das wel meeste triest.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 04:21 schreef remlof het volgende:
Toch een gek idee dat het Space Shuttle project is afgelopen zonder dat er een opvolger klaar staat.
Ik ben er mee opgegroeid
Net geboren na de eerste maanlandig zijn de eerste dingen die ik me van de ruimtevaart herinner de Apollo-Soyuz koppeling, de Viking-landingen op Mars, de Voyagers en de introductie van de Space Shuttles. Ik had verwacht dat die dingen vervangen zouden worden door iets dat op z'n minst op eigen kracht naar de Maan kon vliegen.
Maar nee, ons enige middel dat mensen de ruimte in kan brengen is straks de Russische Soyuz. Dat ding vloog al voordat er ook maar iemand op het idee kwam van een shuttle
Er wordt echt veel te weinig geld gestoken in bemande ruimtevaart. We geven het tegenwoordig liever uit aan oorlog.
Bemande ruimtevaart is natuurlijk wel heel tof en een jongensdroom voor menig, ehhhh, jongen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 04:21 schreef remlof het volgende:
Er wordt echt veel te weinig geld gestoken in bemande ruimtevaart. We geven het tegenwoordig liever uit aan oorlog.
Dat doen de Russen. En zover ik weet wordt dat nog steeds gedaan. Al weet ik niet of ze echt moeten pissen maar ze stoppen wel. Ik dacht dat ik dat André Kuipers eens heb horen vertellen.quote:Op zondag 27 februari 2011 05:40 schreef Robus het volgende:
De bemanning wordt voor lancering altijd in een busje naar de shuttle vervoerd. Ik heb ooit eens gehoord of gelezen dat dit busje onderweg altijd even stopt zodat de bemanning een plasje tegen het achterwiel van het busje kan doen. Dit zou geluk brengen omdat de bemanning van de eerste succesvolle ruimtevlucht dit ook deed. Is hier iets van waar of is het slechts een broodje aap?
quote:Op zondag 27 februari 2011 07:26 schreef -CRASH- het volgende:
Jammer dat het bewolkt was.... Anders hadden we de benadering kunnen zien
van de Discovery naar de ISS.
Boven England
[ afbeelding ]
Foto Credits: Rob Bullen
Maar we krijgen over een aantal dagen nog een kans als de Discovery loskoppelt
ISS Tracker
En als je een scanner hebt. Kun je ze ook horen als ze over komen...
op freq. 259.7000
Voorlopig wel even, al zal dat niet langer duren dan een paar jaar volgens mij.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 04:21 schreef remlof het volgende:
Maar nee, ons enige middel dat mensen de ruimte in kan brengen is straks de Russische Soyuz. Dat ding vloog al voordat er ook maar iemand op het idee kwam van een shuttle
Er wordt veel gekeken naar de lancering/landing omdat die momenten het gevaarlijkst zijn.quote:Op maandag 28 februari 2011 23:25 schreef MaxMark het volgende:
Populariteit daalt wel als er geen lancering is
Anyway, ruim zes uur-durende spacewalk is nu net afgelopen. Alles nog steeds live te zien.
Correctie:quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:15 schreef sander89 het volgende:
Kijk elke dag wel naar het nasa hd tv, zijn echt super mooie beelden vooral tijdens de ruimtewandelingen.![]()
Is trouwens niet de laatste module, Nauka word nog eind dit jaar gelanceerd en aan het ISS gekoppeld.![]()
Al verwacht dat vast wel nog modules bij komen, want het ISS blijft nog tot 2020 ieder geval in de lucht.
Erg jammer dat niet door gaatquote:NO GO FOR FLYABOUT. The mission managers met this morning and formally decided against performing the Soyuz spacecraft "flyabout" of the International Space Station. The proposal had been examined for a few weeks to photograph the space shuttle and station docked together with the visiting European, Japanese and Russian vehicles. But the plan has been rejected for Discovery's flight.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |