quote:
Op maandag 14 maart 2011 13:09 schreef Ivotje het volgende:Mijn ouders zijn 5 jaar bij elkaar gebleven voor de kinderen. Na 5 jaar alsnog gescheiden. Ik heb 1 ding geleerd; blijf nooit maar dan ook nooit bij elkaar voor de kinderen als dat de enige reden is. De kinderen zijn hier dan nog meer de dupe van dan wanneer je nu uit elkaar gaat. Kinderen krijgen meer mee dan dat je denkt.
Je kan beter nu uit elkaar gaan en goed zorgen voor de kinderen. Als ik je verhaal zo lees, heeft therapie weinig zin meer en kan je er beter een dikke punt achter zetten. Dit zal voor de kinderen nu erg klote zijn maar achteraf krijg je hier geen spijt van.
De kinderen zijn nu nog jong, als ze dadelijk een leeftijd hebben dat ze alles met het volle besef meekrijgen zal dit veel meer impact op ze hebben dan nu.
Succes ermee.
Nou mijn ouders zijn ook bij elkaar gebleven vanwege de kinderen. Met name mijn vader was dïegene die het liefst weg gegaan was maar vanwege ons bij mijn moeder bleef.
Ja hij was soms enorm gefrustreerd door de situatie en ja wij kinderen zijn daar soms de dupe van geworden (kon fysiek nog wel eens uithalen). Anderzijds heeft die er alles aan gedaan om ons een stabiele jeugd te geven. Heeft zelfs zo'n 7 jaar 2 (fulltime!) banen aangehouden omdat het financieel een totale ramp was.
Maar ook nadat mijn ouders een jaar of 25 geleden een groot erfenis gehad hebben waardoor de financiele problemen in een slag voorbij waren is mijn vader niet weg gegaan. Zeker na het erfenis was het misschien aantrekkelijk voor hem geweest. Zijn deel van het erfenis was groot genoeg om 10 jaar niet meer te werken maar hij heeft het niet gedaan. Op hun manier houden mijn ouders van elkaar en kunnen ze niet zonder elkaar.
Ik denk dat we tegenwoordig te snel opgeven en vinden dat we het alleen of met een ander beter hebben (gras bij de buren etc...)