Nu niet allemaal gaan roepen dat je Femke Halsema of Marianne Thieme tóch lekkerder vind dan Rita Verdonk of Geert Wilders, want het gaat natuurlijk om de grote gemene deler.quote:Rechtse politici knapper
AMSTERDAM - Rechtse politici zijn knapper dan linkse. Dat blijkt uit onderzoek van Zweedse wetenschappers, die een groep mensen liet kiezen uit foto's van onbekende politici.
Onderzoekers van het Zweedse Ratio Instituut in Stockholm lieten 2500 niet-Finnen foto's zien van Finse politici die ze moesten rangschikken op een schaal van een (zeer lelijk) tot vijf (erg mooi). De rechtse Finnen werden vaker beoordeeld als aantrekkelijk, meldt de Zweedse nieuwssite The Local. Op een schaal van nul tot vijf kregen ze gemiddeld een 2,9; links een 2,6.
Rechtse politici zouden zich meer bewust zijn van hun uiterlijk en het ook meer gebruiken in campagnes. Volgens een van de initiatiefnemers Nicolas Berggen ligt het voor de hand dat knappe mensen voor de rechter kant van de politiek kiezen. "Het is allang bekend dat knappe mensen meer geld verdienen en succesvoller zijn. Deze mensen zullen sneller de rechtse kant van de politiek kiezen. Linkse politici zijn wat rationeler en vaak minder uiterlijk gericht," zegt Niclas Berggren.
Eerdere Amerikaanse studies over uiterlijk en politiek lieten dezelfde uitkomst zien.
Volgens mlg geldt het zeker ook onder fokkers. Overigens wil ik het volgende citaat benadrukken:quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nu niet allemaal gaan roepen dat je Femke Halsema of Marianne Thieme tóch lekkerder vind dan Rita Verdonk of Geert Wilders, want het gaat natuurlijk om de grote gemene deler.
De volgende vraag die dan opduikt is: zijn rechtse stemmers ook knapper dan linkse? Geldt dit ook voor de linkse en rechtse fok!-ers?
quote:Linkse politici zijn wat rationeler en vaak minder uiterlijk gericht," zegt Niclas Berggren.
Ze is ook 44, dus dat klopt verder dan wel.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:14 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik kan werkelijkwaar geen enkele aantrekkelijke politicus bedenken, links of rechts, vrouw of man ook Halsema niet. Het enige wat Halsema beetje aantrekkelijk maakt is haar bos haar, kwa looks is ze verder niks bijzonders en ziet er als 40+ uit. Het is verder onzin dat rechtse/linkse stemmers aantrekkelijker zijn dan vica versa.
Ik heb het knappe van rechts en het rationele van links.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ben niet rechts en niet links.
Ik ook.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:35 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Ik heb het knappe van rechts en het rationele van links.
Je bent pas verkiesbaar als je jezelf verkiesbaar stelt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:41 schreef Voorschrift het volgende:
Dat geld dus ook voor stemmers, want iedereen is verkiesbaar.
Take That!
Laat ik het zo zeggen; iedereen kan verkiesbaar zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:41 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Je bent pas verkiesbaar als je jezelf verkiesbaar stelt.
Hij is een bekende politicus, dus kwam niet voor in het onderzoek.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:44 schreef Holograph het volgende:
Is Wilders knap? Of is Wilders gewoon een linkse politicus?
Bestaan die?quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:44 schreef eriksd het volgende:
Dit schreeuwt om foto's van POL prominenten.
Ah, een rechtse mooiboy.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:42 schreef Voorschrift het volgende:
Laat ik het zo zeggen; iedereen kan verkiesbaar zijn.
Dus tja, veranderd niks aan m'n uitspraak. Tenzij er een lelijkheids-barriere bestaat bij rechts, maar dat bestaat niet.
Ik reken jou ook tot de prominenten.quote:
Wollah, je weet toch.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ah, een rechtse mooiboy.
Oh ok, wordt een interessante meet dan, dat weet ik wel.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:47 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ik reken jou ook tot de prominenten.
MLG zat toch te trollen over jouw foto laatst?quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:47 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ik reken jou ook tot de prominenten.
Dat klopt, blijkbaar heeft hij zelf een 'rechts' uiterlijk. Hij moest zich om de één of andere reden afreageren.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
MLG zat toch te trollen over jouw foto laatst?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |