abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 februari 2011 @ 20:49:42 #1
326340 The_Silver_Surfer
Shine like never before
pi_93322657
Nederlander vermoord in Kenia ATHI RIVER - De 36-jarige Ebel Kremer uit Groningen is in Kenia op gruwelijke wijze om het leven gebracht bij een roofoverval. Zijn vrouw Lora (34) werd door de brute overvallers verkracht en de jonge kinderen van het zendelingenechtpaar waren getuige van het drama.

Het echtpaar maakt deel uit van de Vrije Baptistengemeente uit Groningen en was in 2008 voor zendingswerk naar het Keniase Athi River afgereisd. Ze werkten mee aan een woonproject voor weeskinderen onder auspiciën van de internationale christelijke organisatie Youth with a mission (YWAM).

In de nacht van donderdag op vrijdag werd het gezin plotseling overvallen door meerdere rovers in het door hen geleide weeshuis. Ebel werd daarbij voor de ogen van zijn gezin doodgeschoten en vervolgens werd Lora verkracht. Dat heeft de voorganger van de gemeente in een brief aan de leden laten weten.

De kinderen zijn veilig en worden nu opgevangen door een Nederlands echtpaar. Lora is naar het ziekenhuis gebracht voor onderzoek. Er zou bij de overval ook een nachtwaker gewond zijn geraakt.

http://www.telegraaf.nl/b(...)oord_in_Kenia__.html

[ Bericht 5% gewijzigd door yvonne op 25-02-2011 23:32:27 (edit) ]
  vrijdag 25 februari 2011 @ 20:50:29 #2
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_93322706
Een oude leraar van me is ook bij een overval in Kenia doodgeschoten.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_93323391
Ach ja, dat soort dingen gebeuren in Kenia....
  vrijdag 25 februari 2011 @ 21:04:31 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_93323457
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:03 schreef -Strawberry- het volgende:
Sterker nog, het gebeurd over de gehele wereld
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_93323601
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:03 schreef -Strawberry- het volgende:
Ja vooral in westerse landen in Afrika, en dan vooral als je blank bent :)
pi_93323788
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:04 schreef Dven het volgende:

[..]

Sterker nog, het gebeurd over de gehele wereld
Uiteraard, maar op bepaalde plekken helaas nog wat vaker dan andere....
  vrijdag 25 februari 2011 @ 21:09:58 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_93323808
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:06 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Ja vooral in westerse landen in Afrika, en dan vooral als je blank bent :)
Westerse landen in Afrika? Verduidelijk die even voor mij. En nee, niet vooral als je blank bent. Wat jij hoort zijn de gevallen dat er een blanke bij betrokken is. Dit is namelijk wel relevant voor de westerse media waaraan jij onderhevig bent. Dat er een Keniaan in Kenia is vermoord, is voor Nederland geen nieuws. Vergis je daar niet in.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_93323927
Tja, wat had mevrouw dan gedacht? Dat het veilig was in Kenia?
pi_93324402
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:09 schreef Dven het volgende:

[..]

Westerse landen in Afrika? Verduidelijk die even voor mij. En nee, niet vooral als je blank bent. Wat jij hoort zijn de gevallen dat er een blanke bij betrokken is. Dit is namelijk wel relevant voor de westerse media waaraan jij onderhevig bent. Dat er een Keniaan in Kenia is vermoord, is voor Nederland geen nieuws. Vergis je daar niet in.
Bedoel ik west Afrika mee :P Tuurlijk wel, ik heb zelf Nederlandse familie in Nigeria (wonen daar voor werk) en mijn zusje heeft stage gelopen in Burkina Faso. Als je daar als Nederlander bent, wordt je sneller beroofd dan een landbewoner zelf, ze denken daar allemaal dat blanke mensen super rijk zijn.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 21:22:21 #10
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_93324520
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:20 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Bedoel ik west Afrika mee :P Tuurlijk wel, ik heb zelf Nederlandse familie in Nigeria (wonen daar voor werk) en mijn zusje heeft stage gelopen in Burkina Faso. Als je daar als Nederlander bent, wordt je sneller beroofd dan een landbewoner zelf, ze denken daar allemaal dat blanke mensen super rijk zijn.
Betekend niet dat het vaker gebeurt bij blanken.
O)))
  vrijdag 25 februari 2011 @ 21:22:49 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_93324551
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Uiteraard, maar op bepaalde plekken helaas nog wat vaker dan andere....
Mwoah, Nairobi is niet best, daarbuiten is Kenya redelijk safe.
pi_93324561
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:22 schreef arucard het volgende:

[..]

Betekend niet dat het vaker gebeurt bij blanken.
Tuurlijk wel. Als je daar als blanke loopt, word je eerder overvallen als dat je daar als een neger loopt. Val je sowieso toch op.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 21:23:57 #13
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_93324612
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:23 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Als je daar als blanke loopt, word je eerder overvallen als dat je daar als een neger loopt.
Ja, maar het gebeurd niet perse veel vaker bij blanken dan bij kenyanen.
O)))
  vrijdag 25 februari 2011 @ 21:24:19 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_93324638
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:20 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Kenia is oost! ;-)
Natuurlijk wordt je daar sneller beroofd als blanke, de mens en al helemaal de crimineel is een opportunistisch wezen :P Maar wanneer je buiten de grote steden komt valt het allemaal erg mee. Al kent Kenia wel een paar linke gebieden met oog op Somalische piraten/bandieten
pi_93324728
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:23 schreef arucard het volgende:

[..]

Ja maar het gebeurd niet perse vaker bij blanken dan bij kenyanen.
Je begrijpt toch wel wat ik bedoel en wat ik probeerde te zeggen: als je daar als Nederland (blanke) bent, is het onveiliger voor je als dat je een neger bent. Dus wordt je eerder beroofd als een neger, maar goed.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 21:26:26 #16
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_93324774
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:25 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Je begrijpt toch wel wat ik bedoel en wat ik probeerde te zeggen: als je daar als Nederland (blanke) bent, is het onveiliger voor je als dat je een neger bent. Dus wordt je eerder beroofd als een neger, maar goed.
Ja dat begrijp ik. Ik ontken dat toch ook niet. Maar begrijp je ook wat ik wil zeggen?
O)))
  vrijdag 25 februari 2011 @ 21:27:40 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_93324864
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:26 schreef arucard het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik. Ik ontken dat toch ook niet. Maar begrijp je ook wat ik wil zeggen?
Jij bedoelt absoluut maar je snapt natuurlijk zelf ook wel dat we hier over de relatieve cijfers praten.
pi_93324914
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:24 schreef Dven het volgende:

[..]

Kenia is oost! ;-)
Natuurlijk wordt je daar sneller beroofd als blanke, de mens en al helemaal de crimineel is een opportunistisch wezen :P Maar wanneer je buiten de grote steden komt valt het allemaal erg mee. Al kent Kenia wel een paar linke gebieden met oog op Somalische piraten/bandieten
O wist ik geen eens :P Je weet wel veel van Afrika of niet?

quote:
7s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:25 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ben je nou echt zo'n simpele ziel?
Dat dacht ik nou ook al :P
  vrijdag 25 februari 2011 @ 21:30:52 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_93325072
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:28 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

O wist ik geen eens :P Je weet wel veel van Afrika of niet?

[..]

Dat dacht ik nou ook al :P
Geen deskundige maar de landen weet ik nog wel te plaatsen ;-)

Wat in Afrika vooral heel belangrijk is is om niet op de foute plekken te komen. Dan is de kans dat het fout afloopt gewoon erg groot. Dit zijn met name de grote steden en een paar wegen waar banditisme een bekend verschijnsel is. Buiten die plekken is de bevolking van Afrika echter een verademing en moet je inderdaad botte pech hebben om iets te overkomen
pi_93325830
Altijd lastig als je verschillende uitgangspunten in een discussie hebt, in dit geval absolute of relatieve aantallen. :P
pi_93326967
Zendeling is altijd al een gevaarlijk beroep geweest, net zo als 200 jaar geleden zeg maar.
Je zou ook kunnen concluderen dat al die eeuwen zending geen ene moer hebben geholpen.

Triest van een jong en idealistisch leven en een drama voor het gezin.
-
  vrijdag 25 februari 2011 @ 23:54:49 #22
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93332425
Edit

[ Bericht 90% gewijzigd door yvonne op 25-02-2011 23:56:32 (Normaal doen) ]
pi_93332992
Gelukkig voor haar en de kinderen was dit niet in Nederland gebeurd. Want dan zou ze aangeklaagd worden voor het onvriendelijke bejegenen van de roofovervaller.

En Nederlanders hebben sowieso geen goeie reputatie in het buitenland. Weet niet of dat bij de daders een rol speelden.
pi_93333083
Met deze dubbeltopics ga je echt in op het onderwerp dan kom je later pas dat ie op slot gaat :( }:|

Dus maar mijn reacties uit dat andere topic kopieren en plakken:

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 23:34 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Ik zou het ook wel weten als een of andere buitenlander hier een huis vol stopt met kinderen en gaat indoctrineren met onzin.

Dat tast de geloofwaardigheid en moraliteit van de toekomst aan.
Ja precies als ze niet eens was met de mogelijke risico's van zo'n zending dan had ze maar niet moeten gaan. En vooral bij zulke onstabiele landen als Kenya.

Niet dat ik hun daad goedpraat, maar je kan wel een beetje hun kant begrijpen. Ze willen hun eigen cultuur behouden in plaats buitenlanders zomaar alles toelaten. Dat is onvoorstelbaar voor de Nederlander dat men eigen cultuur waardeert en buitenlanders schuwt.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 11:57:08 #25
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_93342797
Ik ben zelf Keniaans en wat een onzin gepraat weer. Dit soort dingen kunnen overal gebeuren in minder stabiele landen, dus ook azie en latijns-amerika (waar nóg meer doden vallen dan ij afrika)

En ja, als blank iemand val je daar op, en denken ze idd, dat je rijk bent.

Dit soort dingen kunnen kunnen gebeuren, altijd uitkijken dus, en zorg dat je in een veilige buurt zit met veel sloten op de ''ramen/deuren''. Zielig voor de nabestaanden, verder is kenia over het algemeen een leuk/veilig land. O+
Vrouwen aan the power! ...
*O* *O* *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')