Alsnog vraag ik mij af hoe je als buitenlander in vredesnaam naar Nederland komt. Are you out of your mind?quote:Wij hebben meer geld pp :d
Of je gaat gewoon lekker ergens anders wonen..irak ofzo, kijken of het daar altijd feest isquote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:30 schreef EAH5450 het volgende:
What's new? Niemand, maar dan ook niemand wil integreren.* Kijk eens naar de Nederlandse cultuur, het is totaal verkracht. Van de belabberde familiebanden, tot de verloedering van seksuele waarden, oppervlakkige vriendschappen, doorgeslagen consumptiemaatschappij en de individualisering, het is allemaal crap. Alleen een totale idioot van buitenaf wilt dat nadoen. Het Calvinisme heeft alles verneukt.
* Een uitzondering zijn Indo's, maar dat heeft wellicht met het feit te maken dat het over het algemene slavenkinderen zijn en zodoende van jongs af aan geleerd hebben om zich aan te passen.
Face it, wat heb je nou aan 'Dutch' (That's the capital of Denmark, right?). Wat heb je daar tegenwoordig aan? Geen bal. Je kan beter Engels leren wat ze overal op de wereld kunnen. Laten we eens zelfkritisch zijn over Nederlands: Het is gewoon een apentaal van een apenland waar niemand ooit van heeft gehoord, seriously. Buiten Europa denkt iedereen dat wij Deutsch spreken.
Nederlanders die vertrekken behouden hun taal overal, of ze nou in Spanje zijn of in Dubai, nooit integreren, want waarom aanpassen aan minderwaardigen? Vooral in Dubai denken Nederlanders helemaal de man te zijn. Maar ook dat is aan het veranderen. Mensen snappen niet meer waarom ze 50.000 dollar aan een domme Hollandse doos moeten betalen voor suffe Word en Excel skills als ze voor het tiende van dat bedrag ook een Indiër kunnen vinden die een Phd in computer science heeft, volledig terecht
Overigens zijn deze enclaves in het Midden Oosten DE reden voor allochtone medelanders om zeer sceptisch te staan ten opzichte van de integratie-eisen in NL. Want wij willen dat anderen zich aanpassen in hun land, maar als wij naar het buitenland gaan passen wij ons HELEMAAL niet aan. Sterker nog, we doen er nog een schepje bovenop en worden blank in het kwadraat.
We gaan zich heel beschaafd voordoen:
*brood met mes en vork eten, terwijl we het in hun thuisland brood met hun ongewassen vingers als zwijntjes wegpeuzelen.
*dagelijks naar de private cricket club en aansluitend een paar drinks naar binnen werken, terwijl we in hun thuisland als een nobody moeten wachten tot het fitness apparaatje waar die grote boze neger mee aan het oefenen is vrijkomt.
*We gaan golfen,
*paardrijden
*We nemen drie soorten thee, drie soorten kaas en een zachtgekookte ei bij het ontbijt (je weet wel, zo eentje dat je heel beschaafd met een lepeltje eet)....terwijl men hier hooguit een muffe broodje hagelslag naar binnen werken eer ze in hun te kleine auto stappen om naar hun dead end job te rijden.e maid wordt behandeld als crap
Kortom, als ik allochtoon zou zijn zou ik mij ook niet willen aanpassen. Wat denken jullie ervan?
Dit is altijd de standaardexcuus jegens zelfkritiek... dan ga je toch lekker ergens anders wonenquote:Of je gaat gewoon lekker ergens anders wonen..irak ofzo, kijken of het daar altijd feest is
Een Indo (niet te verwarren met Indonesiër) heeft gemengd (vaak gedeeltelijk Nederlands) bloed:quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:30 schreef EAH5450 het volgende:
* Een uitzondering zijn Indo's, maar dat heeft wellicht met het feit te maken dat het over het algemene slavenkinderen zijn en zodoende van jongs af aan geleerd hebben om zich aan te passen.
quote:Indo Afkorting van "Indo-Europeaan". In de koloniale periode alleen in formele context in gebruik; in het dagelijks leven sprak men van "Indo", vaak in denigrerende zin. Vanaf ca. 1970 in Nederland een 'geuzennaam' voor de gemengdbloedige leden van de Indische groep. Ook in het huidige Indonesië wordt "Indo" gebruikt voor Indonesiërs met Europees bloed.
http://home.planet.nl/~eljee/I.htm#Indo
Ik ben eerder benieuwd waarom buitenlanders wel zouden integreren als Nederlanders dat in 400 jaar nooit hebben gedaanquote:Integreren betekent toch helemaal niet dat je je eigen taal en cultuur moet opgeven? Als je maar (ook) de taal van je nieuwe land spreekt en niet gaat eisen dat de autochtonen dingen gaan aanpassen aan jouw cultuur/wensen.
Nou, ik ben dus niet overtuigd dat Nederlanders dat niet doen. Er is niks mis met je eigen cultuur behouden of uitvergroten om je thuis te kunnen voelen in een nieuw vaderland. Het wordt problematisch als je niet mee kan doen met de nieuwe maatschappij omdat je invloeden van buitenaf stelselmatig afwijst.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 01:48 schreef EAH5450 het volgende:
[..]
Ik ben eerder benieuwd waarom buitenlanders wel zouden integreren als Nederlanders dat in 400 jaar nooit hebben gedaan
Wat een typisch domrechts antwoordquote:Ik hoor anders weinig verhalen over groepen Nederlandse hangjongeren die de straten van Dubai terroriseren... Evenmin heb ik de indruk dat Nederlandse emigranten in hun nieuwe thuisland massaal gebruik maken van publieke voorzieningen, zoals uitkeringen.
Eindelijk een intelligente postquote:De problemen die jij hier schetst zijn bijna in elk modern Westers land te vinden. De maatschappij individualiseert nou eenmaal.
Dat mensen hier minder goed integreren lijkt mij aan een aantal zaken te liggen:
- Nederlanders hebben, zeker in vergelijking met andere Europeanen, geen sterk uitgesproken gevoel van nationale identiteit. Amerikanen hebben dit wel sterk en ik denk dat als mensen trots zijn op hun eigen land, en niet overal over klagen zoals de meeste Nederlanders, dit meer uitnodigt om te integreren.
- Nederland verkeerd in een soort identiteitscrisis. Wat de Nederlandse cultuur precies inhoudt is eigenlijk niet duidelijk. We zijn het eigenlijk verplicht om ons concreet voor te stellen wat die Nederlandse cultuur inhoudt, niet alleen aan onszelf, maar dus ook aan onze allochtone landgenoten.
- Het Nederlandse integratiebeleid, tenslotte, lijkt het meest op een multicultureel
beleid. Het biedt zowel goede toegang tot gelijke rechten als ruimte voor het behoud van de
eigen cultuur. Dit biedt veel vrijheid maar nodigt ook niet echt uit tot integreren.
In Frankrijk is de integratie van Turken bijvoorbeeld beter geslaagd omdat het Franse beleid meer universalistisch is. Dat betekent dat migranten in Frankrijk relatief goede toegang tot dezelfde rechten als autochtone Fransen hebben, maar dat er weinig beleid is dat het uitoefenen van de eigen cultuur en religie mogelijk maakt, laat staan stimuleert. Dit verplicht immigranten zich beter aan te passen aan de cultuur en dit bevordert integratie.
- Daarnaast is er in Europese landen nog spraken van een nationale identiteit gebaseerd op bepaalde uiterlijke kenmerken. Dit speelt nauwelijks een rol in landen zoals de V.S. Nederlanders zien iemand met een donkere huidskleur toch eigenlijk altijd automatisch als een allochtoon. En iemand met een Marokkaans uiterlijk wordt zelden Nederlander genoemd. Dit bevordert de integratie natuurlijk ook niet.
Kortom ik denk dat Nederland momenteel een buitengewoon onaantrekkelijk land is om in te vertoeven voor de meeste immigranten. Als veel Nederlanders zich al niet meer echt thuis voelen dan is het voor een immigrant natuurlijk al helemaal moeilijk.
ditquote:Op dinsdag 1 maart 2011 21:36 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Dit speelt nauwelijks een rol in landen zoals de V.S. Nederlanders zien iemand met een donkere huidskleur toch eigenlijk altijd automatisch als een allochtoon. En iemand met een Marokkaans uiterlijk wordt zelden Nederlander genoemd. Dit bevordert de integratie natuurlijk ook niet.
Eigenlijk ben je best wel hypocriet, commentaar hebben op een samenleving waar je zelf deel van uit maakt. Jij hebt nooit gebruik gemaakt van de sociale voorzieningen in dit vreselijke land?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 01:24 schreef EAH5450 het volgende:
[..]
Dit is altijd de standaardexcuus jegens zelfkritiek... dan ga je toch lekker ergens anders wonen
En dan vraagt Wilders zich af waarom hoogopgeleiden vertrekken...
Rare graadmeters voor integratie houd jij erop na. Marokkanen die al 20-30 jaar hier zijn, amper Nederlands spreken, hun kinderen slecht opvoeden en leven van uitkeringen in plaats van werk, zijn goed geïntegreerd omdat ze van die voorzieningen gebruik maken? Dat mag je me echt eens uitleggen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:07 schreef EAH5450 het volgende:
Wat een typisch domrechts antwoordHet gebruik maken van sociale voorzieningen is toch juist een teken van integratie? anders zouden ze er geen recht op hebben. Of zie jij allochtoontjes liever als slaven dan medemensen
![]()
Buitenlanders die hier willen blijven, moeten integreren omdat ze hier hun toekomst willen opbouwen. Als ze pakweg 10 jaar zouden blijven en daarna gegarandeerd weer vertrokken (zoals met de gastarbeiders destijds eigenlijk de bedoeling was), dan konden we volstaan met minder eisen.quote:Mijn vraag is eerder waarom buitenlanders überhaupt zouden moeten integreren, wat eerder lijkt op assimileren? Engels kan iedereen dus dat zou geen punt moeten zijn, ik zie Nederlanders ook geen Ramadan vieren in Dubai dus wat moet er nog meer gebeuren?
Overdrijven is ook een vak. Nederlanders spreken gemiddeld genomen vrij behoorlijk Engels. Het zal grammaticaal niet allemaal perfect zijn, maar Nederlanders weten zich goed genoeg kenbaar te maken in het buitenland.quote:Ik wacht echt nog steeds op de 1e nederlander die niet
"do me a breadje healthy"
"I sit still on school"
"Unfortunately peanutbutter!"
"rare but ware"
en meer van dat soort ongein uitspreekt![]()
Ik heb daar WEL problemen mee, omdat ze wél aanspraak wensen te maken op allerlei publieke voorzieningen in ons land, terwijl ze door hun taalachterstand nauwelijks op de arbeidsmarkt kunnen functioneren. En daar zit ook meteen het grote verschil met Nederlanders die emigreren; die doen in hun nieuwe thuisland niet massaal een beroep op publieke voorzieningen.quote:Tot die tijd heb ik er eigenlijk geen problemen mee dat er buitenlanders zijn die de taal niet spreken, alsof ik ze wil uitnodigen voor een potje poker of etentje, in de VS is er niet eens een officiële taal en daar doen buitenlanders het stukken beter dan hier dus mijn vraag hoe kan dat
We hebben wel een Moor die Piet wordt genoemd, maar onderscheiden hem nog steeds als allochtoon door hem Zwarte Piet te noemenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:30 schreef Prego het volgende:
[..]
dit
maar anderzijds, wanneer je je kind Mohammed of Nadia blijft noemen zullen ze ook niet snel als Nederlander gezien worden.
Ja. Dat deden veel Nederlanders in de koloniale tijd ook....heel gewichtig......quote:We gaan zich heel beschaafd voordoen:
*brood met mes en vork eten, terwijl we het in hun thuisland brood met hun ongewassen vingers als zwijntjes wegpeuzelen.
Ik ben het eens. Homoseksualiteit is een van de grootste problemen en uitdagingen van de 21e eeuw.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:30 schreef EAH5450 het volgende:
What's new? Niemand, maar dan ook niemand wil integreren.* Kijk eens naar de Nederlandse cultuur, het is totaal verkracht. Van de belabberde familiebanden, tot de verloedering van seksuele waarden, oppervlakkige vriendschappen, doorgeslagen consumptiemaatschappij en de individualisering, het is allemaal crap. Alleen een totale idioot van buitenaf wilt dat nadoen. Het Calvinisme heeft alles verneukt.
Face it, wat heb je nou aan 'Dutch' (That's the capital of Denmark, right?). Wat heb je daar tegenwoordig aan? Geen bal. Je kan beter Engels leren wat ze overal op de wereld kunnen. Laten we eens zelfkritisch zijn over Nederlands: Het is gewoon een apentaal van een apenland waar niemand ooit van heeft gehoord, seriously. Buiten Europa denkt iedereen dat wij Deutsch spreken.
Nederlanders die vertrekken behouden hun taal overal, of ze nou in Spanje zijn of in Dubai, nooit integreren, want waarom aanpassen aan minderwaardigen? Vooral in Dubai denken Nederlanders helemaal de man te zijn. Maar ook dat is aan het veranderen. Mensen snappen niet meer waarom ze 50.000 dollar aan een domme Hollandse doos moeten betalen voor suffe Word en Excel skills als ze voor het tiende van dat bedrag ook een Indiër kunnen vinden die een Phd in computer science heeft, volledig terecht
Overigens zijn deze enclaves in het Midden Oosten DE reden voor allochtone medelanders om zeer sceptisch te staan ten opzichte van de integratie-eisen in NL. Want wij willen dat anderen zich aanpassen in hun land, maar als wij naar het buitenland gaan passen wij ons HELEMAAL niet aan. Sterker nog, we doen er nog een schepje bovenop en worden blank in het kwadraat.
We gaan zich heel beschaafd voordoen:
*dagelijks naar de private cricket club en aansluitend een paar drinks naar binnen werken, terwijl we in hun thuisland als een nobody moeten wachten tot het fitness apparaatje waar die grote boze neger mee aan het oefenen is vrijkomt.
*We gaan golfen,
*paardrijden
*We nemen drie soorten thee, drie soorten kaas en een zachtgekookte ei bij het ontbijt (je weet wel, zo eentje dat je heel beschaafd met een lepeltje eet)....terwijl men hier hooguit een muffe broodje hagelslag naar binnen werken eer ze in hun te kleine auto stappen om naar hun dead end job te rijden.e maid wordt behandeld als crap
Kortom, als ik allochtoon zou zijn zou ik mij ook niet willen aanpassen. Wat denken jullie ervan?
op qoutenquote:Op zaterdag 21 januari 2012 03:40 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Ik ben het eens. Homoseksualiteit is een van de grootste problemen en uitdagingen van de 21e eeuw.
Waarom niet? Ik vind dat van TS werkelijk waar een meesterwerk.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dietsquote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:30 schreef EAH5450 het volgende:
Buiten Europa denkt iedereen dat wij Deutsch spreken.
Het is gewoon complete onzin. Nederlanders die in het buitenland gaan wonen leren over het algemeen ook de taal daar en passen zich aan aan de gebruiken daar. Je kunt wel verzinnen dat Nederlanders dat niet doen, maar afgezien van het tokkievolk dat in de zomer op Ibiza ook graag een frikandel eet passen Nederlanders zich prima aan.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 01:48 schreef EAH5450 het volgende:
Ik ben eerder benieuwd waarom buitenlanders wel zouden integreren als Nederlanders dat in 400 jaar nooit hebben gedaan
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 12:12 schreef Elusive het volgende:
Het echte probleem is dat Nederlanders/Europeanen teveel neuken maar kinderen krijgen ho-maar![]()
Straks als al die WW2 baby-boomers de pijp uit gaan dan klapt de complete economy in de .eu in één... Dit is een foute aanname en je hebt geen bron voor de complete economie draait op de huizenmarkt, straks zijn er meer huizen dan mensen. [weer eentje]
daarom importeert m'n nu al vast al die mensen om het te compenseren en ze straks allemaal een hypotheekje aan te smerendeze zin is geen NL en derhalve begrijp ik het niet
![]()
althans, volgens de accountant bij mij op m'n werk, volgens mij heeft hij nog een punt ook
Onzin. Wanneer er mee aanbod dan vraag is dalen de prijzen en zijn starters eindelijk weer in staat een huis te kopen voor een redelijke prijs. (dus geen appartement van 48m2 voor ¤200.000,- tot ¤250.000,-.) Het zal uiteindelijk zelfs zorgen voor economische groei en daling van de hypotheekschuld.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 12:12 schreef Elusive het volgende:
Het echte probleem is dat Nederlanders/Europeanen teveel neuken maar kinderen krijgen ho-maar![]()
Straks als al die WW2 baby-boomers de pijp uit gaan dan klapt de complete economy in de .eu in één... de complete economie draait op de huizenmarkt, straks zijn er meer huizen dan mensen.
Dat je het leven veel te serieus neemt. Gewoon lekker normaal doen, met z'n allen. Beetje respect, medeleven en goeie zin tonen en dan valt het allemaal reuze mee.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:30 schreef EAH5450 het volgende:
2 kutkicks dus.quote:laatste bezoek: 311 dagen, 3 uur geleden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |