abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 februari 2011 @ 23:09:07 #1
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_93284476




Ik heb mijn oude camper geruild voor deze auto.
Had nog nooit (bewust) zon auto gezien,
maar vond hem gelijk heel mooi,
ook die kleine ruitenwissertjes voor de koplampen vind ik grappig,
dus maar geruild.

Nu wordt er door een kameraad van mij een nieuwe bodem ondergezet
en dan kandie door de keuring. Darna wordt de rest opgeknapt.

Heb nog nooit een oude auto gehad (uit 1975 istie) maar de kosten zijn vebazend laag,
betaal 80 euro pj voor de verzekering en geen belasting dus.

Leuk toch, deze auto?
To BG or not to BG!
pi_93284707
Geweldig inderdaad ^O^ ziet er nog goed uit of niet?

Veel plezier ermee komende zomer!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_93285114
Leuk projectje idd :) Alleen naast die 80 euro pj. ook nog zorgen dat ie blijft rijden ;)

Heb je er ook al in gereden? Want heb wel es gehoord dat dit model een vrijloop in de versnelling heeft, waardoor die bij gas los niet remt op de motor. Lijkt me wel een aparte gewaarwording ;)
  donderdag 24 februari 2011 @ 23:40:54 #4
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_93286676
Helaas heb ik er zelf de ballen verstand van en heb het geruild zonder er in gereden te hebben,
maar die jongen had hem wel naar mij toegereden, dus het moest wel kunnen rijden.

De volgende dag heb ik hem met een kameraad weggebracht en uiteraard wilde die niet starten toen. Daar ben ik mooi klaar mee 8)7 dacht ik toen.

Ik balen maar mijn kameraad zat ff onder de motorkap en toen lieptie als een trein.

Heb hem laten keuren zodat ik precies wist wat er aan moest gebeuren
en dat valt in principe wel mee,
helemaal omdat mijn kameraad het graag als project wil gaan doen en ik dus geen manuren hoef te betalen.

Gelukkig heb ik ook gewoon mijn eigen autootje nog zodat ik er niet afhankelijk van ben.

Heb er dus zelf nog niet in gereden maar hij is voor de zomer klaar en dan gaat het wel gebeuren uiteraard.

En als het mij toch tegenvalt, wat ik niet denk, dan probeer ik hem te gaan ruilen voor een motor.
To BG or not to BG!
  donderdag 24 februari 2011 @ 23:56:35 #5
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_93287514
V4 motor :9~ :9~
Legendarische rally-bak. Won het van Porsches die ruim 150 pk hadden _O_
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 01:30:19 #6
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93291955
Toffe bak 8-)

Ga je de vorderingen met veel mooie foto's enzo in dit topic bijhouden? :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 25 februari 2011 @ 11:43:09 #7
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_93300534



Ok, dit zijn de eerste foto's.
Zal de vorderingen bijhouden in dit topic maar kan alvast zeggen dat het niet snel gaat.
Die jongen die het voor mij gaat doen heeft enkele jaren geleden zijn rug gebroken
en hij is niet de snelste.
Maar dit weekend ga ik weer kijken dus ik hoop dat er flink wat gebeurd is,
zal mn fototoestel meenemen naar zijn werkplek.
To BG or not to BG!
pi_93300626
Ach het is toch mooi dat 'ie zich bezig houdt met jouw auto ^O^ Weer een klassieke Saab 'gered'.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 11:52:37 #9
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_93300882
Jaaah, maar hij is er ook helemaal weg van en heb gezegt dattie erin mag rijden zolang hij bezig is het op te knappen nadat hij is goedgekeurd.
Hij heeft ook connecties in het autowereldje (die ik niet heb) zodat hij veel dingen vrij goedkoop kan regelen.
Ik heb zelf nog een auto en zo zijn we beiden geholpen dacht ik zo.
Alstie geld zou hebben wil hij hem van me kopen denk ik, zo gek istie ervan.

Komt een super (zwaar) geluid uit de motor en verheug me er al op dattie klaar is.
To BG or not to BG!
pi_93301169
Ga je deze sticker ook achterop plakken?


*O*
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  Spellchecker vrijdag 25 februari 2011 @ 12:36:51 #11
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_93302337
Mooie bak zeg! Ook nog nooit (bewust) gezien :)
Tevens -purist.
pi_93302988
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 12:36 schreef NoBody122 het volgende:
Mooie bak zeg! Ook nog nooit (bewust) gezien :)
grappig, want dit is juist 1 van de klassiekers die je nog wel regelmatig ziet rijden (net als de volvo amazon) :)
  Spellchecker vrijdag 25 februari 2011 @ 13:05:10 #13
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_93303289
Vandaar het '(bewust)' dus :P
Tevens -purist.
pi_93303314
Dit is echt een bazenauto.
pi_93303699
Je moet iig wel een baas zijn om hard te gaan met zo'n auto. Ze zijn erg onderstuurd en in rally's gingen ze daarom geregeld op hun dak. Meestal rolden ze door en kwamen zo weer op hun wielen terecht, overigens.

Mooie waguh ^O^
  vrijdag 25 februari 2011 @ 13:28:05 #16
325757 HFdude
Lancia fan, BMW rijder...
pi_93304230
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 23:56 schreef Grielen het volgende:
V4 motor :9~ :9~
Legendarische rally-bak. Won het van Porsches die ruim 150 pk hadden _O_
ja idd schitterdende bak! V4 motor doet me denken aan de Lancia fulvia coupe welke het in rallies vaak opnam tegen deze Saab... Heb jij ook je 1e versnelling links-onder zitten ipv links-boven??
  vrijdag 25 februari 2011 @ 14:02:26 #17
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_93305754
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 13:28 schreef HFdude het volgende:

[..]

ja idd schitterdende bak! V4 motor doet me denken aan de Lancia fulvia coupe welke het in rallies vaak opnam tegen deze Saab... Heb jij ook je 1e versnelling links-onder zitten ipv links-boven??
:% geen flauw idee, zal daar morgen eens naar kijken...
To BG or not to BG!
  vrijdag 25 februari 2011 @ 14:13:31 #18
325757 HFdude
Lancia fan, BMW rijder...
pi_93306221
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 14:02 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

:% geen flauw idee, zal daar morgen eens naar kijken...
Als je wilt wegrijden en je knalt ineens achteruit, is je bak niet kapot, maar dan heb je een "race"bak en zit je 1e versnelling linksonder ipv boven...
  vrijdag 25 februari 2011 @ 14:33:18 #19
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_93307045
Ojee, ben ik 1993 toen het spekglad was al een keer met een auto over de kop gegaan en in een kanaal beland. Gelukkig had ik mijn vaders auto bij me, een volkswagen vento die erg ''vacuum'' was en sprong de voorruit eruit zodat ik er makkelijk uit kon komen (had gelukkig ook geen gordel om) en had ik niet mijn eigen suzuki alto bij me, die me waarschijnlijk minder goed had beschermd. Was er al uit voordat de auto zonk en was alleen nat tot aan mn middel. Heb zelf mn schooltas nog gepakt omdat ik dacht dat mn nieuwe rekenmachine niet tegen water kon.

Zal extra scherp zijn als ik er de eerste keer in rij..........
To BG or not to BG!
pi_93307961
Heel mooie wagen, ik heb een tijdje een donkerrode gehad met veel plezier. Een paar dingen om op te letten:
Versnellingsbak: Als de tweede versnelling lawaai maakt, kan de bak aan zijn einde zijn
Roest: Onder de achterbank, in de schermen achter de koplampen
Lekkage: Dan krijg je steeds een sloot roestwater over je broekspijpen

Die vrijloop komt nog uit de tweetakttjd waarbij remmen op de motor uit den boze was. Je kan deze wel uitschakelen met een hendel onder je dashboard. De kachel is bet zo groot als het motorblok en kan enorm veel warmte maken. De wielen waren met 15 inch voor die tijd echt groot.

De motor is de V4 van de Ford 15M, met een heerlijk geluid, zo'n soort doedoedoedoe klank uit je uitlaat. Ik heb zelfs het orginele instructieboekje nog waarin staat hoe je in de auto kan overnachten door de achterbank los te maken en deze als hoofdkussen te gebruiken. Met je benen naar achteren gericht is het inderdaad lang genoeg.

Veel plezier met de auto en hou ons op de hoogte.

En hier nog een filmpje van hoe de rally tweetakt klinkt, moet je zien, dit is echt muziek:
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_93308639
Mooie auto zo'n oude Saab.

Ik rij zelf eigenlijk ook alleen maar oldtimers en dan vooral de types die je zowat niet meer ziet rijden.

Ik weet zeker dat je veel duimpjes zal krijgen en leuke praatjes van mensen.
Alvast veel rijplezier voor als ie klaar is.

Nog een voordeel, je hoeft maar eens per 2 jaar naar de APK.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 15:53:12 #22
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_93310722
Dacht altijd dat oldtimers duurder waren in de verzekering, leek me logisch.
Geen belasting betalen was me wel bekend.
Eens in de 2 jaar APK.

Dus als je verstand hebt van autos en niet heel veel hoeft te rijden kun je volgens mij het beste in een oldtimer gaan rijden.

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 14:53 schreef De_Melkboer het volgende:
Heel mooie wagen, ik heb een tijdje een donkerrode gehad met veel plezier. Een paar dingen om op te letten:
Versnellingsbak: Als de tweede versnelling lawaai maakt, kan de bak aan zijn einde zijn
Roest: Onder de achterbank, in de schermen achter de koplampen
Lekkage: Dan krijg je steeds een sloot roestwater over je broekspijpen

Die vrijloop komt nog uit de tweetakttjd waarbij remmen op de motor uit den boze was. Je kan deze wel uitschakelen met een hendel onder je dashboard. De kachel is bet zo groot als het motorblok en kan enorm veel warmte maken. De wielen waren met 15 inch voor die tijd echt groot.

De motor is de V4 van de Ford 15M, met een heerlijk geluid, zo'n soort doedoedoedoe klank uit je uitlaat. Ik heb zelfs het orginele instructieboekje nog waarin staat hoe je in de auto kan overnachten door de achterbank los te maken en deze als hoofdkussen te gebruiken. Met je benen naar achteren gericht is het inderdaad lang genoeg.

Veel plezier met de auto en hou ons op de hoogte.

En hier nog een filmpje van hoe de rally tweetakt klinkt, moet je zien, dit is echt muziek:
Helaas gebeurd er niets als ik het filmpje aanklik :N
Maar bedankt voor de verder heel interessante informatie. _O_ _O_
To BG or not to BG!
  vrijdag 25 februari 2011 @ 16:17:06 #23
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_93311750
Haah, nu doet het filmpje het wel,
cool, alhoewel mn poezen die naast de computer lagen te slapen,
het niet zo leuk vonden.

Wat n geluid, he?
To BG or not to BG!
  vrijdag 25 februari 2011 @ 17:56:25 #24
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_93315526
2-takt blokken :9~

Dat gejank, zo mooi O+
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_93318799
Ha, ik 'ken' deze auto, een jaar of 2 geleden al eens staan fotograferen bij Misker in Emmen:

Is een jubileum-uitvoering, als ik mij niet vergis. Ik vond toen dat hij wel erg goed onder de roest zat op veel plekken, maar echt rot was hij volgens mij niet. Als het goed is zet er nog wel een originele Saab-radio in, die dingen kunnen nog wel best wat waard zijn.
Heb je hem nu bij Misker gekocht, want dan woon je hier in de buurt en wil ik met plezier je wel eens een 96 uitleggen. Die van mij is geschorst vanwege een aantal defecten en is ook niet meer de mooiste met roest, maar zo herinneren we hem in ieder geval: :P
  vrijdag 25 februari 2011 @ 20:01:00 #26
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_93320336
Ja, de originele radio zit er nog in.
En ja, wel wat roest maar niet rot.
En nee, ik heb hem niet bij Misker weg.
En ja, ik woon best wel in de buurt, net buiten Emmen.
En als hij goedgekeurd is wil ik graag een keer langskomen zodat je wat dingen uit kunt leggen.

Cool man, dat je een foto van mijn auto hebt.........

Groen is mijn lievelingskleur, gaaf isdie auto van je :Y , maar uiteindelijk toch besloten het in de originele kleur te laten spuiten straks.
To BG or not to BG!
pi_93320398
Nou, ik woon daar ook in de buurt, dus als je het instructieboek en werkplaatshandboek nodig hebt hoor ik het wel :)
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_93321919
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 20:01 schreef oppiedoppie het volgende:
Ja, de originele radio zit er nog in.
En ja, wel wat roest maar niet rot.
En nee, ik heb hem niet bij Misker weg.
En ja, ik woon best wel in de buurt, net buiten Emmen.
En als hij goedgekeurd is wil ik graag een keer langskomen zodat je wat dingen uit kunt leggen.

Cool man, dat je een foto van mijn auto hebt.........

Groen is mijn lievelingskleur, gaaf isdie auto van je :Y , maar uiteindelijk toch besloten het in de originele kleur te laten spuiten straks.
Altijd leuk een andere 96(-rijder) te zien, ik ben benieuwd ^O^

Ik had er een aantal gemaakt voor het Saabforum om de auto te helpen te verkopen, Misker had hem toen heel lang al te koop staan met een veel te hoge vraagprijs (al wisten ze dat zelf ook wel). Als het goed is is een zilveren 96 uit '75 dus een jubileum uitvoering dat Saab 25 jaar auto's bouwde, maar ik kon toen zo snel geen bouwnummer vinden. Niet te verwarren met de blauw-metallic 96s uit '79, dat zijn jubileum uitvoeringen dat Saab 25 jaar in Nederland was :) Dus ik zou hem ook gewoon zilver houden.

Het groen op die van mij is veronagroen en hoort eigenlijk op een exemplaar uit '72 thuis, terwijl hij uit '76 is. De vorige eigenaresse heeft de auto eens laten restaureren en over laten spuiten van opaalgroen (appeltjesgroen) naar veronagroen. Sommige mensen vinden het een hele vieze kleur, op zich vind ik dat de auto er nog prima mee wegkomt.

Wat je ook nog kan doen is lid worden van de Saab 96 Vereniging Noord Nederland en het Saabforum, mocht je ooit eens technisch advies nodig hebben. Bij de vereniging kan je ook een vertaald exemplaar van het werkplaatshandboek kopen. Voor onderdelen kan je waarschijnlijk wel bij Anton Potze in Ter Apel terecht. In Overschild (Groningen) zit Van Der Laan, ook een Saab-specialist die er ook een eigen Saab-museum op nahoudt :)
pi_93323361
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 23:17 schreef Palomar het volgende:
Heb je er ook al in gereden? Want heb wel es gehoord dat dit model een vrijloop in de versnelling heeft, waardoor die bij gas los niet remt op de motor. Lijkt me wel een aparte gewaarwording ;)
Dat is, zoals de_Melkboer al zei, afkomstig inderdaad uit de tijd dat Saab tweetaktmotoren leverden (erg populair in de rally want ze hadden al vroeg koppel). Maar omdat een tweetaktmotor afhankelijk is van mengsmering loopt het blok dus droog als je op de motor uitrolt. Dit was vooral een probleem met het afrijden van een berg, en om dat op te lossen is er dus een vrijloop in de bak geplaatst; ingeschakeld valt de motor dus stil als er geen gas wordt gegeven. Bijkomend voordeel is dat je - behalve bij het wegrijden - verder de koppeling niet hoeft te gebruiken bij het schakelen. Maar het is inderdaad een erg vreemde gewaarwording als je op de snelweg rijdt, even het gas loslaat en de motor wordt helemaal stil :P Gas er weer op en de motor komt weer tot leven. Als je het goed doet kan je er vrij zuinig mee rijden (met ver van te voren uitrollen), nadeel is dat je remmen iets sneller slijten. Bij de meeste gereviseerde versnellingsbakken voor in de V4 wordt de vrijloop onklaar gemaakt om de kosten te drukken.

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 13:28 schreef HFdude het volgende:

[..]

ja idd schitterdende bak! V4 motor doet me denken aan de Lancia fulvia coupe welke het in rallies vaak opnam tegen deze Saab... Heb jij ook je 1e versnelling links-onder zitten ipv links-boven??
Ik heb me nooit zo verdiept in de rally-exemplaren van de 96, maar ik betwijfel of die dingen met een 'race-bak' geleverd zijn zoals jij die beschrijft. De 96 heeft stuurversnelling en daarmee kan je al heel erg snel schakelen (één van de redenen waarom ze ze populair waren) :) Wat jij omschrijft heeft vooral nut om vlotter door te kunnen schakelen naar de 2 bij de pook als die op de meer gebruikelijke plek staat.
Los daarvan is dit een gewoon exemplaar, geen Monte Carlo oid :P
  zaterdag 26 februari 2011 @ 14:50:56 #30
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_93348436
De jongen waarvan ik hem heb heeft hem 2 jaar geleden gekocht maar er verder niks meer aan gedaan en daarom wilde hij liever een camper en hebben we geruild.
Hij heb inderdaad wel wat roest maar hij is verder niet erg rot.
En ja, woon vlakbij Emmen dus wil graag van je aanbod gebruik maken ivm de instructieboekjes en verdere uitleg want ik heb nog nooit van die ''uitloop'' gehoord.

Had eerder vermeld dat hij uit 1976 was maar op het kenteken staat inderdaad 1975.
Een jubileumuitvoering dus, dat wist ik ook niet :%
Vond hem gewoon erg leuk en heb hem op gevoel geruild, die camper was niks meer, ook een opknapper en ben blij dat ik die kwijt ben.

Vind die groene saab ook erg leuk, mn lievelingskleur is groen, maar als zilver bij die uitvoering hoort is het het mooist om hem ook zilver te laten denk ik. Dat spuiten laten zal de duurste kostenpost gaan worden volgens mijn kameraad. Maar dat is iets voor later. Eerst door de keuring.

Bedankt verder voor alle nuttige informatie. _O_ _O_ _O_
To BG or not to BG!
  zaterdag 26 februari 2011 @ 14:54:43 #31
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_93348572
En was al eens op de site van de saabvereniging geweest want ben gelijk gaan googlen toen ik hem had en zag daar ook dat ze eens per jaar een saab-weekend houden op een camping in Dedemsvaart en dat leek me wel wat. Hoop dat hij voor die tijd klaar is.
To BG or not to BG!
pi_93354993
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 14:50 schreef oppiedoppie het volgende:
De jongen waarvan ik hem heb heeft hem 2 jaar geleden gekocht maar er verder niks meer aan gedaan en daarom wilde hij liever een camper en hebben we geruild.
Hij heb inderdaad wel wat roest maar hij is verder niet erg rot.
En ja, woon vlakbij Emmen dus wil graag van je aanbod gebruik maken ivm de instructieboekjes en verdere uitleg want ik heb nog nooit van die ''uitloop'' gehoord.

Had eerder vermeld dat hij uit 1976 was maar op het kenteken staat inderdaad 1975.
Een jubileumuitvoering dus, dat wist ik ook niet :%
Vond hem gewoon erg leuk en heb hem op gevoel geruild, die camper was niks meer, ook een opknapper en ben blij dat ik die kwijt ben.

Vind die groene saab ook erg leuk, mn lievelingskleur is groen, maar als zilver bij die uitvoering hoort is het het mooist om hem ook zilver te laten denk ik. Dat spuiten laten zal de duurste kostenpost gaan worden volgens mijn kameraad. Maar dat is iets voor later. Eerst door de keuring.

Bedankt verder voor alle nuttige informatie. _O_ _O_ _O_
De vrijloop ;) Op zich is het niet een exclusief systeem voor Saab; je fiets heeft waarschijnlijk ook een vrijloop (tenzij je een terugtraprem hebt), dat zorgt er dan voor dat de pedalen niet door blijven draaien als je even stopt met trappen. Als die in je 96 nog werkt - en ik het niet het idee dat van deze de bak al eens gereviseerd was; er zit een klein hendeltje rechts naast het gaspedaal. Op deze foto is die heel goed te zien in uitgetrokken staat (een ouder model 96):

Wanneer ingeduwd (kan je met je voet tijdens het rijden doen) is de vrijloop ingeschakeld. Dat merk je dus ook vrij direct omdat de motor stilvalt bij het rijden als je het gaspedaal loslaat :P

Voor bouwjaar '75 was ook emeraldgroen leverbaar:

Afgezien van metallic zilver is er verder niet zoveel bijzonders aan de jubileum-uitvoering overigens :) Ik weet niet eens helemaal zeker of er een exemplaarnummer aanwezig is, zoals bij de '79 jubileumuitvoering.

Een Haynes werkplaatshandboek is erg uitgebreid en kan je op marktplaats wel voor een paar tientjes op de kop tikken, maar dan moet je wel erg goed Engels kunnen. Makkelijker waarschijnlijk is om lid te worden van de Saabclub en dan een vertaald exemplaar kopen (hebben ze helemaal zelf gedaan). Kost je bij elkaar iets meer maar ik denk dat je er ook meer aan zal hebben.

Laat je bevriende sleutelaar ook even goed de koppeling en de cilinders controleren als het kan. De cilinders hebben nogal vaak de neiging lek te zijn - een revisiesetje kost niet zoveel - maar dat kan het schakelen en koppelen erg lastig maken. Ook het gat van van het druklagerarm/-gaffel slijt met de tijd ovaal uit waardoor er speling op komt. Dit is merkbaar bij erg trillen bij het wegrijden en ook moeilijk schakelen. En zoals eerder werd opgemerkt is een controle van lekkage ook erg nuttig; raamrubbers kunnen lekken (in de hoeken) doordat de rubbers slechts zijn of doordat het raamwerk aan het wegroesten is, maar lekkage kan ook komen door het doorroesten van luchtinlaatbak. Hiervoor moet je even de grote verbinding van de verwarming aan de auto losschroeven. Anders kan het ook nog komen door versleten rubbers van de asdoorgang van de ruitenwissers. Als je twijfelt over de waterdichtheid; gewoon een bak water er overheen gooien of buiten de tuinslang er even opzetten :)
  woensdag 23 maart 2011 @ 21:50:26 #33
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_94530943
Nou, ff n up-date.
Die jongen die mij zou helpen is vreselijk slecht bereikbaar en ook nog es verhuisd,
dus kon hem niet vinden maar het is een opvallende auto en ik wist naar welke wijk hij ging verhuizen dus zo heb ik hem toch gevonden.
Hij was er door de koude periode nog niet aan begonnen maar ging ''morgen beginnen'',
een week later ging ik weer langs om te kijken en de auto stond inderdaad niet meer bij zijn huis en hij vertelde dat hij er aan begonnen was.
Heel fijn dacht ik maar toen kreeg ik 3 maart een kaart van de milieupolitie in de bus,
dat de auto met de portieren los in een willekeurige straat stond en daar weg moest.
Ik gauw kijken en hij stond er nog. Hij had gewoon tegen mij gelogen en een half jaar in mijn auto rondgereden, wat niet mocht omdat het nog niet goedgekeurd was.
Toen heb ik de sleutel teruggevraagd en hem weer opgehaald. Hij heeft de auto een half jaar gehad en er niets aan gedaan dus voel me daar niet goed over. Beschouw hem niet eens meer als een kameraad nu, voel me gewoon ''verneukt'' door hem.

Nu heb ik iemand anders gevonden die hem in een maand voor me gaat klaarmaken.
Hoop dat die jongen, ken hem niet heel goed, wel zijn beloftes nakomt.
Hij is in elk geval van de straat nu en met groene nummerborden bij mij thuis opgehaald.

Bedankt voor alle informatie hier gegeven, allemaal dingen die ik niet wist maar wel rekening mee ga houden.

Ik hoop echt dat het allemaal gaat lukken met deze auto, ga nu wel regelmatig kijken hoe het opschiet en ga dan wel foto's maken en hier plaatsen.
To BG or not to BG!
pi_94535291
wat een teringhond ja, :/

kan je geen aangifte tegen hem doen jegens joyriding oid? zal denk ik wel moelijk om daar bewijzen van te krijgen..
  Spellchecker donderdag 24 maart 2011 @ 01:02:38 #35
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_94540008
Wat een ontzettend lage streek zeg :r

Blijkbaar is het ook nooit een (goede) kameraad geweest, want je kende hem kennelijk niet -écht-.
Tevens -purist.
pi_94543810
Dat is minder :{. Gewoon een half jaar aan tijd verknoeit dus.
pi_94545018
Kansloze actie zeg, wat een min figuur. Die zal het vast niet ver schoppen in het leven met zo'n instelling. Is de auto niet helemaal vern**kt nu?
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_94546020
Aan dat soort mensen heb je helemaal niets, nee :N Zonde van je tijd, wat met het weer wat er de komende maanden aankomt zal je er graag in willen gaan rijden denk ik :)
pi_94547230
Klotestreek idd, maar aan de andere kant kun je van iemand die hem gratis voor je gaat fixen natuurlijk ook niet verwachten dat het zn hoogste prioriteit heeft ;) Ook al is het een goede kameraad. Ik zou de auto denk ik na een maand al terug hebben gehaald als ie er toch niks mee doet. Dat argument over de kou vind ik overigens niet eens zo heel gek. Ik ga ook niet in de buitenlucht aan iemand anders auto sleutelen bij een paar graden boven of onder nul.

Misschien een idee om de essentiele dingen door een goedkope garage te laten doen? Dan is het tenminste snel gefixt en heb je een vorm van garantie. Bespaart je een hoop ergernissen en gewacht totdat een kameraad een keer tijd heeft ;) Kost wel wat uiteraard...
  donderdag 24 maart 2011 @ 13:12:11 #40
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_94551984
Achja, ik wist het risico wel.
Die jongen heeft enkele jaren terug een ongeluk gehad waarbij hij zijn rug heeft gebroken en zijn schedel open lag van zn ene oor tot zijn andere wang, heel eng gezicht was dat.
Hij zit daardoor in de ziektewet. Zijn geheugen is niet zo best meer maar hij liep binnen 2 maanden weer, was een medisch wonder.
Hij doet verder helemaal niets, ligt de halve dag in bed, dus ik dacht hem een ''doel'' te kunnen geven.

Gelukkig is het verder goed afgelopen en heeft hij geen ongeluk veroorzaakt.

Hoop dat de jongen die het nu wil gaan doen er voor gaat zorgen dattie voor de zomer klaar is en ik erin kan gaan rijden. Heb er eerlijk gezegt nog nooit zelf in gereden, verheug me daar al op.
To BG or not to BG!
  donderdag 24 maart 2011 @ 14:22:49 #41
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_94554608
Je hebt hem ook in tweetakt uitvoering gehad, nog leuker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')