Hier heeft Wie is de mol vorig jaar een opdracht gehad. Toen lag het er verlaten bij.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:42 schreef Id_do_her het volgende:
Terug naar Japan, dit is Huis Ten Bosch of "Hausu ten Bosu":
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een pretpark in Nagasaki met Nederland als thema. Er zijn Nederlandse musea, winkels met Nederlandse producten, attracties en hele straten die nagebouwd zijn.
Het park heeft nu wel te kampen met teruglopende bezoekersaantallen en het park is al een keer failliet verklaard, maar een investeerder probeert het park nu weer opnieuw een succes te maken.
Tof! Alleen ik snap het niet helemaal, een simpel gesteld voorbeeld: een astronaut is een week in de ruimte geweest en keert terug op de aarde waar twee weken verstreken zijn is dit mogelijk? En is het bijvoorbeeld dus mogelijk dat je ergens in de ruimte 80 jaar leeft en dat er in die periode op de aarde 160 jaar verstreken zijn? Het lijkt mij van niet maar ik ben een absolute leek op elk gebied van natuurkunde.quote:Op zondag 27 februari 2011 21:35 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Wist je dat de klokken van satellieten sneller lopen dan de klokken op Aarde? Dat komt doordat de zwaartekracht van de Aarde de tijd vertraagt, en de satellieten hebben daar minder last van, omdat ze zo ver van de Aarde liggen.
Astronauten zijn dan ook een paar milliseconden jonger geworden dan de rest van de wereldbevolking als ze terugkomen van een ruimtereis.
Einstein!
Ja hoor, dankzij de relativiteit is dit wel degelijk mogelijk, hoe raar het ook mag klinken. Als je met een hoge snelheid reist gaat de tijd voor jou langzamer lopen (zelf merk je daar niks van, maar voor een waarnemer die niet met die hoge snelheid reist is dit wel te zien). Dit effect gaat echter pas bij heel hoge snelheden (lees: bijna de lichtsnelheid) echt een rol van betekenis spelen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:01 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
[..]
Tof! Alleen ik snap het niet helemaal, een simpel gesteld voorbeeld: een astronaut is een week in de ruimte geweest en keert terug op de aarde waar twee weken verstreken zijn is dit mogelijk? En is het bijvoorbeeld dus mogelijk dat je ergens in de ruimte 80 jaar leeft en dat er in die periode op de aarde 160 jaar verstreken zijn? Het lijkt mij van niet maar ik ben een absolute leek op elk gebied van natuurkunde.
Het verschil is niet zo groot, maar in de ruimte zal er inderdaad minder tijd verstrijken dan op aarde.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:01 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
[..]
Tof! Alleen ik snap het niet helemaal, een simpel gesteld voorbeeld: een astronaut is een week in de ruimte geweest en keert terug op de aarde waar twee weken verstreken zijn is dit mogelijk? En is het bijvoorbeeld dus mogelijk dat je ergens in de ruimte 80 jaar leeft en dat er in die periode op de aarde 160 jaar verstreken zijn? Het lijkt mij van niet maar ik ben een absolute leek op elk gebied van natuurkunde.
quote:Op zondag 27 februari 2011 22:53 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Veel cellen die nu nog in labs voor medisch onderzoek worden gebruikt, stammen af tumor van een zwarte vrouw die in 1951 stierf.
Haar familie wist tot ver in de jaren zeventig niet dat haar cellen wereldwijd in laboratoria gebruikt werden.Misschien al gezegd, maar nog een feitje over Henrietta Lacks: er is nu meer massa van haar op de wereld dan toen ze leefde, verspreid over de laboratoria in de hele wereld (HeLa cellen).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wederom Huldequote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:51 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dankje
Ik heb weer een paar weetjes bedacht, die ga ik straks even goed opschrijven en foto's erbij zoeken en zo.
Dank dank.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:57 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Wederom Hulde![]()
Het zelfmoordbos en Dennis the Menace !
Onzin. Een sidderaal kan jou echt wel doden op 10cm afstand.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:02 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
weetje:
De mens is de enige levensvorm op deze planeet die kan doden op afstand.
Wat is dat? De hele wereld is in het bereik van mijn lichaam, als ik er naartoe loop. Dat maakt de afstand toch niet opeens groter of kleiner. Je stelling slaat gewoon nergens op.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:48 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
maar wel binnen bereik van zijn eigen lichaam.
Die zijn ook niet te registreren volgens mijquote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:14 schreef Bart het volgende:
Bouvet is een Noors eilandje van 58 vierkante kilometer, ligt in de zuidelijke Atlantische oceaan, is niet meer dan een vulkaantop die permanent met ijs is bedekt en heeft welgeteld 0 inwoners. Echter, het heeft op internet wel .bv als eigen top-level-domein. Maar er zijn geen internetadressen op geregistreerd
.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat feitje doet me denken aan:quote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:06 schreef spacer1 het volgende:
Dat 50% van de top 10 meest gevraagde beroepen in 2002 nog helemaal niet bestonden.
Die doodt door te bijten. Het sprayen is een leuke bijkomstigheid en afweermiddel, maar niet gebruikt om te jagen.quote:
De mens is gewoon het enige dier dat doodt op afstand, punt.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:52 schreef Bart het volgende:
[..]
Wat is dat? De hele wereld is in het bereik van mijn lichaam, als ik er naartoe loop. Dat maakt de afstand toch niet opeens groter of kleiner. Je stelling slaat gewoon nergens op.
http://www.bofunk.com/vid(...)_wrestlers_face.htmlquote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:10 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
De mens is gewoon het enige dier dat doodt op afstand, punt.
Noem maar een (roof)dier die het ook doet en ik trek het in. En het bereik van je lichaam is het bereik dat je hebt vanaf een bepaald punt.
De mens is gewoon het enige dier dat werktuigen kan ontwikkelen. Er is ook geen ander dier dat soep met een lepel zou eten.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:10 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Noem maar een (roof)dier die het ook doet en ik trek het in. En het bereik van je lichaam is het bereik dat je hebt vanaf een bepaald punt.
en je er met Nieuw Zeelandse dollars betaal omdat het eiland geen eigen munteenheid heeftquote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:06 schreef Id_do_her het volgende:
Tokelau is maar tien vierkante kilometer, de herkomst van het bekende .tk-domein.
Kan je over discussieren. Er is een apensoort die een tak ontdoet van z'n zijtakjes, en deze vervolgens in een mierenhoop steekt om hem er vol met mieren weer uit te halen en de tak tussen de lippen door te trekken en zodoende de mieren op te eten. (wat een soepele zin van mij)quote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:36 schreef MichielPH het volgende:
[..]
De mens is gewoon het enige dier dat werktuigen kan ontwikkelen. Er is ook geen ander dier dat soep met een lepel zou eten.
Ja, de mensheid is intelligent. Jeej!
chimanseesquote:Op zaterdag 5 maart 2011 04:55 schreef exile79 het volgende:
[..]
Kan je over discussieren. Er is een apensoort die een tak ontdoet van z'n zijtakjes, en deze vervolgens in een mierenhoop steekt om hem er vol met mieren weer uit te halen en de tak tussen de lippen door te trekken en zodoende de mieren op te eten. (wat een soepele zin van mij)
vraag me niet welke soort, heb het eens op tv gezien. De tak is geen lepel, misschien ook geen werktuig, maar het komt toch aardig in de buurt.
Ook dit is onjuist dusquote:Op zaterdag 5 maart 2011 00:36 schreef MichielPH het volgende:
[..]
De mens is gewoon het enige dier dat werktuigen kan ontwikkelen. Er is ook geen ander dier dat soep met een lepel zou eten.
Ja, de mensheid is intelligent. Jeej!
Als dat beest precies in je open mond spuit, en jij slikt dat door, dan ben je echt wel dood.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:07 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Die doodt door te bijten. Het sprayen is een leuke bijkomstigheid en afweermiddel, maar niet gebruikt om te jagen.
Lekker blijven volhouden jochie, ook al noem ik net twee dieren die het ook kunnenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:10 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Doe dan.quote:Noem maar een (roof)dier die het ook doet en ik trek het in.
Precies, als zo'n sidderaal op een bepaald punt 10cm van mij vandaan is, dan kan ie vanaf dat punt mij niet aanraken en ben ik dus buiten zijn bereik. Dus wat wil je nou eigenlijk zeggenquote:En het bereik van je lichaam is het bereik dat je hebt vanaf een bepaald punt.
moeilijk zeker, andere reacties lezenquote:Op zaterdag 5 maart 2011 08:55 schreef Bart het volgende:
Ik geloof trouwens ergens gelezen te hebben dat raven ook ontzettend slim zijn, zij zijn tot nu toe het enige dier dat een hulpmiddel kan gebruiken om een hulpmiddel te kunnen gebruiken om bij voedsel te komen. Alle andere dieren komen niet verder dan één stap.
Nee hoor, ik ben gewoon lui. Stond dat hier ook al vermeld?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 10:25 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
moeilijk zeker, andere reacties lezen
Ergens tussen de afgelopen 5 reactiesquote:Op zaterdag 5 maart 2011 10:31 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben gewoon lui. Stond dat hier ook al vermeld?
Jij hebt het over kraaien, ik over raven. Schijnbaar toch lastig, dat lezenquote:Op zaterdag 5 maart 2011 10:43 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Ergens tussen de afgelopen 5 reacties
Als niemand reacties gaat lezen heeft dit topic ook geen nut hé
Ik gebruikte dan ook heel bewust het woord 'ontwikkelen'. Die beesten zijn niet in staat een pistool te maken; een paar takjes afbreken of een ijzerdraadje ombuigen is toch wel hun max.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 04:55 schreef exile79 het volgende:
[..]
Kan je over discussieren. Er is een apensoort die een tak ontdoet van z'n zijtakjes, en deze vervolgens in een mierenhoop steekt om hem er vol met mieren weer uit te halen en de tak tussen de lippen door te trekken en zodoende de mieren op te eten. (wat een soepele zin van mij)
vraag me niet welke soort, heb het eens op tv gezien. De tak is geen lepel, misschien ook geen werktuig, maar het komt toch aardig in de buurt.
Je zegt anders wel dat een raaf het enige dier is, vriend.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:00 schreef Bart het volgende:
[..]
Jij hebt het over kraaien, ik over raven. Schijnbaar toch lastig, dat lezen.
Het komt er gewoon op neer dat een mens over grote afstand iemand kan doden. Daar waar een dier maximaal een lichaamslengte bereik heeft (of een paar meter meer om jou de mond te snoeren), kan de mens iemand op kilometers tot duizenden kilometers doden. Einde discussie.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 08:51 schreef Bart het volgende:
[..]
Als dat beest precies in je open mond spuit, en jij slikt dat door, dan ben je echt wel dood.
[..]
Lekker blijven volhouden jochie, ook al noem ik net twee dieren die het ook kunnen.
[..]
Doe dan.
[..]
Precies, als zo'n sidderaal op een bepaald punt 10cm van mij vandaan is, dan kan ie vanaf dat punt mij niet aanraken en ben ik dus buiten zijn bereik. Dus wat wil je nou eigenlijk zeggen.
Dat jij lui bent? Nee stond nog nergens.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 10:31 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben gewoon lui. Stond dat hier ook al vermeld?
Ik zeg toch ook niet dat ik het zeker weten bij het juiste eind heb, vriendquote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:32 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Je zegt anders wel dat een raaf het enige dier is, vriend.
De Gefedereerde Staten van Micronesië ook niet, maar die gebruiken Amerikaanse Dollars.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 01:39 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
en je er met Nieuw Zeelandse dollars betaal omdat het eiland geen eigen munteenheid heeft
Wat is dan de waarde van je post? Niet veel meer dan dat ik geloof dat mijn papa de allersterkste man is.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 13:01 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat ik het zeker weten bij het juiste eind heb, vriend.
De mond te snoerenquote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:16 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Het komt er gewoon op neer dat een mens over grote afstand iemand kan doden. Daar waar een dier maximaal een lichaamslengte bereik heeft (of een paar meter meer om jou de mond te snoeren), kan de mens iemand op kilometers tot duizenden kilometers doden. Einde discussie.
Bullshit, staat echt wel ergens vermeld hoor.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:31 schreef exile79 het volgende:
[..]
Dat jij lui bent? Nee stond nog nergens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |