Sterker nog, het gebeurd over de gehele wereldquote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:03 schreef -Strawberry- het volgende:
Ach ja, dat soort dingen gebeuren in Kenia....
Ja vooral in westerse landen in Afrika, en dan vooral als je blank bentquote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:03 schreef -Strawberry- het volgende:
Ach ja, dat soort dingen gebeuren in Kenia....
Uiteraard, maar op bepaalde plekken helaas nog wat vaker dan andere....quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Sterker nog, het gebeurd over de gehele wereld
Westerse landen in Afrika? Verduidelijk die even voor mij. En nee, niet vooral als je blank bent. Wat jij hoort zijn de gevallen dat er een blanke bij betrokken is. Dit is namelijk wel relevant voor de westerse media waaraan jij onderhevig bent. Dat er een Keniaan in Kenia is vermoord, is voor Nederland geen nieuws. Vergis je daar niet in.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:06 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ja vooral in westerse landen in Afrika, en dan vooral als je blank bent
Bedoel ik west Afrika meequote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Westerse landen in Afrika? Verduidelijk die even voor mij. En nee, niet vooral als je blank bent. Wat jij hoort zijn de gevallen dat er een blanke bij betrokken is. Dit is namelijk wel relevant voor de westerse media waaraan jij onderhevig bent. Dat er een Keniaan in Kenia is vermoord, is voor Nederland geen nieuws. Vergis je daar niet in.
Betekend niet dat het vaker gebeurt bij blanken.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:20 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Bedoel ik west Afrika meeTuurlijk wel, ik heb zelf Nederlandse familie in Nigeria (wonen daar voor werk) en mijn zusje heeft stage gelopen in Burkina Faso. Als je daar als Nederlander bent, wordt je sneller beroofd dan een landbewoner zelf, ze denken daar allemaal dat blanke mensen super rijk zijn.
Mwoah, Nairobi is niet best, daarbuiten is Kenya redelijk safe.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Uiteraard, maar op bepaalde plekken helaas nog wat vaker dan andere....
Tuurlijk wel. Als je daar als blanke loopt, word je eerder overvallen als dat je daar als een neger loopt. Val je sowieso toch op.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:22 schreef arucard het volgende:
[..]
Betekend niet dat het vaker gebeurt bij blanken.
Ja, maar het gebeurd niet perse veel vaker bij blanken dan bij kenyanen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:23 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Als je daar als blanke loopt, word je eerder overvallen als dat je daar als een neger loopt.
Kenia is oost! ;-)quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:20 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Bedoel ik west Afrika meeTuurlijk wel, ik heb zelf Nederlandse familie in Nigeria (wonen daar voor werk) en mijn zusje heeft stage gelopen in Burkina Faso. Als je daar als Nederlander bent, wordt je sneller beroofd dan een landbewoner zelf, ze denken daar allemaal dat blanke mensen super rijk zijn.
Je begrijpt toch wel wat ik bedoel en wat ik probeerde te zeggen: als je daar als Nederland (blanke) bent, is het onveiliger voor je als dat je een neger bent. Dus wordt je eerder beroofd als een neger, maar goed.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:23 schreef arucard het volgende:
[..]
Ja maar het gebeurd niet perse vaker bij blanken dan bij kenyanen.
Ja dat begrijp ik. Ik ontken dat toch ook niet. Maar begrijp je ook wat ik wil zeggen?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:25 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Je begrijpt toch wel wat ik bedoel en wat ik probeerde te zeggen: als je daar als Nederland (blanke) bent, is het onveiliger voor je als dat je een neger bent. Dus wordt je eerder beroofd als een neger, maar goed.
Jij bedoelt absoluut maar je snapt natuurlijk zelf ook wel dat we hier over de relatieve cijfers praten.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:26 schreef arucard het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik. Ik ontken dat toch ook niet. Maar begrijp je ook wat ik wil zeggen?
O wist ik geen eensquote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Kenia is oost! ;-)
Natuurlijk wordt je daar sneller beroofd als blanke, de mens en al helemaal de crimineel is een opportunistisch wezenMaar wanneer je buiten de grote steden komt valt het allemaal erg mee. Al kent Kenia wel een paar linke gebieden met oog op Somalische piraten/bandieten
Dat dacht ik nou ook alquote:
Geen deskundige maar de landen weet ik nog wel te plaatsen ;-)quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:28 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
O wist ik geen eensJe weet wel veel van Afrika of niet?
[..]
Dat dacht ik nou ook al
Ja precies als ze niet eens was met de mogelijke risico's van zo'n zending dan had ze maar niet moeten gaan. En vooral bij zulke onstabiele landen als Kenya.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 23:34 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Ik zou het ook wel weten als een of andere buitenlander hier een huis vol stopt met kinderen en gaat indoctrineren met onzin.
Dat tast de geloofwaardigheid en moraliteit van de toekomst aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |