abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 februari 2011 @ 20:49:42 #1
326340 The_Silver_Surfer
Shine like never before
pi_93322657
Nederlander vermoord in Kenia ATHI RIVER - De 36-jarige Ebel Kremer uit Groningen is in Kenia op gruwelijke wijze om het leven gebracht bij een roofoverval. Zijn vrouw Lora (34) werd door de brute overvallers verkracht en de jonge kinderen van het zendelingenechtpaar waren getuige van het drama.

Het echtpaar maakt deel uit van de Vrije Baptistengemeente uit Groningen en was in 2008 voor zendingswerk naar het Keniase Athi River afgereisd. Ze werkten mee aan een woonproject voor weeskinderen onder auspiciën van de internationale christelijke organisatie Youth with a mission (YWAM).

In de nacht van donderdag op vrijdag werd het gezin plotseling overvallen door meerdere rovers in het door hen geleide weeshuis. Ebel werd daarbij voor de ogen van zijn gezin doodgeschoten en vervolgens werd Lora verkracht. Dat heeft de voorganger van de gemeente in een brief aan de leden laten weten.

De kinderen zijn veilig en worden nu opgevangen door een Nederlands echtpaar. Lora is naar het ziekenhuis gebracht voor onderzoek. Er zou bij de overval ook een nachtwaker gewond zijn geraakt.

http://www.telegraaf.nl/b(...)oord_in_Kenia__.html

[ Bericht 5% gewijzigd door yvonne op 25-02-2011 23:32:27 (edit) ]
  vrijdag 25 februari 2011 @ 20:50:29 #2
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_93322706
Een oude leraar van me is ook bij een overval in Kenia doodgeschoten.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_93323391
Ach ja, dat soort dingen gebeuren in Kenia....
  vrijdag 25 februari 2011 @ 21:04:31 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_93323457
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:03 schreef -Strawberry- het volgende:
Sterker nog, het gebeurd over de gehele wereld
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_93323601
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:03 schreef -Strawberry- het volgende:
Ja vooral in westerse landen in Afrika, en dan vooral als je blank bent :)
pi_93323788
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:04 schreef Dven het volgende:

[..]

Sterker nog, het gebeurd over de gehele wereld
Uiteraard, maar op bepaalde plekken helaas nog wat vaker dan andere....
  vrijdag 25 februari 2011 @ 21:09:58 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_93323808
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:06 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Ja vooral in westerse landen in Afrika, en dan vooral als je blank bent :)
Westerse landen in Afrika? Verduidelijk die even voor mij. En nee, niet vooral als je blank bent. Wat jij hoort zijn de gevallen dat er een blanke bij betrokken is. Dit is namelijk wel relevant voor de westerse media waaraan jij onderhevig bent. Dat er een Keniaan in Kenia is vermoord, is voor Nederland geen nieuws. Vergis je daar niet in.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_93323927
Tja, wat had mevrouw dan gedacht? Dat het veilig was in Kenia?
pi_93324402
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:09 schreef Dven het volgende:

[..]

Westerse landen in Afrika? Verduidelijk die even voor mij. En nee, niet vooral als je blank bent. Wat jij hoort zijn de gevallen dat er een blanke bij betrokken is. Dit is namelijk wel relevant voor de westerse media waaraan jij onderhevig bent. Dat er een Keniaan in Kenia is vermoord, is voor Nederland geen nieuws. Vergis je daar niet in.
Bedoel ik west Afrika mee :P Tuurlijk wel, ik heb zelf Nederlandse familie in Nigeria (wonen daar voor werk) en mijn zusje heeft stage gelopen in Burkina Faso. Als je daar als Nederlander bent, wordt je sneller beroofd dan een landbewoner zelf, ze denken daar allemaal dat blanke mensen super rijk zijn.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 21:22:21 #10
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_93324520
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:20 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Bedoel ik west Afrika mee :P Tuurlijk wel, ik heb zelf Nederlandse familie in Nigeria (wonen daar voor werk) en mijn zusje heeft stage gelopen in Burkina Faso. Als je daar als Nederlander bent, wordt je sneller beroofd dan een landbewoner zelf, ze denken daar allemaal dat blanke mensen super rijk zijn.
Betekend niet dat het vaker gebeurt bij blanken.
O)))
  vrijdag 25 februari 2011 @ 21:22:49 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_93324551
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Uiteraard, maar op bepaalde plekken helaas nog wat vaker dan andere....
Mwoah, Nairobi is niet best, daarbuiten is Kenya redelijk safe.
pi_93324561
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:22 schreef arucard het volgende:

[..]

Betekend niet dat het vaker gebeurt bij blanken.
Tuurlijk wel. Als je daar als blanke loopt, word je eerder overvallen als dat je daar als een neger loopt. Val je sowieso toch op.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 21:23:57 #13
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_93324612
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:23 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Als je daar als blanke loopt, word je eerder overvallen als dat je daar als een neger loopt.
Ja, maar het gebeurd niet perse veel vaker bij blanken dan bij kenyanen.
O)))
  vrijdag 25 februari 2011 @ 21:24:19 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_93324638
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:20 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Kenia is oost! ;-)
Natuurlijk wordt je daar sneller beroofd als blanke, de mens en al helemaal de crimineel is een opportunistisch wezen :P Maar wanneer je buiten de grote steden komt valt het allemaal erg mee. Al kent Kenia wel een paar linke gebieden met oog op Somalische piraten/bandieten
pi_93324728
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:23 schreef arucard het volgende:

[..]

Ja maar het gebeurd niet perse vaker bij blanken dan bij kenyanen.
Je begrijpt toch wel wat ik bedoel en wat ik probeerde te zeggen: als je daar als Nederland (blanke) bent, is het onveiliger voor je als dat je een neger bent. Dus wordt je eerder beroofd als een neger, maar goed.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 21:26:26 #16
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_93324774
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:25 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Je begrijpt toch wel wat ik bedoel en wat ik probeerde te zeggen: als je daar als Nederland (blanke) bent, is het onveiliger voor je als dat je een neger bent. Dus wordt je eerder beroofd als een neger, maar goed.
Ja dat begrijp ik. Ik ontken dat toch ook niet. Maar begrijp je ook wat ik wil zeggen?
O)))
  vrijdag 25 februari 2011 @ 21:27:40 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_93324864
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:26 schreef arucard het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik. Ik ontken dat toch ook niet. Maar begrijp je ook wat ik wil zeggen?
Jij bedoelt absoluut maar je snapt natuurlijk zelf ook wel dat we hier over de relatieve cijfers praten.
pi_93324914
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:24 schreef Dven het volgende:

[..]

Kenia is oost! ;-)
Natuurlijk wordt je daar sneller beroofd als blanke, de mens en al helemaal de crimineel is een opportunistisch wezen :P Maar wanneer je buiten de grote steden komt valt het allemaal erg mee. Al kent Kenia wel een paar linke gebieden met oog op Somalische piraten/bandieten
O wist ik geen eens :P Je weet wel veel van Afrika of niet?

quote:
7s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:25 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ben je nou echt zo'n simpele ziel?
Dat dacht ik nou ook al :P
  vrijdag 25 februari 2011 @ 21:30:52 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_93325072
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:28 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

O wist ik geen eens :P Je weet wel veel van Afrika of niet?

[..]

Dat dacht ik nou ook al :P
Geen deskundige maar de landen weet ik nog wel te plaatsen ;-)

Wat in Afrika vooral heel belangrijk is is om niet op de foute plekken te komen. Dan is de kans dat het fout afloopt gewoon erg groot. Dit zijn met name de grote steden en een paar wegen waar banditisme een bekend verschijnsel is. Buiten die plekken is de bevolking van Afrika echter een verademing en moet je inderdaad botte pech hebben om iets te overkomen
pi_93325830
Altijd lastig als je verschillende uitgangspunten in een discussie hebt, in dit geval absolute of relatieve aantallen. :P
pi_93326967
Zendeling is altijd al een gevaarlijk beroep geweest, net zo als 200 jaar geleden zeg maar.
Je zou ook kunnen concluderen dat al die eeuwen zending geen ene moer hebben geholpen.

Triest van een jong en idealistisch leven en een drama voor het gezin.
-
  vrijdag 25 februari 2011 @ 23:54:49 #22
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93332425
Edit

[ Bericht 90% gewijzigd door yvonne op 25-02-2011 23:56:32 (Normaal doen) ]
pi_93332992
Gelukkig voor haar en de kinderen was dit niet in Nederland gebeurd. Want dan zou ze aangeklaagd worden voor het onvriendelijke bejegenen van de roofovervaller.

En Nederlanders hebben sowieso geen goeie reputatie in het buitenland. Weet niet of dat bij de daders een rol speelden.
pi_93333083
Met deze dubbeltopics ga je echt in op het onderwerp dan kom je later pas dat ie op slot gaat :( }:|

Dus maar mijn reacties uit dat andere topic kopieren en plakken:

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 23:34 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Ik zou het ook wel weten als een of andere buitenlander hier een huis vol stopt met kinderen en gaat indoctrineren met onzin.

Dat tast de geloofwaardigheid en moraliteit van de toekomst aan.
Ja precies als ze niet eens was met de mogelijke risico's van zo'n zending dan had ze maar niet moeten gaan. En vooral bij zulke onstabiele landen als Kenya.

Niet dat ik hun daad goedpraat, maar je kan wel een beetje hun kant begrijpen. Ze willen hun eigen cultuur behouden in plaats buitenlanders zomaar alles toelaten. Dat is onvoorstelbaar voor de Nederlander dat men eigen cultuur waardeert en buitenlanders schuwt.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 11:57:08 #25
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_93342797
Ik ben zelf Keniaans en wat een onzin gepraat weer. Dit soort dingen kunnen overal gebeuren in minder stabiele landen, dus ook azie en latijns-amerika (waar nóg meer doden vallen dan ij afrika)

En ja, als blank iemand val je daar op, en denken ze idd, dat je rijk bent.

Dit soort dingen kunnen kunnen gebeuren, altijd uitkijken dus, en zorg dat je in een veilige buurt zit met veel sloten op de ''ramen/deuren''. Zielig voor de nabestaanden, verder is kenia over het algemeen een leuk/veilig land. O+
Vrouwen aan the power! ...
*O* *O* *O*
pi_93342859
proud to be white, maar niet in kenia :')
ben het met BruinBeertje een dat het overal kan gebeuren, maar je hoort het alleen als een Nederlander bij zoiets betrokken is.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_93347278
Je zou toch denken dat als je god's werk doet, hij op zijn minst even een oogje in het zeil zou houden... :X
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 26 februari 2011 @ 14:19:57 #28
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_93347370
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 11:57 schreef BruinBeertje het volgende:
Ik ben zelf Keniaans en wat een onzin gepraat weer. Dit soort dingen kunnen overal gebeuren in minder stabiele landen, dus ook azie en latijns-amerika (waar nóg meer doden vallen dan ij afrika)

Dit soort dingen kunnen kunnen gebeuren, altijd uitkijken dus, en zorg dat je in een veilige buurt zit met veel sloten op de ''ramen/deuren''. Zielig voor de nabestaanden, verder is kenia over het algemeen een leuk/veilig land. O+
In een beschaafd land hoef je niet vaak met veel sloten op je ramen en deuren te zitten om te voorkomen dat je vermoord/verkracht wordt voor de ogen van je kinderen.
This isn't even my final form.
pi_93347971
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 14:17 schreef The_stranger het volgende:
Je zou toch denken dat als je god's werk doet, hij op zijn minst even een oogje in het zeil zou houden... :X
Wie?
pi_93348015
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:43 schreef -Strawberry- het volgende:
Altijd lastig als je verschillende uitgangspunten in een discussie hebt, in dit geval absolute of relatieve aantallen. :P
In deze discussie heb ik geen aantallen gezien, niet relatief en niet absoluut. Er zijn dus helemaal geen uitgangspunten.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 14:44:06 #31
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_93348206
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 14:19 schreef Levolution het volgende:

[..]

In een beschaafd land hoef je niet vaak met veel sloten op je ramen en deuren te zitten om te voorkomen dat je vermoord/verkracht wordt voor de ogen van je kinderen.
er is geen één land waar elke 4-kante meter beschaafd is. Er zijn genoeg plekken in ontwikkelingslanden veilig zijn, maar uit ervaringen weet ik dat weeshuizen in de vaak afgelegen/slechtere buurten staan.

En dan nog moet je uitkijken, maakt niet uit of je naar kenia, brazilie of india gaat. Als blank iemand ben je zo iezo voor sommigen al een prooi, en dat soort criminelen/overvallers kunnen het geen ruk schelen wie ze ombrengen of pijn hebben. Hun interesses liggen ergens anders
*O* *O* *O*
  zaterdag 26 februari 2011 @ 14:59:35 #32
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_93348803
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 14:44 schreef BruinBeertje het volgende:

[..]

er is geen één land waar elke 4-kante meter beschaafd is. Er zijn genoeg plekken in ontwikkelingslanden veilig zijn, maar uit ervaringen weet ik dat weeshuizen in de vaak afgelegen/slechtere buurten staan.

En dan nog moet je uitkijken, maakt niet uit of je naar kenia, brazilie of india gaat. Als blank iemand ben je zo iezo voor sommigen al een prooi, en dat soort criminelen/overvallers kunnen het geen ruk schelen wie ze ombrengen of pijn hebben. Hun interesses liggen ergens anders
Je bent nu aan het relativeren. Mij zul je niet horen zeggen dat er veilige landen bestaan. Zelfs Nederland heeft zo zijn slechte buurten.
Maar er bestaat wel zoiets als proporties. Er zijn landen die uitblinken. Nu ken ik de cijfers van Kenia niet en zal ik daarover geen uitspraak doen, maar er zijn een aantal Afrikaanse landen die het heel bont maken.
This isn't even my final form.
pi_93349340
quote:
Kenia
4. Niet-essentiële reizen naar bepaalde gebieden worden ontraden
Laatst gewijzigd op 11 januari 2011
Nog steeds geldig op 26 februari 2011

Zware criminaliteit
De criminaliteit in Kenia en in de grote steden in het bijzonder, is hoog te noemen. Hierbij wordt (seksueel) geweld vaak niet geschuwd.
Wegblijven dus, tenzij bewapend.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  † In Memoriam † zaterdag 26 februari 2011 @ 15:26:07 #34
137949 Disana
pi_93349892
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 15:12 schreef waht het volgende:

[..]

Wegblijven dus, tenzij bewapend.
Ja dat is duidelijk. Sowieso vind ik dat je als zendeling op eigen risico je zending gaat bedrijven op dat soort plaatsen. Het gebeurt niet zelden dat zendelingen moeten worden ontzet.
pi_93351918
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 20:49 schreef The_Silver_Surfer het volgende:
Nederlander vermoord in Kenia ATHI RIVER - De 36-jarige Ebel Kremer uit Groningen is in Kenia op gruwelijke wijze om het leven gebracht bij een roofoverval. Zijn vrouw Lora (34) werd door de brute overvallers verkracht en de jonge kinderen van het zendelingenechtpaar waren getuige van het drama.

Het echtpaar maakt deel uit van de Vrije Baptistengemeente uit Groningen en was in 2008 voor zendingswerk naar het Keniase Athi River afgereisd. Ze werkten mee aan een woonproject voor weeskinderen onder auspiciën van de internationale christelijke organisatie Youth with a mission (YWAM).

In de nacht van donderdag op vrijdag werd het gezin plotseling overvallen door meerdere rovers in het door hen geleide weeshuis. Ebel werd daarbij voor de ogen van zijn gezin doodgeschoten en vervolgens werd Lora verkracht. Dat heeft de voorganger van de gemeente in een brief aan de leden laten weten.

De kinderen zijn veilig en worden nu opgevangen door een Nederlands echtpaar. Lora is naar het ziekenhuis gebracht voor onderzoek. Er zou bij de overval ook een nachtwaker gewond zijn geraakt.

http://www.telegraaf.nl/b(...)oord_in_Kenia__.html

Ik snap ook niet waarom je daar heen gaat om te helpen aangezien dat continent reddeloos is verloren door hun eigen stommigheid. Laat ze daar lekker wegrotten dat stel ondankbare honden :r
pi_93359556
Dat hele "ach ja, kan gebeuren" sfeertje in dit topic maakt mij aan het kotsen.

Zijn we dit tegenwoordig al "gewend"?
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_93359779
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 11:57 schreef BruinBeertje het volgende:

Dus zolang je opgesloten zit in je huis met meerdere sloten is Kenya veilig :')
  zaterdag 26 februari 2011 @ 19:19:37 #38
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_93359790
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:14 schreef Klaudias het volgende:

Ja. Dat dit gebeurd verbaast jou nog ?
O)))
pi_93359821
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 11:59 schreef bijdehand het volgende:
proud to be white, maar niet in kenia :')
ben het met BruinBeertje een dat het overal kan gebeuren, maar je hoort het alleen als een Nederlander bij zoiets betrokken is.
Het is toch de Nederlandse krant die je leest, of vergis ik me?
  † In Memoriam † zaterdag 26 februari 2011 @ 19:23:56 #40
137949 Disana
pi_93359970
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:14 schreef Klaudias het volgende:

Ik weet niet of het zo bedoeld is hoor, maar ik kan alleen voor mezelf spreken:

Ik vind het wel anders als zendelingen of toeristen slachtoffer van de lokale bevolking worden. Omdat ik vind dat deze mensen vrijwillig kiezen voor hun aanwezigheid aldaar. Daarmee zeg ik niet dat er geen brute daden bestaan, want dat zijn het onomstotelijk wel natuurlijk.
pi_93362115
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:20 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Het is toch de Nederlandse krant die je leest, of vergis ik me?
Maar het is sneu. Net als met 9/11. Die paar NL doden eruit lichten, de rest was niet zo belangrijk :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_93364655
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:19 schreef arucard het volgende:

[..]

Ja. Dat dit gebeurd verbaast jou nog ?
Wat bedoel je met "dit"?
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_93369879
Volgens mij was er een tijdje geleden ook nog een meervoudige verkrachting in een afrikaans land (met een aantal nederlandse vrouwen)

Ik kan alleen niet herinneren waar dat was.
pi_93370276
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 23:13 schreef kontknager het volgende:
Volgens mij was er een tijdje geleden ook nog een meervoudige verkrachting in een afrikaans land (met een aantal nederlandse vrouwen)

Ik kan alleen niet herinneren waar dat was.
Dat waren vijf Nederlandse vrouwen en die waren ook in Kenia verkracht. Op 24 juli 2008:

quote:
AMERSFOORT - Vijf jonge Nederlandse vrouwen zijn afgelopen donderdag tijdens een werkvakantie in Kenia beroofd en verkracht door een groep Keniaanse mannen. De vrouwen van 17 tot 25 jaar oud maakten onderdeel uit van een groep van twaalf Nederlanders die namens de organisatie Livingstone een schooltje opknapten in het plaatsje Kakamega.

Een groep van zo’n tien Keniaanse mannen wist het beveiligde terrein op te komen door een buurman te gijzelen. De vrijwilligers werden in een kamer bijeengedreven en gedwongen hun waardevolle spullen af te staan. Daarna werden ze vastgebonden en moesten ze op de buik gaan liggen. De overvallers hadden volgens een woordvoerder van Livingstone behalve een vuurwapen ook harken en speren bij zich
.

http://www.telegraaf.nl/b(...)tie_verkracht__.html

Ik laat hierbij de stormfront- bron even achterwege ;)

Je zou denken dat die Nederlandse vrouwen een beetje verstand zouden krijgen na dit soort incidenten. Dat vroegere gebeurde ook nota bene in Kenia :')

[ Bericht 0% gewijzigd door vergezocht op 26-02-2011 23:26:56 ]
  zondag 27 februari 2011 @ 10:20:41 #45
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_93381572
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 14:59 schreef Levolution het volgende:

[..]

Je bent nu aan het relativeren. Mij zul je niet horen zeggen dat er veilige landen bestaan. Zelfs Nederland heeft zo zijn slechte buurten.
Maar er bestaat wel zoiets als proporties. Er zijn landen die uitblinken. Nu ken ik de cijfers van Kenia niet en zal ik daarover geen uitspraak doen, maar er zijn een aantal Afrikaanse landen die het heel bont maken.
in latijns-amerika vallen meer doden. Dus niet alleen afrika waar je onveilig bent, spreekt voor zich. Ja, hier in nederland hoeven we niet zo snel te vrezen dat we worden vermoord. Maar het kan zo maar gebeuren. Tuurlijk heeft Kenia zijn slechtere buurten en wijken, maa je bent dan ook een nul als je daar gaat zitten (heb het niet over deze zendelingen)
*O* *O* *O*
  zondag 27 februari 2011 @ 10:21:56 #46
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_93381593
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 16:12 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Ik snap ook niet waarom je daar heen gaat om te helpen aangezien dat continent reddeloos is verloren door hun eigen stommigheid. Laat ze daar lekker wegrotten dat stel ondankbare honden :r
dus de weeskindjes zijn ook ''honden''. Voor de duidelijkheid: het was een roofmoord die ga je toch niet vergerlijken met de hele bevolking :{
*O* *O* *O*
  zondag 27 februari 2011 @ 10:23:35 #47
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_93381621
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 19:19 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Dus zolang je opgesloten zit in je huis met meerdere sloten is Kenya veilig :')
nee, maar overal waar je gaat moet je uitkijken. Ik ken verhalen van vrijwillegers die alleen krottenbuurten ingaan, gaan daten/stappen met lokale jongens. Deze zendelingen konden er dan niks aan doen, maar waarom in de godsnaam denk je dat je maar altijd de wereld kan redden
*O* *O* *O*
pi_93384685
Kenia is voor een Afrikaans land toch nog best veilig, behalve in de hoofdstad waar je wat meer moet opletten en nabij de grens met Somalië?

We hebben een paar maanden terug nog een WK gehouden in een van de meest onveilige landen ter wereld. Heb daar een half jaar gewoond, en de 3e keer dat ik even boodschappen ging doen, werd ik 2x beroofd. :')
Ich bin der Führer.
pi_93384934
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 20:50 schreef Id_do_her het volgende:
Een oude leraar van me is ook bij een overval in Kenia doodgeschoten.
Een oud 'collega' van mij is hetzelfde overkomen (ook in Kenia), ging ook zijn medemens helpen en kwam om het leven bij een roofoverval. Zeer tragische gebeurtenis, ik weet niet in hoe zo'n mate ik dit aan het land kan wijten, ook in Nederland komen mensen om bij overvallen.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93385020
Uiteraard is Kenia een stuk gevaarlijker voor rijke mensen dan Nederland. Maar dat geld voor elk land met grote verschillen tussen arm en rijk.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93385408
Blank, rijk, lang, makkelijk doelwit...
Je bent natuurlijk ook stom als je je in die landen niet zelf bewapent dan wel laat beveiligen...

Blijkbaar strafte "God" voor hun werk daar en vond hij die zendingsdrang genoeg. :D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 27 februari 2011 @ 15:00:44 #52
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_93391071
quote:
6s.gif Op zondag 27 februari 2011 12:48 schreef El_Matador het volgende:
Blank, rijk, lang, makkelijk doelwit...
Je bent natuurlijk ook stom als je je in die landen niet zelf bewapent dan wel laat beveiligen...

Blijkbaar strafte "God" voor hun werk daar en vond hij die zendingsdrang genoeg. :D
kenianen zijn vaak ook aardig lang, die reden kun je dus weglaten. O-)

mijn (adoptie)ouders is in alle keren dat ze ontwikkelingslanden bezochten nog nooit wat gebeurd. Soms is het dus stomme toeval. Het had ook rijke zwarte kenianen kunnen gebeuren, maar daar hoor je hier niks over. In Moskou loop ik meer gevaar om vermoord te worden dan in kenia, alleen maar ook omdat ik er anders uitzie. Dit was een ordinaire roofmoord

En jij zou met bewapend en al bijv. op safari gaan, en met elke stap die je zet 6 bewakers om je heen. Geloof je hetzelf :D
*O* *O* *O*
pi_93395435
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:00 schreef BruinBeertje het volgende:
En jij zou met bewapend en al bijv. op safari gaan, en met elke stap die je zet 6 bewakers om je heen. Geloof je hetzelf :D
Lijkt me leuk. :Y Die beveiligers zijn ook handig als zo'n beest besluit dat hij een slechte dag heeft.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_93396490
Nog niemand die reageert op mijn post met het nieuwsartikel??

Wat had deze vrouw anders kunnen doen na die vroegere roofoverval/verkrachting van de Nederlandse vrouwen in Kenia?

Of is het weer een geval van "Dat zal mij toch niet treffen, maar de ander wel"
pi_93399575
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 16:39 schreef vergezocht het volgende:
Nog niemand die reageert op mijn post met het nieuwsartikel??

Wat had deze vrouw anders kunnen doen na die vroegere roofoverval/verkrachting van de Nederlandse vrouwen in Kenia?
Geen idee, maar jij hebt vast wel een mening. Voordat je met bewaking aankomt, er zijn meerdere bronnen die melden dat er ook een bewaker gewond is geraakt.
quote:
Of is het weer een geval van "Dat zal mij toch niet treffen, maar de ander wel"
Vast niet.
pi_93400121
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 17:44 schreef Light het volgende:

[..]

Geen idee,
[..]

Vast niet.
Maar je reageert toch ? Of wou je reageren om te zeggen dat je het niet weet? :')

quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 17:44 schreef Light het volgende:

[..]

Geen idee, maar jij hebt vast wel een mening. Voordat je met bewaking aankomt, er zijn meerdere bronnen die melden dat er ook een bewaker gewond is geraakt.

[..]

Ja ik heb wel een mening en dat is mijn goed recht.

Maar goed, laten we het wel over die bewaking hebben.

Je stelt dat een bewaker is gewond geraakt.

Dat is dan toch geen bewaking? Als je bewaker je niet kan bewaken dan heb je hem niet voldoende bewapend of had je gewoon niet voldoende bewakers. Dus er is altijd iets fouts dat je gedaan hebt. In Foktaal noemen we dat

pi_93400347
Een beetje je geloof opdringen in ruil voor onderdak enzo :S
Maar goed triest verhaal natuurlijk
I woudn't believe in a god, who would send me to hell if I didn't.
pi_93400852
Daarom, gewoon terugschieten.
pi_93401010
quote:
6s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:17 schreef Salvad0R het volgende:
Daarom, gewoon terugschieten.
And ask questions later. ^O^
pi_93435241
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:09 schreef Dven het volgende:

[..]

ITA ^O^

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 16:12 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Zeg me dat dit een grap is :')
  maandag 28 februari 2011 @ 13:03:20 #61
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_93436274
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:38 schreef HappyGirl91 het volgende:

[..]

ITA ^O^

[..]

Zeg me dat dit een grap is :')
Jij denkt dat je daar zomaar rond kan lopen?
O)))
pi_93446545
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:00 schreef BruinBeertje het volgende:

[..]

kenianen zijn vaak ook aardig lang, die reden kun je dus weglaten. O-)

mijn (adoptie)ouders is in alle keren dat ze ontwikkelingslanden bezochten nog nooit wat gebeurd. Soms is het dus stomme toeval. Het had ook rijke zwarte kenianen kunnen gebeuren, maar daar hoor je hier niks over. In Moskou loop ik meer gevaar om vermoord te worden dan in kenia, alleen maar ook omdat ik er anders uitzie. Dit was een ordinaire roofmoord

Natuurlijk is dit een ordinaire roofmoord en natuurlijk horen we het wel als er een Nederlander vermoord is en niet als het een Keniaan is. Het is immers Nederlands nieuws. Lijkt me logisch.

Je moet in 3e wereldlanden altijd wat meer oppassen als rijke westerling. Volgende week zit ik in Caracas, de gevaarlijkste stad ter wereld. :D
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

maandag 28 februari 2011 @ 18:38:35 #63
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_93451238
quote:
6s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Natuurlijk is dit een ordinaire roofmoord en natuurlijk horen we het wel als er een Nederlander vermoord is en niet als het een Keniaan is. Het is immers Nederlands nieuws. Lijkt me logisch.

Je moet in 3e wereldlanden altijd wat meer oppassen als rijke westerling. Volgende week zit ik in Caracas, de gevaarlijkste stad ter wereld. :D
Caracas, ik wil ooit ook es richting latijns-amerika (vakantie ) :P

Ik dacht dat mexico-city gevaarlijker was, ik hoop dat je levend terugkomt. Verder vind ik het erg lief van zendelingen (vaak té gelovige mensen) dat ze zoveel doen en er weinig voor terugkrijgen. Ik vraag me af wat er met al die weeshuizen gaat gebeuren
*O* *O* *O*
pi_93452068
Daders zullen nooit opgepakt worden.
pi_93453275
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:38 schreef BruinBeertje het volgende:

[..]

Caracas, ik wil ooit ook es richting latijns-amerika (vakantie ) :P

Ik dacht dat mexico-city gevaarlijker was, ik hoop dat je levend terugkomt. Verder vind ik het erg lief van zendelingen (vaak té gelovige mensen) dat ze zoveel doen en er weinig voor terugkrijgen. Ik vraag me af wat er met al die weeshuizen gaat gebeuren
Vanaf de zomer woon ik er waarschijnlijk (Bogota, Colombia)...

DF heb ik niets meegemaakt, behalve dan dat ik in mijn halloweenoutfit (pretty scary indeed) door 20 taxi's geweigerd werd... _O-

Ben nooit bang, en Caracas ga ik zeker overleven (beveiligd transport :D ) maar het is wel degelijk link natuurlijk. De week erna Rio, ook al zo'n lekkere reputatie. :D

maandag 28 februari 2011 @ 19:59:13 #66
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_93456497
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:54 schreef vergezocht het volgende:
Daders zullen nooit opgepakt worden.
tuurlijk wel, de enige reden wanneer de politie niks doet als ze geld krijgen. Deze gasten belanden zeker in de gevangenis
*O* *O* *O*
pi_93456582
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 19:59 schreef BruinBeertje het volgende:

[..]

tuurlijk wel, de enige reden wanneer de politie niks doet als ze geld krijgen. Deze gasten belanden zeker in de gevangenis
En hoe weet de politie precies wie het gedaan heeft? :')
  maandag 28 februari 2011 @ 20:00:52 #68
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_93456595
quote:
6s.gif Op maandag 28 februari 2011 19:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vanaf de zomer woon ik er waarschijnlijk (Bogota, Colombia)...

DF heb ik niets meegemaakt, behalve dan dat ik in mijn halloweenoutfit (pretty scary indeed) door 20 taxi's geweigerd werd... _O-

Ben nooit bang, en Caracas ga ik zeker overleven (beveiligd transport :D ) maar het is wel degelijk link natuurlijk. De week erna Rio, ook al zo'n lekkere reputatie. :D
Rio :P , doe maar weer! waarom ga je daar wonen eigenlijk, woont daar familie van je? :D
*O* *O* *O*
  maandag 28 februari 2011 @ 20:02:13 #69
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_93456668
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 20:00 schreef vergezocht het volgende:

[..]

En hoe weet de politie precies wie het gedaan heeft? :')
forencisch sporenonderzoek, what else :')
*O* *O* *O*
pi_93456797
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 20:02 schreef BruinBeertje het volgende:

[..]

forencisch sporenonderzoek, what else :')
En waarom denk je dat sporenonderzoek altijd in 100% of de gevallen tot het vinden van de dader leidt? :')
pi_93458235
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 20:00 schreef BruinBeertje het volgende:

[..]

Rio :P , doe maar weer! waarom ga je daar wonen eigenlijk, woont daar familie van je? :D
Nee, ik ga in heel Latijns-Amerika op zoek naar het zwarte goud... 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

dinsdag 1 maart 2011 @ 09:25:10 #72
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_93479006
quote:
10s.gif Op maandag 28 februari 2011 20:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, ik ga in heel Latijns-Amerika op zoek naar het zwarte goud... 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O-) :P
*O* *O* *O*
pi_93517743
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:05 schreef ikgahardikgalekker het volgende:
Een beetje je geloof opdringen in ruil voor onderdak enzo :S
Maar goed triest verhaal natuurlijk
Meer lijkt het erop:

quote:
De 69-jarige Nederlandse missionaris Cor S., die tot 2009 bisschop was in Kenia, is beschuldigd van seksueel misbruik van minderjarigen. Nadat de beschuldigingen bekend werden, is hij door het Vaticaan met vervroegd emeritaat gestuurd, officieel om gezondheidsredenen. Dat bevestigt Fons Eppink, overste van de Nederlandse regio van de congregatie van Mill Hill in Oosterbeek.
http://www.stopkinderseks(...)uldigd-van-misbruik/

By the way:
quote:
"Wat deed pedofiel Robert M. in Kenia?"
In 2008 vertrok Robert M. naar Kenia om daar vrijwilligerswerk te doen in een weeshuis in de buurt van Nairobi.
http://www.gezond24.nl/vi(...)obert-m-in-kenia.htm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')