abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93738111
Zo he, dit is echt goed gaar!

Echter ook wel dom van jezelf, houdt rekening met minstens 5% marge. Dat netto/bruto verhaal had je ook wat beter moeten uitzoeken. Maar ja, dit overkomt je in ieder geval nooit weer!
pi_93758893
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:46 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb hem ook ontvangen. De beruchte brief. Ik ben het er niet mee eens:

ik heb zo'n 1500 euro teveel bijverdiend. Nu heb ik in 2008 in de maand januari gestudeerd, daarna m'n stufi stopgezet, ben een half jaar voltijd gaan werken, tot in September. Daarna ben ik naar het buitenland vertrokken en heb daar verder gestudeerd, en bijgeleend bij de IBG. Ik had geen recht op studifinanciering meer, maar heb wel een OV jaarkaart vergoeding gekregen. Ik snap dat ik die vergoeding eventueel moet terug betalen, maar meer kan het niet zijn toch? Ik heb ook m'n OV in begin februari 2008 ingeleverd, en heb zelfs het briefje nog.

Zie ik het zo goed? Ik zal de ov vergoeding van september tot december moeten terugbetalen, maar meer niet, right?
Maanden waarin je geen studiefinanciering (of OV) ontvangt tellen alleen mee aan het begin en het eind van het jaar (PDF)... Als je dus bijvoorbeeld alleen mei (bijvoorbeeld om het vakantiegeld niet te laten meetellen) geen studiefinanciering ontvangt gaat dat niet; je verzamelinkomen wordt nog steeds over alle twaalf de maanden bepaald, ook al heb je maar elf maanden stufi ontvangen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 23:26 schreef Sport_Life het volgende:
Belastbaar inkomen gaat naar beneden, dus alle toeslagen (waaronder stufi) gaan omhoog. Ik heb dit jaar zo'n 3000 euro aan studiekosten gehad, krijg veel terug en huurtoeslag/zorgtoeslag gaan (behoorlijk) omhoog.
quote:
http://www.ib-groep.nl/pa(...)fho/bijverdienen.asp
Welk inkomen?
We kijken niet naar je nettoloon, maar naar je verzamelinkomen.
quote:
http://financieel.infonu.(...)komen-berekenen.html
Verzamelinkomen en belastbaar inkomen
Het belastbaar inkomen is wat anders dan het verzamelinkomen. Het belastbaar inkomen is het bedrag waarover belasting wordt geheven: het totale inkomen min eventuele aftrekposten. Het verzamelinkomen is het totaal inkomen in de drie boxen.
;)

[ Bericht 17% gewijzigd door CodeCaster op 07-03-2011 09:27:52 ]
codecaster.tweakblogs.net
I wasn't masturbating, I was just cleaning it and it went off!
Taal is een communicatieprotocol. Een protocol staat of valt met het correct toepassen van de regels die het omhelst.
pi_93759236
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 09:19 schreef CodeCaster het volgende:

[..]

Maanden waarin je geen studiefinanciering (of OV) ontvangt tellen alleen mee aan het begin en het eind van het jaar (PDF)... Als je dus bijvoorbeeld alleen mei (bijvoorbeeld om het vakantiegeld niet te laten meetellen) geen studiefinanciering ontvangt gaat dat niet; je verzamelinkomen wordt nog steeds over alle twaalf de maanden bepaald, ook al heb je maar elf maanden stufi ontvangen.

[..]

[..]

[..]

;)
maar ik heb helemaal geen stufi ontvangen, alleen maar een lening...
pi_93759553
De ontvangen stufi en OV(-vergoeding) worden dus samengetrokken. In jouw geval, enkel OV-vergoeding, zou ik inderdaad bezwaar aantekenen op de periode. Dat kan al voor de brief die je nu hebt ontvangen.

Als je aan kan tonen dat je die OV-studentenkaart alleen de eerste twee maanden in je bezit had hoef je wellicht alleen die maanden waarin je een vergoeding kreeg terug te betalen.

@de rest: hebben jullie al bezwaar aangetekend aan de DUO? Ik vraag me nog steeds af of dat nu al kan, of pas wanneer je de daadwerkelijke vordering ontvangt, aangezien op de laatste brief staat dat je daarop enkel bezwaar kunt aantekenen als je het niet eens bent met de periode waarover naar je inkomen wordt gekeken..

[ Bericht 14% gewijzigd door CodeCaster op 07-03-2011 10:07:45 ]
Taal is een communicatieprotocol. Een protocol staat of valt met het correct toepassen van de regels die het omhelst.
pi_93766021
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 09:49 schreef CodeCaster het volgende:
De ontvangen stufi en OV(-vergoeding) worden dus samengetrokken. In jouw geval, enkel OV-vergoeding, zou ik inderdaad bezwaar aantekenen op de periode. Dat kan al voor de brief die je nu hebt ontvangen.

Als je aan kan tonen dat je die OV-studentenkaart alleen de eerste twee maanden in je bezit had hoef je wellicht alleen die maanden waarin je een vergoeding kreeg terug te betalen.

@de rest: hebben jullie al bezwaar aangetekend aan de DUO? Ik vraag me nog steeds af of dat nu al kan, of pas wanneer je de daadwerkelijke vordering ontvangt, aangezien op de laatste brief staat dat je daarop enkel bezwaar kunt aantekenen als je het niet eens bent met de periode waarover naar je inkomen wordt gekeken..
Ik wacht persoonlijk nog even op de brief, waarin alles wordt vastgesteld. Opdit moment kun je wel een hoop roepen. maar als je de uiteindelijke sanctie niet weet, dan kan je niks.
pi_93766226
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 13:06 schreef timpie44 het volgende:

[..]

Ik wacht persoonlijk nog even op de brief, waarin alles wordt vastgesteld. Opdit moment kun je wel een hoop roepen. maar als je de uiteindelijke sanctie niet weet, dan kan je niks.
ik heb net even met ze gebeld, en voor mij is het inderdaad de OV vergoeding voor sept-okt-nov-dec. Aangezien ik kan bewijzen dat ik de ov in begin februari heb ingeleverd is dit geen probleem.

Dat valt dus wel mee.
pi_93770377
Mail terug van de LSR, essentie:
quote:
Ik moet je er echter op wijzen dat dit allemaal is vastgelegd in een wettelijke regeling die is vastgesteld door de volksvertegenwoordiging en die slechts wordt uitgevoerd door DUO. De mogelijke onredelijkheid heeft dus democratische legitimatie. Dit wil niet zeggen dat het niet te bestrijden is, maar dan moeten er wel hele goede argumenten worden aangevoerd. Ik denk dat het heel erg moeilijk wordt. De enige mogelijkheid is trouwens een individuele zaak, zoals in jouw zaak. Ook kan je, als je uitgeprocedeerd bent, een beroep doen op de hardheidsclausule van artikel 11.5 Wet Studiefinanciering 2000. Echter denk ik dat je in beide gevallen een minimale kans maakt, want de wet is glashelder op dit punt. De reden dat het via een individuele zaak moet gebeuren is dat wij als burgers natuurlijk niet de direct wet kunnen aanpassen.

Ook wil ik je er op wijzen dat DUO slechts de wet uitvoert. Zij kunnen er dus ook niet veel aan doen. De bevoegdheid om te zorgen voor verandering ligt bij de wetgever en niet bij de uitvoerder.
Eerst maar massaal bezwaar aantekenen op de vordering dus, daarna beroep aantekenen. Dat griffierecht neem ik wel voor lief.
pi_93770608
Zodra de vordering binnen is zal ik bezwaar aantekenen.
Zijn er hier nog meer mensen waarbij 2009 ook een probleem zal gaan worden?
pi_93770658
Ja, voor ongeveer hetzelfde bedrag. Totaal 7000 euro te verliezen dus.
pi_93770766
Dat is wel weer iets waar we bezwaar tegen in kunnen dienen.

In mijn geval is er in 2009 geld geleend.
OV ingeleverd in Augustus en verder geen stufi ontvangen.

Ik heb natuurlijk nooit iets veranderd aan mijn verdere gegevens bij DUO, aangezien ik dacht dat ik destijds goed handelde.
pi_93772189
Hier nog iemand die de betreffende brief ontvangen heeft. Kwam gisteren terug van een heerlijke vakantie... die lijkt nu eeuwen geleden...

Ik heb over het tijdvak januari-november (28 november afgestudeerd) ong. ¤ 2000,- te veel bijverdiend... Komt dan ook nog het OV-bedrag van ¤78,/ per maand bij, keer elf... Ik moet dus bijna ¤ 3000,- betalen.

Nu blijkt dat ik deels verkeerd ben voorgelicht, maar dat kan ik niet meer bewijzen, omdat het via de telefoon was en ik dus niets op papier heb staan. De persoon die ik gesproken had, verzekerde me dat ik, als ik te veel verdiend zou hebben, alléén de OV-vergoeding moest betalen vanaf de maand waarop ik over de grens heen ging.

Ik had uitgerekend in oktober over de grens heen te gaan (op basis van nettoloon, inderdaad...). Ik heb pas op 28 november OV-kaart ingeleverd, dus ik wist van te voren al dat ik de maand november moest betalen.

Verder had ik geen recht meer op stufi. Ik had een volledige lening (¤ 800,- per maand). Die lening moet ik uiteraard helemaal terugbetalen, daar ben ik al mee bezig.

Dacht dat ik alles goed uitgezocht had, maar helaas... Ik wijt dit natuurlijk grotendeels aan mezelf (hoe dom kun je zijn te denken dat je alles goed uitgezocht had), maar er zijn wel wat dingen die ik raar vind:
verkeerde voorlichting: die ik helaas niet meer kan bewijzen, geen poot om op te staan
bruto vs netto: ik verdien bruto te veel en moet dit netto terug betalen...
lening: waarom moet ik dan bovenop die lening ook nog eens 2000 euro betalen én 11 x ¤ 78,- voor mijn OV-kaart? Ik heb geen geld gekregen van de IB-groep, ik heb het geleend en ik betaal het al terug, mét rente. Ik ben best bereid om de OV-vergoeding te betalen (ook al hebben ze me verkeerd voorgelicht) maar ik heb geen stufi gekregen, dus waarom moet ik dan mijn lening dubbel terug betalen?

Wie heeft nog tips, wat kan ik nu doen? Iemand die de inhoud van zijn bezwaarschrift wil delen?

[ Bericht 2% gewijzigd door anpan op 07-03-2011 15:53:09 ]
pi_93773269
Je moet nooit meer terugbetalen dan je aan stufi hebt gehad (plus tot en met 2009 dan ook je OV); heb je het hele jaar 2008 geen stufi maar enkel een lening gehad dan betaal je over (in jouw geval) elf maanden enkel de vergoeding voor het "onterecht" in je bezit hebben van de OV-kaart.

quote:
Bijverdienen in 2008 en 2009
Natuurlijk hoef je nooit meer terug te betalen dan je in dat kalenderjaar hebt ontvangen aan basisbeurs en aanvullende beurs.
pi_93773343
Ha, dank. Dat zat ik net ook te lezen in hun folder:

"2. Het bedrag dat je bijverdiend hebt boven de grens. Natuurlijk hoef je nooit meer terug te betalen dan je in dat kalenderjaar hebt ontvangen aan basisbeurs en aanvullende beurs."

Ik kreeg geen basisbeurs meer en dus ook geen aanvullende beurs, maar ik had een lening.

Wat is wijsheid? Dit meteen opsturen in een bezwaarschrift of eerst de vordering afwachten?
En weet iemand of je de vordering ook meteen moet betalen?
pi_93773442
Ik wacht, mede op aanraden van anderen in dit topic, de vordering af. Ook omdat op de brief die we nu hebben gekregen staat dat je enkel bezwaar kunt maken tegen de berekende hoogte van je inkomen en de periode waarover dat inkomen bepaald is.

In de vordering zelf zal wel staan hoe veel en in welke termijnen je moet c.q. kunt betalen, en hoe en waar bezwaar te maken tegen de vordering.

[ Bericht 0% gewijzigd door CodeCaster op 07-03-2011 16:13:21 ]
pi_93773539
Laten we dan maar hopen dat die vordering snel komt. Deze onzekerheid is echt slopend...
Dank voor je snelle reactie!
pi_93775306
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 16:10 schreef anpan het volgende:
Laten we dan maar hopen dat die vordering snel komt. Deze onzekerheid is echt slopend...
Dank voor je snelle reactie!
Jij zit precies in hetzelfde schuitje als ik zit. Lening moet je terugbetalen, maar niet direct. Jij zult over het hele jaar, tot november, de OV kosten terug meoten betalen. 11*78 euro. Daar zullen ze je een acceptgiro voor sturen, maar als je het niet in 1 keer terug kunt betalen dan wordt het bij je lening opgeteld, vertelde de mevrouw aan de telefoon mij vanmorgen..
pi_93775687
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 16:48 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Jij zit precies in hetzelfde schuitje als ik zit. Lening moet je terugbetalen, maar niet direct. Jij zult over het hele jaar, tot november, de OV kosten terug meoten betalen. 11*78 euro. Daar zullen ze je een acceptgiro voor sturen, maar als je het niet in 1 keer terug kunt betalen dan wordt het bij je lening opgeteld, vertelde de mevrouw aan de telefoon mij vanmorgen..
Dat ik die lening terug moest betalen, wist ik inderdaad. Anders was het ook geen lening. ;) Maar het zou zo zuur zijn als ik dan ook nog het te veel verdiende bedrag (2000,-) terug moest betalen. Naar ik zo lees, hoeft dat niet, net als bij jou. Nog een beetje hoopgevend. :) Ik zal ook nog wel even bellen morgen (maar na mijn telefoonervaringen heb ik daar niet veel vertrouwen in). Ik ben in ieder geval zķķ blij dat ik dit topic gevonden heb. :)
pi_93787336
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 16:48 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik hoop zo dat dit waar is.
Als ik over dat jaar alleen ov tm augustus moet terugbetalen valt er wel een last van mijn schouder.

[ Bericht 6% gewijzigd door arod op 07-03-2011 21:17:32 ]
  maandag 7 maart 2011 @ 21:15:38 #169
39581 Salvad0R
universal
pi_93788576
Haha! Noob!!!
  maandag 7 maart 2011 @ 21:34:39 #170
58560 Oksel
Gezellig.
pi_93789851
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:52 schreef CodeCaster het volgende:
Mail terug van de LSR, essentie:

[..]

Eerst maar massaal bezwaar aantekenen op de vordering dus, daarna beroep aantekenen. Dat griffierecht neem ik wel voor lief.
Mooi kut. Wel interessant om te weten. Ik krijg binnenkort antwoord van de 2e kamer.
pi_93805405
Ik heb net gebeld. In mijn geval gaat het, zoals verwacht, 'alleen' om het terugbetalen van het studentenreisproduct, een vordering van elf keer ¤78,-. Ik hoef verder niet te betalen wat ik teveel heb bijverdiend, omdat ik in 2008 een lening had en geen basis- of aanvullende beurs.

Het is nog steeds veel, maar véél minder dan ik in eerste instantie dacht (ong. ¤3000,-). Ben dus wel een beetje opgelucht. Het blijft zuur, vooral omdat ik het zelf had kunnen voorkomen. Balen.

Overigens moet je de vordering binnen 2 weken betalen. Doe je dat niet, dan wordt het omgezet in een rentedragende lening en betaal je in termijnen.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 09:41:12 #172
58560 Oksel
Gezellig.
pi_93805456
Wut! Even 2000-3000 EUR aftikken in 2 weken? Wat een eikels.
pi_93807656
Jep. :|W Maar dan nog wel zonder rente. Lukt het niet binnen 2 weken, dan kun je er een rentedragende lening van maken die je in termijnen afbetaalt.

...
pi_93813918
heeft iemand die heeft getelefoneerd ook gevraagd wanneer de vorderingen komen? ik heb sterk de indruk dat je wél nu bezwaar moet maken, omdat ze strikt de wetten toepassen. dus als je kunt aantonen dat je verzamelinkomen niet klopt dan kan je dat nu al aantonen. als je dat niet kunt aantonen dan moet je sowieso betalen (dat is mijn indruk iig op basis van dagenlang overal info winnen). zou me niks verbazen als ze expres nog eeeventjes wachten met de vorderingen, zodat je bwv spreken zo nauwelijks/geen tijd meer hebt om bezwaar te maken. Ik heb nog nergens een bericht gelezen dat bezwaar maken heeft geholpen, ook niet echt bemoedigend. iemand anders toevallig wel?
pi_93814705
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 17:55 schreef Oksel het volgende:
We moeten inderdaad eerst de vorderingsbrief afwachten. Dan kijken wat ze vorderen, naaien ze ons echt klimmen we in de pen. Aangetekend versturen, en alles netjes en beleefd verwoord. Dan wachten we het antwoord af, en trekken we bij negatief antwoord (en dat is te verwachten) aan de bel bij de Nationale Ombudsman.

Ik verwacht niet dat we veel kans hebben overigens. Ik ben in staat om de eerste 1000 EUR (wat ik teveel heb verdiend) te betalen, vervolgens te stoppen met betalen, om het vervolgens voor te laten komen. Dan neem ik wel eerst een rechtsbijstandsverzekering trouwens.
Dan pleeg je ook nog eens verzekeringsfraude. Je moet bij het nemen van een rechtsbijstandsverzekering namelijk verklaren dat je je op het moment van tekenen niet in een situatie bevindt waarvan het aannemelijk is dat je de rechtsbijstand nodig hebt.
pi_93814783
Ik heb niet gevraagd wanneer de vordering komt. In de brief staat 'binnenkort'.

Je kunt tot maximaal 4 weken na dagtekening van de brief bezwaar maken. Je kunt bezwaar maken tegen je verzamelinkomen en het inkomenstijdvak. Mocht je daar niet tegenin gaan, dan gaan ze ervan uit dat hun gegevens kloppen en zullen ze met de vordering komen.
Ik denk dus ook dat je dat gewoon moet betalen (je bent immers 'akkoord' gegaan met hun gegevens, anders had je wel bezwaar gemaakt).

Ik weet niet of je straks ook tegen de definitieve vordering bezwaar kunt maken, maar ik begreep wel uit de brief dat de termijn die ze nu noemen echt alleen gaat over bezwaar maken tegen de gegevens die nu in de brief staan en niet tegen de vordering zelf (omdat je ook nog niet weet hoeveel je precies moet betalen, op basis van de gegevens die in de betreffende brief staan.

Ik zou voor de zekerheid toch nu al bezwaar maken en niet als het bedrag al vastgesteld is. Gaat voor mij niet op, want ik ben min of meer 'tevreden' met het feit dat ik 'alleen maar' de OV-vergoeding terug moet betalen...
pi_93815269
ok anpan thanks voor die info
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:57:14 #178
58560 Oksel
Gezellig.
pi_93815345
Morgen media aandacht en kamervragen.

Er zijn in 2008 ongeveer 25% meer studenten over de grens heengegaan t.o.v. 2007.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:07:15 #179
58560 Oksel
Gezellig.
pi_93815731
En een 2e kamer lid mailde me net met de vraag of ze mijn telefoonnummer mocht.
pi_93815833
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:07 schreef Oksel het volgende:
En een 2e kamer lid mailde me net met de vraag of ze mijn telefoonnummer mocht.
Kijk dat is goed nieuws!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:27:29 #181
58560 Oksel
Gezellig.
pi_93816526
quote:
Beste,

N.a.v. je mail wil ik graag even wat nadere informatie aan je mailen rond de nieuw ingevoerde glijdende schaal bij de bijverdiengrens. Ik heb even wat zaken uitgezocht over de wijze waarop we dit in 2009 behandeld hebben. Ik stuur daarom ook even twee bijlagen mee die wellicht wat aanvullende informatie bieden: een brief van voormalig minister Plasterk hieromtrent en het wetsvoorstel van begin 2009. Deze is aangenomen door de Kamer met een inwerkingtreding (bij mijn weten) van 1 januari 2010.

Op voorstel van de PvdA-fractie is de onredelijkheid van beboeting in 2009 uit de bijverdienregeling gehaald. Alleen betreft het een wetsvoorstel dat ingaat vanaf 2010 en dan dus geen betrekking heeft op inkomens uit 2008 en 2009 maar pas op inkomens vanaf dat jaar (voor de duur van 3 jaar in ieder geval). In de brief staat daar ook een passage over op blz. 3 onder gevolgen voor de uitvoering. Daarmee is er dan ook een antwoord waarom DUO vasthoudt aan een volledige boete onder de oude regeling. Je inkomen dateert namelijk uit 2008. Was dit inkomen van 2010 of later geweest dan had je alleen het overschrijdingsbedrag hoeven betalen. Bij deze wetgeving is geen sprake van een regeling met terugwerkende kracht, wat overigens veelal niet het geval is. dat is op dit moment in ieder geval mijn inschatting vanuit de situatie die je beschrijft.

Wat me daarbij wel verbaast is dat DUO je dit kennelijk niet zelf gemeld heeft in mogelijke contacten. Het is verstandig om de aanname die ik hiervoor schets even te checken bij ze. Men zou op de hoogte moeten zijn en kunnen aangeven dat het niet voor dat inkomensjaar geldt. Mijn inschatting op dit moment is dus dat DUO om deze reden volgens de oude systematiek werkt en vanaf belastingjaar 2010 (dus vanaf 2012) rekening houdt met alleen het overschrijdingsbedrag. Ik wou dat ik je een positievere inschatting mee kon geven.

Ik hoop je in ieder geval met deze mail verder geīnformeerd te hebben. In geval van aanvullende vragen of opmerkingen hoor ik het graag van je.

Met vriendelijke groet,
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:25:05 #182
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93818805
Overigens wel interessant dat het om een boete gaat, maar niet de gunstigste bepaling geldt.

Heeft iemand nou al eens nagevraagd wanneer die vordering daadwerkelijk komt? Zoals ik in het begin van dit topic al aangaf heb je geen idee waarvoor je wordt aangeslagen, dus m.i. zou het nu geen zin hebben bezwaar te maken. Laat onverlet dat ik DUO er wel voor aanzie om een of andere kunstgreep toe te passen en de bezwaartermijn van deze brief te hanteren.

Ik zou dat maar even zwart op wit krijgen als ik jullie was.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_93830415
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:27 schreef Oksel het volgende:

[..]

Precies dezelfde reactie die ik vorige week van ze kreeg. Wel respect, PvdA zit er als enige achteraan, andere fracties heb ik niks van gehoord! Wat beter klinkt: kamervragen! Maar ik heb zo'n gevoel dat zelfs dat niks uit gaat richten. Maar het geeft weer wat hoop!

Mocht iemand meer weten over media aandacht, graag posten!
pi_93831747
Dit is echt belachelijk :X
Tevens tvp.
  woensdag 9 maart 2011 @ 09:15:43 #185
58560 Oksel
Gezellig.
pi_93849775
quote:
Dag Oksel,
Zoals beloofd nog een update, vanuit bijna alle woorvoerders zullen gezamenlijk schriftelijke vragen komen omtrent de bijverdiengrens er zal worden gevraagd om een coulance regel
Hartelijke groet
Van een 2e kamer lid van de PvdA.

Vandaag trouwens media-aandacht.
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:12:20 #186
58560 Oksel
Gezellig.
pi_93854864
Hou 3FM in de gaten, en het nieuws. NOS Journaal op 3, om 21:50 op 3 :) Komt item in hierover.
  woensdag 9 maart 2011 @ 12:12:54 #187
58560 Oksel
Gezellig.
pi_93854880
20.000 studenten die het probleem hebben.. :o 20.000 x 960 EUR (voor OV) is bijna 20 miljoen Euro.. auch.
pi_93858595
Via Twitter:
NOSRadio1 NOS Radio 1 Journaal: OPROEP: Wie heeft brief van DUO gekregen over te veel ontvangen studiefinanciering en moet terugbetalen? Uw ervaringen in #R1J
pi_93858662
Wanneer zal de vordering bekend worden gemaakt.
pi_93858746
Kan nog een dure grap worden. Als de rechter uiteindelijk gaat bepalen dat de nieuwe regeling met terugwerkende kracht gaat gelden, dan moeten ze nog veel meer jaren terug dan 2008...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2011 14:08:15 ]
pi_93858812
Let's hope so.
pi_93858842
Ik hoop het niet. Jullie hebben gewoon allemaal goed gebruik gemaakt van die OV-kaart, waarschijnlijk voor wel meer dan jullie nu moeten terugbetalen.
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:12:31 #193
58560 Oksel
Gezellig.
pi_93858906
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:07 schreef Nielsch het volgende:
Kan nog een dure grap worden. Als de rechter uiteindelijk gaat bepalen dat de nieuwe regeling met terugwerkende kracht gaat gelden, dan moeten ze nog veel meer jaren terug dan 2008...
Onzin. In 2008 is de regelgeving verandert, daardoor zijn er nu zoveel studenten de dupe. Ze hoeven dus allemaal de regels van 2010 ook door te trekken naar 2008 en 2009..
pi_93859119
Klopt de regelgeving is idd veranderd waardoor meer studenten over die bijverdiengrens heen zijn gekomen. Ik heb er geen bezwaar tegen om het bedrag terug te betalen wat ik teveel verdiend heb. Maar om ook nog eens de ov voor het gehele jaar terug te betalen vind ik onredelijk. En dat deze regeling vanaf 2010 ook nog eens is afgeschaft maakt de hele kwestie alleen maar nog zuurder. Overigens heb ik de ov voor dat jaar nauwelijks gebruikt.
pi_93859836
Ik had een lening en wil best mijn OV-jaarkaart terug betalen. Meer hoeft niet, want de lening betaal ik toch al terug. Het is alleen rot, omdat de regeling (bruto ipv netto) veranderd is en niet goed gecommuniceerd is, zelfs niet door medewerkers toen ik belde voor meer informatie over bijverdienen in 2008. Tegen mij hebben ze dus gezegd dat het om het netto-inkomen gaat (ja ja, voor 2008!) en dat ik alleen de maanden waarin ik eroverheen gegaan ben terug hoef te betalen en niet het hele jaar. Tip: bel dus nooit met de IB-groep, want dat kun je achteraf niet meer bewijzen. Zorg dat de communicatie per mail/brief gaat, dan heb je het op papier staan en kun je het achteraf bewijzen.
  Moderator woensdag 9 maart 2011 @ 14:43:58 #196
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_93859965
Gewoon in vervolg geen teruggave meer aanvragen wanneer je het weet :s) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:47:32 #197
58560 Oksel
Gezellig.
pi_93860117
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:43 schreef Renesite het volgende:
Gewoon in vervolg geen teruggave meer aanvragen wanneer je het weet :s) !
Het gaat om je brutoloon.
  Moderator woensdag 9 maart 2011 @ 14:57:15 #198
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_93860464
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:47 schreef Oksel het volgende:

[..]

Het gaat om je brutoloon.
Nou ja, dat is wat het DUO adviseerde aan mijn broer. Deze verdiende teveel op basis van zijn jaaropgaaf. Hij legde dit voor en zij vertelden: als je alles bruto/netto optelt moet je gaan overwegen: is mijn teruggaaf interessanter of is het voordeliger om dit te laten (terugbetalingstechnisch)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 9 maart 2011 @ 15:01:37 #199
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93860618
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 14:57 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nou ja, dat is wat het DUO adviseerde aan mijn broer. Deze verdiende teveel op basis van zijn jaaropgaaf. Hij legde dit voor en zij vertelden: als je alles bruto/netto optelt moet je gaan overwegen: is mijn teruggaaf interessanter of is het voordeliger om dit te laten (terugbetalingstechnisch)
Lekker relevant voor deze situatie.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_93860879
En daarnaast gewoon niet waar.

quote:
Doe je geen aangifte bij de Belastingdienst? Dan controleren we je belastbaar loon.
Ze weten čcht wel wat je verdient, ook al doe je geen aangifte. Je werkgever doet dat namelijk wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')