Die leegstand vind ik ook heel erg gek. Kan er niets over vinden.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:47 schreef Winston_Smith het volgende:
[..]
Is een begrijpelijke verklaring voor de sloop maar toen stond het dus al bijna 20 jaar leeg ? De periode 47-66 wordt mij niet duidelijk of het toen leeg stond of al in overheidshanden was. 100.000 gulden was toen heel veel geld vergelijkbaar met miljoenen nu, maar toen was het al helemaal weggerot. Waarom het in ongebruik raakte en waarom men het heeft laten wegrotten is mij nog steeds niet duidelijk. Heeft het toen wel te koop gestaan in die periode ?
De A28 tussen Amersfoort en Zwolle is aangelegd in 1967. Precies in de periode van en net na de sloop van het ronde huis.quote:Het kan zijn dat het ook nog gebruikt is tijdens de aanleg van de A28 als huisvesting of kantoor?
Ambtenarenlogica.. (werkt heden nog precies hetzelfde).quote:Nog gekker: Nog niet eens zo heel lang na de sloop werd voor 300.000 gulden het bezoekerscentrum Zandenbos gebouwd. Dit bezoekerscentrum had eigenlijk best in het Ronde Huis gevestigd kunnen worden.
De Toppie die daaronder staat is dat trouwens dezelfde Toppie_ die hier in de reeks post?quote:Op maandag 28 februari 2011 23:29 schreef drug_tito het volgende:
http://www.hotforum.nl/forum/nunspeet/240861/gertjan-dood/
Op 22-11-2006 reageert een Micha. Micha Kat is bekend van de Klokkenluiderwebsite en Micha is toch niet een naam die vaak voor komt. Zou er een verband zijn?
Geen woorden voor, wat een prutsers zeg.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:22 schreef Staal het volgende:
[..]
Die leegstand vind ik ook heel erg gek. Kan er niets over vinden.
Nog gekker: Nog niet eens zo heel lang na de sloop werd voor 300.000 gulden het bezoekerscentrum Zandenbos gebouwd. Dit bezoekerscentrum had eigenlijk best in het Ronde Huis gevestigd kunnen worden.
Dat vind ik wel erg gek. Heb je zo'n prachtig en bijzonder pand waar ansichtkaarten van gedrukt zijn. Met een prachtige tuin, een echt uitgelezen plek voor een bezoekerscentrum maar waarvoor 100.000 gulden teveel zou zijn om vlak daarna een ander pand van drie ton de grond uit te stampen.
Dus dit met geschiedenis: [ afbeelding ]
versus dit:
[ afbeelding ]
Ik vind dat eigenlijk misdadig.. Maar het zal de eerste prutser niet geweest zijn bij de overheid om een dergelijk besluit te nemen.
Zal vanavond eens rondmailen over de leegstand in de periode 47-66. Moet nu wat anders doen.
'zeer bemind door ons kind' ..zou het de gouvernante of kindermeisje geweest zijn?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:31 schreef Perox het volgende:
Ook nog gevonden in de krantenknipsels, een advertentie uit 1919 over een sterfgeval in het Ronde Huis....
[ afbeelding ]
Even op die site van begraafplaatsen kijken, misschien?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:31 schreef Perox het volgende:
Ook nog gevonden in de krantenknipsels, een advertentie uit 1919 over een sterfgeval in het Ronde Huis....
[ afbeelding ]
Niet te vinden in graftombe.nl.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Even op die site van begraafplaatsen kijken, misschien?
Volgens mij postte Winston_Smith die site ivm Dirk Septer: http://www.graftombe.nl/names/info/953722/septer
Lijkt me idd een gouvernante ook, wat Lavenderr zegt.
Maar als de verhalen omtrent die kinderen waar is, dan is het ook beter om het maar tegen de grond te gooien ook vind ik. Dergelijke gebouwen (huis van Dutroux bijvoorbeeld ook) hoeven niet te blijven bestaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:22 schreef Staal het volgende:
[..]
Nog gekker: Nog niet eens zo heel lang na de sloop werd voor 300.000 gulden het bezoekerscentrum Zandenbos gebouwd. Dit bezoekerscentrum had eigenlijk best in het Ronde Huis gevestigd kunnen worden.
Dat vind ik wel erg gek. Heb je zo'n prachtig en bijzonder pand waar ansichtkaarten van gedrukt zijn. Met een prachtige tuin, een echt uitgelezen plek voor een bezoekerscentrum maar waarvoor 100.000 gulden teveel zou zijn om vlak daarna een ander pand van drie ton de grond uit te stampen.
Dus dit met geschiedenis: [ afbeelding ]
versus dit:
[ afbeelding ]
Ik vind dat eigenlijk misdadig.. Maar het zal de eerste prutser niet geweest zijn bij de overheid om een dergelijk besluit te nemen.
Zal vanavond eens rondmailen over de leegstand in de periode 47-66. Moet nu wat anders doen.
Misschien één primaire bron voor het volksverhaal over Frank Ruiter.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:55 schreef krakkemieke het volgende:
http://www.genealogieonline.nl/stamboom-dorr/I4477.php
Ze was dienstbode.
Dat is inderdaad moeilijk lezenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:59 schreef jongen89 het volgende:
Ook maar eens druk aan het googlen geslagen, en kwam deze briefwisseling tegen van Frank van Vloten, helaas is de tekst (voor mij) op zon manier geschreven dat ik er geen bal van kan maken.
Toch wil ik hem jullie niet onthouden: http://www.123people.nl/e(...)n=weblink&wrt_id=495
Ik denk dat absoluut geen overeenkomst tussen het geval Van Vloten en Dutroux vastgesteld kan worden hoor, en dat iets dergelijks dus totaal nooit een overweging is geweest bij het slopen van dit pand...quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:59 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar als de verhalen omtrent die kinderen waar is, dan is het ook beter om het maar tegen de grond te gooien ook vind ik. Dergelijke gebouwen (huis van Dutroux bijvoorbeeld ook) hoeven niet te blijven bestaan.
Ook niet vreemd, zie deze link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_griepquote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Misschien één primaire bron voor het volksverhaal over Frank Ruiter.
Ze was slechts 20 jaar en haar overlijden valt in de periode 1916-1924 waarin er sprake was van verdachte sterfgevallen etc.
Kan makkelijk idd, vooral personen tussen 20 en 40 jaar vielen daaraan ten prooi, ipv ouderen en jonge kinderen...quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:05 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ook niet vreemd, zie deze link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_griep
Het bezoekerscentrum wat je op de foto laat zien is het nieuwe bezoekerscentrum (anno 2000?), het oude bezoekerscentrum is inmiddels afgebroken.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:22 schreef Staal het volgende:
[..]
Dus dit met geschiedenis: [ [url=http://www.dorpvierhouten.nl/Pagina%27s%20website/Nieuws/29-05-2005%20Rododendrons/Foto%27s/0797.jpg]afbeelding
versus dit:
[ [url=http://images.zoover.nl/images/V252142L1B473751D2W580H475/Bezoekerscentrum-Zandenbos.jpg]afbeelding
Was zeker ook een mooi monument zeker?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:48 schreef jongen89 het volgende:
[..]
Het bezoekerscentrum wat je op de foto laat zien is het nieuwe bezoekerscentrum (anno 2000?), het oude bezoekerscentrum is inmiddels afgebroken.
Overigens op dat schilderij, dat ik zelf ook al eerder ben tegengekomen, zie je links en rechts de daken van twee andere huizen(?), als mede een stukje van het bijgebouw.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:38 schreef Divje het volgende:
Ik heb nog wat ansichtkaarten gevonden waar het Ronde Huis op staat, weet niet of deze al langs zijn gekomen?
[ afbeelding ]
De volgende zijn foto's van het huis rond 1965:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
bron: http://cards.geneanet.org(...)le=&lang=nl&x=24&y=9
bronquote:Mijn Grootvader (76) heeft in de periode van ongeveer 1943 tot 1950 in Nunspeet gewoond. In de tijd van de oorlog was hij ongeveer 15 jaar.
Uit nood voor de bombardementen hebben ze hun huis verlaten en hebben hun heil ergens anders gezocht en gevonden in de opslag loods/schuur van het Ronde Huis.
Samen met nog een ander gezin hebben ze daar de Hongerwinter doorgebracht en overleefd.
Het schuurtje heeft in de oorlog vlak bij de lanceerplaats van de V2's gestaan.
Een paar decennia later heeft hij geprobeerd om dat bewuste schuurtje terug te vinden maar te vergeefs. Mede doordat zijn vrouw(73) wat slecht ter been is en hij haar niet graag alleen laat, heeft hij nooit echt kunnen zoeken doordat men met de auto niet overal mag komen.
Dus hierbij mijn vraag of het nog ergens bekend is waar het betreffende schuurtje staat.
Zo niet, misschien zijn er dan een aantal oude kaarten over van die tijd, zodat hij misschien die plek zelf kan vinden op de kaart en dat wij dan alsnog met hem naar die plaats toe kunnen.
Ik zou U héél erg dankbaar zijn als U mij wat informatie hierover toe zou kunnen sturen.
In ieder geval bedankt,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |