Nee stuk. Moesten ze maken.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:20 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Die was in de plomp gereden?
En er werd geen vervangend vervoer geregeld?quote:
En dan niet een andere sturen?quote:
Jawel. Ze hebben uur geprobeerd hem te maken en we hadden 4 uur gereden dus het duurde 4 uur voor het vervangend vervoer er was.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
En er werd geen vervangend vervoer geregeld?Vijf uur... damn.
Oooh, ik dacht hier in NL, kon het me al niet voorstellenquote:Op maandag 28 februari 2011 12:24 schreef Godtje het volgende:
[..]
Jawel. Ze hebben uur geprobeerd hem te maken en we hadden 4 uur gereden dus het duurde 4 uur voor het vervangend vervoer er was.
Lang leven Laos.
Die heb ik niet meegemaakt omdat ik toen vast zat in Engeland omdat mijn vliegtuig niet vloogquote:Op maandag 28 februari 2011 12:19 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Alleen die winters zijn wel gruwelijk irritant. Heb vorig jaar en dit jaar een 'verplichte' trip een dag moeten opschuiven omdat t gesneeuwd had en er niets reed, dat is wel irritant. Had ik niet meegeteld btw.
Klopt. Het gaat vrij vaak stuk.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:26 schreef HeatWave het volgende:
Ja ok, in dat soort landen is dat gewoon de dienstregeling.
Dan moest je dus ook wachtenquote:Op maandag 28 februari 2011 12:27 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Die heb ik niet meegemaakt omdat ik toen vast zat in Engeland omdat mijn vliegtuig niet vloog
Daarom raad ik de OV-zeikerts ook vaak aan om eens een dagje te gaan treinen in België of Engeland. Zeur je nooit meer over de NSquote:Op maandag 28 februari 2011 12:27 schreef Godtje het volgende:
[..]
Klopt. Het gaat vrij vaak stuk.
Dus iedereen mag blij zijn met hoe het in Nederland is.
Vijf/tien minuten ga je niet dood aan.
Nogal, een heel weekend zelfs. Kutsneeuwquote:Op maandag 28 februari 2011 12:29 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dan moest je dus ook wachten
Totdat je gaat treinen in Duitsland. Al was dat dit jaar ook niet al te best.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:29 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Daarom raad ik de OV-zeikerts ook vaak aan om eens een dagje te gaan treinen in België of Engeland. Zeur je nooit meer over de NS
Aan de andere kant hadden we nog wat kunnen leren van de metro uit Parijs, Londen of Barcelona.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:29 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Daarom raad ik de OV-zeikerts ook vaak aan om eens een dagje te gaan treinen in België of Engeland. Zeur je nooit meer over de NS
Heeft vriendje ook niet, das ook wel lekker, maar ik houd wel van treinen eigenlijk, lekker rustig.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:31 schreef Nouk84 het volgende:
Ik ga elke dag met de auto en zelden last van files
quote:Op maandag 28 februari 2011 12:31 schreef Godtje het volgende:
Aan de andere kant hadden we nog wat kunnen leren van de metro uit Parijs, Londen of Barcelona.
Dat hadden wij hier onder de hele randstad kunnen hebben.
Mwah, daar is het ook niet erg als je te laat komt, hier in NL moet je toch echt over het algemeen op tijd verschijnenquote:Op maandag 28 februari 2011 12:27 schreef Godtje het volgende:
[..]
Klopt. Het gaat vrij vaak stuk.
Dus iedereen mag blij zijn met hoe het in Nederland is.
Vijf/tien minuten ga je niet dood aan.
Het is niet zo dat het hele land daar niet werkt hoor. Ze doen daar ook dingen. Ze liggen echt niet de hele dag in hun hangmat.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mwah, daar is het ook niet erg als je te laat komt, hier in NL moet je toch echt over het algemeen op tijd verschijnen.
In principe wel ja, had me wel wat geleken. Maar, het is iets lastiger hier he, doordat het 1 grote polder is.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:31 schreef Godtje het volgende:
[..]
Aan de andere kant hadden we nog wat kunnen leren van de metro uit Parijs, Londen of Barcelona.
Dat hadden wij hier onder de hele randstad kunnen hebben.
Tuurlijk, maar ze gaan niet janken als je er niet om 9:00 stipt bentquote:Op maandag 28 februari 2011 12:36 schreef Godtje het volgende:
[..]
Het is niet zo dat het hele land daar niet werkt hoor. Ze doen daar ook dingen. Ze liggen echt niet de hele dag in hun hangmat.
Ik houd er ALTIJD rekening mee dat er iets mis kan gaan onderweg. Dus ik zorg altijd dat ik eerder vertrek dan nodig, zodat ik speling heb. Ook als ik met de fiets, auto, te voet ga.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mwah, daar is het ook niet erg als je te laat komt, hier in NL moet je toch echt over het algemeen op tijd verschijnen.
Toch zou een grootschalige herindeling theoretisch veel geld kunnen opleveren.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:36 schreef stbabylon het volgende:
[..]
In principe wel ja, had me wel wat geleken. Maar, het is iets lastiger hier he, doordat het 1 grote polder is.
Ja, ik ook. Ik ben nooit te laat opzich, maar je kan eigenlijk nooit 100% vertrouwen op OV. met de auto kan je altijd nog omrijden oid.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik houd er ALTIJD rekening mee dat er iets mis kan gaan onderweg. Dus ik zorg altijd dat ik eerder vertrek dan nodig, zodat ik speling heb. Ook als ik met de fiets, auto, te voet ga.
Nederland stond bekend om zijn creatieve en mooie oplossingen voor problemen. Dat was een mooie uitdaging geweest. En bijvoorbeeld Amsterdam> Utrecht is weinig polder volgens mijquote:Op maandag 28 februari 2011 12:36 schreef stbabylon het volgende:
[..]
In principe wel ja, had me wel wat geleken. Maar, het is iets lastiger hier he, doordat het 1 grote polder is.
Ach man, ze krijgen de Noord/Zuidlijn niet eens voorelkaar tegenwoordigquote:Op maandag 28 februari 2011 12:38 schreef Godtje het volgende:
[..]
Nederland stond bekend om zijn creatieve en mooie oplossingen voor problemen. Dat was een mooie uitdaging geweest. En bijvoorbeeld Amsterdam> Utrecht is weinig polder volgens mij
Met de auto bouw je ook marge in. Alleen met het OV is dat soms lastiger, je zit niet alleen met de trein, maar ook bijv de bus. Van de week nog over gehad, als taxi's een stuk goedkoper zouden zijn, dan zou het OV aantrekkelijker worden, omdat je sneller een taxi neemt van/naar bestemming. Dat zorgt ook meteen voor werkgelegenheid.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Ik ben nooit te laat opzich, maar je kan eigenlijk nooit 100% vertrouwen op OV. met de auto kan je altijd nog omrijden oid.
Er kan ook iets anders misgaan met de auto dan een file ofzo, ongeluk, motorpech, weet ik t, dat heb je met een trein dan weer minder snel.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Ik ben nooit te laat opzich, maar je kan eigenlijk nooit 100% vertrouwen op OV. met de auto kan je altijd nog omrijden oid.
Ik verWacht inderdaad van niet. Zouden managers in nederland trouwens ook niet moeten doen. En je privé afspraken zeker niet.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar ze gaan niet janken als je er niet om 9:00 stipt bent.
Als je zelf niet deel uitmaakt van het ongeluk valt het vaak mee. Als de trein stilstaat kan je gewoon nergens heenquote:Op maandag 28 februari 2011 12:39 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Er kan ook iets anders misgaan met de auto dan een file ofzo, ongeluk, motorpech, weet ik t, dat heb je met een trein dan weer minder snel.
Maar met de auto kan je vaker en makkelijker een alternatief kiezen.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:39 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Er kan ook iets anders misgaan met de auto dan een file ofzo, ongeluk, motorpech, weet ik t, dat heb je met een trein dan weer minder snel.
Ik bedoel gewoon te zeggen dat ik altijd marge inbouwquote:Op maandag 28 februari 2011 12:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als je zelf niet deel uitmaakt van het ongeluk valt het vaak mee. Als de trein stilstaat kan je gewoon nergens heen![]()
Ach, niets is 100% perfect.
Klopt. Een schande is het voor nederland.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach man, ze krijgen de Noord/Zuidlijn niet eens voorelkaar tegenwoordig.
Op prive afspraken ben ik altijd te laatquote:Op maandag 28 februari 2011 12:40 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik verWacht inderdaad van niet. Zouden managers in nederland trouwens ook niet moeten doen. En je privé afspraken zeker niet.
Ik meen het ookquote:Op maandag 28 februari 2011 12:41 schreef Godtje het volgende:
[..]
Klopt. Een schande is het voor nederland.
Het land van de dijken, de deltawerken, de polders en de afsluitdijk kunnen geen metro lijn maken.
Ik meen het dat het echt een schande is.
Ik heb ook een vrinedin die altijd te laat is, nu weet ik dat, dus maakt t niet meer uit, maar het is wat vervelend als je afspreekt ergens buiten en het is k*tweer om dan te wachtenquote:Op maandag 28 februari 2011 12:41 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Op prive afspraken ben ik altijd te laatzelfs als ze bij mij thuis zijn, ben ik gewoon nog niet klaar
![]()
Zakelijke ben ik meestal 10min te vroeg.
Toen kon ik ineens alleen nog maar kijken naar een film over twee torentjes en twee vliegtuigjesquote:Op maandag 28 februari 2011 12:41 schreef CherryLips het volgende:
Ik vind het erger dat ze vaak halve treintjes inzetten in de spits.
De tijden van een uur vertraging zijn wel voorbij, die had ik in m'n eerste studiejaar nog weleens. Op 11 september 2001, dat weet ik nog. Kwam pas om zeven uur thuis toen in plaats van zes uur, had echt geen idee wat er aan de hand wasDe laatste keer dat ik een uur vertraging had was met sneeuw.
Ja, ik ga ook gewoon op tijd wegquote:Op maandag 28 februari 2011 12:41 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik bedoel gewoon te zeggen dat ik altijd marge inbouw
Ik ben ook een keer met de fiets gevallen dat ik echt niet verder kon. Had ik nooit verwacht, kind was op tijd op school omdat we marge haddenEn omdat er een klasgenootje langs kwam fietsen
Een kind een keer een paar minuten te laat een keer is natuurlijk ook niet erg. Relax de wereld vergaat niet en het zal niet het verschil maken tussen vuilnisman of CEO van een groot internationaal bedrijf.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:41 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik bedoel gewoon te zeggen dat ik altijd marge inbouw
Ik ben ook een keer met de fiets gevallen dat ik echt niet verder kon. Had ik nooit verwacht, kind was op tijd op school omdat we marge haddenEn omdat er een klasgenootje langs kwam fietsen
Dat dan weer niet, ik spreek eigenlijk zelden met iemand buiten afquote:Op maandag 28 februari 2011 12:43 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik heb ook een vrinedin die altijd te laat is, nu weet ik dat, dus maakt t niet meer uit, maar het is wat vervelend als je afspreekt ergens buiten en het is k*tweer om dan te wachten
En dat doe ik met haar meestal, buiten ergens afspreken.
Juist danquote:Op maandag 28 februari 2011 12:43 schreef CherryLips het volgende:
Ik ga altijd te laat wegZelfs als ik me niet hoef te haasten, dan denk ik: o, tijd zat. En dan nog moeten rennen.
Wat dus wel inhoudt dat ik altijd meer dan een half uur te vroeg ben als ik met de trein gaquote:Op maandag 28 februari 2011 12:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, ik ga ook gewoon op tijd weg.
Gek genoeg hou ik bij de NS juist niet zoveel rekening met vertraging, ondanks mijn ervaringenquote:Op maandag 28 februari 2011 12:45 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Wat dus wel inhoudt dat ik altijd meer dan een half uur te vroeg ben als ik met de trein ga
Afspraak om half 11?
Dan trein van 9 uur, die komt om half tien aan, dan de bus, 25 minuten, is 5 voor tien.
Anders had ik een half uur later de trein en dus ook de bus en was ik nog op tijd geweest, maar goed. Ik neem wel een boek mee
Klopt, is ook niet erg en op mn werk begrijpen ze het ook wel als ik een keer wat later ben, kan gebeuren, dus ik maak me er niet echt druk om, maar ik vind het wel prettiger om op tijd te zijn.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:43 schreef Godtje het volgende:
[..]
Een kind een keer een paar minuten te laat een keer is natuurlijk ook niet erg. Relax de wereld vergaat niet en het zal niet het verschil maken tussen vuilnisman of CEO van een groot internationaal bedrijf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |