abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93328169
Wat een leuke foto! Hoe vond ze het carnavalfestival??
Zwaar is dat he om half 5 met een wakkere baby, we hopen maar dat het een fase is!

Ilse ook al naar maat 68, had je dat ook in de zwangerschap dat je die kleertjes zo groot vond?

Netjes hoor mrien!
pi_93328305
Weet je wat pas groot is, zomerkleertjes maat 80 kopen :P
pi_93328492
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:28 schreef Troeta het volgende:
Wat een leuke foto! Hoe vond ze het carnavalfestival??
Zwaar is dat he om half 5 met een wakkere baby, we hopen maar dat het een fase is!

Ilse ook al naar maat 68, had je dat ook in de zwangerschap dat je die kleertjes zo groot vond?

Netjes hoor mrien!
ja inderdaad. Ik vind nu de 50 en 56 zo klein. Dat ze daar ingepast heeft. Ze past nog wel wat 62 hoor. Ik blijf in ontkenning :)

Ik koop nu voor de zomer maar 74. Lastig in te schatten allemaal.
*poef* nu is het weg
pi_93329803
Nou, kreeg vanmiddag een pakje in maat 80, hoe moet ik hem straks gaan tillen zeg, ik heb het nu al zwaar.

En we gaan maandag naar centerparcs, maar z'n mooie Nijntjezwembroek zit al te strak, du sik ga op zoek naar een nieuwe. Is zo'n leuk zwembroekje.
pi_93345039
Ze zat met open mond te kijken Troeta :D

Qua kleertjes zit Anne in een mix van 62 en 68. Vooral broekjes past ze nog wel in 62. Voor de zomer gok ik op 74, daarmee zal ik wel goed zitten denk ik.

Wel jammer dat ik van de kraamvisite veel winterkleertjes in 74 heb gekregen, daar hebben mensen niet echt over nagedacht denk ik.
pi_93345966
Jelle zit nu in 62, maar sommige broekjes van 56 passen nog. Shirts in 62 gaat hij denk ik niet allemaal even lang dragen, sommige beginnen nu al wat krap te worden, vreemde maten ;)

Enne...gaan we weer..straks naar huisartsenpost met meneer hij heeft koorts (: 38,5/38,9. Had even gebeld voor paracetamol vraag (zag op internet niet onder de 3 maanden geven) en kreeg te horen dat omdat hij onder de 3 maanden ze hem dan willen zien.
Gisteravond begonnen, vannacht was drama en net viel het kwartje pas toen hij wel erg warm uit bed kwam, daarvoor voelde hij ook wel wat warm, maar had hij op mij geslapen. Gelukkig drinkt en plast hij wel goed.
Zij al tegen Sander, hij krijgt alles wel eerder dan Lotte, maar hij antwoordde al dat het ook door haar (creche) kon komen ;)
pi_93346231
Elin zit voorlopig nog prima in 56. as donderdag gaan we voor t eerst wegen/meten op t cb (eerste afspraak is pas met 7 weken helaas). Ben benieuwd!

Buh ik heb enorme buikgriep, echt categorie niet grappig meer zeg maar. Als ik nog zwanger was geweest zou ik zweren dat k weeën had ook :X
Enniewees, ik ben als de dood om Elin ermee aan te steken maar veel meer dan handen wassen/desinfectgel kan ik niet echt doen. Iemand enig idee of er iets is, behalve ORS, dat verstandig is om in huis te halen? Ik geloof dat zo'n hele kleine max een paar uur echte diarree mag hebben toch?

Lastig gedoe :{

Mrien gaat ook lekker. Gelukkig maar dat ie wel goed plast/poept! Hopelijk knapt ie snel weer op :*
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93346343
Oh wat rottig, huup. :{ Ik ben ook ziek.

Het ging in het borstvoedingstopic pas over ORS. Pessie vroeg ernaar. Er werd gezegd dat borstvoeding de beste ORS is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_93346628
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 13:49 schreef Claudia_x het volgende:
Oh wat rottig, huup. :{ Ik ben ook ziek.

Het ging in het borstvoedingstopic pas over ORS. Pessie vroeg ernaar. Er werd gezegd dat borstvoeding de beste ORS is.
ja das leuk als je kindje ook daadwerkelijk wil drinken en je zelf niet ziek bent. Ik geloof het wel hoor, daar niet van, maar Elin laat zich lastig aanleggen als ze huilt en als ze geen honger heeft kun je op je kop gaan staan. :P En omdat ik zelf ook alles eruit gooi wat erin komt vertrouw ik er niet blind op dat "ik" nu alle zouten en zulks bevat, ze is nog maar zo heel klein, dan vind ik ORS, desnoods met een pipetje, op zich wel een fijn idee.
Maar aanleggen is in principe sowieso het eerste wat er geprobeerd wordt.

Wat heb je? beterschap :*
ik ben blij dat B. thuis is en komende week vrij is bij toeval, dit is geen doen in je eentje haha. Hij neemt me gelukkig Elin en Amélie volledig uit handen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93346790
Beterschap huup! Hou je je productie in de gaten? Die kan met ziek zijn ook achteruit gaan.

Ook voor jou claudia beterschap!
pi_93346962
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 14:03 schreef mrien het volgende:
Beterschap huup! Hou je je productie in de gaten? Die kan met ziek zijn ook achteruit gaan.

Ook voor jou claudia beterschap!
goeie, thnx. :*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93347055
Hangt er iets in de lucht ofzo?
Ik ben ook al grieperig.

Huup, buikgriep is zooo vervelend... ik had het vorig jaar rond deze tijd, toen ik dus een week of 10/11 zwanger was.
pi_93358658
Beterschap allemaal.

Lotte wou gisteren de hele dag niet slapen en is het vandaag aan het inhalen.

Net sperziebonen gehad en dat ging er beter in dan de bloemkool.

Krijgt Anne al fruit of groente Fannetje?
pi_93359340
Wat grappig Fannetje, ik kan het me helemaal voorstellen met al die poppetjes,muziekjes en kleuren, net een grote muziekdoos!

Ik heb keelpin en ben verkouden en steeds wat verhoging, Mex heeft het nog niet gelukkig en hoop ook niet dat ie het krijgt.
Maar dat is ook niet tegen te houden, want ik nies steeds.

Hoe gaat het eten verder Rixtje, geen krampen?

Weet iemand hier hoe het in centerparcs zit met hun draagwieg, zou een baby van 5 maanden daar nog in passen? Of past er een campingbedje naast ons bed?
Ik heb namelijk geboekt voor 2 personen en een baby met de felicitaskorting en ging er er vanuit dat er kindermeubilair bij zou zijn.
Maar dat is blijkbaar heel dom gedacht... 8)7
pi_93360067
geen idee troeta. Toen wij zijn geweest toen Amélie 4 maanden oud was hebben we zelf een campingbedje meegebracht. Bij zo'n babypakket zat oo een kinderstoel enzo en die hadden we tch niet nodig. Bovendien had Poppedein toen vlak daarvoor bij een ander vakantiepark wel zo'n bedje geboekt en dat was ontzettend vies :{

Officieel was ons huisje niet geschikt voor babymeubels maar het pastte best in het extra kamertje of naast ons bed. Superideaal qua ruimte was anders maar goed, we gingen ook niet voor de inrichting daarheen :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93360154
Even een heads-up voor mama's met andere mini-baby's. Infacol heeft leveringsproblemen, hier is het bij de kruidvatten, etos, supermarkten en apotheken in de buurt uitverkocht. In de stad hadden we t laatste potje uit t schap te pakken.

Misschien een idee als je dit gebruikt voor je kindje om een extra potje mee te pakken voor de zekerheid als je het ziet staan. Ik vind dat je er behoorlijk rap doorheen gaat nmlk :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93361769
Dank je huup, dan gaan we denk ik het campingbedje meenemen. Kinderstoel hebben we toch niet nodig en box was wel handig geweest,maar dan kunnen we het campingbedje ook daarvoor gebruiken.
Kunnen we alleen de kinderwagen niet meenemen, dat is wel erg jammer.

Apart van die infacol, zouden de chinezen dat ook massal inkopen.
Ik zag van de week voor het eerst dat het echt zo was met die voeding namelijk in de AH, ze liepen met 2 boodschappenwagens vol met Friso erin.
pi_93362320
quote:
Op zaterdag 26 februari 2011 19:28 schreef huuphuup het volgende: Ik vind dat je er behoorlijk rap doorheen gaat nmlk :P
Vond ik ook! Gebruik het nu eigenlijk niet meer, maar heb hier nog 2 aangebroken flesjes staan

Bij de huisarts geweest, die ons nog naar de kinderarts stuurde want hij vond Jelle toch wel benauwd klinken en kreunen. Zij, toevallig zelfde arts als opname en controle gisteren) heeft hem helemaal nagekeken en vond het nog niet heel verontrustend, maar wel even goed in de gaten houden. Voor de koorts pcm voorgeschreven gekregen. Onder de 3 maanden inderdaad alleen op doktersadvies gaf ze aan.
Mocht het vanavond/vannacht slechter gaan (slechter drinken/minder helder e.d.) Moeten we contact opnemen met SEH en wordt hij ter observatie opgenomen, omdat hij toch nog wel heel klein is. Maar hopelijk komt het natuurlijk niet zo ver
Morgen sowieso even telefonisch contact met de kinderarts. Fijne arts!
Ow en in de wachtkamer bij de HAP nog flink ondergespuugd, heerlijk..
pi_93366507
quote:
Op vrijdag 25 februari 2011 22:30 schreef Sonnetje85 het volgende:
Weet je wat pas groot is, zomerkleertjes maat 80 kopen :P
Leyla had gister een pyjama aan maat 80, dat was de kleinste die bij mijn mam lag. Ik hoefde de mouwen 1x terug te slaan en de pijpen ook, maar was hij niet te ruim in het midden ofzo.
Bij hematruien moet ik maat 68 nog 4x terugslaan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_93367524
ja dat had k.laatst ook
mn moeder had een pyjama maat 80 liggen (ivm neefje die groter is) en die was helemaal niet zo extreem groot. en thuis had ie die pyjama in 68 (past ie nu ook niet meer)
pi_93367903
Ze zit nu echt goed in 68, die maat koop ik dus echt niet. 74 voor de lente gok ik, als ze zo doorgaat zit ze ook in 80 als ze 1 wordt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_93368165
floris zit met shirtjevoornamelijk in 74, hoewel dat wel wat groter valt nog. ligt heel erg aan t merkook
hema zit gewoon goed. de rest is wat groot nog. jij heeft ook nog wel wat 68 shirts.
broeken zijn 68, 74is echt nog te groot. hoewel k ze soms aan doe want leuk :D
met een beetje insnoeren lukt dat best bij sommige :)
pi_93380802
Ik kreeg Jelle net met geen mogelijkheid in een nieuw noppies shirt maat 62..echt jammer, shirt valt anders blijkbaar

Hoe is het met de ziekenboeg?
Jelle lijkt weer wat opgeknapt gelukkig. Voelt niet warm meer en heeft rustiger geslapen dan vorige nacht. Ook redelijk goed gedronken gelukkig.
pi_93381730
Ilse heeft gewoon al vanaf dinsdag niet meer gepoept. Dat kan toch niet goed zijn? Er komen af en toe wat "knikkers"poep, dat lijkt wel stopverf. Gisteren had ze er last van, vbandaag nog niet. Misschien dat ik vanmiddag de hap wel bel, even overleggen.
*poef* nu is het weg
pi_93381878
Jemig, mrien, het is niet niks wat jij allemaal met Jelle meemaakt. Het is nog zo'n klein knulletje. Ik vind het heel vervelend om te lezen dat hij dan toch weer benauwd is en weer zo'n opname boven jullie hoofd hangt. Gelukkig gaat het nu beter met hem. Hopelijk zet dat nu écht door.

kaatjejannie, krijgt ze flesvoeding?

huup, houd jij je een beetje staande? Op zulke momenten is borstvoeding geven wel erg lastig, he? De fles kun je nog eens uit handen geven, maar met borstvoeding moet je hoe dan ook door blijven gaan (als het niet live voeden is dan wel afkolven).
pi_93384839
Beterschap voor alle zieke baby's en hun mama's! Hier nog steeds snot. Vanmorgen om 7.00uur stonden we al onder de douche. Door het vele slijm kwam de fles er voor de helft uit. Gelukkig moest ze er zelf wel om lachen.

Fijne zondag allemaal :W
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_93387435
Beterschap voor alle zieke mama's en baby's. Ik ben nog steeds grieperig, Anne heeft gelukkig nergens last van.

Troeta, wij kregen in CP wel een babybedje, maar we hadden een 4 persoons huisje geboekt. Overigens hebben we het niet gebruikt, we hadden een eigen campingbedje bij ons en dat CP bedje zag er echt heel erg belabberd uit.

mrien, wat maken jullie toch een hoop mee met dat kleine knulletje! Hoe is het nu met hem? Oh, en Noppies valt gewoon heel klein. Anne paste haar maat 62 pakje al vrij snel niet meer.

kaatje, da's wel erg lang zonder poep inderdaad. Anne poept wel eens een dagje niet, maar eigenlijk nooit twee dagen achter elkaar, laat staan 5. Wellicht toch even de HA bellen morgen?

Oh en rixtje, Anne krijgt nu sinds een weekje iedere dag een half potje groentenhap aangeboden, tot nu toe wortels of bruine bonen. En dat gaat wel redelijk :)

[ Bericht 15% gewijzigd door Fannetje op 27-02-2011 13:41:25 ]
pi_93395925
Ilse krijgt idd flesvoeding. Ze krijgt er nutriton doorheen, tegen het spugen. Normaliter schijnt nutriton laxerend te werken, maar bij ons werkt alles net weer anders. Ik heb net het cb gebeld, en zij adviseren friso comfort. Maar ik heb net gekeken, daar zit gewoon de jbpm al doorheen. Ik gok dat ze daar dus alleen maar meer verstopt van gaat zitten. Ik denk dat ik morgen de ha maar bel. Voor nu zijn we even gestopt met de nutriton.
*poef* nu is het weg
pi_93396496
KJ je mag in principe 10 cc water extra aan de fles toevoegen zodat ze net wat meer enkel vocht binnenkrijgt. Soms helpt dat voldoende. Warm badje wil wel helpen tegen buikpijn eventueel.
Voor verder advies zou je inderdaad je huisarts morgen even moeten bellen. Het kan zijn dat hij een microlax voorschrijft, die kun je ook gewoon vrij bij de apotheek krijgen. Ga in elk geval niet zelf dokteren, arme Ilse, t is zo naar voor die kleintjes als ze zo verstopt zitten -O-

Fijn dat Jelle weer een beetje opknapt Mrien. Beterschap voor hem. En ook voor andere zieke kleintjes trouwens.

Claudia hier gaat het wel. Ik heb gister een banaan op en vanmiddag 2 kleine broodjes en dat zit er nog in. Buikpijn is niet te harden though maar een kruik helpt.
Die borstvoeding gaat nog wel maar inderdaad, uit handen geven zou makkelijk zijn. Gelukkig drinkt Elin verder goed en vrij snel dus ik ben er geen eeuwigheid mee bezig. k ben gesloopt na een bezoek van mn schoonouders though. Dus ik ga even lekker languit op de bank :Y)

hoe is het bij jullie?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93397460
kaatjejannie, het lijkt me dat het wel tot morgen kan wachten. Ik zou inderdaad ook de huisarts even bellen. Ik weet niet wat die voor je kan betekenen, maarja, als je dat zelf wist zou je hem/haar niet nodig hebben. :+ Ik sluit me bij huup aan: zelf doktoren zou ik in dit geval maar vermijden.

huup, ik heb de buikgriep dus gehad toen ik zwanger was en de buikpijn was toen ook vreselijk. Dat is niet helemaal vergelijkbaar, want ik denk dat mijn baarmoeder ook overgevoelig was en ik daardoor permanent een harde buik of zo had. Het was in ieder geval heel naar en het ging meteen weer over toen ik wel wat binnenhield. (Overgeven als je alleen al water drinkt sucks.) Het zou me ook niets verbazen als je extra buikpijn hebt doordat de bevalling zo kort geleden is, zeg maar. Nou ja, aan dat gespeculeer heb je niks. Je moet er maar gewoon zo snel mogelijk vanaf raken. Ik lees her en der dat het heerst en dat het over het algemeen kort duurt. Ook nog een bezoek van de schoonouders erbij... ik moet er niet aan denken! Ik ben blij dat je in ieder geval niet het vooruitzicht hebt van B. die morgen moet werken.

Lena ligt nu naast me in de wipstoel, voor het eerst. Wat een kleine mup is ze toch. O+ Ze is ineens veel meer wakker, kan al heel veel zien en ze lacht me wat af. Ik ben benieuwd wanneer ze met haar handjes in de weer gaat. Bij Ivan heb ik een filmpje waarop hij dat rond deze periode al deed. :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')