Angstig hoe figuren als Ryon en Patsy er echt niks van snappen. Die ziet ook echt niet in dat het om studenten gaat die naast een studie van 40 uur per week (aan de 35 kom ik zeker) ook nog 25 tot 35 uur bijwerken. Beetje respect mag wel voor mensen die 65+ uur per week aan hun toekomst werken, en dus ook het geld gaan verdienen om de bijstandsuitkeringen van de toekomst te kunnen betalen: hopelijk van de mensen die het echt nodig hebben, die verdienen de steun. En dan zou het leuk zijn als vele mensen uit het 'minima circuit' de hardwerkenden niet constant bashen, dat motiveert niet echt om solidair te zijn... denk daar eens over na.
Ja er zijn bijstands-situaties die vervelend zijn, maar waarom moeten figuren als Patsy daar vaak anderen van de schuld geven; waarom zou je je met dit topic bemoeien??? En als je dat doet, doe het dan met goede argumenten.
Wat een belachelijke argumenten dat je altijd voor veel minder een huis kan huren. Damn onder welke steen of in welk 'urgentie' circuit bevind je je dan? Ik heb een inschrijving van ACHT jaar nodig om ook maar ergens kans op te maken via sociale huur. Waarom? Mede omdat veel mensen met urgentie er voor duiken (ik hoor niet anders dan dat er mensen met urgentie de mooiste binnenstadappartementen krijgen), waardoor ik word gedwongen particulier te huren, tegen een kale huur van EUR 420 per maand. Gooi daar je vaste lasten bij zoals boodschappen, telefoon, internet, boeken, zorgverzekering, collegegeldafschrijving bij en ik houd bij een zuinige maand misschien een keer EUR 50,- over. Geen huursubsidie, geen bijdrage ouders, gewoon zelf rondkomen.
En tot genoegen van Patsy en Ryon krijgen deze studenten terecht een boete! Ik sluit me dus volledig aan bij CodeCaster, perfect verwoord.
[ Bericht 2% gewijzigd door j1985j op 02-03-2011 16:38:56 ]