abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 maart 2011 @ 08:55:40 #126
58560 Oksel
Gezellig.
pi_93527465
@CodeCaster: _O_ ^O^

@Snabbi: Dat is een zuur verhaal.

Ik ben overigens wel een rijkeluiskindje, alleen daar heb ik dus alleen maar nadeel van gehad omdat ik daarvoor minimale stufi kreeg. En dus echt niets van mijn ouders.
pi_93539063
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:01 schreef LoggedIn het volgende:
krijgen jullie nu pas, dus 2011, brieven over je inkomen in 2008? 8)7 dat al1 is al te gek voor woorden

dat wordt met samengeknepen billen de brievenbus openen de komende tijd :')
vooral als op hun site het volgende staat.

Bijverdienen in 2008 en 2009
We controleren jaarlijks je inkomensgegevens bij de Belastingdienst. Als blijkt dat je meer dan de bijverdiengrens verdiend hebt, terwijl je je studiefinanciering niet hebt stopgezet, moet je een bedrag terugbetalen.

we hebben dus nu al een argument, dat ze het niet jaarlijks kontroleren, maar pas 3 jaar later.
pi_93539226
Hangt er vanaf. Definitieve aanslag IB 2008 is 1 april 2009. Als ze ieder jaar op 01-01 controleren dan wordt dat dus 01-01-10. Zijn ze nog wel een jaar te laat :P
Facts don't care about your feelings
pi_93539564
Ik had trouwens ook op een ander forum van de week gepost, nu heb ik deze 6 pagina's doorgelezen en de moet zakt me alleen maar verder in de schoenen.

ik heb een kleine 1300 te veel verdiend. Nu ben ik ook volgens mijn berekening de laatste maand er pas over heengegaan. omdat ik in mijn vakantiedagen nog extra werk bij een andere werkgever.

als ik het dan voor me zelf uitreken: 12x ¤ 78,16=937,92
+ 12x mijn basisbeurs (ca 80 euro) = 960
+ rente = rond de 2000 euro. en omdat ik meer verdient heb als 960 euro van mijn basis beurs moet ik het gehele bedrag terug betalen.

trouwens hier nog een raadsel:
stel mijn verzamel inkomen is op 1 sep 12 000
nu krijg ik mijn nieuwe salaris op 3 okt (2000eu) dus het verzamel inkomen wordt 14000.
ik moet dus mijn studiefinanciering stop zetten per 1 oktober.

maar het salaris wat ik op 3 okt ontvang is van de periode 18 aug tot 18 sep.

hoe wordt er dan gerekend. dat ik er in september overheen gegaan ben. of dat ik het optijd stopgezet heb.
  woensdag 2 maart 2011 @ 15:03:28 #130
58560 Oksel
Gezellig.
pi_93540301
Ombudsman probeer ik te bereiken. Kijken wat hun advies is.
  woensdag 2 maart 2011 @ 15:11:45 #131
58560 Oksel
Gezellig.
pi_93540647
Ombudsman gaf aan dat ik niet de eerste ben die belt. Ze kunnen op dit moment niets doen, want ik kan bezwaar aantekenen. Dat moet ik dus sowieso doen. Verder heb ik nummer gekregen van juridisch loket en van 2e kamer fracties.

Ze hebben er wel een melding van gemaakt. Dus iedereen hier: Bel de ombudsman even, en doe je verhaal. Als zij veel meldingen krijgen gaan ze er serieuzer mee om. Nummer is 0800-3355555. Geen keuzemenu's, je krijgt meteen een aardige meneer aan de lijn! ^O^
  woensdag 2 maart 2011 @ 15:44:36 #132
58560 Oksel
Gezellig.
pi_93541963
Iemand anders die dit bureau aanschrijft?

http://www.iso.nl/
pi_93543966
Angstig hoe figuren als Ryon en Patsy er echt niks van snappen. Die ziet ook echt niet in dat het om studenten gaat die naast een studie van 40 uur per week (aan de 35 kom ik zeker) ook nog 25 tot 35 uur bijwerken. Beetje respect mag wel voor mensen die 65+ uur per week aan hun toekomst werken, en dus ook het geld gaan verdienen om de bijstandsuitkeringen van de toekomst te kunnen betalen: hopelijk van de mensen die het echt nodig hebben, die verdienen de steun. En dan zou het leuk zijn als vele mensen uit het 'minima circuit' de hardwerkenden niet constant bashen, dat motiveert niet echt om solidair te zijn... denk daar eens over na.

Ja er zijn bijstands-situaties die vervelend zijn, maar waarom moeten figuren als Patsy daar vaak anderen van de schuld geven; waarom zou je je met dit topic bemoeien??? En als je dat doet, doe het dan met goede argumenten.

Wat een belachelijke argumenten dat je altijd voor veel minder een huis kan huren. Damn onder welke steen of in welk 'urgentie' circuit bevind je je dan? Ik heb een inschrijving van ACHT jaar nodig om ook maar ergens kans op te maken via sociale huur. Waarom? Mede omdat veel mensen met urgentie er voor duiken (ik hoor niet anders dan dat er mensen met urgentie de mooiste binnenstadappartementen krijgen), waardoor ik word gedwongen particulier te huren, tegen een kale huur van EUR 420 per maand. Gooi daar je vaste lasten bij zoals boodschappen, telefoon, internet, boeken, zorgverzekering, collegegeldafschrijving bij en ik houd bij een zuinige maand misschien een keer EUR 50,- over. Geen huursubsidie, geen bijdrage ouders, gewoon zelf rondkomen.

En tot genoegen van Patsy en Ryon krijgen deze studenten terecht een boete! Ik sluit me dus volledig aan bij CodeCaster, perfect verwoord.

[ Bericht 2% gewijzigd door j1985j op 02-03-2011 16:38:56 ]
pi_93560659
Ik heb ongeveer 4000 euro teveel verdiend.
In Oktober 2008 heb ik mijn studiefinanciering stopgezet, aangezien ik wist dat ik de desbetreffende maand over de grens zou zijn gegaan.
4 November 2008 heb ik mijn ov ingeleverd, dit is inderdaad een maand te laat.

De helpdeskmedewerkster van DUO wist mij te vertellen dat ik mijn lening op 0 euro had gezet i.p.v. geheel stop te zetten en dat ik hierom de brief heb ontvangen.
Ik had volgens haar namelijk nog wel recht op studiefinanciering.
Ik vind dit persoonlijk een erg apart verhaal en ben helaas niet veel wijzer.

Ook ik ben van plan de ombudsman en bijvoorbeeld de rechtswinkel in te schakelen.
pi_93575260
Wat ik me trouwens nog wel afvraag... Ik noemde eerder al het verschil bruto te veel verdiend - netto terugbetalen.

Kun je bij de belastingaangifte van 2011 het uiteindelijk aan de DUO terug te betalen bedrag opvoeren als studiekosten (dus aftrekbaar)? Ik neem aan van wel... :) Dan valt dat argument in ieder geval weer weg, scheelt weer in m'n bezwaarschrift. Hij past nu al amper op een A4'tje. :P
codecaster.tweakblogs.net
I wasn't masturbating, I was just cleaning it and it went off!
Taal is een communicatieprotocol. Een protocol staat of valt met het correct toepassen van de regels die het omhelst.
pi_93580132
Ik heb het bruto verdiend, netto terugbetalen ook nagevraagd bij DUO.
Blijf het een vreemd verhaal vinden dat je dat verschil moet terug betalen.

Ik ga vanavond ook maar eens naar jurisprudentie zoeken.

Ik ben benieuwd wat je allemaal in je bezwaarschrift gaat plaatsen.
Het lijkt mij een goed idee om de krachten te bundelen.
pi_93580654
Ja Arod met dat gelul kwamen ze bij mij dus ook. In september 2008 kreeg ik een brief volgens mij met geen recht meer op stufi en ik heb dan ook niks meer ontvangen op m'n rekening. Dan zeggen ze ineens dat het dus niet stopgezet is, maar omgezet in een 0-lening..... Ja dag. En al is dat zo, ik heb toch geen aanspraak gemaakt op die 0-lening? Dus dan horen die maanden toch ook niet mee te tellen voor het inkomenstijdvak?
Facts don't care about your feelings
  donderdag 3 maart 2011 @ 09:07:09 #138
58560 Oksel
Gezellig.
pi_93580847
Ik heb contact met de 2e kamer hierover. Iemand anders moet iso.nl even aanschrijven, wie o wie?
pi_93582204
Ik dicht wel even een mailtje aan ze. :)

Done.

[ Bericht 5% gewijzigd door CodeCaster op 03-03-2011 11:25:07 ]
Taal is een communicatieprotocol. Een protocol staat of valt met het correct toepassen van de regels die het omhelst.
pi_93587453
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 08:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja Arod met dat gelul kwamen ze bij mij dus ook. In september 2008 kreeg ik een brief volgens mij met geen recht meer op stufi en ik heb dan ook niks meer ontvangen op m'n rekening. Dan zeggen ze ineens dat het dus niet stopgezet is, maar omgezet in een 0-lening..... Ja dag. En al is dat zo, ik heb toch geen aanspraak gemaakt op die 0-lening? Dus dan horen die maanden toch ook niet mee te tellen voor het inkomenstijdvak?
Met betrekking tot het inkomenstijdvak, daar was ik ook vanuit gegaan..
pi_93597317
Hier nog één die soortgelijke brief ontvangen heeft voor 2008.
  donderdag 3 maart 2011 @ 20:00:35 #142
58560 Oksel
Gezellig.
pi_93605658
Welkom. Bel de Ombudsman even om je verhaal te doen. Ik wacht 2e kamer mail af, CodeCaster heeft ISO.nl gemailed.
pi_93612158
Ik heb overigens de LSR gemaild, leek me logischer gezien de omschrijving op de site van de ISO. :)
pi_93617412
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 14:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Hangt er vanaf. Definitieve aanslag IB 2008 is 1 april 2009. Als ze ieder jaar op 01-01 controleren dan wordt dat dus 01-01-10. Zijn ze nog wel een jaar te laat :P
Je doet voor 1 april 2009 aangifte over je inkomen van 2008. Je krijgt in 2009 een voorlopige beschikking, maar de daadwerkelijke vaststelling is vaak pas in september het jaar daarop. Dus september 2010 is je inkomenbelasting over 2008 definitief.
pi_93639702
De enige manier is om allerlei studiekosten aftrekken van de belastingaangifte.
pi_93657866
Dat verandert niks aan je inkomen. En als je stufi krijgt moet je die aftrekken van je studiekosten waardoor bijna niemand boven de drempel uitkomt
  zaterdag 5 maart 2011 @ 22:55:36 #147
337741 leipo1983
helemaal gek
pi_93707204
Hier nog een slachtoffer, wil iemand zijn bezwaarschrift met ons delen.
als je me nou
pi_93708794
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:24 schreef CodeCaster het volgende:
Dat verandert niks aan je inkomen.
Belastbaar inkomen gaat naar beneden, dus alle toeslagen (waaronder stufi) gaan omhoog. Ik heb dit jaar zo'n 3000 euro aan studiekosten gehad, krijg veel terug en huurtoeslag/zorgtoeslag gaan (behoorlijk) omhoog.

quote:
En als je stufi krijgt moet je die aftrekken van je studiekosten waardoor bijna niemand boven de drempel uitkomt
Da's dan wel weer zo..
  zondag 6 maart 2011 @ 16:46:29 #149
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_93731011
Ik heb hem ook ontvangen. De beruchte brief. Ik ben het er niet mee eens:

ik heb zo'n 1500 euro teveel bijverdiend. Nu heb ik in 2008 in de maand januari gestudeerd, daarna m'n stufi stopgezet, ben een half jaar voltijd gaan werken, tot in September. Daarna ben ik naar het buitenland vertrokken en heb daar verder gestudeerd, en bijgeleend bij de IBG. Ik had geen recht op studifinanciering meer, maar heb wel een OV jaarkaart vergoeding gekregen. Ik snap dat ik die vergoeding eventueel moet terug betalen, maar meer kan het niet zijn toch? Ik heb ook m'n OV in begin februari 2008 ingeleverd, en heb zelfs het briefje nog.

Zie ik het zo goed? Ik zal de ov vergoeding van september tot december moeten terugbetalen, maar meer niet, right?
pi_93737858
Same story here...

In 2008 heb ik 300 euro teveel bijverdiend (o.a. omdat ik in dat jaar afstudeerde).

Nu vind ik het ook niet erg om de 300 euro terug te betalen, al is en blijft het natuurlijk tegenstrijdig dat je als student gestraft wordt omdat je hard werkt naast je studie maar goed. Maar voor de 10 maanden dat ik een OV kaart in mijn bezit had vind ik het ook absurd dat het totaal bedrag nu boven de 1000 euro uitkomt!!!

Ik ga morgen ook zeker hierover bellen en voeg me hier ook toe in de hoop dat we samen iets kunnen bereiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')