je nu gewoon boven aan had gestaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
Maar die hebben een voorsprongetje. Als er iemand was gekomen als vervanging voor Suarez en Urbu, of wanneer die bleven, dan hadden we wel een echte kans gehad.
Dat hij al spaans aan het leren is. En dat Laudrup zijn voorbeeld is.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:27 schreef DuvelDuvel het volgende:
Iemand gister Holland Sport gezien?
Had Eriksen nog wat te vertellen.
Brian of Michael?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:08 schreef hamburgerjongen het volgende:
[..]
Dat hij al spaans aan het leren is. En dat Laudrup zijn voorbeeld is.
http://www.uitzendinggemi(...)4ca7d455ce584bed5315 rond 32:30 ik ga het nu ff kijken, bedankt voor de tipquote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:27 schreef DuvelDuvel het volgende:
Heb vandaag wel naar de herhaling gekeken, maar Eriksen zei niet veel interessants of zo. Het was een Q&A; "wie was je grote voorbeeld", "waarom koos je voor Ajax als je een goede stage liep bij Barcelona" etc.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:27 schreef DuvelDuvel het volgende:
Ja misschien een bedank kaartje naar Marcelo sturenquote:
Ik vind Vertonghen ook wel een meerwaarde, maar het is zo'n domme voetballer soms. Gaat hij als verdediger lopen mekkeren en schreeuwen tegen de scheids en krijgt dan geel. Nou, dan kun je de hele wedstrijd niks meer permitteren. (Ik dacht dat het permiteren was altijdquote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:32 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ja misschien een bedank kaartje naar Marcelo sturenVertonghen kan Ajax echt niet missen momenteel. Daarbij staat hij al op 4 gele kaarten dus een wedstrijden zonder staat al voor de deur.
Dat je dat dacht is te begrijpen, ook zo onlogisch de spelling. Kut Nederlandsquote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:35 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ik vind Vertonghen ook wel een meerwaarde, maar het is zo'n domme voetballer soms. Gaat hij als verdediger lopen mekkeren en schreeuwen tegen de scheids en krijgt dan geel. Nou, dan kun je de hele wedstrijd niks meer permitteren. (Ik dacht dat het permiteren was altijd)
Ik niet. Maar ik denk dat dit komt vanwege de uitspraak.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:35 schreef Jojoortje het volgende:
(Ik dacht dat het permiteren was altijd)
Ik zie overal rode lijntjes, heb altijd alles op UK staanquote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:38 schreef Jojoortje het volgende:
Ik maak echt nooit spelfouten, maar zag opeens een rood lijntje onder permiteren
Is dat een speciale FOK! service voor moderators?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:38 schreef Jojoortje het volgende:
Ik maak echt nooit spelfouten, maar zag opeens een rood lijntje onder permiteren
Nee, heb ik altijd al gehadquote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:39 schreef Morendo het volgende:
[..]
Is dat een speciale FOK! service voor moderators?
Google Toolbarquote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:39 schreef Morendo het volgende:
[..]
Is dat een speciale FOK! service voor moderators?
Ik zie bij Google Toolbar, wel op Firefox, check en dan language.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:41 schreef Morendo het volgende:
[..]
Heb ik, maar dan zonder rode lijntjes.
Firefox.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:41 schreef Morendo het volgende:
[..]
Heb ik, maar dan zonder rode lijntjes.
Ach, ik heb het ook niet echt nodig.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:42 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik zie bij Google Toolbar, wel op Firefox, check en dan language.
Ik ook niet voor NL, sommige van sommige engelse woorden weet ik de spelling niet 100 % tho.quote:
Kaartje sturen zou wel lachen zijn!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:32 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ja misschien een bedank kaartje naar Marcelo sturenVertonghen kan Ajax echt niet missen momenteel. Daarbij staat hij al op 4 gele kaarten dus een wedstrijden zonder staat al voor de deur.
Ja inderdaad, dat is een lastige wedstrijd. Als zij bij ons kunnen winnen dan wordt het daar helemaal moeilijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:57 schreef avaz het volgende:
Ik zie het wel weer fout gaan op bezoek bij ADO , als die er het eerste kwartier meteen bovenop klappen. Sowieso werkt Ajax bij half Nederland als een rode lap op een stier
Ik zie ons daar helaas ook niet winnen, terwijl dat wel pure noodzaak is. Maar hopelijk hebben ze een tik gehad van de nederlaag bij NAC en gaan ze nu lopen kutten...quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:57 schreef avaz het volgende:
Ik zie het wel weer fout gaan op bezoek bij ADO , als die er het eerste kwartier meteen bovenop klappen. Sowieso werkt Ajax bij half Nederland als een rode lap op een stier
IK zie de wedstrijd van 6 Maart ook niet zo positief wat dat betreft.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:15 schreef 0634 het volgende:
[..]
Ik zie ons daar helaas ook niet winnen, terwijl dat wel pure noodzaak is. Maar hopelijk hebben ze een tik gehad van de nederlaag bij NAC en gaan ze nu lopen kutten...
In de thuis wedstrijd voelde ik het verlies al helemaal aankomen, omdat druk zetten op Ajax in die periode verlies betekende. Tegenwoordig speelt Ajax toch een stuk compacter dus het kan uiteraard altijd misgaan, maar heb er wel een vrij goed gevoel over.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:18 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
IK zie de wedstrijd van 6 Maart ook niet zo positief wat dat betreft.
Je mag best hardop zeggen dat je het een NSDAP'er vindt. Doen wij ook.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:31 schreef avaz het volgende:
Toivonen was ook al 2 weken lekker bezig. Goed voor 't schattige blonde knaapje
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:22 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Moest wel lachen, PSVers die Ajax nu "matennaaiers" gaan noemen omdat ze een belastende verklaring over Toivonen aflegde, en PSV niet over Marcelo.
Wat moesten we dan? Wij hebben toch niks met PSV te maken en we zijn al helemaal geen "maten" met ze.
Dat denk ik toch echt wel.. zal zeker 1 wedstrijd schelen..quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:03 schreef Tarado het volgende:
Ach die verklaringen van spelers zijn niet zo van enorme invloed op het wel of niet straffen of het aantal wedstrijden
Ik denk dat de voetbalpraat programma's meer invloed hebben op de strafmaatquote:Op woensdag 2 maart 2011 00:06 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dat denk ik toch echt wel.. zal zeker 1 wedstrijd schelen..
ahh, the voice of the masses!quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat de voetbalpraat programma's meer invloed hebben op de strafmaat
Die hoeft zich echt niet druk te maken over aanbiedingen lijkt mequote:Op woensdag 2 maart 2011 13:35 schreef Morendo het volgende:
Zijn er niet meer clubs die een keeper zoeken dan? Arsenal misschien.
Bizar.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:48 schreef Afwazig het volgende:
Neuer hangt een prijskaartje van 25 miljoen aan
Die zullen vast nog wel 7 talenten tot hun beschikking hebben. Stekelenburg is goed genoeg om gelijk naar een topclub te gaan, maar zo veel zijn er niet die nog een keeper nodig hebben. Chelsea heeft Czech, Barcelona Valdes, Madrid Casillas, Bayern München is wat minder, maar die hebben een talentvolle keeper die ze de kans willen geven. Italiaanse clubs willen toch eigenlijk altijd een Italiaanse keeper?quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:35 schreef Morendo het volgende:
Zijn er niet meer clubs die een keeper zoeken dan? Arsenal misschien.
Maar Arsenal wel over hun prijzenkast.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die hoeft zich echt niet druk te maken over aanbiedingen lijkt me
Vind Valdes toch niet in het rijtje passenquote:Op woensdag 2 maart 2011 14:02 schreef Adames het volgende:
[..]
Die zullen vast nog wel 7 talenten tot hun beschikking hebben. Stekelenburg is goed genoeg om gelijk naar een topclub te gaan, maar zo veel zijn er niet die nog een keeper nodig hebben. Chelsea heeft Czech, Barcelona Valdes, Madrid Casillas, Bayern München is wat minder, maar die hebben een talentvolle keeper die ze de kans willen geven. Italiaanse clubs willen toch eigenlijk altijd een Italiaanse keeper?
Hebben bijna altijd een Braziliaan of Italiaan.quote:Op woensdag 2 maart 2011 14:02 schreef Adames het volgende:
[..]
Die zullen vast nog wel 7 talenten tot hun beschikking hebben. Stekelenburg is goed genoeg om gelijk naar een topclub te gaan, maar zo veel zijn er niet die nog een keeper nodig hebben. Chelsea heeft Czech, Barcelona Valdes, Madrid Casillas, Bayern München is wat minder, maar die hebben een talentvolle keeper die ze de kans willen geven. Italiaanse clubs willen toch eigenlijk altijd een Italiaanse keeper?
Als ik dit zo lees moet ik meteen aan Jeroentjuhh denkenquote:Frank de Boer is van plan in het bekerduel met RKC Waalwijk enkele spelers te sparen. Niet omdat hij het bekertoernooi niet serieus neemt of denigrerend wil overkomen naar RKC
Hij is 24, kan dus nog makkelijk 12 jaar mee. Zo raar is dat niet. Zeker wanneer je kijkt wat een Carroll moest kosten.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:48 schreef Afwazig het volgende:
Neuer hangt een prijskaartje van 25 miljoen aan
Kwam een week geleden al langsquote:
niet veel. ik vind al die aandacht voor hem ook wat overdreven. ja hij is heel talentvol, maar hij speelt heel vaak ook heel onzichtbaar. was iemand als Dani niet ook ooit heel talentvol?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:27 schreef DuvelDuvel het volgende:
Daniquote:Op woensdag 2 maart 2011 19:00 schreef Vinifera het volgende:
[..]
niet veel. ik vind al die aandacht voor hem ook wat overdreven. ja hij is heel talentvol, maar hij speelt heel vaak ook heel onzichtbaar. was iemand als Dani niet ook ooit heel talentvol?
Dani ging iets te vaak langs het lijntje, wel een talent maar het lijkt bij Eriksen allemaal wat stabielerquote:Op woensdag 2 maart 2011 19:00 schreef Vinifera het volgende:
[..]
niet veel. ik vind al die aandacht voor hem ook wat overdreven. ja hij is heel talentvol, maar hij speelt heel vaak ook heel onzichtbaar. was iemand als Dani niet ook ooit heel talentvol?
stekelenburg lijkt me geen goed idee om te sparenquote:Op woensdag 2 maart 2011 14:27 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
Frank de Boer is van plan in het bekerduel met RKC Waalwijk enkele spelers te sparen. Niet omdat hij het bekertoernooi niet serieus neemt of denigrerend wil overkomen naar RKC, maar omdat Ajax een zeer druk programma heeft. Dit vertelde de trainer tijdens het persmoment.
Twee vliegen
"Ik wil twee of drie jongens sparen door ze rust te geven. Maar wie dat zijn, merken jullie morgen wel," zei De Boer. "We hebben uiteraard respect voor RKC, maar ook een vol programma, met AZ en Spartak Moskou alweer op komst."
De trainer wil voorkomen dat zijn veelal jonge spelers overbelast raken en daarom een beroep doen op spelers die niet altijd in de basis staan. "De nummers twaalf tot en met achttien moeten wel het idee hebben dat er voor hen perspectief is. Zij moeten ook het gevoel hebben dat ze erbij horen."
Ondanks het sparen van enkele Ajacieden hoopt De Boer de fans ook een fijne avond te bezorgen. Er zijn tot nu toe ongeveer 23.000 kaarten verkocht. "We hopen de finale van de beker te bereiken door ook nog eens goed te voetballen. Als dat lukt, slaan we twee vliegen in een klap. En als dat niet lukt, moeten we in ieder geval zorgen dat we in de finale staan."
Overigens vindt Christian Eriksen het helemaal niet erg om veel wedstrijden in korte tijd te spelen. De Deen schoof eveneens aan tijdens het persmoment. "Ik wil altijd voetballen, maar het is de trainer die bepaalt," antwoordde Eriksen op een vraag van
http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/7730
Ik denk dat hij Stekelenburg, van der Wiel, de Zeeuw en Enoh of eriksen spaart, zij hebben toch een zwaardere zomer gehad dan de rest.
wat ik eigenlijk jammer vind, is dat de jong het kind van de rekening lijkt te worden omdat eriksen per se op nummer 10 moet spelen. daar vind ik de jong ook het best tot zijn recht komen. hij speelt echt een stuk minder in de spits of op de rechterkant van het middenveld, terwijl ik de jong eigenlijk al verder vind in zijn ontwikkeling dan eriksen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dani ging iets te vaak langs het lijntje, wel een talent maar het lijkt bij Eriksen allemaal wat stabieler
ja klopt, maar is toch een soort halve oplossing om beide spelers te kunnen opstellenquote:Op woensdag 2 maart 2011 19:13 schreef 0634 het volgende:
Niet echt. Want Ajax speelt onder de Boer met de punt naar achteren.
helaas heeft ajax zo weinig mogelijkheden voorin. elham lijkt me ook wel toe aan een wisselbeurt...quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:06 schreef Jojoortje het volgende:
Van der Wiel, de Zeeuw en Enoh mag hij van mij wel sparen
Een wisselbeurt van een jaartje of 3.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:17 schreef Vinifera het volgende:
[..]
helaas heeft ajax zo weinig mogelijkheden voorin. elham lijkt me ook wel toe aan een wisselbeurt...
Of 2.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:22 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Een wisselbeurt van een jaartje of 3.
ik vond vd Wiel uitstekend tegen PSV. Met Steek en Jantje de besten.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:06 schreef Jojoortje het volgende:
Van der Wiel, de Zeeuw en Enoh mag hij van mij wel sparen
Zeker! hij gaat je pas storen als hij dit seizoen te vaak opkomt en zijn voorzet laat zienquote:Op woensdag 2 maart 2011 20:05 schreef 0634 het volgende:
[..]
ik vond vd Wiel uitstekend tegen PSV. Met Steek en Jantje de besten.
Ach hij is nog jong, dan zitten er wel eens slechte seizoenen tussenquote:Op woensdag 2 maart 2011 20:18 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Zeker! hij gaat je pas storen als hij dit seizoen te vaak opkomt en zijn voorzet laat zien. Wat toch een mysterie blijft voor mij omdat hij vorig jaar zelfs een goed schot had
Tja, het lijkt net of hij dan de motivatie wel kan vinden. Soms heb ik het gevoel dat hij dat mist tegen de kleinere clubs.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:05 schreef 0634 het volgende:
[..]
Joh.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:29 schreef Jojoortje het volgende:
Soms heb ik het gevoel dat hij dat mist tegen de kleinere clubs.
Ja, weet je wel hoe schandalig dat klinkt? Je speelt gvd bij Ajax, verdient belachelijk veel en dan mis je de motivatie om tegen de kleinere clubs te spelen?quote:
Ik ben het met je eens hoor, maar het is niet anders. We zijn gereduceerd tot wat we nu zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:45 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ja, weet je wel hoe schandalig dat klinkt? Je speelt gvd bij Ajax, verdient belachelijk veel en dan mis je de motivatie om tegen de kleinere clubs te spelen?
Eensch. Hij deed het topquote:Op woensdag 2 maart 2011 20:05 schreef 0634 het volgende:
[..]
Hm, ik denk dat dat altijd een probleem is geweest. AC Milan motiveert iedereen meer dan Roda JC. Is altijd zo geweest, zal ook altijd zo zijn. Maar vroeger maakte dat niet zoveel uit, want Roda werd op kwaliteit wel aan de kant gezet. Ook met mindere motivatie.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:45 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ja, weet je wel hoe schandalig dat klinkt? Je speelt gvd bij Ajax, verdient belachelijk veel en dan mis je de motivatie om tegen de kleinere clubs te spelen?
Overzichtquote:Op woensdag 2 maart 2011 22:17 schreef Jezus_Christus. het volgende:
Wat betalen jullie voor een seizoenskaart bij Ajax? Die losse kaartjes elke keer zijn ook tering duur.
Bedankt. De prijzen van volgend jaar zullen wel ongeveer gelijk zijn. Wel ziek dat er voor de F-Side een wachttijd van 6 jaar is.quote:
Hij is ook zeker wel goed, alleen past hij niet in het Ajax systeem.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:28 schreef Vinifera het volgende:
[..]
toch jammer, want ik vond het altijd een prima voetballer
Doe eens even heel snel verlengen Rick.quote:Agent De Jong: "De bal ligt bij Ajax"
Ajax is voornemens om het contract van Siem de Jong open te breken, op te waarderen en te verlengen. Na het aankondigen van die plannen bleef het echter stil. Algemeen directeur Rik van den Boog wil niet zeggen waarom de club wacht.
"Na het gesprek met Van den Boog in november is er nog steeds geen afspraak gemaakt", zegt de verbaasde zaakwaarnemer Louis Laros donderdag in De Telegraaf. "De bal ligt bij Ajax."
De 22-jarige De Jong, die ook onder Frank de Boer een vaste kracht is, heeft wel oren naar een nieuwe verbintenis. "Siem wil graag naar Ajax luisteren. We wachten maar rustig af", aldus Laros.
De Jong speelde tot dusver 76 wedstrijden in de Eredivisie. Daarin scoorde hij negentien keer. Zijn huidige contract loopt door tot medio 2013.
Want?quote:Op donderdag 3 maart 2011 12:13 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Doe eens even heel snel verlengen Rick.
Van mij hoeft het niet, ze hebben duidelijk de verkeerde de Jongquote:Op donderdag 3 maart 2011 12:13 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Doe eens even heel snel verlengen Rick.
Ik zie onze De Jong anders geweldig spelen als die bij Twente zou zijn, like usualquote:Op donderdag 3 maart 2011 12:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Van mij hoeft het niet, ze hebben duidelijk de verkeerde de Jong.
Zou inderdaad nergens op slaan.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:26 schreef DuvelDuvel het volgende:
Waarom zou je zn contract niet verlengen.
Lijkt me ook logisch om zijn contract te verlengen maar waarom die zaakwaarnemer zonodig naar de Geilegraaf belt omdat het hem te lang duurt is mij onduidelijk, hij zal het nummer van van de Boog toch ook wel hebbenquote:Op donderdag 3 maart 2011 13:26 schreef DuvelDuvel het volgende:
Het is een jongen uit de eigen jeugd. Gezonde Nederlandse gast. Grote kerel, kan goed voetballen. Staat bij alle trainers in de basis. Waarom zou je zn contract niet verlengen.
Precies. Geen superster, maar kan op meerdere plekken uit de voeten en zal dus altijd wel zijn wedstrijdjes meepikken.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:26 schreef DuvelDuvel het volgende:
Het is een jongen uit de eigen jeugd. Gezonde Nederlandse gast. Grote kerel, kan goed voetballen. Staat bij alle trainers in de basis. Waarom zou je zn contract niet verlengen.
Ben benieuwd naar het positiespel, tegen een club als RKC kun je denk ik heel makkelijk zien wie het beheerst en wie niet.quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:39 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
en hebben we al zin in vanavond?
Ik niet, verwacht een enorme zaadpot in een sfeerloze halfgevulde arena, die uiteindelijk door ajax met 2-0 gewonnen wordt.
Yup. Verwacht ik ook. Een zaadpot. Al verwacht ik een moeizame 3-1 na een 1-1 ruststand. Het is een verplicht nummertje tussen twee topwedstrijden (min of meer) in. Ajax kennende hoef je je dan bepaalt niet te verheugen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:39 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
en hebben we al zin in vanavond?
Ik niet, verwacht een enorme zaadpot in een sfeerloze halfgevulde arena, die uiteindelijk door ajax met 2-0 gewonnen wordt.
Ik ga dit topic verder volgen na de nederlaag van vanavond...quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:49 schreef 0634 het volgende:
[..]
Yup. Verwacht ik ook. Een zaadpot. Al verwacht ik een moeizame 3-1 na een 1-1 ruststand. Het is een verplicht nummertje tussen twee topwedstrijden (min of meer) in. Ajax kennende hoef je je dan bepaalt niet te verheugen.
Een RKC-fan, begrijp ik?quote:Op donderdag 3 maart 2011 19:09 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Ik ga dit topic verder volgen na de nederlaag van vanavond...
Rechtstreeks met van den Boog bellen creëert geen urgentie natuurlijk. Op deze manier wordt er wel druk gezet. Die zaakwaarnemer doet wat goed is voor Siem, niet noodzakelijkerwijs hetzelfde als dat wat goed is voor Ajax.quote:Op donderdag 3 maart 2011 13:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lijkt me ook logisch om zijn contract te verlengen maar waarom die zaakwaarnemer zonodig naar de Geilegraaf belt omdat het hem te lang duurt is mij onduidelijk, hij zal het nummer van van de Boog toch ook wel hebben
Zeker, dit is gewoon een mooie degelijke overwinning zonder al te veel krachten verspeeld te hebbenquote:Op donderdag 3 maart 2011 22:42 schreef 0634 het volgende:
Goede goal ook van Siem. Mooie actie.
Verder, verplicht nummertje. Al had ik het saaier verwacht.
Hoe oud ben jij danquote:Op donderdag 3 maart 2011 22:49 schreef Tarado het volgende:
De laatste bekerfinale tegen Twente (1979) heb ik nog in de kuip gezien, dit keer maar voor de tv
Idd, Blind moet ook gewoon trots zijn op zo'n kopbal!quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:12 schreef msnk het volgende:
Zelfs Mounir speelde een aardige wedstrijd, en hij was nog wel de slechtste vandaag bij Ajax. Blind vond ik prima na zijn eerdere fouten, wat een kopbal trouwensHeel erg blij met het vertoonde spel, hopelijk tonen ze dat ook gewoon in de finale.
Het is toch genieten om te zien hoe goed en belangrijk Sulejmani met iedere wedstrijd wordt eyDat is wel 's anders geweest.
Ik vond mounir niet goed. Gewoon rampzalig als altijd. Geen passes te veel overbodige acties. Op dat ene goal na eigenlijk nutteloosquote:Op donderdag 3 maart 2011 23:12 schreef msnk het volgende:
Zelfs Mounir speelde een aardige wedstrijd, en hij was nog wel de slechtste vandaag bij Ajax. Blind vond ik prima na zijn eerdere fouten, wat een kopbal trouwensHeel erg blij met het vertoonde spel, hopelijk tonen ze dat ook gewoon in de finale.
Het is toch genieten om te zien hoe goed en belangrijk Sulejmani met iedere wedstrijd wordt eyDat is wel 's anders geweest.
Yup mee eens. Iedere keer als de bal kwam, ging hij er mee aan de wandel. Irritant.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:33 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ik vond mounir niet goed. Gewoon rampzalig als altijd. Geen passes te veel overbodige acties. Op dat ene goal na eigenlijk nutteloos
Voor open goal kon ie m er met links in schieten. Doet ie er eerst 5 minuten over om achter de bal te komen, en dan een 3dubbele schaar alvorens de bal tegen een RKCer aan te schieten.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:35 schreef 0634 het volgende:
[..]
Yup mee eens. Iedere keer als de bal kwam, ging hij er mee aan de wandel. Irritant.
quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:33 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ik vond mounir niet goed. Gewoon rampzalig als altijd. Geen passes te veel overbodige acties. Op dat ene goal na eigenlijk nutteloos
Ik mag 'm totaal niet, maar constant door een gekleurde bril kijken is ook een vak op zichquote:Op donderdag 3 maart 2011 23:35 schreef 0634 het volgende:
[..]
Yup mee eens. Iedere keer als de bal kwam, ging hij er mee aan de wandel. Irritant.
Vergeleken met de rest van Ajax was hij dramatisch. Alleen omdat ie af en toe een schaar doet betekend niet dat hij een goeie speler is. Waarom denk je dat de Boer het risico nam om hem te wisselen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:38 schreef msnk het volgende:
[..]
[..]
Ik mag 'm totaal niet, maar constant door een gekleurde bril kijken is ook een vak op zich
quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:39 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Vergeleken met de rest van Ajax was hij dramatisch. Alleen omdat ie af en toe een schaar doet betekend niet dat hij een goeie speler is. Waarom denk je dat de Boer het risico nam om hem te wisselen.
Nergens staat goed.quote:Zelfs Mounir speelde een aardige wedstrijd, en hij was nog wel de slechtste vandaag bij Ajax
Hij speelde dan ook geen aardige wedstrijd. Het was gewoon ver onder de maat. Alleen viel het bij jou blijkbaar minder op omdat het tegen een zwakke ploeg als RKC was.quote:
Hij maakt de 2-1. Oké, die zou mijn oma ook nog maken, maar daar gat het bij voetbal niet om (zie goal De Jong), komt nog een aantal keer goed vrij te staan, doet nog wat leuks voor wat oe en aa's.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:43 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Hij speelde dan ook geen aardige wedstrijd. Het was gewoon ver onder de maat. Alleen viel het bij jou blijkbaar minder op omdat het tegen een zwakke ploeg als RKC was.
Tja bij alle doelpunten in de 2e helft stonden of starte de doelpuntenmakers op de plek waar anders El Ham had gestaan. En bij die van de Jong was het zijn verkeerde been geweest en bij die van De Zeeuw had hij de snelheidgemist.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:48 schreef msnk het volgende:
[..]
Hij maakt de 2-1. Oké, die zou mijn oma ook nog maken, maar daar gat het bij voetbal niet om (zie goal De Jong), komt nog een aantal keer goed vrij te staan, doet nog wat leuks voor wat oe en aa's.
Juist omdat het tegen een tegenstander als RKC was noem ik zijn prestaties vandaag "aardig".
Tja, tegen een tegenstander als RKC verwacht ik niet van een Ajax spits dat hij elke dribbel de bal kwijt raakt, nul keer passed, en weigert met links te schieten.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:48 schreef msnk het volgende:
[..]
Hij maakt de 2-1. Oké, die zou mijn oma ook nog maken, maar daar gat het bij voetbal niet om (zie goal De Jong), komt nog een aantal keer goed vrij te staan, doet nog wat leuks voor wat oe en aa's.
Juist omdat het tegen een tegenstander als RKC was noem ik zijn prestaties vandaag "aardig".
Als je kijkt hoe de aanvallen de 2e helft gingen met een kaatsende spits (overigens kwam de jong ook nog beter mannetjes voorbij) die ook een degelijke actie kan maken en helpt bij het opbouwen van aanvallen ipv het afbreken van aanvallen valt El Ham gewoon heel hard door de mand.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:51 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Tja bij alle doelpunten in de 2e helft stonden of starte de doelpuntenmakers op de plek waar anders El Ham had gestaan. En bij die van de Jong was het zijn verkeerde been geweest en bij die van De Zeeuw had hij de snelheidgemist.
En dit is relevant omdat.....? Hij was veruit de slechtste aan de kant van Ajax, dat hoef je mij niet uit te leggenquote:Op donderdag 3 maart 2011 23:51 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Tja bij alle doelpunten in de 2e helft stonden of starte de doelpuntenmakers op de plek waar anders El Ham had gestaan. En bij die van de Jong was het zijn verkeerde been geweest en bij die van De Zeeuw had hij de snelheidgemist.
Ik verwacht ook meer van een oud-topscorer en landskampioen van de Eredivisie. Maar jaquote:Op donderdag 3 maart 2011 23:51 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Tja, tegen een tegenstander als RKC verwacht ik niet van een Ajax spits dat hij elke dribbel de bal kwijt raakt, nul keer passed, en weigert met links te schieten.
Oké, hij liep vandaag beter in positie dan normaal. Maar dat is logisch aangezien Ajax zo'n beetje de hele wedstrijd in de 16 van RKC liep.
Die goal had Sulejmani trouwens zelf ook af kunnen maken als El Ham er niet zou staan, dus dat is nou niet echt een positief iets. Met als dieptepunt nog wel de 100% kans die hij voor Ebecilio wegkaapte en zelf verklootte.
Vandaag deed hij het toch heel goed in de spits. Als een echte spits die 2 goals afgemaakt. en ermee MOTM geworden. In de spits vind ik El Ham ook niet echt gevaarlijk omdat hij nooit op de goeie plek loopt/z'n acties afmaakt.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:02 schreef Tarado het volgende:
Ik ben ook niet kapot van El Hamdouie maar hij is als spits toch gevaarlijker dan de Jong, met de Jong in de spits voetbalt de rest beter, maar een spits is het niet
Ik verwacht meer van de spits van Ajax 1. Vooral aangezien Siem het een stuk beter deed.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:05 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik verwacht ook meer van een oud-topscorer en landskampioen van de Eredivisie. Maar ja
Hopelijk en ik verwacht dit ook wel. Hij kan simpelweg niet spelen in een 4-3-3 systeem. De Jong ook niet, dus moet er iemand gekocht worden.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:12 schreef Gwunnik het volgende:
De Boer behoorlijk kritisch op Mounir... einde verhaal?
Ham had er ook nog wel 2 gemaakt RKC was helemaal kapot in de 2e helft, ik vind de Jong een bruikbare speler maar hij is geen spits, goals tegen zo'n matige tegenstander zeggen me weinigquote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:12 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Vandaag deed hij het toch heel goed in de spits. Als een echte spits die 2 goals afgemaakt. en ermee MOTM geworden. In de spits vind ik El Ham ook niet echt gevaarlijk omdat hij nooit op de goeie plek loopt/z'n acties afmaakt.
[..]
Ik verwacht meer van de spits van Ajax 1. Vooral aangezien Siem het een stuk beter deed.
De Jong blijft het beter doen dan El Ham. Je hoeft hem geen echte spits te vinden maar momenteel wel het beste wat we hebben. Sowieso Zou het met El Ham in de spits geen 5-1 zijn geworden denk ik. Aangezien El Ham niet vrijloopt en waarschijnlijk niet op de goeie plek zou hebben gestaan of de goeie passes zou hebben gegeven, aangezien dat niet z'n sterkste punt is.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ham had er ook nog wel 2 gemaakt RKC was helemaal kapot in de 2e helft, ik vind de Jong een bruikbare speler maar hij is geen spits, goals tegen zo'n matige tegenstanders zeggen me weinig
Tja, de Jong doet het toch redelijk op z'n pantelic's. Is toch degelijk. Maar dat er in de zomer een spits moest komen was iedereen het al mee eens denk ik zoquote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:14 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hopelijk en ik verwacht dit ook wel. Hij kan simpelweg niet spelen in een 4-3-3 systeem. De Jong ook niet, dus moet er iemand gekocht worden.
Doet hij nu ook..quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:13 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
http://www.eredivisie.nl/(...)ax-rkc_waalwijk.html
Ebecilio is wel een echte mooiboy ook, in pak met z'n diamantjes. Als hij geen voetballer was zou hij in vrouwen dealen.
Ik begrijp nooit waarom de mensen zo kritisch, lacherig en vaak ook denigrerend doen over die jongen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:21 schreef ajacied4lf het volgende:
Verhoeven, wat een baas is dat. Tot nu toe heeft hij alle wedstrijden foutloos gespeeldWordt tijd voor een topclub.
Gekleurde bril? Waar heb je het over zeg? Ik vind hem in potentie een prima speler met een geweldige techniek, maar hij gebruikt het niet functioneel omdat hij continu voor de actie gaat. Dat heeft niks met een gekleurde bril te maken, maar met kijken naar een wedstrijd. Hij doet weinig goed momenteel.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:38 schreef msnk het volgende:
Ik mag 'm totaal niet, maar constant door een gekleurde bril kijken is ook een vak op zich
El Ham is ook gevaarlijker in de spits dan de Jong. Maar de rest van het elftal is juist weer gevaarlijker als De Jong in de spits staat.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:02 schreef Tarado het volgende:
Ik ben ook niet kapot van El Hamdouie maar hij is als spits toch gevaarlijker dan de Jong, met de Jong in de spits voetbalt de rest beter, maar een spits is het niet
Kan Verthongen die bal er niet gewoon met 200km per uur in rammen? Maarja om een verdediger strafschoppen te laten nemen steeds is ook zo wat.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:59 schreef King_of_cubes het volgende:
Toch jammer dat Mickey die penalty miste, maarja overkomt iedereen wel een keer. Ik zie hem nog steeds het liefst de penalties nemen.
Lijkt me beter dan die pisballetjes van hamlap en sulejmani.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:06 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Kan Verthongen die bal er niet gewoon met 200km per uur in rammen? Maarja om een verdediger strafschoppen te laten nemen steeds is ook zo wat.
Inderdaad, KNVFAAL is weer bezigquote:
"Wollah abi, ik maak die 1-0 je weet zelluf. Ebecilio is mij in vermom. Daarna ik maak 2-1. Ik sleeptou jou helle ploeg, bigga restekpt vor mei ja ah zahbe"quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:06 schreef Urquhart het volgende:
De Boer: "'El Hamdaoui is niet groter dan Ajax. Ik ook niet. Maar wie niet mee wil in gestarte proces, valt af'"
Einde verhaal Hamlap dus. Ik denk dat er in de rust een incident is geweest.
Jeujquote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:07 schreef julian6 het volgende:
http://ajax1.nl/archief/el-hamdaoui-per-direct-uit-selectie/
Nee Mounir spreek gelukkig wel beter Nederlands.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:08 schreef msnk het volgende:
[..]
"Wollah abi, ik maak die 1-0 je weet zelluf. Ebecilio is mij in vermom. Daarna ik maak 2-1. Ik sleeptou jou helle ploeg, bigga restekpt vor mei ja ah zahbe"
Zoiets?
2 miljoen straks krijgt hij alsnog een kans en moet ik weer wedstrijden lang naar hem kijkenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:12 schreef DuvelDuvel het volgende:
El Hamdoei. Tis klaar nu. Oprotten. Elke club kan hem voor 4,5 miljoen meenemen wat mij betreft.
Met als enig verschil dat El Ham Ajax nou niet bepaald sterker maakte.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:21 schreef ShaoliN het volgende:
Twente zonder Ruiz, PSV zonder Toivonnen, en Ajax zonder Hamlap. Wordt een beetje een gehandicapte competitie.
Dan vind ik ons gemist nog wel het minste nadeel.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:21 schreef ShaoliN het volgende:
Twente zonder Ruiz, PSV zonder Toivonnen, en Ajax zonder Hamlap. Wordt een beetje een gehandicapte competitie.
Eens. Al is het natuurlijk ook voor Ajax wel een gemis. Het scorende vermogen is niet heel nadrukkelijk aanwezig momenteel. Maar Makkelijker op te vangen dan de andere 2 (en Douglas).quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:23 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Dan vind ik ons gemist nog wel het minste nadeel.
Het is hopen dat De Jong het op zijn heupen krijgt. En anders die veelgehoorde Castillion maar eens het diepe in gooien.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:25 schreef Tarado het volgende:
Het scorende vermogen was zonder Suarez al weinig en dat is zonder Hamlap nog minder, hoe zo makkelijk op te vangen?
Wanneer heb jij El Ham makkelijk zien scoren op zijn 1e wedstrijd tegen Groningen na?. Alle doelpunten in de 2e helft zijn gescoord na het starten of op de positie waar anders El Ham had gestaan. En voor deze doelpunten was de bal op zijn verkeerde been geweest, en had hij de snelheid gemist.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:25 schreef Tarado het volgende:
Het scorende vermogen was zonder Suarez al weinig en dat is zonder Hamlap nog minder, hoe zo makkelijk op te vangen?
Inderdaad, de club is gelukkig weer groter dan de spelers.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:28 schreef Morendo het volgende:
Ik vind het wel positief om te zien dat De Boer niet van het pappen en nathouden is, maar gewoon iemand uit de selectie gooit. No-nonsense.
Een ding is zeker: het is niet de schuld van Mounir.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:29 schreef Smoofie het volgende:
Zou bansheeboy nu een hartaanval hebben gekregen?
Iddquote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:31 schreef Morendo het volgende:
[..]
Een ding is zeker: het is niet de schuld van Mounir.
samen met Suarez goed voor bijna de helft van alle doelpunten dan kan je dus wel zeggen dat je scorend vermogen erop achteruit gaat.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:27 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Wanneer heb jij El Ham makkelijk zien scoren op zijn 1e wedstrijd tegen Groningen na?. Alle doelpunten in de 2e helft zijn gescoord na het starten of op de positie waar anders El Ham had gestaan. En voor deze doelpunten was de bal op zijn verkeerde been geweest, en had hij de snelheid gemist.
Hij had een fase dat ze er door zijn kwaliteit invlogen ja, maar bij Ajax moet je al spits 12 doelpunten nou ook weer niet gaan overschatten. Sterker nog als hij zijn slechte been een heel klein beetje had getrained stond hij wel op 20.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
samen met Suarez goed voor bijna de helft van alle doelpunten dan kan je dus wel zeggen dat je scorend vermogen erop achteruit gaat.
Dat neemt niet weg dat ik het een verschrikkelijk mannetje vind met de verkeerde mentaliteit en de Boer zal echt wel gelijk hebben met hem uit de selectie te zetten
De boer was niet blij met hem.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:56 schreef HansvanOchten het volgende:
Waar blijft Cvitanich, of is hij geblesseerd?
Wellicht krijgt hij nu een kansquote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:56 schreef HansvanOchten het volgende:
Nee, maar De Boer ziet het niet in hem zitten.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:56 schreef HansvanOchten het volgende:
Ook Heerenveen zijn schuld. Hoewel Rikkie het wel amateuristisch aanpakte, als je hoort dat de secretaresse en de Raad van Commissarissen al naar huis mochten.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:56 schreef j0rdiiii het volgende:
Eindelijk, weg ermee![]()
Hadden ze Dost nou maar gehaald
Niets Heerenveen zijn schuldquote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:59 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ook Heerenveen zijn schuld. Hoewel Rikkie het wel amateuristisch aanpakte, als je hoort dat de secretaresse en de Raad van Commissarissen al naar huis mochten.
Zij speelden wel hard-ball. Waarschijnlijk ook omdat wij altijd teveel betalen aan hen.......quote:
Tegen RKC....quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:02 schreef Seam het volgende:
Castillion is er nog niet klaar voor. Doet het nu redelijk, maar heeft nog wat ritme nodig voordat hij in het eerste kan gaan spelen. Gewoon Siem, die speelde gisteren prima als spits.
Ik vind hem al weken prima spelen in de spits, er ontstaan veel makkelijker combinaties met de vleugelspelers etc. Prima want Hamlap was echt waardeloos.quote:
Dat is hun goed recht toch? Ze hoeven niet te verkopen. En Ajax speelt ook 'hard-ball' bij bv Suarez. Ik vind echt dat Heerenveen hier geen enkele schuld heeft.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:05 schreef Morendo het volgende:
[..]
Zij speelden wel hard-ball. Waarschijnlijk ook omdat wij altijd teveel betalen aan hen.......
Meeste schuld ligt echter bij Ajax, dat klopt.
Ik snap niet waarom jij zo kritisch over De Jong in de spits bent. Al kan zijn eigen schot wat beter jij ziet toch ook wel in dat dit de beste oplossing is?. Daarbij is hij op Eredivisie niveau ook gewoon voldoende.quote:
El Hamlap ruilen tegen Dostquote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:13 schreef j0rdiiii het volgende:
In de zomer gaan het denk ik precies zo, dan hebben ze Dost alsnog voor 5 miljoen.
El Hamdaoui in Heerenveen, daar wordt hij binnen een week de provincie uit geschopt volgens mijquote:
Die jongen maakt zich overal onmogelijk. Mij benieuwen welke club nog op dat joch zit te wachten.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:16 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
El Hamdaoui in Heerenveen, daar wordt hij binnen een week de provincie uit geschopt volgens mij
Ik heb al vaker geschreven dat ik De Jong liever zie als controlerende middenvelder. In de spitspositie komen zijn zwakke punten teveel naar voren, zijn balbehandeling en techniek vind ik nog net niet goed genoeg. Bovendien is hij niet echt explosief. Maar zoals de zaken er nu voorstaan is hij inderdaad onze beste spits en moet hij ook op die positie spelen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:11 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom jij zo kritisch over De Jong in de spits bent. Al kan zijn eigen schot wat beter jij ziet toch ook wel in dat dit de beste oplossing is?. Daarbij is hij op Eredivisie niveau ook gewoon voldoende.
Tja dit soort arrogantie wordt geaccepteerd zolang hij presteerd. Dus een frisse start zou voor hem het beste zijn, maar eigenlijk gun ik hem dat zelfs niet meerquote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:18 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Die jongen maakt zich overal onmogelijk. Mij benieuwen welke club nog op dat joch zit te wachten.
Wat heeft hij uiteindelijk gepresteerd? Ok, hij heeft een paar mooie treffers gemaakt, maar in 99% van de wedstrijd speelt ie gewoon ruk. Bal aannemen, rare trucjes, en dan weer terugspelen of de bal verliezen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:21 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Tja dit soort arrogantie wordt geaccepteerd zolang hij presteerd. Dus een frisse start zou voor hem het beste zijn, maar eigenlijk gun ik hem dat zelfs niet meer
Broeder Bansheeboy is een vrome moslim.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:23 schreef Morendo het volgende:
Vanuit mijn zonnige kamer net getuige geweest van een fietsendiefstal. Ja, twee Marokkanen.
Nee, niet El Ham, hoe Bansheeboy eruit ziet weet ik niet.
Ahhhhh rasist ga.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:23 schreef Morendo het volgende:
Vanuit mijn zonnige kamer net getuige geweest van een fietsendiefstal. Ja, twee Marokkanen.
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:06 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat is hun goed recht toch? Ze hoeven niet te verkopen. En Ajax speelt ook 'hard-ball' bij bv Suarez. Ik vind echt dat Heerenveen hier geen enkele schuld heeft.
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:29 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]Maar Suarez had zich al bewezen en was niet een half jaar daarvoor voor de helft van de vraagprijs gekocht. Heerenveen wou Dost zelf ook kwijt, maar probeerde nu de tough guy uit te hangen en zit nu met de gebakken peren aangezien Jans om een of andere reden Dost niet wil laten spelen
Dat verhaal kent enkel verliezers
Je kan niet zeggen dat Heerenveen hier geen schuld heeft omdat ze hem zelf ook wilde verkopen.
Jij hebt duidelijk geen wedstrijden van Ajax gezien de laatste 6 maanden.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:00 schreef Santello het volgende:
Gijp bij VI had het al aangekaart en ik ben het totaal met hem eens.
Als je in het stadion van Ajax zit en op Mounir let, dan zie je dat hij de ruimte en slimmigheid constant vrij staat en contact zoekt met de middenvelders om eindelijk eens een degelijke steekbal te ontvangen.
De middenvelders hebben nog geen fatsoenlijke ballen gegeven, als Mounir 1 op 1 met de keeper komt scoort hij 80% van de kansen.
Mounir heeft het dan na 20 minuten helemaal gehad waardoor hij daarna irritant gaat doen en geen hoop meer uitstraalt. Foute instelling natuurlijk. Maar met wat wij op er middenveld rondlopen ( Geen Ajax mateiaal) kan Mounir er niet veel extra's mee.
Bij AZ had hij top middenvelders achter zich. Dat kunnen wij absoluut net zeggen.
quote:El Hamdaoui: 'Ik vind dat ik totaal geen ontoelaatbaar gedrag heb vertoond'
Vrijdag, 4 maart 2011 om 15:40
Mounir El Hamdaoui is het niet eens met de beslissing van Frank de Boer om hem uit de selectie te zetten. De aanvaller van Ajax moet zich bij de beloften melden, omdat hij volgens De Boer ontoelaatbaar gedrag had vertoond. El Hamdaoui ontkent dit echter tegenover NUSport: Dat is echt onzin. Ik vind dat ik totaal geen ontoelaatbaar gedrag heb vertoond."
De Boer wilde niet prijsgeven wat er in de kleedkamer was gebeurd tijdens de rust van het bekerduel tussen Ajax en RKC, maar El Hamdaoui doet dat wel. Ik zal precies vertellen wat er gebeurd is. De trainer gaf mij tijdens de rust de schuld van de tegengoal, begon de Marokkaan. Volgens hem had ik de muur moeten vormen terwijl daar al iemand stond. Dat gaf ik aan. Maar de trainer zei dat ik die had moeten wegsturen."
"Toen zei ik: 'is goed trainer, u heeft gelijk'. Daar kon hij niet tegen, vervolgde El Hamdaoui. Hij zei dat ik dat op een rare manier zei. Ik vroeg me af hoe ik het anders had moeten zeggen. Toen zei hij: 'kom er maar uit.' Na het duel gaf de trainer voor de camera aan dat hij me had gewisseld omdat de middenvelders te diep stonden. Ik snapte er niets meer van. Was dat ook al mijn schuld?"
De Boer gaf op de persconferentie toe dat zijn geduld opraakt: De vorige keer na Milan-uit was hij ziek, geblesseerd, niet tevreden. Nu dit. Het moet niet te lang duren, zei de oefenmeester, die daaraan toevoegde dat hij de spits nog niet heeft opgegeven. Hoe het verder moet, weet El Hamdaoui niet. Ik meld me bij de beloften en voor de rest wil ik er niets over kwijt.
Ik had ook niet verwacht dat hij de hand in eigen boezem zou steken.quote:
Heeft een keer iemand VI gezien hoorquote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:00 schreef Santello het volgende:
Gijp bij VI had het al aangekaart en ik ben het totaal met hem eens.
Als je in het stadion van Ajax zit en op Mounir let, dan zie je dat hij de ruimte en slimmigheid constant vrij staat en contact zoekt met de middenvelders om eindelijk eens een degelijke steekbal te ontvangen.
De middenvelders hebben nog geen fatsoenlijke ballen gegeven, als Mounir 1 op 1 met de keeper komt scoort hij 80% van de kansen.
Mounir heeft het dan na 20 minuten helemaal gehad waardoor hij daarna irritant gaat doen en geen hoop meer uitstraalt. Foute instelling natuurlijk. Maar met wat wij op er middenveld rondlopen ( Geen Ajax mateiaal) kan Mounir er niet veel extra's mee.
Bij AZ had hij top middenvelders achter zich. Dat kunnen wij absoluut net zeggen.
quote:"Toen zei ik: 'is goed trainer, u heeft gelijk'. Daar kon hij niet tegen, vervolgde El Hamdaoui. Hij zei dat ik dat op een rare manier zei.
Ergens begrijp ik het ook wel (wonende in een mocro buurt). Typisch Marokkaans mbo gedrag.quote:De Boer gaf op de persconferentie toe dat zijn geduld opraakt: De vorige keer na Milan-uit was hij ziek, geblesseerd, niet tevreden. Nu dit. Het moet niet te lang duren, zei de oefenmeester
Fixedquote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:43 schreef msnk het volgende:
Misschien kan Frank gewoon niet met mocro's omgaan. Maar dat geeft niet, 10 miljoen anderen in dit land kunnen dat ook niet namelijk
[..]
[..]
Ergens begrijp ik het ook wel (wonende in een mocro buurt). Typisch Marokkaans mbo gedrag.
En dan te bedenken dat MBO studenten het zware werk moeten doen, terwijl de hoger opgeleide het werk uitzetten en coördineren. Het gaat helemaal fout in Nederland!quote:
Het zware werk wordt nog altijd gedaan door mensen die hun opleiding voortijdig hebben afgekapt, en inderdaad in mindere mate vmbo, mavo en mbo-ers.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:56 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat MBO studenten het zware werk moeten doen, terwijl de hoger opgeleide het werk uitzetten en coördineren. Het gaat helemaal fout in Nederland!
Dat valt wel mee, sinds die weer meedoet heeft ie 3 keer gescoord in 8 wedstrijden.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:55 schreef Pedroso het volgende:
Hoe je het ook wend of keert, je gaat doelpunten inleveren met het vertrek van El Hamdoeiwie.
Ik zie hem niet meer terugkeren onder de Boer.
Voordeel is wel dat de rotte appel vertrokken is, denk niet dat de spelers er rouwig om zijn.
Het zal het spel ongetwijfeld ten goede komen maar of dat genoeg is ?
Waarom zou je zolang het nog mogelijk is?. Dat zou een instelling van El Hamdaoui kunnen zijnquote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:17 schreef Morendo het volgende:
Tsja, het lijkt mij opzich verstandig om dit seizoen als 'verloren' te beschouwen, hoewel een tweede plek of hoger mooi meegenomen is. En ons volop richten op volgend seizoen, ook qua vaste patronen en spelwijze. Het was in principe al duidelijk dat El Ham moest vertrekken deze zomer, vanaf nu moeten we het alvast maar rooien zonder hem.
Goh....alweerquote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:17 schreef Morendo het volgende:
Tsja, het lijkt mij opzich verstandig om dit seizoen als 'verloren' te beschouwen........ En ons volop richten op volgend seizoen,
Ik vind het ook niet leuk. Hoewel we nu een trainer hebben waar we op kunnen bouwen. De Boer bevalt me wel, ik hoop alleen niet dat Blind TD wordt.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:19 schreef Yankee het volgende:
[..]
Goh....alweerHelaas heb je verder wel gelijk
Als Ajax er ook zo over denkt hoop ik wel dat ze adequate opvolgers (in gedachte) hebben die snel met het Ajax spel mee kunnen draaien.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:17 schreef Morendo het volgende:
Tsja, het lijkt mij opzich verstandig om dit seizoen als 'verloren' te beschouwen, hoewel een tweede plek of hoger mooi meegenomen is. En ons volop richten op volgend seizoen, ook qua vaste patronen en spelwijze. Het was in principe al duidelijk dat El Ham moest vertrekken deze zomer, vanaf nu moeten we het alvast maar rooien zonder hem.
Klopt, en het vertrouwen in de 'lijstjes' van Ajax is bij helemaal verdwenenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:21 schreef msnk het volgende:
[..]
Als Ajax er ook zo over denkt hoop ik wel dat ze adequate opvolgers (in gedachte) hebben die snel met het Ajax spel mee kunnen draaien.
Kenneth geblesseerd, en al eeuwen geen echte wedstrijd gespeeld. Ooijer voor Vertonghen?.... Anita voor Gregory als die weg zou gaan
![]()
Er kan zomaar heel veel kwaliteit vertrekken in één keer en dan begin je al met een dikke handicap volgend seizoen en kun je dat net zo goed als een verloren seizoen beschouwen.
BSB verveelde zich na zijn ban?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:23 schreef Morendo het volgende:
Bij mij ook wel eerlijk gezegd. Maar ja, Frank zal zelf ook wel wat rond gaan kijken en houdt er natuurlijk andere ideeën op na dan Martin Jol, dus misschien komt dat nog wel goed.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:24 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Klopt, en het vertrouwen in de 'lijstjes' van Ajax is bij helemaal verdwenen
Ban? Ik heb wat gemistquote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:41 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
BSB verveelde zich na zijn ban?
inb4 Vuile racist/Wildersstemmer
Je krijgt wel een beetje het idee waarop hij het gezegd heeftquote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:43 schreef msnk het volgende:
Misschien kan Frank gewoon niet met mocro's omgaan. Maar dat geeft niet, 10 miljoen anderen in dit land kunnen dat ook niet namelijk
[..]
[..]
Ergens begrijp ik het ook wel (wonende in een mocro buurt). Typisch Marokkaans mbo gedrag.
Dat is ook mijn angst. Dat drie steunpilaren vertrekken en wij, zoals de laatste 10 jaar continu het geval is, te laat reageren met het aantrekken van opvolgers. Wat dat betreft is dat gedonder tussen Van den Boog en Van der Zee ook zo treurig.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:21 schreef msnk het volgende:
[..]
Als Ajax er ook zo over denkt hoop ik wel dat ze adequate opvolgers (in gedachte) hebben die snel met het Ajax spel mee kunnen draaien.
Kenneth geblesseerd, en al eeuwen geen echte wedstrijd gespeeld. Ooijer voor Vertonghen?.... Anita voor Gregory als die weg zou gaan
![]()
Er kan zomaar heel veel kwaliteit vertrekken in één keer en dan begin je al met een dikke handicap volgend seizoen en kun je dat net zo goed als een verloren seizoen beschouwen.
Had je al een aantal spelers in gedachten? Enige vervanger die we in huis hebben voor Steek is Vermeer.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:55 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat is ook mijn angst. Dat drie steunpilaren vertrekken en wij, zoals de laatste 10 jaar continu het geval is, te laat reageren met het aantrekken van opvolgers. Wat dat betreft is dat gedonder tussen Van den Boog en Van der Zee ook zo treurig.
Volgend seizoen moeten er gewoon een linksback, linksbuiten en centrumspits komen. Dat moet gewoon echt, zonder concessies. En het eventuele verlies van Vertonghen, Van der Wiel en Stekelenburg moeten we ook opvangen met aankopen. Dat worden dan waarschijnlijk zes aankopen, ik houd mijn hart ervoor vast.
Lastig. Ik kan wel wat namen geven, maar dat zijn de 'Usual Suspects' die iedereen met een Eredivisie-live abonnement kan noemen:quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Had je al een aantal spelers in gedachten?
Waarom Tyton? Dan liever een jongere keeper en verder gaan met Vermeer. Die gaat anders weg.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:12 schreef Morendo het volgende:
[..]
Lastig. Ik kan wel wat namen geven, maar dat zijn de 'Usual Suspects' die iedereen met een Eredivisie-live abonnement kan noemen:
- Tyton
- Mertens/Elia
- Dost
- Schaars (Hoewel we al veel middenvelders hebben.)
Maar goed, om deze reden heeft Ajax natuurlijk scouts onder contract staan.
Zou ook kunnen, dan zou je bijvoorbeeld Cillessen kunnen contracteren, hoewel het voor zijn ontwikkeling wellicht beter is om een basisplaats te hebben.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:29 schreef Adames het volgende:
[..]
Waarom Tyton? Dan liever een jongere keeper en verder gaan met Vermeer. Die gaat anders weg.
Dat is inderdaad zijn enige goal dat je zegt, dat doet hij goed. Al had suarez 80% van de goal al voorbereid door die panna natuurlijkquote:
Frank heeft Ajax herkenbaar gemaakt. Daarvoor alleen al hou ik van hem.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:26 schreef Stiggie het volgende:
Ik vind Frankie wel een heerlijke coach. Duidelijk als hij praat en logisch in zijn beslissingen.
waar komt deze 'waarheid' dan vandaan?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:10 schreef msnk het volgende:
El Hamdaoui die gezegd zou hebben "Dan doe je het toch lekker zelf" en iedere speler zou hebben gebeld, nou nou, nou. Benieuwd hoeveel daarvan waar is. Is toch een behoorlijke contrast met wat Mounir zélf beweerd heeft.
Leuk he, Voetbal International. Uit alles wat ik hoor haal ik ook dat De Boer geen keus meer had. Dus de verbanning van El Hamdaoui kon niet anders meer.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:10 schreef msnk het volgende:
El Hamdaoui die gezegd zou hebben "Dan doe je het toch lekker zelf" en iedere speler zou hebben gebeld, nou nou, nou. Benieuwd hoeveel daarvan waar is. Is toch een behoorlijke contrast met wat Mounir zélf beweerd heeft.
Werd gezegd bij Voetbal International. Nu hebben zij veel contacten, dus veel dingen die zij vertellen zijn gewoon waar (insiders), hoe erg mensen ze ook willen bashen. Maar dat wil niet zeggen dat dat altijd zo is natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:26 schreef peaceman het volgende:
[..]
waar komt deze 'waarheid' dan vandaan?
Geweldig jaquote:
Mjah, als de bron El Ham zelf is kan je je afvragen hoe waar het is.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:42 schreef msnk het volgende:
[..]
Werd gezegd bij Voetbal International. Nu hebben zij veel contacten, dus veel dingen die zij vertellen zijn gewoon waar (insiders), hoe erg mensen ze ook willen bashen. Maar dat wil niet zeggen dat dat altijd zo is natuurlijk.
Huh? Ik vat je even niet. Waarom zou El Hamdaoui lekken wat hij zelf heeft gezegd?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:44 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Mjah, als de bron El Ham zelf is kan je je afvragen hoe waar het is.
Gezien het (dubieuze) verleden van El Ham, zal de Boer meer dan gelijk hebben.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:44 schreef peaceman het volgende:
Gesteld dat het waar is wat VI zegt, dan is het volkomen terecht dat De Boer hem terugzet.
Je hebt VI gezien toch? El Ham heeft zelf veel journalisten gebeld. Terwijl hij normaal mediaschuw is.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:50 schreef msnk het volgende:
[..]
Huh? Ik vat je even niet. Waarom zou El Hamdaoui lekken wat hij zelf heeft gezegd?
Ja maar het lijkt mij sterk dat El Hamdaoui zichzelf in diskrediet zou willen brengen. Ik kreeg juist het idee dat hij zich zo geschoffeerd voelde dat hij het één en ander 'recht' wilde zetten, daarom verbaast het mij ook dat dit nu naar buiten komt.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:06 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Je hebt VI gezien toch? El Ham heeft zelf veel journalisten gebeld. Terwijl hij normaal mediaschuw is.
10x liever Dorst dan die achterlijke kut-Marokkaan.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:38 schreef ajacied4lf het volgende:
'Lastige' Dorst ruilen voor 'Lastige' Mounir.
Ik heb op zijn doelpunten na, Hamlap werkelijk NIETS goed zien doen bij Ajax.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 01:07 schreef sitting_elfling het volgende:
Dost ruilen voor Mounir? En dan? Ik zie echt niet in waarom iedereen zo lovend over hem is. Als we Dost volgend jaar hebben zie ik ons nog steeds nergens voor mee doen. Dost komt bij lange na niet eens bij het niveau van El Hamlapje.
Ik verdedig hem niet hoor. Ik zie hem liever vandaag dan morgen vertrekken. Het is meer de attitude van Hamlap die zo fucked up is. Qua talent heeft hij meer dan voldoende. Dost heeft minder talent en is mijn inziens ook vaak genoeg verkeerd in de media geweest. Ik zie persoonlijk veel liever Mertens komen en haal dan maar een spits uit het buitenland op.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 01:10 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik heb op zijn doelpunten na, Hamlap werkelijk NIETS goed zien doen bij Ajax.
Ik snap niet dat er nog mensen zijn die hem verdedigen
Dat dachten de meesten ook over Pantelic. Een spits hoeft niet goed te kunnen voetballen, het moet een aanspeelpunt zijn, en dat is Dost.. Mounir niet.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 01:07 schreef sitting_elfling het volgende:
Dost ruilen voor Mounir? En dan? Ik zie echt niet in waarom iedereen zo lovend over hem is. Als we Dost volgend jaar hebben zie ik ons nog steeds nergens voor mee doen. Dost komt bij lange na niet eens bij het niveau van El Hamlapje.
Met als verschil dat Pantelic al jaren ervaring had en op Bundesliga niveau jaren achter elkaar heeft weten te scoren.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 01:36 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dat dachten de meesten ook over Pantelic. Een spits hoeft niet goed te kunnen voetballen, het moet een aanspeelpunt zijn, en dat is Dost.. Mounir niet.
Dost is fysiek sterker, is sneller, is in de lucht sterker. Alleen had Pantelic veel meer ervaring, maar het lijkt mij ook geen goed idee om een 27/28jarige spits te halen.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 01:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Met als verschil dat Pantelic al jaren ervaring had en op Bundesliga niveau jaren achter elkaar heeft weten te scoren.
Bij Dost was dat 1 goed seizoen..
Komt nog bij dat Pantelic ook gewoon een betere voetballer was. Hij was fysiek alleen wat minder dan Dost.
Hoezo niet? Ik zie liever dat Ajax betaald voor doelpunten ipv. een talent waar enorm veel druk op komt te staan en het nog maar de vraag is of hij er 20 in legt in 1 seizoen.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 02:03 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dost is fysiek sterker, is sneller, is in de lucht sterker. Alleen had Pantelic veel meer ervaring, maar het lijkt mij ook geen goed idee om een 27/28jarige spits te halen.
Dat kan Ajax financieel gezien ook helemaal niet. Dost lijkt mij een uitstekende Ajax-spits, iemand die er vooral voor moet zorgen dat de spelers om hem heen beter gaan functioneren, door een aanspeelpunt te zijn en de bal vast te houden.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 02:03 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dost is fysiek sterker, is sneller, is in de lucht sterker. Alleen had Pantelic veel meer ervaring, maar het lijkt mij ook geen goed idee om een 27/28jarige spits te halen.
We hebben ook nog Castillion en Cvitanich (De Jong als noodoplossing). Bovendien is een extra linksbuiten belangrijker.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 02:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoezo niet? Ik zie liever dat Ajax betaald voor doelpunten ipv. een talent waar enorm veel druk op komt te staan en het nog maar de vraag is of hij er 20 in legt in 1 seizoen.
En mocht El Lambapje weg gaan lijkt het me logisch dat Ajax 2 spitsen ophaalt. Zelfs met Dost alleen heb je te weinig vuurkracht voorin.
Ik mag aannemen dat dat Mertens zal worden.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 02:10 schreef Morendo het volgende:
[..]
We hebben ook nog Castillion en Cvitanich (De Jong als noodoplossing). Bovendien is een extra linksbuiten belangrijker.
Zou kunnen, liever hem dan Boerrigter.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 02:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik mag aannemen dat dat Mertens zal worden.
Mee eens. Ik denk dat Boerrigter er eentje zou worden in het rijtje Sikora, Soetaers etc. Leuk voor Roda of NAC, maar te licht voor Ajax.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 02:17 schreef Morendo het volgende:
[..]
Zou kunnen, liever hem dan Boerrigter.
Was gewoon zijn humor, wat lul je nouquote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:56 schreef roepdeman het volgende:
Je mag zeggen wat je wilt, maar Luis toont wel aan dat hij over goede Amsterdamsche humor beschikt
Zeker, zou een grap van mij kunnen zijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:56 schreef roepdeman het volgende:
Je mag zeggen wat je wilt, maar Luis toont wel aan dat hij over goede Amsterdamsche humor beschikt
Hoop supporters zeggen nu weer dat het sensatieverhaal is van De Telegraaf, die onrust probeert te stoken. Maar ik denk dat er zeker wel een kern van waarheid in zit.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:34 schreef Stiggie het volgende:
El Hamdaoui greep Suárez bij keel
Teringventje!
Dat is hopelijk wel einde verhaal jaquote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:57 schreef Urquhart het volgende:
El-Hamdaoui wil ik nooit meer in het eerste zien spelen, opzouten met die vent
Volgens mij is het ook alleen meespelen, sinds een jaar ofzo is Jong Ajax weer voor jonge spelers. En het zou toch heel stom zijn om dit idee voor El Hamdaoui te breken.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 13:09 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat is hopelijk wel einde verhaal ja
En eigenlijk ook niet in Jong-Ajax. Daar horen spelers te spelen die nog wel een toekomst hebben bij de club.
Ach, beetje ontgroenen gebeurd overal wel volgens mij. Maar zijne koninklijke hoogheid Mounir voelde zich zeker weer in zijn almachtige trots aangetastquote:Op zaterdag 5 maart 2011 13:27 schreef msnk het volgende:
Pluspuntje: Mounir vroeg waar hij mocht zitten! Dat heb ik niet veel mocro's zien doen
Indien waar vind ik het ook wel erg van Suárez hoor, nieuwkomertje pesten
Ook hier geldt "op wat voor toontje" lijkt mij, dat kun je hier niet uit afleiden. Daarnaast heb ik sowieso weinig ervaring met ontgroeningquote:Op zaterdag 5 maart 2011 13:29 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ach, beetje ontgroenen gebeurd overal wel volgens mij. Maar zijne koninklijke hoogheid Mounir voelde zich zeker weer in zijn almachtige trots aangetast
Ik vind het wel grappig, daar moet je toch mee om kunnen gaan en later gewoon in dat Mate potje van Luis pissen en kijken of ie het dan nog zo lekker vindquote:Op zaterdag 5 maart 2011 13:44 schreef ajacied4lf het volgende:
Had Suarez echt afgemaakt, das toch geen grap man ..
Ik had Suarez zelf naar toilet gesleept en hem erin verdronken!quote:Op zaterdag 5 maart 2011 13:44 schreef ajacied4lf het volgende:
Had Suarez echt afgemaakt, das toch geen grap man ..
Nee, zeker niet op dag 1 bij je nieuwe werkgeverquote:Op zaterdag 5 maart 2011 13:56 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Maar ff serieus jullie vinden het toch niet echt normaal om voor zoiets iemand bij de keel te grijpen mocht dit verhaal waarheid zijn?
Ik persoonlijk niet nee, maar van een mocro kan ik het nog wel enigszins begrijpen. Zie het familieleden van mij ook wel doen.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 13:56 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik had Suarez zelf naar toilet gesleept en hem erin verdronken!
Maar ff serieus jullie vinden het toch niet echt normaal om voor zoiets iemand bij de keel te grijpen mocht dit verhaal waarheid zijn?
Dan vind ik dit erger.quote:Tegenstrijdigheid in bonussysteem Ajax
05-03-11 09:00 uur
AMSTERDAM - De spelers van Ajax lopen in het huidige premiestelsel veel geld mis als Ajax geen kampioen wordt. De transfers van topscorer Luis Suarez en routinier Urby Emanuelson in januari hebben de kansen van Ajax op de landstitel doen slinken. Daarmee neemt ook de kans af dat spelers een kampioensbonus van drie ton bruto krijgen. Voor de directie van de Amsterdamse club neemt echter de kans op een bonus door deze transfers juist toe.
''Er zit een tegenstelling in het bonussysteem, maar er is ook een gezamenlijk belang,'' zegt financieel directeur Jeroen Slop zaterdag in Het Parool. Hij doelt met het 'gezamenlijk belang' op het feit dat de lange termijnbonus van directieleden Slop, Rik van den Boog en Henri van der Aat mede is gebaseerd op het sportieve resultaat van de club.
Een landstitel werkt dus door in de bonussen van spelers én de directie. De bonus van de directie is daarnaast gebaseerd op het operationele resultaat van Ajax en op het netto-resultaat. Grote transfers hebben zodoende gunstige invloed op twee van de drie grondslagen voor een bonus.
De directie van Ajax introduceerde in 2008 een nieuw premiestelsel voor de spelers. Daarbij zijn de traditionele wedstrijdpremies - 9000 euro voor een overwinning en 3400 euro voor een gelijkspel - vervangen door een forse kampioensbonus. Daarmee wil de club de spelers motiveren en de kosten drukken. (JOP VAN KEMPEN en MICHIEL COUZY)
http://www.parool.nl/paro(...)ussysteem-Ajax.dhtml
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |