Het is een gemixed esoterisch en multidimensionaal model. Bij o.m. de oude Grieken en in de middeleeuwen werkten ze er mee.quote:
quote:Op maandag 28 februari 2011 19:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb hier nog wel een bizarre voor je. De concave holle aarde theorie. M.a.w. wij leven aan de binnenkant van een holle planeet. Dat ziet er dan zo uit:
[ afbeelding ]
arm eenzaam harkenpoppetjequote:Op maandag 28 februari 2011 19:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb hier nog wel een bizarre voor je. De concave holle aarde theorie. M.a.w. wij leven aan de binnenkant van een holle planeet. Dat ziet er dan zo uit:
[ afbeelding ]
Ik denk niet dat ie is doorgegaan:quote:
quote:Voyage to Our Hollow Earth
Our hearts and prayers go out to the Currey family on the passing of Steve Currey. He lived life as we all should and will be deeply missed. We miss you Steve...
As a result, this site has been closed and all future trips have been cancelled. For more information about this website please contact us at info@voyagehollowearth.com
Ik kan me niet voorstellen dat er nu nooit meer gezocht gaat worden.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 17:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ie is doorgegaan:
[..]
Er zal heus wel weer iemand komen die een poging wil gaan doen, maar zo'n poolexpeditie kost klauwen vol met geld en dat moet je nog een berg experts zien te vinden die het ook plausibel achten dat ze via de pool naar de binnenkant van de aarde kunnen (en weer terug kunnen komen).quote:Op zondag 6 maart 2011 11:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat er nu nooit meer gezocht gaat worden.
Vooral dát lijkt me belangrijk.quote:Op zondag 6 maart 2011 11:54 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Er zal heus wel weer iemand komen die een poging wil gaan doen, maar zo'n poolexpeditie kost klauwen vol met geld en dat moet je nog een berg experts zien te vinden die het ook plausibel achten dat ze via de pool naar de binnenkant van de aarde kunnen (en weer terug kunnen komen).
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:37 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
De aarde is hol, en in de schil bevinden zich tal van onderaardse gangen, tunnels en maglev-rails; die zo'n 300.000 jaar geleden zijn aangelegd.
De meeste ingangen bevinden zich onder militaire bases, kastelen, paleizen en overheidsgebouwen van de Illuminati.
Andere belangrijke ingangen zijn: Ijsland, de Falkland eilanden, Zwitserse Alpen, Mojave dessert etc.
Er leven verder diverse groepen en machten onderaards; vooral onder Tibet en Antarctica.
Volgens mij dachten ze in de middeleeuwen dat de aarde plat was.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:12 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Het is een gemixed esoterisch en multidimensionaal model. Bij o.m. de oude Grieken en in de middeleeuwen werkten ze er mee.
Jij bent er geweest?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 14:37 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
De aarde is hol, en in de schil bevinden zich tal van onderaardse gangen, tunnels en maglev-rails; die zo'n 300.000 jaar geleden zijn aangelegd.
De meeste ingangen bevinden zich onder militaire bases, kastelen, paleizen en overheidsgebouwen van de Illuminati.
Andere belangrijke ingangen zijn: Ijsland, de Falkland eilanden, Zwitserse Alpen, Mojave dessert etc.
Er leven verder diverse groepen en machten onderaards; vooral onder Tibet en Antarctica.
Je hoeft er niet te zijn geweest. Je moet gewoon voor jezelf denken en je niet laten beinvloeden door blablablabla. bladieblabla... blabla.. denk voor jezelf... bla bla... je zult vinden wat verborgen wordt verhouden...bladiebla.. blabla..quote:
quote:
Groot misverstand. Al in de Griekse oudheid was "men" er al uit dat de aarde rond moest zijn en er zijn manuscripten gevonden uit de vroege middeleeuwen waaruit blijkt dat ook toen de ronde aarde wel de gangbare opvatting was.quote:Op maandag 7 maart 2011 20:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Volgens mij dachten ze in de middeleeuwen dat de aarde plat was.
De Grieken? (edit : Je hebt gelijk, heb het even opgezocht) Dat wist ik niet. Ik wist wel dat de Egyptenaren in de oudheid dmv. driehoeksmeting hadden uitgevonden dat de aarde rond moest zijn.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:05 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Groot misverstand. Al in de Griekse oudheid was "men" er al uit dat de aarde rond moest zijn en er zijn manuscripten gevonden uit de vroege middeleeuwen waaruit blijkt dat ook toen de ronde aarde wel de gangbare opvatting was.
Een duidelijke aanwijzing hiervoor is de globus cruciger. Waarom zou een vroeg Christelijk symbool de aarde als rond voorstellen als men dacht dat deze plat zou zijn. Het symboliseert de macht van god over de aarde.
http://en.wikipedia.org/wiki/Globus_cruciger
[ afbeelding ]
http://bethyada.blogspot.(...)-and-flat-earth.html
Want dan wisten ze wel raad met je. Werd je zeer hardhandig op andere gedachten gebracht .quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
De Grieken? Dat wist ik niet. Ik wist wel dat de Egyptenaren in de oudheid dmv. driehoeksmeting hadden uitgevonden dat de aarde rond moest zijn.
In de middeleeuwen dachten ze toch echt dat ie plat moest zijn. Sterker nog: Je moest niet echt iets anders verkondigen.
Onzin, dat is een fabeltje en zeker niet de insteek van de meeste kerkelijken. Dat er individuen waren die dat geloofden, dat zal best wel, maar vanaf de 8ste eeuw was geen geleerde meer overtuigd van een platte aarde. Rond die tijd waren bijna alle geleerden ook geestelijken. denk aan Macrobius (5de eeuw)quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
In de middeleeuwen dachten ze toch echt dat ie plat moest zijn. Sterker nog: Je moest niet echt iets anders verkondigen.
Ik vraag me af hoe een rijksappel rond kon zijn, zonder in botsing te komen met de kerk, dan..
Mocht je goed Duits kunnen, staat hier een proefschrift over het beeld dat over de aarde bestond in de middeleeuwen.quote:"As to the fable that there are Antipodes, that is to say, men on the opposite side of the earth, where the sun rises when it sets on us, men who walk with their feet opposite ours, there is no reason for believing it. Those who affirm it do not claim to possess any actual information; they merely conjecture that, since the earth is suspended within the concavity of the heavens, and there is as much room on the one side of it as on the other, therefore the part which is beneath cannot be void of human inhabitants. "
Inderdaad.. Niet te geloven zeg.quote:Op donderdag 10 maart 2011 13:49 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Onzin, dat is een fabeltje en zeker niet de insteek van de meeste kerkelijken. Dat er individuen waren die dat geloofden, dat zal best wel, maar vanaf de 8ste eeuw was geen geleerde meer overtuigd van een platte aarde. Rond die tijd waren bijna alle geleerden ook geestelijken. denk aan Macrobius (5de eeuw)
[ afbeelding ]
en Sint Augustinus, die wel voor een ronde aarde was, maar niet geloofde dat er aan de andere kant mensen leefden.
[..]
Mocht je goed Duits kunnen, staat hier een proefschrift over het beeld dat over de aarde bestond in de middeleeuwen.
Ook in de Talmud staat een passage over dat de aarde rond is. In de wiki erover staan veel meer bronnen van geestelijken die in het idee van een ronde aarde geloofden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Flat_Earth
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |