abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93445160
quote:
PvdA schendt ‘erecode’ met kandidering grootverdiener Postema

De PvdA heeft tegen haar eigen gedragscode in een partijlid voor de Eerste Kamer gekandideerd die meer dan de Balkenendenorm verdient. André Postema ontvangt in een publieke functie 204.858 euro aan salaris, ruim 16.000 meer dan de maximumnorm van 188.000 euro.

Postema, tevens vicevoorzitter van het college van bestuur van de Universiteit van Maastricht, zegt desgevraagd dat hij “enkele duizenden” euro’s meer verdient dan de Balkenendenorm. In een artikel vanmiddag in NRC Handelsblad van redacteuren Huib Modderkolk en Jeroen Wester noemt hij de discussie over beloningen relevant. Maar Postema voegt daaraan toe dat “geschiktheid moet blijken op basis waar je voor staat.” “Ik zou de universiteit kunnen vragen of ik net één euro onder de norm mag zitten, maar dat is ook huichelarij. Je kunt het niet gauw goed doen.”

De PvdA lanceerde eind 2009 een ‘erecode’ als reactie op partijprominenten die met hun beloning de partij in diskrediet brachten:

PvdA-ers werkzaam in bestuurlijke functies in de (semi-)publieke sector en bij staatsdeelnemingen verdienen (…) als regel niet meer dan het zgn. norminkomen van de minister-president. Leden die in de publieke sector meer dan de premier willen verdienen, zoeken maar een andere partij. Goed verdienen mag, graaien niet.

Partijvoorzitter Lilianne Ploumen zegt dat dit betekent dat je als PvdA-bestuurder sober en dienstbaar door het leven gaat en naar de code handelt. “En dat betekent ook dat als je dat niet doet, er geen plek voor je is bij de PvdA. De vrijblijvendheid is voorbij.”

Update: De PvdA meldt de redactie van NRC Handelsblad inmiddels dat het de zaak gaat onderzoeken.

De PvdA schendt haar eigen gedragscode. Niet bepaald netjes in de aanloop naar de verkiezingen, lijkt mij.
pi_93445492
De PvdA die asociaal bezig is. We hebben niks gemist geloof ik.
pi_93445557
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:34 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De PvdA schendt haar eigen gedragscode. Niet bepaald netjes in de aanloop naar de verkiezingen, lijkt mij.
Ohhhhhh stoute pvda ...maar het zal allemaal wel weer anders zijn. Ook dit is de schuld van de PVV!
  maandag 28 februari 2011 @ 16:43:45 #4
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_93445593
Ach, Wouter B. vangt nu toch ook ver boven de Jan Peter B. norm, net als JP zelf? En Wim K. ook. Lood om oud PvdA ijzer.
pi_93445646
quote:
André Postema ontvangt in een publieke functie 204.858 euro aan salaris, ruim 16.000 meer dan de maximumnorm van 188.000 euro.
Over verspilling van publiek geld gesproken. 52% belasting op hardwerkende burgers heffen ten gunste van jezelf verrijken. Zo kennen we de "sociale" PvdA weer.

Zum kotzen.
  maandag 28 februari 2011 @ 16:44:48 #6
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_93445648
verschrikkelijk
O)))
pi_93445677
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:43 schreef Beardy het volgende:
Ach, Wouter B. vangt nu toch ook ver boven de Jan Peter B. norm, net als JP zelf? En Wim K. ook. Lood om oud PvdA ijzer.
Die zijn dan ook geen Kamerleden voor de PvdA (meer).
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_93445711
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:41 schreef Holograph het volgende:
De PvdA die asociaal bezig is. We hebben niks gemist geloof ik.
Idd, wat een non-nieuws, das hun bestaansreden, liegen etc :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_93445724
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:43 schreef Beardy het volgende:
Wouter B. werkt bij een bedrijf. Daar mag hij helemaal zelf bepalen hoeveel hij verdient; ik als burger heb er geen last van.

Wat mij stoort is dat de PvdA voor publieke functies zich een dergelijk salaris toereikt. We zitten midden in de gevolgen van de crisis, we hebben één van de hoogste belastingschijven ter wereld waardoor talent het land uitvlucht, en de PvdA doet niets anders dan zichzelf spekken.

Puur wanvertoon is het.
  maandag 28 februari 2011 @ 16:46:23 #10
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_93445725
quote:
2s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:44 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Over verspilling van publiek geld gesproken. 52% belasting op hardwerkende burgers heffen ten gunste van jezelf verrijken. Zo kennen we de "sociale" PvdA weer.

Zum kotzen.
Dat heet solidair zijn, wanneer leer je het nou eens :(.
pi_93445744
Nee, zonder verkiezingen is het daarentegen wel prima :')
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  maandag 28 februari 2011 @ 16:49:00 #12
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_93445862
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:46 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dat heet solidair zijn, wanneer leer je het nou eens :(.
Links is inderdaad al die tijd aan de macht zodat het niet veranderd kon worden.
O)))
pi_93445867
quote:
7s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:46 schreef trancethrust het volgende:
Nee, zonder verkiezingen is het daarentegen wel prima :')
Uiteraard is dat ook beteurend. Maar het is niet eerlijk tegenover hun kiezers die oprecht denken dat de PvdA het met de sociaal-zwakkere goed bedoelt. Hoe meer ze zichzelf verrijken, hoe minder geld er naar armoedebestrijding kan kaan. Tenzij, ja tenzij, de PvdA er voor kiest om de belastingen te verhogen naar 60%.
pi_93446157
Onzin. Nu spreek ik niet namens de PvdA, maar als ze ook enigszins hun motto 'sociaal en sterk' willen opereren, moet je de juiste, sterke mensen op bestuursposities zien te krijgen. En die mensen kosten nu eenmaal geld. Heb je dat er niet voor over, dan gaan ze vrolijk andere dingen doen en zit jij met een minder capabel persoon op een sleutelpositie, met alle gevolgen van dien. En kijk dan eens hoe het met je armoedebestrijding gaat, als je land economisch over de kling wordt gejaagd.

Die hele Balkenendenorm is kansloze symboolpolitiek, net als dit deel van de PvdA gedragscode. Mijn zegen hebben ze in het negeren ervan.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  maandag 28 februari 2011 @ 17:00:38 #15
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_93446395
Als je zo sociaal betrokken bent dan doe je het wel voor minder lijkt me. Maar er is niet EEN politicus die oprecht sociaal is hoor.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_93446953
quote:
2s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:55 schreef trancethrust het volgende:
Onzin. Nu spreek ik niet namens de PvdA, maar als ze ook enigszins hun motto 'sociaal en sterk' willen opereren, moet je de juiste, sterke mensen op bestuursposities zien te krijgen. En die mensen kosten nu eenmaal geld. Heb je dat er niet voor over, dan gaan ze vrolijk andere dingen doen en zit jij met een minder capabel persoon op een sleutelpositie, met alle gevolgen van dien. En kijk dan eens hoe het met je armoedebestrijding gaat, als je land economisch over de kling wordt gejaagd.

Die hele Balkenendenorm is kansloze symboolpolitiek, net als dit deel van de PvdA gedragscode. Mijn zegen hebben ze in het negeren ervan.
Dit is ook exact mijn mening. Maar jouw post staat dus haaks op de principes van de PvdA.

Het is hetzelfde als je hoogopgeleid talent in het land wil behouden. Dan moet je geen 52% belasting heffen, maar juist lagere belastingen heffen. Anders emigreert dit talent naar de UK, Canada of de VS. Het principe van de PvdA staat dus haaks op het aantrekken van talent, of dat nou op landenniveau of op bestuursniveau is.
pi_93447917
Je weet het PvdA-topic prima te vinden

Maar ik zal je even helpen [Centraal] PvdA - Partij van de Arbeid #6 - Die doet immer recht! het kan evt ook in [Centraal] Statenverkiezingen, 2 maart 2011 #2
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')