De PvdA schendt haar eigen gedragscode. Niet bepaald netjes in de aanloop naar de verkiezingen, lijkt mij.quote:PvdA schendt ‘erecode’ met kandidering grootverdiener Postema
De PvdA heeft tegen haar eigen gedragscode in een partijlid voor de Eerste Kamer gekandideerd die meer dan de Balkenendenorm verdient. André Postema ontvangt in een publieke functie 204.858 euro aan salaris, ruim 16.000 meer dan de maximumnorm van 188.000 euro.
Postema, tevens vicevoorzitter van het college van bestuur van de Universiteit van Maastricht, zegt desgevraagd dat hij “enkele duizenden” euro’s meer verdient dan de Balkenendenorm. In een artikel vanmiddag in NRC Handelsblad van redacteuren Huib Modderkolk en Jeroen Wester noemt hij de discussie over beloningen relevant. Maar Postema voegt daaraan toe dat “geschiktheid moet blijken op basis waar je voor staat.” “Ik zou de universiteit kunnen vragen of ik net één euro onder de norm mag zitten, maar dat is ook huichelarij. Je kunt het niet gauw goed doen.”
De PvdA lanceerde eind 2009 een ‘erecode’ als reactie op partijprominenten die met hun beloning de partij in diskrediet brachten:
PvdA-ers werkzaam in bestuurlijke functies in de (semi-)publieke sector en bij staatsdeelnemingen verdienen (…) als regel niet meer dan het zgn. norminkomen van de minister-president. Leden die in de publieke sector meer dan de premier willen verdienen, zoeken maar een andere partij. Goed verdienen mag, graaien niet.
Partijvoorzitter Lilianne Ploumen zegt dat dit betekent dat je als PvdA-bestuurder sober en dienstbaar door het leven gaat en naar de code handelt. “En dat betekent ook dat als je dat niet doet, er geen plek voor je is bij de PvdA. De vrijblijvendheid is voorbij.”
Update: De PvdA meldt de redactie van NRC Handelsblad inmiddels dat het de zaak gaat onderzoeken.
Ohhhhhh stoute pvda ...maar het zal allemaal wel weer anders zijn. Ook dit is de schuld van de PVV!quote:Op maandag 28 februari 2011 16:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De PvdA schendt haar eigen gedragscode. Niet bepaald netjes in de aanloop naar de verkiezingen, lijkt mij.
Over verspilling van publiek geld gesproken. 52% belasting op hardwerkende burgers heffen ten gunste van jezelf verrijken. Zo kennen we de "sociale" PvdA weer.quote:André Postema ontvangt in een publieke functie 204.858 euro aan salaris, ruim 16.000 meer dan de maximumnorm van 188.000 euro.
Die zijn dan ook geen Kamerleden voor de PvdA (meer).quote:Op maandag 28 februari 2011 16:43 schreef Beardy het volgende:
Ach, Wouter B. vangt nu toch ook ver boven de Jan Peter B. norm, net als JP zelf? En Wim K. ook. Lood om oud PvdA ijzer.
Idd, wat een non-nieuws, das hun bestaansreden, liegen etcquote:Op maandag 28 februari 2011 16:41 schreef Holograph het volgende:
De PvdA die asociaal bezig is. We hebben niks gemist geloof ik.
Wouter B. werkt bij een bedrijf. Daar mag hij helemaal zelf bepalen hoeveel hij verdient; ik als burger heb er geen last van.quote:Op maandag 28 februari 2011 16:43 schreef Beardy het volgende:
Ach, Wouter B. vangt nu toch ook ver boven de Jan Peter B. norm, net als JP zelf? En Wim K. ook. Lood om oud PvdA ijzer.
Dat heet solidair zijn, wanneer leer je het nou eensquote:Op maandag 28 februari 2011 16:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Over verspilling van publiek geld gesproken. 52% belasting op hardwerkende burgers heffen ten gunste van jezelf verrijken. Zo kennen we de "sociale" PvdA weer.
Zum kotzen.
Links is inderdaad al die tijd aan de macht zodat het niet veranderd kon worden.quote:Op maandag 28 februari 2011 16:46 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat heet solidair zijn, wanneer leer je het nou eens.
Uiteraard is dat ook beteurend. Maar het is niet eerlijk tegenover hun kiezers die oprecht denken dat de PvdA het met de sociaal-zwakkere goed bedoelt. Hoe meer ze zichzelf verrijken, hoe minder geld er naar armoedebestrijding kan kaan. Tenzij, ja tenzij, de PvdA er voor kiest om de belastingen te verhogen naar 60%.quote:Op maandag 28 februari 2011 16:46 schreef trancethrust het volgende:
Nee, zonder verkiezingen is het daarentegen wel prima
Dit is ook exact mijn mening. Maar jouw post staat dus haaks op de principes van de PvdA.quote:Op maandag 28 februari 2011 16:55 schreef trancethrust het volgende:
Onzin. Nu spreek ik niet namens de PvdA, maar als ze ook enigszins hun motto 'sociaal en sterk' willen opereren, moet je de juiste, sterke mensen op bestuursposities zien te krijgen. En die mensen kosten nu eenmaal geld. Heb je dat er niet voor over, dan gaan ze vrolijk andere dingen doen en zit jij met een minder capabel persoon op een sleutelpositie, met alle gevolgen van dien. En kijk dan eens hoe het met je armoedebestrijding gaat, als je land economisch over de kling wordt gejaagd.
Die hele Balkenendenorm is kansloze symboolpolitiek, net als dit deel van de PvdA gedragscode. Mijn zegen hebben ze in het negeren ervan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |