quote:
Klinkt een beetje alsof ik een verstandelijke beperking heb.
Hee luister, ik kom hier pas een paar dagjes en door dat vele mailen en die berichten posten heb ik geen tijd en geen zin om alles op te zoeken. Dat heeft niks met domheid te maken, want ik denk dat mijn intelligentievermogen hoger ligt dan het gemiddelde of bovengemiddelde hier op dat hele FOK. Ik ben gewoon niet zo in internet geinteresseerd. Dus ook niet in msn-/internettaal. Ben in veel meer dingen niet geinteresseerd.
Het liefst lig ik op een mooi strand in het Caraibisch gebied, niet te druk, wel mensen kunnen kijken en mijn verstand op nul. Het liefst ook geen kabbelend zeetje, maar glooiende golven of ietsie meer. En of course, het zonnetje erbij.
Ik ben nooit geinteresseerd geweest in computeren. Internet wel. Ja, beetje slap ouwehoeren of iets opzoeken en bepaalde zaakjes, regel ik, zoals ieder ander over en op internet. Mijn moeder, die veel ouder is kan, denk ik, je nog wel het e.e.a. bijbrengen. Die zal me het hele geneuzel van gigabites/megabites wel bij kunnen brengen, maar ik slaap echt al bijna als ik die woorden hoor. Het is maar een voorbeeldje, he.
Ik heb op de middelbare school wel leren programmeren. Ik snapte er m.i. geen fuck van, maar had wel een 8 op het rapportje. Deed ik het toch waarschijnlijk goed, maar het heeft mijn interesse niet.
Ik zal jou nog iets vertellen, het is niet verwijtend, niet belerend or whatever bedoeld, maar naarmate je verder in je leven komt ga je denken (even niet over je kinderen) "waarom heb ik het allemaal gedaan" of "heb ik die baan aangenomen?" Bij mannen komt dat omslagpunt m.i.iets later of misschien wel eerder, maar die blijven er langer mee rondzeulen. Ik weet niet hoe oud jij bent, maar veel mensen komen wel op zo n punt terecht. Ik kan mezelf niet indenken dat iedereen dat saaie zo leuk vindt. Ik zie mij niet meer op een supersaai kantoor zitten, met lui waarin ik een totale disinteresse heb. Heb wel een baan aangeboden gekregen, waarin ik voor een wereldwijde organisatie kan gaan werken, eigen baas word en thuis kan blijven werken. Geld/salaris wordt gegenereerd naarmate van input.
Weer even iets tussendoor? Veel mensen zijn zo blij en vrolijk, maar waarom zitten dan ongeveer 2 miljoen mensen aan de Prozac? (Of een vergelijkend middel natuurlijk). Als je weleens vraagt aan iemand van "hoe is het ermee?" Dan is het altijd van "opgetogen en lachend", ja goed, terwijl je weet dat het hartstikke fout zit. Ik zeg gewoon eerlijk als ik me niet zo lekker voel, maar dan merk je dat, ik noem het maar even kennissen, niet weten hoe snel ze weg moeten komen.
Maar waarom stelt iemand dan zo n vraag? Uit beleefheid? Die cliche antwoorden hoeft iemand aan mij niet te stellen en ik stel ze ook aan niemand, of ja, ik ben er een beetje aan mee gaan doen, terwijl die oppervlakkigheid me tegen de borst stuit.
Even tussendoor en gaat niet over mij ..
Ken je Antonie Kamerling? Die acteur die begin oktober 2010 zelfmoord heeft gepleegd. Hij is onder hetzelfde sterrenbeeld geboren als ik, Maagd, en bij maagden zijn verwachtingspatronen heel erg hoog. Te hoog. Je loopt jezelf daardoor in de weg. Ik weet zeker dat hij een bepaald gevoel, net zoals ik, van saaiheid heeft gevoeld. Of het "is dit alles" gevoel.
Antonie had een hele goede carriere, maar ik denk dat hij dacht dat het op was, er meer inzat ..
Het is misschien weer een beetje hakketakkerig, maar wil ermee zeggen dat je niet alles kan. Dat hoeft ook niet en ik ben niet overal in geinteresseerd.
En waar komt hier die drang en dwang zo intelligent mogelijk te zijn toch vandaan? Ik heb het hier niet tegen jullie, maar in zijn algemeenheid op dat FOK.