De tweede foto is wel echt. Van de 24e namelijk. De eerste is een coptercrash in Rio de Janeiro in 2009 (Bron)quote:Op maandag 28 februari 2011 11:43 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Tja, hartstikke fake dus, leve tineye.com
Welkomquote:Op maandag 28 februari 2011 11:40 schreef snellejelle21 het volgende:
Goedemorgen allen. Ik volg sinds de Egyptische revolutie (en incidenteel de afgelopen jaren) intensief het Midden-Oosten forum en dan nu natuurlijk met name Libi. Erg interessant hoe hier steeds beter wordt omgegaan met het verifiren van nieuws met behulp van verschillende bronnen. Ik wil dan ook graag proberen mijn steentje bij te dragen.
Er waren berichten (ook van doctoren) dat gewonde demonstranten in ziekenhuizen worden opgehaald of ter plekke vermoord. Lijken worden van straat gehaald door mercenaries. Ik heb geen BEVESTIGDE berichten gezien over ambulances waarin demonstranten vermoord werden, maar wel geruchten. En gezien de rest is dat dus niet uit te sluiten.quote:Ik bracht vanochtend de auto naar de garage en bladerde daar De Telegraaf door, waar ik het normaal niet zo op heb, maar dit geheel ter zijde. Daar stond in dat gewonden met ambulances worden opgehaald en vervolgens door vermomde Gadaffi milities worden vermoord. In hoeverre is dit bericht serieus te nemen? Iemand meer gehoord vanuit andere bronnen als de televaag?
Verder nog Belgi dat een militaire interventie niet uitsluit:
[..]
Ja, had ik gezien, ik had die 2e url al met een ninja-edit uit m'n quote verwijderdquote:Op maandag 28 februari 2011 11:45 schreef snellejelle21 het volgende:
[..]
De tweede foto is wel echt. Van de 24e namelijk. De eerste is een coptercrash in Rio de Janeiro in 2009 (Bron)
Het kan ook gewoon psychologische oorlogsvoering zijn, dit soort geruchten hebben bij andere gewapende conflicten volgens mij ook wel gecirculeerd.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er waren berichten (ook van doctoren) dat gewonde demonstranten in ziekenhuizen worden opgehaald of ter plekke vermoord. Lijken worden van straat gehaald door mercenaries. Ik heb geen BEVESTIGDE berichten gezien over ambulances waarin demonstranten vermoord werden, maar wel geruchten. En gezien de rest is dat dus niet uit te sluiten.
Uitwissen van sporen? Er was laatst een filmpje van een dode of gewonde die in een auto werd gestopt. Heb je die gezien?quote:Op maandag 28 februari 2011 11:52 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Het kan ook gewoon psychologische oorlogsvoering zijn, dit soort geruchten hebben bij andere gewapende conflicten volgens mij ook wel gecirculeerd.
Persoonlijk denk ik dat die mercenaries wel wat beters te doen hebben dan zich met mensen bezig te houden die toch al gewond zijn.
Vertaal mijn stukje hierboven maar even en dump het daar, ik moet nu weg. Als het verwijderd wordt weet je genoegquote:Op maandag 28 februari 2011 11:55 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
er word nu gevraagd wat het precies is ; iemand die zn bevindingen daar wil posten
; AliTweel What kind of weapons are this? ??
quote:Those appear to be the missing canisters of Mustard Gas.
You should bury those in a hole 10 meters under the ground until order is restored.
Ik heb dat filmpje niet gezien, maar ik denk dat het voor uitwissen van sporen inmiddels al veel te laat is.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Uitwissen van sporen? Er was laatst een filmpje van een dode of gewonde die in een auto werd gestopt. Heb je die gezien?
Dat weten wij, maar Ghaddafi nietquote:Op maandag 28 februari 2011 11:57 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Ik heb dat filmpje niet gezien, maar ik denk dat het voor uitwissen van sporen inmiddels al veel te laat is.
quote:TRIPOLI - Opstandelingen in Libi hebben zondag bezit genomen van de stad Zawiyah, 50 kilometer ten westen van hoofdstad Tripoli. 'We willen dat het regime snel vertrekt', riepen betogers, na enkele dagen van zware gevechten met het leger.
De verovering van de stad bleek uitgerekend toen het regime buitenlandse journalisten wilde tonen dat het de stad nog onder controle had. De troepen van leider Kadhafi hebben de stad nog wel omsingeld.
er zijn ook berichten geweest dat er lichamen met pickups van security forces worden opgehaald , vorig topic heb ik een filmpje gepost ( volgens mij al een paar x , hieronder staat ie nu ) een een foto die van dichtbij 1 van de pickup's laat zien ( embleem duidelijk te zien )quote:Op maandag 28 februari 2011 11:40 schreef snellejelle21 het volgende:
Goedemorgen allen. Ik volg sinds de Egyptische revolutie (en incidenteel de afgelopen jaren) intensief het Midden-Oosten forum en dan nu natuurlijk met name Libi. Erg interessant hoe hier steeds beter wordt omgegaan met het verifiren van nieuws met behulp van verschillende bronnen. Ik wil dan ook graag proberen mijn steentje bij te dragen.
Ik bracht vanochtend de auto naar de garage en bladerde daar De Telegraaf door, waar ik het normaal niet zo op heb, maar dit geheel ter zijde. Daar stond in dat gewonden met ambulances worden opgehaald en vervolgens door vermomde Gadaffi milities worden vermoord. In hoeverre is dit bericht serieus te nemen? Iemand meer gehoord vanuit andere bronnen als de televaag?
Verder nog Belgi dat een militaire interventie niet uitsluit:
[..]
Ik heb even snel wat geplaatst daarquote:Op maandag 28 februari 2011 11:55 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
er word nu gevraagd wat het precies is ; iemand die zn bevindingen daar wil posten
Die eerste foto is dus al nep zoals iemand al zei, maar heb je die foto van een andere site?quote:
Mooi, heb je reactie een vote +1 gegeven, en die andere een -1quote:Op maandag 28 februari 2011 12:01 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik heb even snel wat geplaatst daarnu ga ik echt, houdoe
thnx!!!!!!!!quote:Op maandag 28 februari 2011 12:01 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik heb even snel wat geplaatst daarnu ga ik echt, houdoe
quote:Op zondag 27 februari 2011 15:35 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
According to the owner of the video, those two protesters were executed in the street (which is not very clear in the video but you can hear the fireshots) ...and after that, their corps were transferred with the armed members in white pickups
quote:Images of Gaddafis security forces in Tripoli
Posted on February 27, 2011 by v1d
These killers have been spotted patrolling different areas of Tripoli in search of protesters. The first image is a close up of their vehicle with pictures of Gaddafi on the dashboard and emblems of the Peoples Guard on the door and hood, the Peoples Guardno comment. The second image shows two of them armed with AK-47s and removing barricades that were set up by peaceful protesters to prevent them from patrolling the neighborhood.
Vaste lijnen doen het nog wel toch? Dial-up-modem-powerrrrrquote:Op maandag 28 februari 2011 12:07 schreef Bartholomaeus het volgende:
Bericht vanuit Benghazi via GPD-redactie. In centrum van stad permanente demonstratie voor de revolutie. Maar nog niet iedereen hier is zeker van de overwinning. En buiten het centrum is er ook nog steun voor kahadaffi. Verbindingen zijn trouwens dramatisch. Satphone lijkt permanent gestoord te worden. Mobiele telefoon vaak onbereikbaar. En geen internet.
Aldus gpdMiddleEast
Volgens mij niet. Internet ligt er ook uit. Maar XS4all heeft een actie opgezet zodat de mensen daar toch met een inbelverbinding kunnen internetten. Wel heel langzaam, maar toch.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:10 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Vaste lijnen doen het nog wel toch? Dial-up-modem-powerrrrr
uhmmmm .. dit komt niet geheel overeen met wat houda ons verteld , maar ja .. we weten allemaal wie dit tweet ...quote:Op maandag 28 februari 2011 12:07 schreef Bartholomaeus het volgende:
Bericht vanuit Benghazi via GPD-redactie. In centrum van stad permanente demonstratie voor de revolutie. Maar nog niet iedereen hier is zeker van de overwinning. En buiten het centrum is er ook nog steun voor kahadaffi. Verbindingen zijn trouwens dramatisch. Satphone lijkt permanent gestoord te worden. Mobiele telefoon vaak onbereikbaar. En geen internet.
Aldus gpdMiddleEast
houda had interenet . zo verwoorde houda het zelf ( sprak niet over dial up etc.)quote:Op maandag 28 februari 2011 12:11 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Internet ligt er ook uit. Maar XS4all heeft een actie opgezet zodat de mensen daar toch met een inbelverbinding kunnen internetten. Wel heel langzaam, maar toch.
p.s dit is niet de post waar er de woorden internet doet het hier nog , maar hopen dat het het blijft doen in staat , dit is de laatste post )quote:Op maandag 28 februari 2011 10:21 schreef houda het volgende:
goedemorgen mensen.
Het is hier trouwens 1 uur later maar dat zullen jullie vast wel weten.
Wat wordt hier veel geschreven zeg! Ik kanhet bijna niet bijhouden. Bedankt voor alle informatie en foto's van Tripoli. Dat kunnen wij hier moeilijk zien. Al Jazeera ontvangen wij wel maar moeizaam.
Ik heb msn ja, ik maak dan liever een nieuw email adres aan voor de anonimietijd. Of kan je dat nog traceren door middel van je ip adres??
Ik heb er geen verstand van dus misschien weet iemand dit?
Ik kan bijvoorbeeld ook niet op you tube. Denk dat dit wordt geblokkeerd want voorheen kon ik dat wel gewoon.
Hier verder niet veel bijzonders aan de hand. Als je niet beter zou weten zou je denken dat er niks aan de hand is! Af en toe hoor je nog wat schoten maar dat zijn mensen die nog wapens hebben die nog niet zijn opgehaald of afgepakt door de orde houders. (weet niet hoe ik het anders moet noemen haha)
Verder zijn de meeste mensen weer terug naar hun werk al speelt er wel iets van een plan om naar Triploi toe te gaan. Naar mijn mening moeten de mensen uit Benghazi blijven waar ze zijn, en dan alle kleine steden eromheen verzamelen en naar Triploi reizen. (zij hebben ook genoeg wapens, eventueel nog wat van hier meenemen) Anders wordt Benghazi onbeveiligd achtergelaten.
Ik hoop dat dit snel gebeurd want Ghadaffi heeft zo veel te veel tijd om zich goed voor te bereiden. Ik kijk regelmatig hier op de site voor wat nieuwe info. Bedankt daarvoor!
Groetjes Houda
Hij bedoeld dat HIJ geen internet heeftquote:Op maandag 28 februari 2011 12:11 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
uhmmmm .. dit komt niet geheel overeen met wat houda ons verteld , maar ja .. we weten allemaal wie dit tweet ...
En terechtquote:Op maandag 28 februari 2011 12:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hij bedoeld dat HIJ geen internet heeft
quote:http://www.guardian.co.uk/world/2011/feb/28/libya-violence-uk-arms-sales-liam-fox
Liam Fox, the defence secretary, has said Britain's arms sales policy is under review following the Libyan regime's violence against its own people.
je ziet wel dat "fake info "geen stand houd "op FOK!quote:Op maandag 28 februari 2011 12:12 schreef Muridae het volgende:
Een beetje flauw, maar die foto's waren idd fake.
Ik wou aangeven hoe bepaalde media met valse info komen.
Dit soorten acties heb ik al gezien bij wat kranten.
Iets met mosterd en een maaltijd.quote:
Iets met kalf en put.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:26 schreef Muridae het volgende:
[..]
Iets met mosterd en een maaltijd.
Fok! fact checking !quote:Op maandag 28 februari 2011 12:25 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
je ziet wel dat "fake info "geen stand houd "op FOK!
ookal trapt er ooit iemand in misleiding ( ikku gisteren met een cap)
er word hier meteen gezegd hoe het zit ..
Nibb it zag het gelijk goed... ik heb een screensot gemaakt en hier is het wel redelijk te lezen...quote:Op maandag 28 februari 2011 11:55 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
voor die 4 straaljagers die ze hebben (waarvan er 2 in malta staanquote:
Ik begrijp niet waarom Gadaffi de stroom en watertoevoer naar Benghazi niet stopzetquote:Op maandag 28 februari 2011 12:37 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
6:48am
We're getting reports that the country's second most important military airport, not far from Benghazi, has fallen to the protesters.
Private jets and civilian aircraft at the Al Banin airport were seen grounded. Military personnel say they have joined the people's revolution.
If true, the takeover would mark another blow to Gaddafi's regime.
6:15am
Benghazi, Libya's second-largest city, has entered a state of revolutionary normalcy. Check out this photo gallery from the streets of the eastern city by our web producer there:
http://www.flickr.com/pho(...)s/72157626148659956/
Iedereen is tegenwoordig journalist. In de eerste plaats de demonstranten zelf.quote:
Folly Bah Thibault.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:38 schreef snellejelle21 het volgende:
Wie weet de naam van deze AJE-presentatrice? (links) Ik meen haar steeds iets te horen uitspreken als Fully Baltimoore o.i.d. maar daarop zoeken levert niks op, ook op de website van AJE en wikipedia kan ik haar niet vinden. Het zal wel iets anders zijn wat er op lijkt.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 28 februari 2011 12:38 schreef snellejelle21 het volgende:
Wie weet de naam van deze AJE-presentatrice? (links) Ik meen haar steeds iets te horen uitspreken als Fully Baltimoore o.i.d. maar daarop zoeken levert niks op, ook op de website van AJE en wikipedia kan ik haar niet vinden. Het zal wel iets anders zijn wat er op lijkt.
[ afbeelding ]
is dat geen tweet van GPDcairoquote:Op maandag 28 februari 2011 12:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Iedereen is tegenwoordig journalist. In de eerste plaats de demonstranten zelf.
Dank! Lijkt er op tochquote:Op maandag 28 februari 2011 12:41 schreef Muridae het volgende:
[..]
Folly Bah Thibault.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Folly_Bah_Thibault
LibyaNewMedia | 28 feb 2011 | 0 stemmen voor leuk, 0 stemmen voor niet leuk. (239 x bekeken)quote:Op maandag 28 februari 2011 12:34 schreef Nibb-it het volgende:
Ja, westerse straaljagers. Libi heeft verder Russische en Joegoslavische kisten. Is er nog gereageerd op dat filmpje? Kan even niet kijken
Misschien heeft er geen controle meer over. Oppositie heeft ook controle over (veel) olie installaties.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:39 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom Gadaffi de stroom en watertoevoer naar Benghazi niet stopzet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |