Ach, gebeurt overal, Nieuw Zeeland was ook zo'n beroemd geval...quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:12 schreef Halcon het volgende:
ATHI RIVER - De 36-jarige Ebel Kremer uit Groningen is in Kenia op gruwelijke wijze om het leven gebracht bij een roofoverval. Zijn vrouw Lora (34) werd door de brute overvallers verkracht en de jonge kinderen van het zendelingenechtpaar waren getuige van het drama.
Het echtpaar maakt deel uit van de Vrije Baptistengemeente uit Groningen en was in 2008 voor zendingswerk naar het Keniase Athi River afgereisd. Ze werkten mee aan een woonproject voor weeskinderen onder auspiciën van de internationale christelijke organisatie Youth with a mission (YWAM).
In de nacht van donderdag op vrijdag werd het gezin plotseling overvallen door meerdere rovers in het door hen geleide weeshuis. Ebel werd daarbij voor de ogen van zijn gezin doodgeschoten en vervolgens werd Lora verkracht. Dat heeft de voorganger van de gemeente in een brief aan de leden laten weten.
De kinderen zijn veilig en worden nu opgevangen door een Nederlands echtpaar. Lora is naar het ziekenhuis gebracht voor onderzoek. Er zou bij de overval ook een nachtwaker gewond zijn geraakt.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Kenia__.html?p=25,1
Dit soort incidenten komen helaas wel vaker voor in Afrika. Wat een stel beesten zeg
Dat was toen door die groep Maori's. Over Afrika lees je het wel vaker. Ik vraag me dan af waarom deze mensen geen gun in huis hebben.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:16 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ach, gebeurt overal, Nieuw Zeeland was ook zo'n beroemd geval...
De doorsnee Nederlander schijt in zijn of haar broek bij het horen van het woord "vuurwapen" Ze snappen niet dat het ook vaak hun leven kan redden. Dat zien we ook als we naar de statistieken kijken. Maarja logica en feiten zijn niet belangrijk voor tegenstanders van legaal wapenbezit.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat was toen door die groep Maori's. Over Afrika lees je het wel vaker. Ik vraag me dan af waarom deze mensen geen gun in huis hebben.
Maori's? Hoe kom je daarbij?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat was toen door die groep Maori's.
Ik ben even gaan googelen, en heb wat databases bekeken maar ik lees het in Afrika niet vaker dan over Amerika, Azië of Europa. Integendeel zelfs. Waar is jouw mening op gebaseerd, vraag ik mij dan af?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat was toen door die groep Maori's. Over Afrika lees je het wel vaker. Ik vraag me dan af waarom deze mensen geen gun in huis hebben.
Omdat als er zo iets voorvalt het vaak in Afrika is. In ZA komt het ook wel voor, in Italie ook weleens (illegale Roma's), maar het lijkt mij iets typisch Afrikaans.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik ben even gaan googelen, en heb wat databases bekeken maar ik lees het in Afrika niet vaker dan over Amerika, Azië of Europa. Integendeel zelfs. Waar is jouw mening op gebaseerd, vraag ik mij dan af?
http://www.nu.nl/algemeen(...)-geintensiveerd.htmlquote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maori's? Hoe kom je daarbij?
Helaas zijn dit soort wereldverbeteraars vaak ontzettend naïef. Ik wil ze niets verwijten, want ze bedoelen het goed, maar dit soort naïviteit brengt ze wel behoorlijk in de problemen. Hadden ze zichzelf bewapend, dan hadden ze die overvallers zelf neer kunnen schieten.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:33 schreef kontknager het volgende:
[..]
De doorsnee Nederlander schijt in zijn of haar broek bij het horen van het woord "vuurwapen" Ze snappen niet dat het ook vaak hun leven kan redden. Dat zien we ook als we naar de statistieken kijken. Maarja logica en feiten zijn niet belangrijk voor tegenstanders van legaal wapenbezit.
Je lult compleet uit je nek. Ik heb voorlopig 5 moorden in Afrika kunnen vinden tegenover 7 in zuid-Amerika, 5 in Europa en 10 in Azië. Houd je ajb aan de feiten, dat domme gelul in de ruimte daar hebben we ook niets aan.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat als er zo iets voorvalt het vaak in Afrika is. In ZA komt het ook wel voor, in Italie ook weleens (illegale Roma's), maar het lijkt mij iets typisch Afrikaans.
Het gaat erom dat wanneer wapens gemakkelijker verkrijgbaar zijn, het aantal incidenten met dodelijke afloop ook stijgt. Inderdaad kan een persoon zijn leven redden, maar diezelfde wapens kosten meerdere anderen ook weer het leven.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Helaas zijn dit soort wereldverbeteraars vaak ontzettend naïef. Ik wil ze niets verwijten, want ze bedoelen het goed, maar dit soort naïviteit brengt ze wel behoorlijk in de problemen. Hadden ze zichzelf bewapend, dan hadden ze die overvallers zelf neer kunnen schieten.
Ik heb liever drie dode overvallers, dan één dood slachtoffers van die overvallers. Mensen die kwaad willen komen toch wel aan hun wapens. Het is dan aan de brave burgers om zich ook te bewapenen om zich te kunnen verdedigen tegen dit gajes.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Het gaat erom dat wanneer wapens gemakkelijker verkrijgbaar zijn, het aantal incidenten met dodelijke afloop ook stijgt. Inderdaad kan een persoon zijn leven redden, maar diezelfde wapens kosten meerdere anderen ook weer het leven.
Jij baseert je op je eigen nieuwsberichtenarchiefje?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Je lult compleet uit je nek. Ik heb voorlopig 5 moorden in Afrika kunnen vinden tegenover 7 in zuid-Amerika, 5 in Europa en 10 in Azië. Houd je ajb aan de feiten, dat domme gelul in de ruimte daar hebben we ook niets aan.
Haha je had er niet verder naast kunnen zitten. Die meerdere mensen die overlijden zijn namelijk ook brave burgers. In Nederland gebeurd de gemiddelde beroving en overval nog altijd met balletjespistolen, dit in tegenstelling tot Amerika. Het percentage vermoorde mensen spreekt boekdelen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik heb liever drie dode overvallers, dan één dood slachtoffers van die overvallers. Mensen die kwaad willen komen toch wel aan hun wapens. Het is dan aan de brave burgers om zich ook te bewapenen om zich te kunnen verdedigen tegen dit gajes.
Nee, ik kan werken met redelijk professionele databases. Maar google zegt ook al genoeg hoor. See it for yourself. Gewoon stoppen met je kansloze opmerkingen die gebaseerd zijn op niets. Nooit geleerd dat je iets moet kunnen onderbouwen?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij baseert je op je eigen nieuwsberichtenarchiefje?
Waarom spreekt dat boekdelen?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Haha je had er niet verder naast kunnen zitten. Die meerdere mensen die overlijden zijn namelijk ook brave burgers. In Nederland gebeurd de gemiddelde beroving en overval nog altijd door balletjespistolen, dit in tegenstelling tot Amerika. Het percentage vermoorde mensen spreekt boekdelen.
Jij bent hier juist degene die niets onderbouwt. Ondanks dat je kunt beschikken over een redelijk professionele database.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, ik kan werken met redelijk professionele databases. Maar google zegt ook al genoeg hoor. See it for yourself. Gewoon stoppen met je kansloze opmerkingen die gebaseerd zijn op niets. Nooit geleerd dat je iets moet kunnen onderbouwen?
Nederlander vermoord in Keniaquote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij bent hier juist degene die niets onderbouwt. Ondanks dat je kunt beschikken over een redelijk professionele database.
Hou eens op met die belachelijk leugens. Je weet dondersgoed dat dat niet waar is. Zwitserland zou dan het gevaarlijkste land in de wereld zijn. Waar het om gaat is dat je criminelen zoveel mogelijk moet ontwapenen, en wetsgetrouwe burgers moet bewapenen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Het gaat erom dat wanneer wapens gemakkelijker verkrijgbaar zijn, het aantal incidenten met dodelijke afloop ook stijgt. Inderdaad kan een persoon zijn leven redden, maar diezelfde wapens kosten meerdere anderen ook weer het leven.
In al die landen/gebieden die je noemt, wonen bij elkaar veel meer mensen dan in Afrika.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 15:14 schreef Roi het volgende:
Het continent Afrika is groter dan de VS, India, Argentinie, West-Europa en China bij elkaar. Niet zo gek dus dat de TS dergelijke verhalen vaak (vaker dan in andere landen) tegenkomt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |