Sterker nog, het gebeurd over de gehele wereldquote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:03 schreef -Strawberry- het volgende:
Ach ja, dat soort dingen gebeuren in Kenia....
Ja vooral in westerse landen in Afrika, en dan vooral als je blank bentquote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:03 schreef -Strawberry- het volgende:
Ach ja, dat soort dingen gebeuren in Kenia....
Uiteraard, maar op bepaalde plekken helaas nog wat vaker dan andere....quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Sterker nog, het gebeurd over de gehele wereld
Westerse landen in Afrika? Verduidelijk die even voor mij. En nee, niet vooral als je blank bent. Wat jij hoort zijn de gevallen dat er een blanke bij betrokken is. Dit is namelijk wel relevant voor de westerse media waaraan jij onderhevig bent. Dat er een Keniaan in Kenia is vermoord, is voor Nederland geen nieuws. Vergis je daar niet in.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:06 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ja vooral in westerse landen in Afrika, en dan vooral als je blank bent
Bedoel ik west Afrika meequote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Westerse landen in Afrika? Verduidelijk die even voor mij. En nee, niet vooral als je blank bent. Wat jij hoort zijn de gevallen dat er een blanke bij betrokken is. Dit is namelijk wel relevant voor de westerse media waaraan jij onderhevig bent. Dat er een Keniaan in Kenia is vermoord, is voor Nederland geen nieuws. Vergis je daar niet in.
Betekend niet dat het vaker gebeurt bij blanken.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:20 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Bedoel ik west Afrika meeTuurlijk wel, ik heb zelf Nederlandse familie in Nigeria (wonen daar voor werk) en mijn zusje heeft stage gelopen in Burkina Faso. Als je daar als Nederlander bent, wordt je sneller beroofd dan een landbewoner zelf, ze denken daar allemaal dat blanke mensen super rijk zijn.
Mwoah, Nairobi is niet best, daarbuiten is Kenya redelijk safe.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Uiteraard, maar op bepaalde plekken helaas nog wat vaker dan andere....
Tuurlijk wel. Als je daar als blanke loopt, word je eerder overvallen als dat je daar als een neger loopt. Val je sowieso toch op.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:22 schreef arucard het volgende:
[..]
Betekend niet dat het vaker gebeurt bij blanken.
Ja, maar het gebeurd niet perse veel vaker bij blanken dan bij kenyanen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:23 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Als je daar als blanke loopt, word je eerder overvallen als dat je daar als een neger loopt.
Kenia is oost! ;-)quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:20 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Bedoel ik west Afrika meeTuurlijk wel, ik heb zelf Nederlandse familie in Nigeria (wonen daar voor werk) en mijn zusje heeft stage gelopen in Burkina Faso. Als je daar als Nederlander bent, wordt je sneller beroofd dan een landbewoner zelf, ze denken daar allemaal dat blanke mensen super rijk zijn.
Je begrijpt toch wel wat ik bedoel en wat ik probeerde te zeggen: als je daar als Nederland (blanke) bent, is het onveiliger voor je als dat je een neger bent. Dus wordt je eerder beroofd als een neger, maar goed.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:23 schreef arucard het volgende:
[..]
Ja maar het gebeurd niet perse vaker bij blanken dan bij kenyanen.
Ja dat begrijp ik. Ik ontken dat toch ook niet. Maar begrijp je ook wat ik wil zeggen?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:25 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Je begrijpt toch wel wat ik bedoel en wat ik probeerde te zeggen: als je daar als Nederland (blanke) bent, is het onveiliger voor je als dat je een neger bent. Dus wordt je eerder beroofd als een neger, maar goed.
Jij bedoelt absoluut maar je snapt natuurlijk zelf ook wel dat we hier over de relatieve cijfers praten.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:26 schreef arucard het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik. Ik ontken dat toch ook niet. Maar begrijp je ook wat ik wil zeggen?
O wist ik geen eensquote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Kenia is oost! ;-)
Natuurlijk wordt je daar sneller beroofd als blanke, de mens en al helemaal de crimineel is een opportunistisch wezenMaar wanneer je buiten de grote steden komt valt het allemaal erg mee. Al kent Kenia wel een paar linke gebieden met oog op Somalische piraten/bandieten
Dat dacht ik nou ook alquote:
Geen deskundige maar de landen weet ik nog wel te plaatsen ;-)quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:28 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
O wist ik geen eensJe weet wel veel van Afrika of niet?
[..]
Dat dacht ik nou ook al
Ja precies als ze niet eens was met de mogelijke risico's van zo'n zending dan had ze maar niet moeten gaan. En vooral bij zulke onstabiele landen als Kenya.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 23:34 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Ik zou het ook wel weten als een of andere buitenlander hier een huis vol stopt met kinderen en gaat indoctrineren met onzin.
Dat tast de geloofwaardigheid en moraliteit van de toekomst aan.
In een beschaafd land hoef je niet vaak met veel sloten op je ramen en deuren te zitten om te voorkomen dat je vermoord/verkracht wordt voor de ogen van je kinderen.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 11:57 schreef BruinBeertje het volgende:
Ik ben zelf Keniaans en wat een onzin gepraat weer. Dit soort dingen kunnen overal gebeuren in minder stabiele landen, dus ook azie en latijns-amerika (waar nóg meer doden vallen dan ij afrika)
En ja, als blank iemand val je daar op, en denken ze idd, dat je rijk bent.
Dit soort dingen kunnen kunnen gebeuren, altijd uitkijken dus, en zorg dat je in een veilige buurt zit met veel sloten op de ''ramen/deuren''. Zielig voor de nabestaanden, verder is kenia over het algemeen een leuk/veilig land.
Wie?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:17 schreef The_stranger het volgende:
Je zou toch denken dat als je god's werk doet, hij op zijn minst even een oogje in het zeil zou houden...
In deze discussie heb ik geen aantallen gezien, niet relatief en niet absoluut. Er zijn dus helemaal geen uitgangspunten.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:43 schreef -Strawberry- het volgende:
Altijd lastig als je verschillende uitgangspunten in een discussie hebt, in dit geval absolute of relatieve aantallen.
er is geen één land waar elke 4-kante meter beschaafd is. Er zijn genoeg plekken in ontwikkelingslanden veilig zijn, maar uit ervaringen weet ik dat weeshuizen in de vaak afgelegen/slechtere buurten staan.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:19 schreef Levolution het volgende:
[..]
In een beschaafd land hoef je niet vaak met veel sloten op je ramen en deuren te zitten om te voorkomen dat je vermoord/verkracht wordt voor de ogen van je kinderen.
Je bent nu aan het relativeren. Mij zul je niet horen zeggen dat er veilige landen bestaan. Zelfs Nederland heeft zo zijn slechte buurten.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:44 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
er is geen één land waar elke 4-kante meter beschaafd is. Er zijn genoeg plekken in ontwikkelingslanden veilig zijn, maar uit ervaringen weet ik dat weeshuizen in de vaak afgelegen/slechtere buurten staan.
En dan nog moet je uitkijken, maakt niet uit of je naar kenia, brazilie of india gaat. Als blank iemand ben je zo iezo voor sommigen al een prooi, en dat soort criminelen/overvallers kunnen het geen ruk schelen wie ze ombrengen of pijn hebben. Hun interesses liggen ergens anders
Wegblijven dus, tenzij bewapend.quote:Kenia
4. Niet-essentiële reizen naar bepaalde gebieden worden ontraden
Laatst gewijzigd op 11 januari 2011
Nog steeds geldig op 26 februari 2011
Zware criminaliteit
De criminaliteit in Kenia en in de grote steden in het bijzonder, is hoog te noemen. Hierbij wordt (seksueel) geweld vaak niet geschuwd.
Ja dat is duidelijk. Sowieso vind ik dat je als zendeling op eigen risico je zending gaat bedrijven op dat soort plaatsen. Het gebeurt niet zelden dat zendelingen moeten worden ontzet.quote:
Ik snap ook niet waarom je daar heen gaat om te helpen aangezien dat continent reddeloos is verloren door hun eigen stommigheid. Laat ze daar lekker wegrotten dat stel ondankbare hondenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:49 schreef The_Silver_Surfer het volgende:
Nederlander vermoord in Kenia ATHI RIVER - De 36-jarige Ebel Kremer uit Groningen is in Kenia op gruwelijke wijze om het leven gebracht bij een roofoverval. Zijn vrouw Lora (34) werd door de brute overvallers verkracht en de jonge kinderen van het zendelingenechtpaar waren getuige van het drama.
Het echtpaar maakt deel uit van de Vrije Baptistengemeente uit Groningen en was in 2008 voor zendingswerk naar het Keniase Athi River afgereisd. Ze werkten mee aan een woonproject voor weeskinderen onder auspiciën van de internationale christelijke organisatie Youth with a mission (YWAM).
In de nacht van donderdag op vrijdag werd het gezin plotseling overvallen door meerdere rovers in het door hen geleide weeshuis. Ebel werd daarbij voor de ogen van zijn gezin doodgeschoten en vervolgens werd Lora verkracht. Dat heeft de voorganger van de gemeente in een brief aan de leden laten weten.
De kinderen zijn veilig en worden nu opgevangen door een Nederlands echtpaar. Lora is naar het ziekenhuis gebracht voor onderzoek. Er zou bij de overval ook een nachtwaker gewond zijn geraakt.
http://www.telegraaf.nl/b(...)oord_in_Kenia__.html
Dus zolang je opgesloten zit in je huis met meerdere sloten is Kenya veiligquote:Op zaterdag 26 februari 2011 11:57 schreef BruinBeertje het volgende:
Ik ben zelf Keniaans en wat een onzin gepraat weer. Dit soort dingen kunnen overal gebeuren in minder stabiele landen, dus ook azie en latijns-amerika (waar nóg meer doden vallen dan ij afrika)
En ja, als blank iemand val je daar op, en denken ze idd, dat je rijk bent.
Dit soort dingen kunnen kunnen gebeuren, altijd uitkijken dus, en zorg dat je in een veilige buurt zit met veel sloten op de ''ramen/deuren''. Zielig voor de nabestaanden, verder is kenia over het algemeen een leuk/veilig land.
Ja. Dat dit gebeurd verbaast jou nog ?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:14 schreef Klaudias het volgende:
Dat hele "ach ja, kan gebeuren" sfeertje in dit topic maakt mij aan het kotsen.
Zijn we dit tegenwoordig al "gewend"?
Het is toch de Nederlandse krant die je leest, of vergis ik me?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 11:59 schreef bijdehand het volgende:
proud to be white, maar niet in kenia![]()
ben het met BruinBeertje een dat het overal kan gebeuren, maar je hoort het alleen als een Nederlander bij zoiets betrokken is.
Ik weet niet of het zo bedoeld is hoor, maar ik kan alleen voor mezelf spreken:quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:14 schreef Klaudias het volgende:
Dat hele "ach ja, kan gebeuren" sfeertje in dit topic maakt mij aan het kotsen.
Zijn we dit tegenwoordig al "gewend"?
Maar het is sneu. Net als met 9/11. Die paar NL doden eruit lichten, de rest was niet zo belangrijkquote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:20 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Het is toch de Nederlandse krant die je leest, of vergis ik me?
Wat bedoel je met "dit"?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:19 schreef arucard het volgende:
[..]
Ja. Dat dit gebeurd verbaast jou nog ?
Dat waren vijf Nederlandse vrouwen en die waren ook in Kenia verkracht. Op 24 juli 2008:quote:Op zaterdag 26 februari 2011 23:13 schreef kontknager het volgende:
Volgens mij was er een tijdje geleden ook nog een meervoudige verkrachting in een afrikaans land (met een aantal nederlandse vrouwen)
Ik kan alleen niet herinneren waar dat was.
.quote:AMERSFOORT - Vijf jonge Nederlandse vrouwen zijn afgelopen donderdag tijdens een werkvakantie in Kenia beroofd en verkracht door een groep Keniaanse mannen. De vrouwen van 17 tot 25 jaar oud maakten onderdeel uit van een groep van twaalf Nederlanders die namens de organisatie Livingstone een schooltje opknapten in het plaatsje Kakamega.
Een groep van zo’n tien Keniaanse mannen wist het beveiligde terrein op te komen door een buurman te gijzelen. De vrijwilligers werden in een kamer bijeengedreven en gedwongen hun waardevolle spullen af te staan. Daarna werden ze vastgebonden en moesten ze op de buik gaan liggen. De overvallers hadden volgens een woordvoerder van Livingstone behalve een vuurwapen ook harken en speren bij zich
in latijns-amerika vallen meer doden. Dus niet alleen afrika waar je onveilig bent, spreekt voor zich. Ja, hier in nederland hoeven we niet zo snel te vrezen dat we worden vermoord. Maar het kan zo maar gebeuren. Tuurlijk heeft Kenia zijn slechtere buurten en wijken, maa je bent dan ook een nul als je daar gaat zitten (heb het niet over deze zendelingen)quote:Op zaterdag 26 februari 2011 14:59 schreef Levolution het volgende:
[..]
Je bent nu aan het relativeren. Mij zul je niet horen zeggen dat er veilige landen bestaan. Zelfs Nederland heeft zo zijn slechte buurten.
Maar er bestaat wel zoiets als proporties. Er zijn landen die uitblinken. Nu ken ik de cijfers van Kenia niet en zal ik daarover geen uitspraak doen, maar er zijn een aantal Afrikaanse landen die het heel bont maken.
dus de weeskindjes zijn ook ''honden''. Voor de duidelijkheid: het was een roofmoord die ga je toch niet vergerlijken met de hele bevolkingquote:Op zaterdag 26 februari 2011 16:12 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom je daar heen gaat om te helpen aangezien dat continent reddeloos is verloren door hun eigen stommigheid. Laat ze daar lekker wegrotten dat stel ondankbare honden
nee, maar overal waar je gaat moet je uitkijken. Ik ken verhalen van vrijwillegers die alleen krottenbuurten ingaan, gaan daten/stappen met lokale jongens. Deze zendelingen konden er dan niks aan doen, maar waarom in de godsnaam denk je dat je maar altijd de wereld kan reddenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:19 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Dus zolang je opgesloten zit in je huis met meerdere sloten is Kenya veilig
Een oud 'collega' van mij is hetzelfde overkomen (ook in Kenia), ging ook zijn medemens helpen en kwam om het leven bij een roofoverval. Zeer tragische gebeurtenis, ik weet niet in hoe zo'n mate ik dit aan het land kan wijten, ook in Nederland komen mensen om bij overvallen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:50 schreef Id_do_her het volgende:
Een oude leraar van me is ook bij een overval in Kenia doodgeschoten.
kenianen zijn vaak ook aardig lang, die reden kun je dus weglaten.quote:Op zondag 27 februari 2011 12:48 schreef El_Matador het volgende:
Blank, rijk, lang, makkelijk doelwit...
Je bent natuurlijk ook stom als je je in die landen niet zelf bewapent dan wel laat beveiligen...
Blijkbaar strafte "God" voor hun werk daar en vond hij die zendingsdrang genoeg.
Lijkt me leuk.quote:Op zondag 27 februari 2011 15:00 schreef BruinBeertje het volgende:
En jij zou met bewapend en al bijv. op safari gaan, en met elke stap die je zet 6 bewakers om je heen. Geloof je hetzelf
Geen idee, maar jij hebt vast wel een mening. Voordat je met bewaking aankomt, er zijn meerdere bronnen die melden dat er ook een bewaker gewond is geraakt.quote:Op zondag 27 februari 2011 16:39 schreef vergezocht het volgende:
Nog niemand die reageert op mijn post met het nieuwsartikel??
Wat had deze vrouw anders kunnen doen na die vroegere roofoverval/verkrachting van de Nederlandse vrouwen in Kenia?
Vast niet.quote:Of is het weer een geval van "Dat zal mij toch niet treffen, maar de ander wel"
Maar je reageert toch ? Of wou je reageren om te zeggen dat je het niet weet?quote:
Ja ik heb wel een mening en dat is mijn goed recht.quote:Op zondag 27 februari 2011 17:44 schreef Light het volgende:
[..]
Geen idee, maar jij hebt vast wel een mening. Voordat je met bewaking aankomt, er zijn meerdere bronnen die melden dat er ook een bewaker gewond is geraakt.
[..]
ITAquote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Westerse landen in Afrika? Verduidelijk die even voor mij. En nee, niet vooral als je blank bent. Wat jij hoort zijn de gevallen dat er een blanke bij betrokken is. Dit is namelijk wel relevant voor de westerse media waaraan jij onderhevig bent. Dat er een Keniaan in Kenia is vermoord, is voor Nederland geen nieuws. Vergis je daar niet in.
Zeg me dat dit een grap isquote:Op zaterdag 26 februari 2011 16:12 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom je daar heen gaat om te helpen aangezien dat continent reddeloos is verloren door hun eigen stommigheid. Laat ze daar lekker wegrotten dat stel ondankbare honden
Jij denkt dat je daar zomaar rond kan lopen?quote:Op maandag 28 februari 2011 12:38 schreef HappyGirl91 het volgende:
[..]
ITA
[..]
Zeg me dat dit een grap is![]()
Natuurlijk is dit een ordinaire roofmoord en natuurlijk horen we het wel als er een Nederlander vermoord is en niet als het een Keniaan is. Het is immers Nederlands nieuws. Lijkt me logisch.quote:Op zondag 27 februari 2011 15:00 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
kenianen zijn vaak ook aardig lang, die reden kun je dus weglaten.![]()
mijn (adoptie)ouders is in alle keren dat ze ontwikkelingslanden bezochten nog nooit wat gebeurd. Soms is het dus stomme toeval. Het had ook rijke zwarte kenianen kunnen gebeuren, maar daar hoor je hier niks over. In Moskou loop ik meer gevaar om vermoord te worden dan in kenia, alleen maar ook omdat ik er anders uitzie. Dit was een ordinaire roofmoord
En jij zou met bewapend en al bijv. op safari gaan, en met elke stap die je zet 6 bewakers om je heen. Geloof je hetzelf
Caracas, ik wil ooit ook es richting latijns-amerika (vakantie )quote:Op maandag 28 februari 2011 17:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Natuurlijk is dit een ordinaire roofmoord en natuurlijk horen we het wel als er een Nederlander vermoord is en niet als het een Keniaan is. Het is immers Nederlands nieuws. Lijkt me logisch.
Je moet in 3e wereldlanden altijd wat meer oppassen als rijke westerling. Volgende week zit ik in Caracas, de gevaarlijkste stad ter wereld.
Vanaf de zomer woon ik er waarschijnlijk (Bogota, Colombia)...quote:Op maandag 28 februari 2011 18:38 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
Caracas, ik wil ooit ook es richting latijns-amerika (vakantie )![]()
Ik dacht dat mexico-city gevaarlijker was, ik hoop dat je levend terugkomt. Verder vind ik het erg lief van zendelingen (vaak té gelovige mensen) dat ze zoveel doen en er weinig voor terugkrijgen. Ik vraag me af wat er met al die weeshuizen gaat gebeuren
tuurlijk wel, de enige reden wanneer de politie niks doet als ze geld krijgen. Deze gasten belanden zeker in de gevangenisquote:Op maandag 28 februari 2011 18:54 schreef vergezocht het volgende:
Daders zullen nooit opgepakt worden.
En hoe weet de politie precies wie het gedaan heeft?quote:Op maandag 28 februari 2011 19:59 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
tuurlijk wel, de enige reden wanneer de politie niks doet als ze geld krijgen. Deze gasten belanden zeker in de gevangenis
Rioquote:Op maandag 28 februari 2011 19:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vanaf de zomer woon ik er waarschijnlijk (Bogota, Colombia)...
DF heb ik niets meegemaakt, behalve dan dat ik in mijn halloweenoutfit (pretty scary indeed) door 20 taxi's geweigerd werd...
Ben nooit bang, en Caracas ga ik zeker overleven (beveiligd transport) maar het is wel degelijk link natuurlijk. De week erna Rio, ook al zo'n lekkere reputatie.
forencisch sporenonderzoek, what elsequote:Op maandag 28 februari 2011 20:00 schreef vergezocht het volgende:
[..]
En hoe weet de politie precies wie het gedaan heeft?
En waarom denk je dat sporenonderzoek altijd in 100% of de gevallen tot het vinden van de dader leidt?quote:Op maandag 28 februari 2011 20:02 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
forencisch sporenonderzoek, what else
Nee, ik ga in heel Latijns-Amerika op zoek naar het zwarte goud...quote:Op maandag 28 februari 2011 20:00 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
Rio, doe maar weer! waarom ga je daar wonen eigenlijk, woont daar familie van je?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:Op maandag 28 februari 2011 20:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, ik ga in heel Latijns-Amerika op zoek naar het zwarte goud...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vrouwen aan the power! ...
*O* *O* *O*
Meer lijkt het erop:quote:Op zondag 27 februari 2011 18:05 schreef ikgahardikgalekker het volgende:
Een beetje je geloof opdringen in ruil voor onderdak enzo :S
Maar goed triest verhaal natuurlijk
http://www.stopkinderseks(...)uldigd-van-misbruik/quote:De 69-jarige Nederlandse missionaris Cor S., die tot 2009 bisschop was in Kenia, is beschuldigd van seksueel misbruik van minderjarigen. Nadat de beschuldigingen bekend werden, is hij door het Vaticaan met vervroegd emeritaat gestuurd, officieel om gezondheidsredenen. Dat bevestigt Fons Eppink, overste van de Nederlandse regio van de congregatie van Mill Hill in Oosterbeek.
http://www.gezond24.nl/vi(...)obert-m-in-kenia.htmquote:"Wat deed pedofiel Robert M. in Kenia?"
In 2008 vertrok Robert M. naar Kenia om daar vrijwilligerswerk te doen in een weeshuis in de buurt van Nairobi.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |