abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98944118
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 11:40 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde gezien als hij. Episch, dat land. :D
Ook hetzelfde theemeisje enzo? :D
  zaterdag 2 juli 2011 @ 12:20:05 #277
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98944213
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 11:40 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde gezien als hij. Episch, dat land. :D
Je zou er een leuke lachfilm over kunnen maken, zou een groot succes zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_98944402
Eén groot toneelspel. Het blijft me fascineren. Vragen die mensen die daar wonen zich niet af waarom er zesbaans snelwegen zijn maar geen auto's? En waarom er enorme hotels staan maar geen toeristen? :')
  zaterdag 2 juli 2011 @ 12:31:37 #279
323876 michaelmoore
pi_98944516
Maar vlak die Hugo Chavez niet uit, die is ook zo gek als een deur, Kim is niet de enige gestoorde
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 2 juli 2011 @ 12:41:34 #280
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98944765
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 12:26 schreef Isegrim het volgende:
Eén groot toneelspel. Het blijft me fascineren. Vragen die mensen die daar wonen zich niet af waarom er zesbaans snelwegen zijn maar geen auto's? En waarom er enorme hotels staan maar geen toeristen? :')
Vanwege die zesbaans wegen zijn er geen files en vanwege die grote hotels heb je geen last van toeristen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 2 juli 2011 @ 12:42:07 #281
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_98944776
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 12:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vanwege die zesbaans wegen zijn er geen files en vanwege die grote hotels heb je geen last van toeristen.
:+
pi_98952906

Ook interessant, ben benieuwd hoe ze zomaar bij mensen thuis terechtkwamen. Weliswaar niet zomaar mensen, maar toch iets anders dan de poppenkast die je meestal ziet.

Nog eentje, van de VPRO, zonder commentaar, maar de beelden spreken voor zich:

[ Bericht 33% gewijzigd door Isegrim op 02-07-2011 17:34:57 ]
  donderdag 7 juli 2011 @ 08:41:47 #283
324665 meth77
to do or not to do
pi_99141496
Gevaarlijke kennis voor een gevaarlijk landje

quote:
do 07 jul 2011, 07:44
'Noord-Korea kocht Pakistanen om'
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=buitenland
WASHINGTON - De Noord-Koreaanse regering heeft meer dan 3 miljoen dollar (ruim 2 miljoen euro) betaald aan vooraanstaande militaire functionarissen in Pakistan om informatie over nucleaire technologie te krijgen.
Dat heeft de architect van het Pakistaanse kernprogramma, Abdul Kadeer Khan, laten weten, zo meldt de Amerikaanse krant The Washington Post.

Khan heeft een kopie van een brief van een Noord-Koreaanse functionaris uit 1998 vrijgegeven, waarin informatie over de omkoping staat.
Volgens de functionaris is 3 miljoen betaald aan een Pakistaanse functionaris.
Een ander kreeg 5 ton en enkele sieraden.

Khan heeft toegegeven dat hij Noord-Korea heeft geholpen bij het op gang brengen van zijn kernprogramma.
De Pakistaan deed zijn kennis op in Nederland.
Hij stal in de jaren '70 in ons land de techniek om uranium te verrijken tot splijtstof voor kernwapens door middel van de ultracentrifuge
pi_99157276
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 08:41 schreef meth77 het volgende:
Gevaarlijke kennis voor een gevaarlijk landje

[..]

Wat is er precies gevaarlijk aan?
  donderdag 7 juli 2011 @ 16:19:40 #285
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_99157854
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:06 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Wat is er precies gevaarlijk aan?
De Ultracentrifuge is een onmisbaar deel van het verrijkingsproces.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_99159139
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De Ultracentrifuge is een onmisbaar deel van het verrijkingsproces.
Prima toch?
  vrijdag 15 juli 2011 @ 01:04:00 #287
323876 michaelmoore
pi_99487847
Wanneer gaan de Noord-Koreanen op vakantie eigenlijk??

Met de schoolvakanties net als hier??
quote:
vr 15 jul 2011, 00:55
Meer Chinezen naar buitenland voor vakantie
PEKING - Steeds meer Chinezen gaan op vakantie naar het buitenland. In de eerste helft van dit jaar verlieten ruim 32 miljoen Chinezen tijdelijk de Volksrepubliek.
Dat is een toename van bijna 20 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat meldde het Chinese staatspersbureau Xinhua vrijdag.
pi_99489012
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:33 schreef Chooselife het volgende:

[..]

De DPRK heeft inderdaad een traditie in internationale ontvoeringen. Voor wie daar meer over wil weten moet eens de BBC documentaire "Crossing the line" zien. Daar wordt e.e.a. verteld over het importeren van vrouwelijk schoon van buiten de landsgrenzen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Crossing_the_Line_%28documentary%29
Bijzondere docu ja, heb echt met open mond gefascineerd zitten kijken toen die een tijdje terug op tv was.. :)

Maar jij bent daar dus aan de universiteit geweest? :D Wat heb je er precies gedaan dan?
  maandag 18 juli 2011 @ 16:15:00 #289
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_99623496
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 01:04 schreef michaelmoore het volgende:
Wanneer gaan de Noord-Koreanen op vakantie eigenlijk??

Met de schoolvakanties net als hier??

[..]

Niet denk ik behalve de elite die kunnen naar de volgende landen:
http://en.wikipedia.org/w(...)orth_Korean_citizens (hoewel ik me afvraag hoe ze aan die info komen)

Ook Reuters krijgt video's uit Pyongyang:
http://www.northkoreatech(...)ang-bragging-rights/

Noord-Korea wordt verdacht van photoshopen:
http://www.northkoreatech(...)says-it-was-altered/

En toeristen mogen in het Mt. Kumgang toeristen resort wel internetten en hun mobieltje meenemen:
http://www.northkoreatech(...)for-mt-kumgang-zone/
pi_99623708
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 12:26 schreef Isegrim het volgende:
Hen wordt verteld dat het in andere landen nog veel slechter is dan in NK. En aangezien ze geen info krijgen over de werkelijkheid, geloven ze het. Ze moeten overigens wel. Als je als Noordkoreaan publiekelijk iets negatiefs zegt over de machthebbers wordt je -soms familie incl.- linea recta de concentratiekampen ingestuurd.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_99633776
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:20 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Hen wordt verteld dat het in andere landen nog veel slechter is dan in NK. En aangezien ze geen info krijgen over de werkelijkheid, geloven ze het. Ze moeten overigens wel. Als je als Noordkoreaan publiekelijk iets negatiefs zegt over de machthebbers wordt je -soms familie incl.- linea recta de concentratiekampen ingestuurd.
Ze geloven oprecht dat ze het prima hebben hoor. Trots volk.
  maandag 18 juli 2011 @ 21:36:45 #292
323876 michaelmoore
pi_99637920
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 20:22 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ze geloven oprecht dat ze het prima hebben hoor. Trots volk.
Er komt een dag dat we precies zullen weten wat er zich heeft afgespeeld
pi_99638245
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Er komt een dag dat we precies zullen weten wat er zich heeft afgespeeld
Ze zijn niet als ons. Het slechte in hun ogen is iets heel anders, dan dat van in onze ogen. In Korea is het een schande als je niet raszuiver bent, of een vriend van de imperialisten bent, of afhankelijk bent. Dat zijn hun standaarden. Die gevangeniskampen, voedseltekorten, beperkingen. Het is van mindere betekenis. Men kan daar lijden, dat gaat al bijna een eeuw zo. Een paar generaties weten niet beter.
En Kim Il-Song is iemand die werkelijk het aanzien van een God heeft. Dat is hun God. Het is uitgesloten dat -zodra de grenzen open gegooid worden-, men ineens van paradigma verandert. Koreanen zijn voor ons nauwelijks te doorgronden. Die zijn fundamenteel anders dan wij.
  maandag 18 juli 2011 @ 21:46:45 #294
323876 michaelmoore
pi_99638467
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:43 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ze zijn niet als ons. Het slechte in hun ogen is iets heel anders, dan dat van in onze ogen. In Korea is het een schande als je niet raszuiver bent, of een vriend van de imperialisten bent, of afhankelijk bent. Dat zijn hun standaarden. Die gevangeniskampen, voedseltekorten, beperkingen. Het is van mindere betekenis.
Men kan daar lijden, dat gaat al bijna een eeuw zo. Een paar generaties weten niet beter.
Helaas, maar dat zal een keer veranderen

quote:
En Kim Il-Song is iemand die werkelijk het aanzien van een God heeft. Dat is hun God. Het is uitgesloten dat -zodra de grenzen open gegooid worden-, men ineens van paradigma verandert. Koreanen zijn voor ons nauwelijks te doorgronden. Die zijn fundamenteel anders dan wij.
Koreanen zijn harde werkers en in staat tot grootse prestaties , Samsung, Deawoo
Maar dan moeten ze wel vrij zijn
pi_99638941
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Helaas, maar dat zal een keer veranderen

[..]

Koreanen zijn harde werkers en in staat tot grootse prestaties , Samsung, Deawoo
Maar dan moeten ze wel vrij zijn
Ik vind de Noord Koreaanse industrie ook best indrukwekkend. Ze zijn -ondanks álle sancties en uitsluitingen- toch in staat zichzelf te voorzien. Indrukwekkende engineering. Ze bouwen kerncentrales, hebben een kernwapenprogramma zelfs met intercontinentale draagraket, voorzien zichzelf in alle denkbare machines, hebben nu een internet gebouwd, relatief moderne computers, gsm's. En waar ik bij toeval achterkwam: Ze tekenen zelfs cartoons voor Disney-films. Alleen is dit officieel niet bekend. Opvallend export product!
Ik denk dat als Korea een economische eenheid zou worden naar kapitalistisch model, dat het direct met Japan en China zou concurreren. En daar zitten beide landen niet op te wachten. Een vijandschap tussen Japan en Korea zou direct op de loer liggen. En een gewapend conflict ook.

Edit: ik heb hier nog een leuk Noord Koreaans tijdschrift liggen. Kreeg ik op een vlucht naar Pyongyang. In het Engels gedrukt zelfs, dus direct achterover gedrukt. Het leipe is, dat er een advertentie in staat van bronwater, wat helpt tegen "radiation diseases en cancer". Het staat er echt! _O-
pi_99643455

Deze is ook interessant. Die vent is wel echt een simpele ziel.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 19 juli 2011 @ 08:26:38 #297
324665 meth77
to do or not to do
pi_99652644
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:54 schreef Chooselife het volgende:
Ze tekenen zelfs cartoons voor Disney-films. Alleen is dit officieel niet bekend. Opvallend export product!
Je bedoelt dat ze 20 jaar geleden tekeningen leverden voor Disneyfilms, inmiddels doen computers in de USA dat simpele werk al een jaar of tien
Laat ze eerst maar eens leren om de landbouw op orde te krijgen op kapitalistische manier, dat kunnen ze wel van de chinezen leren, wat water betreft staan ze er beter voor dan de chinezen

[ Bericht 1% gewijzigd door meth77 op 19-07-2011 08:50:45 ]
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:53:10 #298
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99659090
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 23:07 schreef heiden6 het volgende:

Deze is ook interessant. Die vent is wel echt een simpele ziel.
Hij ziet er niet uit dat hij honger hoeft te lijden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 12:54:29 #299
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99659127
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 08:26 schreef meth77 het volgende:

[..]

Je bedoelt dat ze 20 jaar geleden tekeningen leverden voor Disneyfilms, inmiddels doen computers in de USA dat simpele werk al een jaar of tien
Laat ze eerst maar eens leren om de landbouw op orde te krijgen op kapitalistische manier, dat kunnen ze wel van de chinezen leren, wat water betreft staan ze er beter voor dan de chinezen
Geloof dat het enige export product wat Noord Korea heeft wat nog wat geld oplevert paddenstoelen zijn. Ik zie ze wel eens bij de horeca groothandels.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 14:43:29 #300
324665 meth77
to do or not to do
pi_99663292
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geloof dat het enige export product wat Noord Korea heeft wat nog wat geld oplevert paddenstoelen zijn. Ik zie ze wel eens bij de horeca groothandels.
het enige exportproduct is arbeid, van de mannen die naar siberie gestuurd worden om daar werk te doen dat de russen niet willen doen, mijnbouw, daar zijn de Noord-Koreanen goed in

Dat zal Kim zn uitzendbureau wel contant afrekenen met de mijnbouwers daar

[ Bericht 3% gewijzigd door meth77 op 19-07-2011 15:00:10 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')