Ghe, ik vind het ook niet zielig, maar klagen dat mensen kinderen krijgen is op z'n minst slecht voor je pensioenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:36 schreef Q. het volgende:
[..]
Het ligt er ook wel aan waar je woont, in mijn oude dorp zitten nog een paar van die vrienden van vroeger als enige singles in het hele dorp, dat is best zielig. Maar in een grote stad zoals Utrecht of Amsterdam waar de helft van de mensen single is is dat veel minder een probleem. Minder "zielig".
Tegen die tijd niet meer als we zo doorgaan hoor!quote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:43 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Ghe, ik vind het ook niet zielig, maar klagen dat mensen kinderen krijgen is op z'n minst slecht voor je pensioenZeker als je alleen oud wordt, ben je afhankelijk van andermans kinderen als je wat ouder wordt
Hihi, zo leuk he, dat naive optimisme van sommige mensen. Alsof het huidige pensioensysteem houdbaar is (met of zonder kinderen)quote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:43 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Ghe, ik vind het ook niet zielig, maar klagen dat mensen kinderen krijgen is op z'n minst slecht voor je pensioenZeker als je alleen oud wordt, ben je afhankelijk van andermans kinderen als je wat ouder wordt
Ik ben goed bevriend met iemand van de eerste groepquote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:15 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ken tot nu toe twee soorten 'ouders': zij niet over niets anders meer kunnen praten en zij die (bah, wat een nare kreet, maar toch: ) 'no-nonsense' ouders zijn en beseffen dat niet iedereen op kinderen zit te wachten en ze zelf ook nog een identiteit hebben.
Met de laatste groep mensen ga ik graag om, de andere groep mensen: nope, dat contact verwatert.. en ik vind 't ook helemaal niet erg, want je bent dan duidelijk uit elkaar gegroeid, zeg maar...
Burgerlijkheid.. ach, op kinderen na ben ik ook vrij burgerlijk: getrouwd, huisje, ga niet veel uit en vind 't heerlijk om in 't weekend gewoon lekker op de bank 'n film te kijken en niets te doen.Heerlijk
, alleen die kinderen hoeven voor mij dus niet. En prima als 'n ander dat wel wil, maar als dat inhoudt dat hun hele leven alleen nog maar om de kinderen draait, dan wil ik daar geen onderdeel meer van zijn, wat makkelijk gaat juist OMDAT hun leven alleen nog maar om kinderen draait
Ik merk dat de meeste van die mensen dat vooral van hun eigen ouders overnemen. De meeste mensen die zulke einzelgangers zijn hebben ook ouders die je alleen maar samen ziet. Zo zijn ze opgevoed. Tenzij ze natuurlijk zich van hun opvoeding afzetten.quote:Ik ben goed bevriend met iemand van de eerste groepIk weet alles over het wel en wee van de kinderen en dan ben ik op visite, zit ik een stuk taart te eten, moet de oudste van 3 kakken en die wordt doodleuk naast me op de pot gezet. De moeder ziet niet dat ik dat niet erg fijn vindt, de vader wel. Maar ik kom er dus ook minder: sinds ze kinderen heeft, ben ik één keer met haar alleen naar de bios geweest. In ruim 3 jaar tijd. Ik snap natuurlijk dat een kind veel tijd en energie kost, dat haar leven alleen daar om draait. Maar dan vraagt ze naar m'n vakantie oid, bedankt ze voor m'n kaartje, en dan heb ik twee zinnen gesproken en dan ratelt ze zo door me heen over de kinderen.
Ik mis onze shopping-avondjes, onze bioscoop-uitstapjes, onze 5 mei-feesten en onze taartenbak-probeersels en meidenavonden. Ik vraag me af of zij dat ook mist of dat dat allemaal tijdverdrijf had voor ze kinderen kon krijgen. Maar zij was ook iemand die me keihard liet donderen toen ze een vriend kreeg, dus ik had het kunnen verwachten
Haha ja ik ken dat; had er ook zo eentje op mijn werk rondlopen; echt hoor ik vind het een bijzonder talent; dat zo'n moeder van echt letterlijk elke onderwerp wat je ook maar ter sprake brengt moeiteloos een link weet te leggen met haar eigen kinderen...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 10:47 schreef CherryLips het volgende:
Maar dan vraagt ze naar m'n vakantie oid, bedankt ze voor m'n kaartje, en dan heb ik twee zinnen gesproken en dan ratelt ze zo door me heen over de kinderen.
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 10:59 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Haha ja ik ken dat; had er ook zo eentje op mijn werk rondlopen; echt hoor ik vind het een bijzonder talent; dat zo'n moeder van echt letterlijk elke onderwerp wat je ook maar ter sprake brengt moeiteloos een link weet te leggen met haar eigen kinderen...
"De huidige sitiuatie in Libie..." Li..zelotte ja die deed laatst toch iets zo schattigs; ze zei Tein ipv Trein; wij lachen joh; hoe verzin je het hè?"
Dat is een mooi voorbeeld van een ouder die alleen maar voor haar kind leeft, voor haar besta jij alleen om kindverhalen aan te horen. Dat soort egocentrische vrienden moet je niet hebben, dat is slecht voor je.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 10:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben goed bevriend met iemand van de eerste groepIk weet alles over het wel en wee van de kinderen en dan ben ik op visite, zit ik een stuk taart te eten, moet de oudste van 3 kakken en die wordt doodleuk naast me op de pot gezet. De moeder ziet niet dat ik dat niet erg fijn vindt, de vader wel. Maar ik kom er dus ook minder: sinds ze kinderen heeft, ben ik één keer met haar alleen naar de bios geweest. In ruim 3 jaar tijd. Ik snap natuurlijk dat een kind veel tijd en energie kost, dat haar leven alleen daar om draait. Maar dan vraagt ze naar m'n vakantie oid, bedankt ze voor m'n kaartje, en dan heb ik twee zinnen gesproken en dan ratelt ze zo door me heen over de kinderen.
Ik mis onze shopping-avondjes, onze bioscoop-uitstapjes, onze 5 mei-feesten en onze taartenbak-probeersels en meidenavonden. Ik vraag me af of zij dat ook mist of dat dat allemaal tijdverdrijf had voor ze kinderen kon krijgen. Maar zij was ook iemand die me keihard liet donderen toen ze een vriend kreeg, dus ik had het kunnen verwachten
Ja het is slecht voor je, maar vaak zie je nog een sprankje van de oude vrienden terug in die mensen. En je zet ze niet zomaar aan de kant, zeker als je nog hoop denkt te zien.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat is een mooi voorbeeld van een ouder die alleen maar voor haar kind leeft, voor haar besta jij alleen om kindverhalen aan te horen. Dat soort egocentrische vrienden moet je niet hebben, dat is slecht voor je.
Precies. Want als de kinders naar bed zijn, is het wel weer lachen, gieren, brullen. Al wordt er bij elke zucht op de babyfoon gedaan alsof de Duitsers voor de deur van het Achterhuis staan. En gaan de gesprekken toch 9 van de 10 keer over het feit dat de oudste al met vork kan eten. Maar dan komt wel die oude vriendin weer naar voren, die loopt te zeiken op haar man en die de buren vervloektquote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:17 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja het is slecht voor je, maar vaak zie je nog een sprankje van de oude vrienden terug in die mensen. En je zet ze niet zomaar aan de kant, zeker als je nog hoop denkt te zien.
Bedankt dat je m'n punt nog even onderstreept. Iedereen praat zichzelf naar de mond, kinderlozen door continu te onderstrepen hoe vrij en gelukkig ze wel niet zijn. Ouders door continu te onderstrepen hoe het krijgen van kinderen hun leven wel niet heeft verrijkt.quote:Op maandag 28 maart 2011 17:08 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee, omdat het de waarheid is. Een burgelijk leventje IS minder dan een niet-burgelijk leven. Ik voel me gelukkig omdat ik geen burgelijk leven heb, niet omdat ik mensen met een burgelijk leven kan uitlachen.
Hier sluit ik me helemaal bij aan; het wordt alleen maar geillustreerd door de posts in dit topic!quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:05 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Bedankt dat je m'n punt nog even onderstreept. Iedereen praat zichzelf naar de mond, kinderlozen door continu te onderstrepen hoe vrij en gelukkig ze wel niet zijn. Ouders door continu te onderstrepen hoe het krijgen van kinderen hun leven wel niet heeft verrijkt.
Geluk is een competitie in Nederland.
Echter blijkt uit gelukonderzoeken dat kinderen krijgen niet gelukkiger maaktquote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:05 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Bedankt dat je m'n punt nog even onderstreept. Iedereen praat zichzelf naar de mond, kinderlozen door continu te onderstrepen hoe vrij en gelukkig ze wel niet zijn. Ouders door continu te onderstrepen hoe het krijgen van kinderen hun leven wel niet heeft verrijkt.
Geluk is een competitie in Nederland.
Hoe kun je geluk onderzoeken? Is dat een stofje in je bloed?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:22 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Echter blijkt uit gelukonderzoeken dat kinderen krijgen niet gelukkiger maakt
en gelukkig zweef ik er mooi tussen: de voordelen van het kunnen doen wat ik wil omdat ik geen kinderen heb en niet de nadelenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:21 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Hier sluit ik me helemaal bij aan; het wordt alleen maar geillustreerd door de posts in dit topic!
Ik denk dat vaders eerlijk gezegd niet het grote probleem zijn; ik wil ook niet alle moeders over één kam scheren, maar volgens mij hebben we het in dit topic met name over de mensen die in OUD komen... Als je daar als man gaat posten ben je ook niet helemaal lekker.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:20 schreef IkWilbert het volgende:
Ik ga dit topic even volgen, wordt in sept. voor het eerst vader. Kijken of ik nog tips tegenkom hoe ik mijn niet burgelijke vrienden niet teleur hoef te stellen.
Nee, maar je kunt het wel vergelijken. Zo ben ik gelukkiger als ik op een festival ben, dan dat ik op mijn werk zit.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hoe kun je geluk onderzoeken? Is dat een stofje in je bloed?Afgepeigerd is niet gelijk ongelukkig
en ik ben gelukkiger op de bank in mijn huis dan op een festival... wat heeft dat met kinderen te maken?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:29 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee, maar je kunt het wel vergelijken. Zo ben ik gelukkiger als ik op een festival ben, dan dat ik op mijn werk zit.
Zie bijvoorbeeld: http://vorige.nrc.nl/wete(...)aken_niet_gelukkiger
of http://www.happymoms.nl/Kinderen-maken-niet-gelukkig.html (hier staan ook nog 3 linkjes naar wetenschappelijke studies)
Juist daarom lijkt het me zo zinloos om een ander te overtuigen hoe gelukkig ik ben met mijn eigen leven en aan te sporen om het zelfde te gaan doenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:37 schreef Hephaistos. het volgende:
Mensen vragen naar hun geluk is net zo nuttig als FOK!kers vragen naar hun penislengte.
Dat was een voorbeeld om aan te tonen dat je best onderzoek kunt doen naar geluk. Je vraagt mensen over de loop van vele jaren om hun geluk een cijfer te doen. En er blijkt dus dat het geluk van ouders inzakt na het krijgen van kinderen en weer stijgt als de kinderen uit huis zijn. Ergo: kinderen krijgen maakt niet gelukkig.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:31 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
en ik ben gelukkiger op de bank in mijn huis dan op een festival... wat heeft dat met kinderen te maken?
Maar ja die seks weer wel hè...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 12:43 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat was een voorbeeld om aan te tonen dat je best onderzoek kunt doen naar geluk. Je vraagt mensen over de loop van vele jaren om hun geluk een cijfer te doen. En er blijkt dus dat het geluk van ouders inzakt na het krijgen van kinderen en weer stijgt als de kinderen uit huis zijn. Ergo: kinderen krijgen maakt niet gelukkig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |