Mee eens, maar gelukkig gaf TS ook al aan dat ze echt niet (direct) bij die ander wil intrekken als ze gaat scheiden of dat ze uberhaupt wel voor die ander gaatquote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:38 schreef Re het volgende:
zo'n beslissing neem je in ieder geval niet omdat er een potentieel neukertje in het vooruitzicht is
Voor de zekerheid, dat propageer ik ook niet hequote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:31 schreef Devion het volgende:
En ik ben juist het gezever zat dat je maar van relatie naar relatie moet hoppen zodra het saai wordt.
[..]
Ik heb het gedaan, en ik ben al twee keer zo lang bij mijn huidige partner dan bij de vorige en ik heb geen enkele intentie om haar te verlaten. Het was dus één van de beste beslissingen van m'n leven. Ik zat in een relatie waar ik me al 5 jaar afvroeg of het wel wat was.quote:Al waren die vlinders helemaal op en top, dan is dat nog een slechte reden om je man te verlaten. Korte termijn visie :|
Dat ben ik dus niet met je eens. Je kunt aan je relatie dus echt wel werken zodat het niet indut. Dat je elkaar leuk genoeg blijft vinden, regelmatig sex hebt en van tijd tot tijd nog heel erg verliefd bent.quote:[..]
Komt uiteindelijk wel. Bij de ene wat later dan de ander. En gelukkig beseffen mensen op latere leeftijd, dat het gras aan de kant groener lijkt, maar niet is!
Naïef.quote:[..]
Buiten de deur neuken. Dat gaat dus NOOIT goed. Zeker niet als je getrouwd bent, want dan is er 1 die daadwerkelijk naast de pot piest en de ander niet. En ook mooi voorbeeld voor je kinderen.(Zoals eerder gezegd, kinderen zijn niet achterlijk)
Juist.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:52 schreef The-Splendid het volgende:
[..]
Mee eens, maar gelukkig gaf TS ook al aan dat ze echt niet (direct) bij die ander wil intrekken als ze gaat scheiden of dat ze uberhaupt wel voor die ander gaat
Bewijst niks. Je bent zelf ook veranderd en je hebt NU geen reden om een ander te nemen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:57 schreef lezzer het volgende:
Ik heb het gedaan, en ik ben al twee keer zo lang bij mijn huidige partner dan bij de vorige en ik heb geen enkele intentie om haar te verlaten. Het was dus één van de beste beslissingen van m'n leven. Ik zat in een relatie waar ik me al 5 jaar afvroeg of het wel wat was.
Mensen moeten eens stoppen om gevoelens te negeren.
Als je verliefd wordt op een ander heeft dat een reden. En als het langer dan een paar weken aanhoudt moet je er wat mee doen. Zeker als je een slecht huwelijk hebt.
In alles komt een sleur, ook in elkaar "leuk" vinden. Het pas geen issue wanneer je de sleur accepteert. Bij deze man accepteer je het wel, bij de ander niet.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:57 schreef lezzer het volgende:
Dat ben ik dus niet met je eens. Je kunt aan je relatie dus echt wel werken zodat het niet indut. Dat je elkaar leuk genoeg blijft vinden, regelmatig sex hebt en van tijd tot tijd nog heel erg verliefd bent.
Dom.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:57 schreef lezzer het volgende:
Naïef.
Je kent de cijfers over vreemdgaan neem ik wel?
Denk je echt dat die vrouwen dat allemaal niet weten? Schei toch uit
Waarom niet buiten de deur als je dat allebei oké vindt?
Nee, je "neemt geen ander", je gaat bij iemand weg.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:19 schreef Devion het volgende:
[..]
Bewijst niks. Je bent zelf ook veranderd en je hebt NU geen reden om een ander te nemen.
Zie boven.quote:In alles komt een sleur, ook in elkaar "leuk" vinden. Het pas geen issue wanneer je de sleur accepteert. Bij deze man accepteer je het wel, bij de ander niet.
Daarom zei ik in mijn eerste post ook al -> allebei buiten de deur.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:19 schreef Devion het volgende:
En dat je het beide oké vind, zal er altijd 1 de dupe ervan zijn. Want 1 die sekst daadwerkelijk buiten de deur, de ander geeft alleen maar toe om bij elkaar te blijven.
Ik zeg, dat lukt niet, want het is er maar 1 die het daadwerkelijk gaat doen.....quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:23 schreef lezzer het volgende:
[..]
Daarom zei ik in mijn eerste post ook al -> allebei buiten de deur.
Dat heet een verstandshuwelijk en wordt al zo lang de mensheid bestaat gepraktiseerd.
Okquote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:01 schreef Devion het volgende:
[..]
Ik zeg, dat lukt niet, want het is er maar 1 die het daadwerkelijk gaat doen.....
Het kan zijn dat inderdaad geen ander in het beeld is, maar je kiest echt niet voor het single leven. Je hoopt namelijk in de toekomst iets te hebben met iemand, waar dan geen sleur in zit. Die gedachte zit er echt wel achterquote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:21 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nee, je "neemt geen ander", je gaat bij iemand weg.
Dat is nogal een verschil. Verder kennen wij elkaar niet dus lijkt me sterk dat jij kunt beoordelen of ik veranderd ben
Man ook goedquote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:21 schreef lezzer het volgende:
Zie boven.
Ik heb geen sleur, en ook geen man trouwens.
Heb jij al meegemaakt dat in zo'n huwelijk dat beide naast de pot pissen?(Niet persé je eigenquote:
Waarom zou je geen relatietherapie proberen? Jullie hebben wel twee kinderen. Je openingspost klinkt alsof je er nogal gemakkelijk over denkt...quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:34 schreef doubts het volgende:
Relatietherapie zie ik niet zitten, we leven al te lang langs elkaar heen. Het gevoel wat nodig is om een echte relatie te hebben (met seks dus) is er niet meer. Ik hou van mijn man, hij doet alles voor me. Maar het is niet eerlijk om bij hem te blijven omdat ik er tegen op zie om zelf de was te moeten doen. (bij wijze van spreke)
Man ziet verder geen probleem om samen te blijven en dat maakt het extra lastig. Het is een leuke man en vader, ik wil hem geen pijn doen.
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 09:51 schreef Kreator het volgende:
[..]. Per definitie natuurlijk. Uiteraard. Het kán niet zo zijn dat een kind uit een gebroken gezin een gelukkige jeugd heeft.
Ik snap dat het 'eng' is om het met hem te bespreken, maar dat is toch geen reden om maar door te blijven gaan?quote:Op maandag 14 maart 2011 08:39 schreef doubts het volgende:
Er is nog niks aan de situatie veranderd. Ik heb nog steeds twijfels over scheiden. Hoewel ik steeds meer het gevoel krijg dat mijn twijfels uit angst bestaan.
Hoe vertel ik mijn man dat ik weg wil? Zal hij ook inzien dat dit beter is voor ons allebei. We zijn toch echt te jong om te blijven hangen in zo'n relatie.
De stap naar een advocaat voelt zo eng. Hoe gaat het met de kinderen, financieen? Punten waar ik overigens wel vertrouwen in heb dat ik daar goed uit kan komen.
Ik durf gewoon niet tegen mijn man te zeggen dat ik echt wil scheiden, dat ik niet met hem verder wil.
Oei, moet je straks daadwerkelijk met je man gaan práten.. Wow, dat moet als een schok komen, voor jullie allebei.quote:Op maandag 14 maart 2011 08:39 schreef doubts het volgende:
Er is nog niks aan de situatie veranderd. Ik heb nog steeds twijfels over scheiden. Hoewel ik steeds meer het gevoel krijg dat mijn twijfels uit angst bestaan.
Hoe vertel ik mijn man dat ik weg wil? Zal hij ook inzien dat dit beter is voor ons allebei. We zijn toch echt te jong om te blijven hangen in zo'n relatie.
De stap naar een advocaat voelt zo eng. Hoe gaat het met de kinderen, financieen? Punten waar ik overigens wel vertrouwen in heb dat ik daar goed uit kan komen.
Ik durf gewoon niet tegen mijn man te zeggen dat ik echt wil scheiden, dat ik niet met hem verder wil.
True! Maar ja, ik blijf elke keer smoesjes voor mezelf bedenken om het gesprek maar uit te stellen...quote:Op maandag 14 maart 2011 10:54 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ik snap dat het 'eng' is om het met hem te bespreken, maar dat is toch geen reden om maar door te blijven gaan?
Was het maar waar. Soms hoop ik gewoon dat HIJ idd weg wilt gaan. Maar nee, hij vind onze relatie prima :Squote:Op maandag 14 maart 2011 12:00 schreef SebasM het volgende:
[..]
Oei, moet je straks daadwerkelijk met je man gaan práten.. Wow, dat moet als een schok komen, voor jullie allebei.
Ik zou niet direct in zn gezicht gooien dat je wilt scheiden, maar gewoon een gesprek beginnen over jullie leven, relatie, wensen en gevoelens. Dikke kans dat ie zelf tot de conclusie komt dat hij degene is die weg moet gaan
je doet net alsof je maar twee keuzes hebt,quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:34 schreef doubts het volgende:
(..snip...)
Dus,
Ga ik verder met mn huwelijk, zet de andere man uit mn leven en leef dus een rustig en makkelijk leven, maar wel zonder seks en gezamelijke interesses.
of
vraag ik de scheiding aan en ga alleen verder. Financieel wordt het k*t, maar ik kan wel mn eigen ding doen.
Nee, natuurlijk is er niets veranderd. Heb jij er iets aan gedaan om de situatie te laten veranderen? Ik heb de indruk van niet. Het gelukkige leven komt zich niet opeens via de deurbel melden, daar zal je zelf iets voor moeten doen. Ik denk dat je, als je scheidt en je op de nieuwe relatie stort, volgend jaar met hetzelfde probleem zit. Het probleem zit namelijk niet per se in de omstandigheden en de mensen om je heen, maar ook in jou. Durf jezelf die spiegel voor te houden.quote:Op maandag 14 maart 2011 08:39 schreef doubts het volgende:
Maar als je het zelf al smoesjes noemt, ben je er misschien toch meer uit dan je aan jezelf wilt toegeven...quote:Op maandag 14 maart 2011 12:01 schreef doubts het volgende:
[..]
True! Maar ja, ik blijf elke keer smoesjes voor mezelf bedenken om het gesprek maar uit te stellen...
Kijk eerst eens of je er nog iets van kan maken, scheiden kan over een jaar ook nog als blijkt dat bijv. relatietherapie niet gewerkt heeft.quote:Op maandag 14 maart 2011 08:39 schreef doubts het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |