En er zit natuurlijk andere hardware in.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:14 schreef jakkop het volgende:
De nieuwe MBP heeft dezelde batterij als de vorige, oftewel, die 7 uur is puur vanwege strengere testen.
Precies, dus alleen dezelfde batterij hebben wil niet perse zeggen dat de accuduur hetzelfde is.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:19 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
En er zit natuurlijk andere hardware in.
Misschien dit weekend ook maar even mee klooien.quote:
Ben het ook op partitie aan het zetten. Is er iets dat (nog) niet (meer) werkt tov SL?quote:
Scrollen kun je fixen onder Systeemvoorkeuren->Trackpadquote:Op vrijdag 25 februari 2011 22:08 schreef Junkie het volgende:
[..]
Misschien dit weekend ook maar even mee klooien.
Hoe heb je dat scrollen kunnen fixen?
Ben wel benieuwd of mn oude MacBookje het wel aankan.
Owh, en...
![]()
Dropbox en Evernote. Maar Dropbox kun je heel eenvoudig werkend krijgen door in de info.plist een versie nummer te wijzigen: zie de dropbox site.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 23:01 schreef fyah het volgende:
[..]
Ben het ook op partitie aan het zetten. Is er iets dat (nog) niet (meer) werkt tov SL?
Wordt dus bij de installatie al gelijk aangemaakt.quote:Macintosh HD:
Capaciteit: 120,33 GB (120.330.899.456 bytes)
Beschikbaar: 76,33 GB (76.326.440.960 bytes)
Beschrijfbaar: Ja
Bestandssysteem: HFS+ met journaling
BSD-naam: disk0s2
Activeringspunt: /
Inhoud: Apple_HFS
Recovery HD:
Capaciteit: 792,2 MB (792.170.496 bytes)
BSD-naam: disk0s3
Inhoud: Apple_Boot
Dat voordeel (tot 20% korting op hardware) is er niet meer sinds de prijs naar $99 gegaan is.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 10:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hmmm...Apple Developer account is nog maar 99 dollar: http://developer.apple.com/programs/mac/
Wat zijn ook alweer de (financiele) voordelen van developer zijn?
Geen voordeel dus meer. Ik ga geen 99 dollar betalen voor Lion builds die ook elders wel te halen zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 10:14 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat voordeel (tot 20% korting op hardware) is er niet meer sinds de prijs naar $99 gegaan is.
Bedankt voor de info. Extra geheugen is wel een goed idee, jammer alleen dat ik in het geval van 4Gb de MBA niet vanmiddag al kan hebbenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 12:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:
De nieuwste 13" met standaard CPU, maar wel met 4Gb intern. Photoshop is een grap, zo snel.
Hij is wel ietsjes groter geworden lijkt wel.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:31 schreef rubje het volgende:
Hey... al deze review gezien van de 'nieuwe' iPad?![]()
Gisteren toevallig de Air getimed in de winkel, binnen 25 seconden had ik geboot en iTunes opgestart. Komt inderdaad vooral door de SSD. Natuurlijk helpt EFI ook mee met het snelle opstarten, vergeleken met Windows laptops.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 18:47 schreef Splackavellie02 het volgende:
Wat maakt die Air zoveel sneller dan? Is dat echt alleen maar door het flash geheugen?
Als dat zo is, zou ik dus vergelijkbare prestaties kunnen bereiken door een SSD in mijn MBP te zetten, toch?
volgens mij begrijp je het verkeerd (of ikquote:Op woensdag 23 februari 2011 14:05 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Even in Systeemvoorkeuren ->Opstartschijf->Macintosh HD aanvinken
Dit misschien...quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:58 schreef t0sti het volgende:
[..]
volgens mij begrijp je het verkeerd (of ik):
ik wil dit zien, elke keer als ik mijn iMac opstart (dit gebeurd namelijk niet elke keer, behalve als ik op alt/option druk)
[ afbeelding ]
iemand een oplossing/tips? google levert niet echt iets op.
Hij is geniaalquote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:31 schreef rubje het volgende:
Hey... al deze review gezien van de 'nieuwe' iPad?![]()
Schijf NTFS (windows) geformateerd?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:24 schreef Saninl het volgende:
Net iLife '11 gedownload om te kijken of het veel beter was, ik kan zo snel niets vinden? Zal hem er ook weer vanaf gooien en '09 erop zetten denk ik..
Even iets anders;
Ik wil bestanden van mijn Macbook op mijn Externe harddisk (Western Digital 1TB) zetten. Dit lukt niet? Met Command + C/V niet. Ook niet als ik bovenin Kopieer doe en dan plak. Want de keuze van Plakken zit er niet meer als ik in de harde schijf zit.
Andere bestanden op de harde schijf zie ik wel, maar ik kan er niets opzetten. Ook bestanden verplaatsen op de schijf lukt niet?!
Wat moet ik doen?
Dankje!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:59 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Schijf NTFS (windows) geformateerd?
Dan kan dit weleens helpen.
http://www.macupdate.com/app/mac/26288/ntfs-for-mac-os-x
Da's best warm. Ik heb de 2010 MBP en die van mij komt zelden boven de 45 uit. Nu is hij 26 graden.quote:Op zondag 27 februari 2011 11:36 schreef Renesite het volgende:
Is een CPU van 70 graden normaal bij een macbook eind 2009?
Stofzuiger er even op zetten of zo? Kan het stof zijn? Hij is nu 63 graden. Heb aMSN aan, iTunes, thunderbird en firefoxquote:Op zondag 27 februari 2011 11:59 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Da's best warm. Ik heb de 2010 MBP en die van mij komt zelden boven de 45 uit. Nu is hij 26 graden.
Zou ik niet doen, want dan mol je je fan. Gewoon openschroeven.quote:Op zondag 27 februari 2011 12:04 schreef Renesite het volgende:
[..]
Stofzuiger er even op zetten of zo? Kan het stof zijn? Hij is nu 63 graden. Heb aMSN aan, iTunes, thunderbird en firefox
Gewoon aan de oplader laten, en zorgen dat hij tenminste 1x per maand helemaal leeggetrokken wordt. Zie ook http://www.apple.com/batteries/notebooks.htmlquote:Op [url= 27 februari 2011 11:34[/url] schreef Saninl het volgende:
[..]
Dankje!
Gelijk even geinstalleerd, en ik ben nu al een hoop bestanden aan het overzetten. Bedankt.
Kan ik dit nu altijd blijven gebruiken? Of is dit maar een tijdelijke oplossing? (Dus moet ik ook nog wat anders doen?).
En wat is beter voor (de accu van) mijn Macbook;
Ik heb mijn Macbook als desktop staan, met een extern scherm en toetsenbord en muis eraan. Is het slim om de hem altijd als hij op mijn bureau staat aan de oplader te hangen? Of juist niet?
Dankje.quote:Op zondag 27 februari 2011 16:10 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Gewoon aan de oplader laten, en zorgen dat hij tenminste 1x per maand helemaal leeggetrokken wordt. Zie ook http://www.apple.com/batteries/notebooks.html
Nee, helemaal leegtrekken is aan laten staan tot je MacBook uitvalt. Dan twee uur uit laten staan en weer aan de netstroom hangenquote:Op zondag 27 februari 2011 16:25 schreef Saninl het volgende:
[..]
Dankje.
En helemaal leegtrekken is dan tot het schermpje komt van; "sluit de netstroom adapter aan"?
Oke duidelijk!quote:Op zondag 27 februari 2011 16:44 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee, helemaal leegtrekken is aan laten staan tot je MacBook uitvalt. Dan twee uur uit laten staan en weer aan de netstroom hangen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |