Dan mogen ze wel even uitleggen hoe die 'gedachte'in de koppen van de bevolking is gekomen, want volgens de kiescommissie gaat die stem gewoon naar de grote partijen.quote:
De stemmen van de "niet stemmers" gaan daarheen. Blanco's niet voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:08 schreef Clan het volgende:
[..]
Dan mogen ze wel even uitleggen hoe die 'gedachte'in de koppen van de bevolking is gekomen, want volgens de kiescommissie gaat die stem gewoon naar de grote partijen.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:07 schreef Thaboel het volgende:
Weet nog niet wat ik ga stemmen. Ik heb de mogelijkheid en wil er graag gebruik van maken
Financieel optelsommetje maken;quote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:07 schreef Thaboel het volgende:
Weet nog niet wat ik ga stemmen. Ik heb de mogelijkheid en wil er graag gebruik van maken
Geld naar paupers/ buitenland links en rechts.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:12 schreef Clan het volgende:
[..]
Financieel optelsommetje maken;
Geld naar buitenland = Links
Geld naar binnenland = Rechts
Optiefen met het zittende geheel, ik ben er helemaal klaar mee. Kan ik ook op Beatrix stemmen?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:14 schreef Clan het volgende:
Nu bij Pauw en Witteman over de verkiezingen van morgen.
@ Achja, ik kan morgen wel even voor een machtiging naar het Noorden van dit fantastisch Hertogdom rijden, maar dan gaat het wel voor de VVD worden
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
De stemmen van de "niet stemmers" gaan daarheen. Blanco's niet voor zover ik weet.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:04 schreef EllaN het volgende:
[Wanneer u een blanco stem uitbrengt, heeft dat uitsluitend een symbolische betekenis. Uw stem heeft dan, net als wanneer u niet stemt, geen invloed op de zetelverdeling. Het is een misvatting dat een niet-uitgebrachte stem naar de grootste partij gaat. Een blanco stem wordt wel meegenomen bij het bepalen van de opkomst van de verkiezing.]
via rijksoverheid.nl
Maar eigenlijk moet er onder op het stembiljet een vakje komen met "geen één van de bovenstaande rukkers."quote:Het niet deelnemen aan de verkiezing heeft, evenals het uitbrengen van een blanco stem of een ongeldige stem, geen enkele invloed op de zetelverdeling. Dat een niet-uitgebrachte stem naar de grootste partij gaat, is een misvatting.
Mee eensquote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:16 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Maar eigenlijk moet er onder op het stembiljet een vakje komen met "geen één van de bovenstaande rukkers."
AJB geen dictatuur, ik vraag me af hoezeer die Oranjes tegenwoordig nog achter Defensie staan, dan liever ZKH Prins Bernhard, een man naar mijn hart, één keer mogen ontmoeten, toen Trix op de kazerne langskwam was ik met verlofquote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Optiefen met het zittende geheel, ik ben er helemaal klaar mee. Kan ik ook op Beatrix stemmen?
Ach, over stemmen gesproken, niet stemmen vind ik bizar, straks word er ineens een partij de grootste waar jij het TOTAAL niet mee eens bent, ik ga nog liever dood dan dat ik Groenlinks, de SP of de SGP de grootste zie wordenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:03 schreef EllaN het volgende:
[..]
Niet stemmen is je onttrekken van alles. Blanco stemmen niet.
Resultaat is wellicht hetzelfde, maar ik vind er wel een ander idee achter zitten ofzo. Ik snap trouwens wel dat mensen het de tijd en moeite niet waard vinden om blanco te stemmen.
Heel erg veel zo te horen, als het aan trix lag zou defensie blijkbaar in een veel betere staat verkerenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:19 schreef Clan het volgende:
[..]
AJB geen dictatuur, ik vraag me af hoezeer die Oranjes tegenwoordig nog achter Defensie staan, dan liever ZKH Prins Bernhard, een man naar mijn hart, één keer mogen ontmoeten, toen Trix op de kazerne langskwam was ik met verlof
Volgens mij vergeet je de PvdA die duizenden Sergeanten, zoals mij, een bevordering, en dus ruimer pensioen, even door de neus hebben geboord.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:20 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ach, over stemmen gesproken, niet stemmen vind ik bizar, straks word er ineens een partij de grootste waar jij het TOTAAL niet mee eens bent, ik ga nog liever dood dan dat ik Groenlinks, de SP of de SGP de grootste zie worden
Dus daarom stem ik, niet omdat ik weet dat mijn part (de VVD in dit geval) hun beloftes na gaat komen (Vorige keer WEL gestemd voor ze daarom.. maar goed, genaaid is genaaid.) maar ook omdat elke stem een beetje helpt.
Ken genoeg mensen die niet stemmen en daarna zeiken omdat partij X de grootste is geworden..
Bernhard baas der bazen!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:19 schreef Clan het volgende:
[..]
AJB geen dictatuur, ik vraag me af hoezeer die Oranjes tegenwoordig nog achter Defensie staan, dan liever ZKH Prins Bernhard, een man naar mijn hart, één keer mogen ontmoeten, toen Trix op de kazerne langskwam was ik met verlof
Jij kon er iig nog uit met je 55e... Ik mag wsl tot mijn zelfbetaalde 65e...quote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:21 schreef Clan het volgende:
[..]
Volgens mij vergeet je de PvdA die duizenden Sergeanten, zoals mij, een bevordering, en dus ruimer pensioen, even door de neus hebben geboord.
Ik weet het wel, 240 km noordwaarts...quote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:25 schreef jankaas020 het volgende:
Ik weet trouwens niet eens waar m'n stempas is...
idemquote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:25 schreef jankaas020 het volgende:
Ik weet trouwens niet eens waar m'n stempas is...
kloptquote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:27 schreef jankaas020 het volgende:
Kreeg je dat ding niet met de post opgestuurd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |