Jahoor, niets mis meequote:Op donderdag 24 februari 2011 19:09 schreef raistlin6 het volgende:
Ah oke, dus nu de laatste discovery en de komende maanden de laatste 2 andere programma's thanks. Maar de informatie uit de openingspost (en daarmee die op de frontpage) klopt wel gewoon toch?
quote:
Geen idee, maar mij hoor je niet klagen. Meestal besluit ik tot 04.00 op te blijven, maar lukt dat niet.quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:17 schreef JaimyLee het volgende:
[..]
Huh hoezo kende ik die smiley niet?
OT: Vind het best spannend zo, maar hoezo gaan ze zo vroeg al?
Ik denk dat deze missie 11 dagen gaat duren.quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:08 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Voor zover ik begreep wel ja.
Wist trouwens niet dat die nummers vaak niet overeenkwamen. In dit geval is het in ieder geval wel de laatste Discovery.
2011 February 24 STS-133 The mission, currently set for launch at 4:50 p.m. EST on February 24, will carry the Pressurized Multipurpose Module (PMM) Leonardo and the ELC-4 to the ISS. Final mission for Discovery and is no longer last scheduled flight of the Space Shuttle Program. 11 days (Planned)
Err @ laatste zinnetje?
quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat deze missie 11 dagen gaat duren.
Schijnbaar was dit oorspronkelijk wel de laatste vlucht maar is dat gewijzigdquote:Op donderdag 24 februari 2011 19:59 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ik bedoelde het zinnetje ervoor.
Dat moet wel ongelooflijk gaaf zijn geweest idd!quote:Op donderdag 24 februari 2011 20:03 schreef Dulk het volgende:
ik heb een paar jaar geleden nog een lancering kunnen bijwonen op de "publiekstribune" een km of 5 van de lanceerbasis.
gvd wat was dat gaaf zeg
Je kan nu al meekijken met de voorbereidingen (de astronauten zijn as we speak 1 voor 1 in aan het stappenquote:Op donderdag 24 februari 2011 20:10 schreef yavanna het volgende:
Ik hoop dat ik het ga onthouden vanavond, vind het ook per tv/monitor wel indrukwekkend om te zien.
ja echt! het was rond 4:30 in de ochtend en het was nog goed donker en het leek net of de zon opkwam, maar dan recht omhoog en opeens een minuut ofzo later een hoop gebulder en getril, echt niet te beschrijven. ik zal eens kijken of ik de foto's ingescand krijgquote:Op donderdag 24 februari 2011 20:10 schreef yavanna het volgende:
[..]
Dat moet wel ongelooflijk gaaf zijn geweest idd!
Ik hoop dat ik het ga onthouden vanavond, vind het ook per tv/monitor wel indrukwekkend om te zien.
Crosspost uit ander topic:quote:Op donderdag 24 februari 2011 20:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
Is er iets bekend over de route? Gaat ie over Nederland toevallig?
quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:47 schreef AIara het volgende:
Sightings over Nederland de komende weken:
Die gaan met de Soyuz (sojoez) meequote:Op donderdag 24 februari 2011 20:43 schreef .aeon het volgende:
Wat is het vershil tussen het Space Shuttle program en dit soort expedities:
http://en.wikipedia.org/wiki/Expedition_28
Hoe worden deze astronauten dan richting ISS geschoten?
Nou, de Soyuz is wel wat anders dan een Space Shuttle, die dingen lijken meer op de Apollo-capsules en stammen ook uit die tijd (eind jaren 60/begin jaren 70) al zijn ze natuurlijk wel doorontwikkeld:quote:Op donderdag 24 februari 2011 20:45 schreef AIara het volgende:
[..]
Die gaan met de Soyuz (sojoez) mee
(simpelweg gezegd de 'Russische Space Shuttles')
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |