Nou ja, misschien kloppen ze aan omdat er een onvrede is over hun denkpatroonquote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik. Maar dat is zonde vanuit het standpunt van Cali. Die cliënt denkt daar kennelijk anders over en klopt niet aan om van zijn vooroordelen verlost te worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is ook zonde voor die cliënt dat hij door zijn snelle oordeel een geweldige therapeut als Cali misloopt!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik. Maar dat is zonde vanuit het standpunt van Cali. Die cliënt denkt daar kennelijk anders over en klopt niet aan om van zijn vooroordelen verlost te worden.
Lastig!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Even advocaat van de duivel: waarom is dat een no-go? Mensen met vooroordelen tegen mensen van buitenlandse afkomsten hebben toch ook recht op hulpverlening waar zij zich goed bij voelen?
Cali zou het eens kunnen aankaarten op haar werk. Ik kan me best voorstellen dat ze de keuze maken om degene die de intake doet, gewoon toe te wijzen. Dus geen keuze tussen man of vrouw of namen noemen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:41 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Lastig!
Enerzijds heb je gelijk, anderzijds heb ik dan het idee dat je mensen tegemoet komt in hun negatieve denkbeelden.
Als je naar de buitenwereld uitstraalt dat het geen verschil maakt, moeten ze het er maar mee doen en zullen ze waarschijnlijk positief verrast worden![]()
Dan kunnen ze van die mensen worden die roepen: "Oh maar ik ben niet racistisch hoor! Zelfs mijn therapeut is een buitenlander, en die is prima! Maar..."
Ik kreeg laatst een mailtje met "Beste *achternaam*"quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ach, hoe vaak ik wel niet mailtjes krijg voor "Marijke" of "Mieke" of ze pleuren ineens 'van de' tussen m'n voor- en achternaam.
Dat is een goeie! Dan kunnen ze daarna zelf aangeven of ze het een prettig gesprek vondenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Cali zou het eens kunnen aankaarten op haar werk. Ik kan me best voorstellen dat ze de keuze maken om degene die de intake doet, gewoon toe te wijzen. Dus geen keuze tussen man of vrouw of namen noemen.
Ik vind Mieke ook suf. Ik ben nog geen 80quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:42 schreef motorbloempje het volgende:
ik vind vooral de naam 'Debby' stom
Marijke toch niet, hè?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik vind Mieke ook suf. Ik ben nog geen 80
Aan Cali zie je niet eens dat ze buitenlandse roots heeft (ik niet iig), dus die mensen maken zich echt druk om niksquote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Even advocaat van de duivel: waarom is dat een no-go? Mensen met vooroordelen tegen mensen van buitenlandse afkomsten hebben toch ook recht op hulpverlening waar zij zich goed bij voelen?
Weet jij waar die mensen hun vooroordelen op baseren? Als iemand zich er ongemakkelijk bij voelt, dan doet het veel minder ter zake of dat ongemakkelijke gevoel terecht is of niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Aan Cali zie je niet eens dat ze buitenlandse roots heeft (ik niet iig), dus die mensen maken zich echt druk om niks.
Wat voor brief?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
Aaargh, een brief!
Heeft iemand tijd voor tips?Ik kom er niet goed uit hoe ik mijn huidige situatie moet verwerken naar een niet-negatief iets...
Iemand beetje tijd?
Kom maar door hoor mits in word (@workquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |