abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93327994
live un chief
There is only one religion
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:25:35 #52
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93328050
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:19 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Prachtig. Ik moet er alleen wel nog een verklarende laatste alinea aan koppelen, maar dat komt goed. Zo meteen op de FP te lezen.
Ga je op het eind de grap verpesten? :D

Ik zou dat later doen met een update en ondertussen de comments in de gaten houden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:27:22 #53
132191 -jos-
Money=Power
pi_93328134
Er zijn trouwens meerdere kranten in Libie die niet staatsmedia zijn:

http://tripolipost.com/
http://www.libya-alyoum.com
http://www.libya-watanona.com
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:29:18 #54
132191 -jos-
Money=Power
pi_93328233
repost, vanwege de belangrijkheid:

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 14:56 schreef -jos- het volgende:
Blijf vooral kritisch op de geruchten van deze accounts:

@iyad_elbaghdadi
@libyansrevolt
@ShababLibya
@LibyaFeb17_com
@Oya_libya
@UnitedFight
@FreeLibyan
@AliLePointe
@jadassary ?
@Abukhit ?

Het is onbekend vanwaar deze mensen tweeten, maar deze mensen (vooral de 1e 4) weten blijkbaar wel bijna altijd als eerste als er wat aan de hand is.

Vraag jezelf eens af hoe het kan dat deze mensen steeds als eerste informatie hebben, informatie die de hele internationale media niet heeft, ondanks dat ze daar wel naar op zoek zijn vanwege het gebrek aan journalisten in Libie zelf.
Hoe kan het dat deze mensen vrijwel alle geruchten als eerste berichten Wat zijn hun bronnen? Op welke locatie zitten ze? Hoe komen ze op internet in Libie? Wie zijn deze mensen uberhaupt?

Lees hier 1 van hun vele leugens die ontmaskert is:
http://pastebin.com/PYrPxnXQ

Lees hier de officiele dodenaantallen, en vergelijk dat met de berichten van slachtoffers die bovenstaande accounts de afgelopen week hebben verspreid:
http://bit.ly/ePHwKf

Is er een oorlog in Libie of is er een oorlog in de media?

Wees kritisch.

Blijf vooral de bovenstaande accounts monitoren en vergelijk hun berichten met mensen die wel echt in Libie aanwezig zijn, zoals deze journalisten:
http://twitter.com/#!/JacobPark/tweeting-from-libya/members
Of deze mensen:
@AliTweel
@SL0wZEr
@NiraAbada

Wie vertrouw je? Onbekende mensen met net nieuwe twitteraccounts vanuit een onbekende locatie? Of mensen met oude twitteraccounts uit bevestigde locaties?
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:29:33 #55
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_93328245
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ga je op het eind de grap verpesten? :D

Ik zou dat later doen met een update en ondertussen de comments in de gaten houden.
Sorry heb geen beslissingsbevoegdheid. Maar wel een leuk artikel met uiteraard een heldhaftige foto van de leider.

Libië: Strijd om olie duurt voort
Westerse multinationals willen de Libische oliebronnen innemen voor financieel gewin. Toen dit via internationale bedrijfsvoering niet lukte, omdat de Gids van de Revolutie van Libië het complot tijdig vernam, heeft met name de Verenigde Staten een nieuwe tactiek bedacht.

Media in verschillende delen van de wereld melden dat het Pentagon mensen in Libië lieten infiltreren om de lichte onvrede die bij de jeugd aanwezig was, zodanig te laten groeien dat deze jongeren in opstand zouden komen voor iets waar ze in zijn gaan geloven. Vervolgens zijn de jongeren afhankelijk gemaakt van de infiltranten met drugs, pillen en waterpijpen. Een zelfde soort tactiek als loverboys in Nederland gebruiken.

De media melden verder dat de digital taskforce van de CIA geruchten de media in heeft geslingerd die de internationale opinies beïnvloeden. Gadhafi heeft aangegeven liever geen geweld te gebruiken tegen de jongeren, maar als het nodig is, zou hij het doen. Hij wil namelijk niet buigen voor imperialistische druk die puur gericht is op winstbejag, zodat de westerse wereld zelf een economische crisis kan overwinnen.

Dit nieuws is volkomen onbevestigd, maar weerspiegelt in de ogen van de FOK!-redactie wel goed hoe feiten vermengd met geruchten het nieuws rond Libië beheersen. Overigens valt het bericht ook niet als onzin af te doen. Dit is wel degelijk wat de Libische staatstelevisie ongeveer bericht en waar een deel van de bevolking in gelooft.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_93328379
evanchill Evan Hill
Went through 4 or 5 civilian checkpoints on way from border tonight. Young guys with AKs, but way less questioning than those in Egypt.
2 minutes ago
»

evanchill Evan Hill
What I heard from activists today is that they're just waiting for a no-fly zone, then they can march on Tripoli. #libya #feb17
9 minutes ago Favorite Retweet Reply

evanchill Evan Hill
Inside Libya, but won't say where. Use of int'l mobile phones very limited. Normal internet shut down. But the East is secure & functioning.
19 minutes ago
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:35:28 #57
132191 -jos-
Money=Power
pi_93328550
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:36:33 #58
pi_93328595
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:29 schreef raistlin6 het volgende:

Dit nieuws is volkomen onbevestigd, maar weerspiegelt in de ogen van de FOK!-redactie wel goed hoe feiten vermengd met geruchten het nieuws rond Libië beheersen. Overigens valt het bericht ook niet als onzin af te doen. Dit is wel degelijk wat de Libische staatstelevisie ongeveer bericht en waar een deel van de bevolking in gelooft.
Ik vind hem goed. ^O^ Laat de lezertje maar eens nadenken.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:38:45 #59
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93328696
FelicityBarrTV Felicity Barr
Fmr UK Foreign Sec tells @AJEnglish intl community can't put troops on ground in #Libya. No-fly zone is possible.Sanctions wld hurt Libyans
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_93328766
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:38 schreef yavanna het volgende:
FelicityBarrTV Felicity Barr
Fmr UK Foreign Sec tells @AJEnglish intl community can't put troops on ground in #Libya. No-fly zone is possible.Sanctions wld hurt Libyans
euh.. geen sanctie's niet dan? :|W
pi_93328825
wat gadaffi doet is niet tolereerbaar volgens islamitische waarden, deze woorden maakte de libische afgevaardigde op een mensenrechtenvergadering, hij vertegenwoordigde de ppl of libia en niet het regime/regeering(bron aljazeera )
There is only one religion
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:42:41 #62
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93328896
Nederlanders zijn woest op Gadverdaffi
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Tamoil__.html?p=4,1
Nee dus.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:43:18 #63
132191 -jos-
Money=Power
pi_93328928
Vandaag gebeurd er eerlijk gezegd wel heel weinig, er zijn nog geen enkele geverifieerde berichten van grote gevechten of doden geweest...
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:43:31 #64
pi_93328936
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:40 schreef mschol het volgende:

[..]

euh.. geen sanctie's niet dan? :|W
Zelfde smoes als Egypte. De regimes hebben dikke vingers in de economie, de bevolking heeft nauwelijks last van sancties en boycots, zeker niet tijdens een halve burgeroorlog. Het zijn hypocriete leugenaars.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:44:34 #65
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93328976
z'n dochter zit volgens een betwijfelbare bron misschien al in europa (oosterijk)

iemand info over het verblijf van z'n familie? met name ooms en broers gezien die hoge (leger)functies bekleden.
pi_93328985
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:43 schreef -jos- het volgende:
Vandaag gebeurd er eerlijk gezegd wel heel weinig, er zijn nog geen enkele geverifieerde berichten van grote gevechten of doden geweest...
geen beelden geen nieuws
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:44:52 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93328995
quote:
9s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vind die Saif al-Islam wel charismatisch.
jij bent gewoon een hele foute homo met een slaaf complex
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93329023
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:44 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
z'n dochter zit volgens een betwijfelbare bron misschien al in europa (oosterijk)

iemand info over het verblijf van z'n familie? met name ooms en broers gezien die hoge (leger)functies bekleden.
weense ziekenhuis ofzo
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_93329036
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wandelen is tussen ong 7 km/uur. Dus je moet stevig doorwandelen. Of je loopt gewoon 16 uur per dag. Het is niet onmogelijk hoor. :D
Mozes liep over de Rode Zee. Was ook niet onmogelijk. Wel onwaarschijnlijk :W
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:46:04 #70
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93329051
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:44 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

Met telefoonnummer. :')

Heres a number to call of hotel that Aisha #Gaddafi & her mother are staying at in Vienna 011 431 501 100. BLAST these lines
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:46:48 #71
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_93329085
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:23 schreef Bartholomaeus het volgende:
Al die geruchten en onwaarheden in Libië: een prima plek voor GPDCairo. :P
:{w gpdcairo is niet meer.

gpdMiddleEast van onder naar boven...

--

#over and out voor nu... 5 minutes ago via web

#Weet absoluut niet hoe serieus die (mogelijke) 'voedselschaarste' is in Oosten Libie. Morgen probeer ik er ter plekke achter te komen... 5 minutes ago via web

#....is er een tekort aan het ontstaan in Libie's oostelijke 'bevrijde gebieden' van ondermeer brandstof, graan, thee, water etc... 6 minutes ago via web

#Vanuit dit stadje is gisteren trouwens een voedselconvooi vertrokken naar Libische zijde van de grens. Volgens een van de organisatoren... 8 minutes ago via web

#...Maar hun verhalen lijken ook weer niet zo vergezocht... Trouwens, hoe gek moet het worden voordat je overloopt... 9 minutes ago via web

#..Dus ze behoorden zonder meer tot geheime politie. Wat ik niet uit onafhankelijke bron kan bevestigen is of ze de waarheid spreken.... 9 minutes ago via web

#Over die twee overgelopen leden van de geheime politie nog even dit: Ik heb hun namen en ze toonden me hun identiteitskaarten... 12 minutes ago via web

#Heb geen idee of m'n mobiele satelliettelefoon het morgen doet in Libie. Communicatie vanuit Libie is zeer beperkt. 14 minutes ago via web

#Heb slechts beperte toegang tot internet. Dus vandaar deze plotselinge stroom van berichtjes. 16 minutes ago via web

#Veel mensen afkomstig uit Libie hebben allerlei filmpjes gemaakt van het geweld daar. Iedereen wil alles zien. 17 minutes ago via web

#Wat ik hier op straat veel zie: Egyptenaren en Libiers die via bluetooth op hun telefoons clips staan uit te wisselen. 19 minutes ago via web

#Anti Kadhaffi groepen staan op winnen in Al Kufra, zeggen mannen. Op weg naar El Saloum zijn ze slechts oppositie tegen gekomen. 20 minutes ago via web

#Sprak met mannen uit Al Kufra (zuid-Libie): Daar zijn gevechten aan de gang tussen groepen pro- en anti-Kadhaffi - vertellen ze. 23 minutes ago via web

#Veel busjes met vluchtelingen rijden hier door de straten. Meesten Egyptenaren, allen gevlucht uit Libie 24 minutes ago via web

#"Kadhaffi laat burgers, kinderen vermoorden" aldus de overgelopen mannen, "We konden het niet langer aanzien". 25 minutes ago via web

Sprak zojuist hier in El Saloum, op grens met Libie, met twee overgelopen leden van de Libische geheime politie. 27 minutes ago via web

#Tot nu toe zijn 14000 egyptenaren uit libie hier naartoe gevlucht. Libiers worden niet toegelaten door egypte. about 4 hours ago via Twitter for iPhone

#Aangekomen aan grens. Het is donker, dus oversteek naar libie morgen. about 4 hours ago via Twitter for iPhone
2019: The Great Awakening
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:47:46 #72
154052 RobertVH
I am your father
pi_93329127
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederlanders zijn woest op Gadverdaffi
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Tamoil__.html?p=4,1
Nee dus.
quote:
Alberta Bouwmeester laat zich eveneens niet door alle verhalen ervan weerhouden om hier te tanken. ,,Dat Tamoil van Kaddafi zou zijn? Tja, ik zal toch mijn tank vol moeten hebben. We wonen in het buitengebied en zijn dus op onze auto aangewezen. En als je ergens anders tankt, steun je vast wel weer een ander dictatoriaal regime.
Bovenstaande heeft het nog bij het meest juiste eind eigenlijk. Nu kan de Telegraaf wel de Nederlandse burger voorhouden dat ze indirect Kaddafi steunen maar met zo'n redenering moet je elk internationaal bedrijf, inclusief de overheid, uit gaan sluiten. :N
pi_93329132
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:45 schreef Slayage het volgende:

[..]

weense ziekenhuis ofzo
Nee, de piloot van Gaddafi met vrouw en kind. Zijn Noren, ja echte.
pi_93329165
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:47 schreef RobertVH het volgende:

[..]

[..]

Bovenstaande heeft het nog bij het meest juiste eind eigenlijk. Nu kan de Telegraaf wel de Nederlandse burger voorhouden dat ze indirect Kaddafi steunen maar met zo'n redenering moet je elk internationaal bedrijf, inclusief de overheid, uit gaan sluiten. :N
Telegraaf = domheid.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:50:21 #75
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_93329234
Fascinerende reacties onder het bericht op de fp. Had ik niet verwacht.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')