Allemaal drogredenen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:34 schreef doubts het volgende:
Punt 1, we zijn getrouwd. Je loopt niet zo de deur uit, een scheiding aanvragen klinkt heel eng!!
Punt 2, de kinderen. Ik hou van ze, maar heb ook echt behoefte aan tijd voor mezelf. Nu heb ik dat genoeg, mn man is er tenslotte ook voor ze. Ga ik weg, zal ik er grotendeels alleen voor komen te staan. En ja, dat ga ik redden, maar wil ik het wel alleen doen?
Punt 3, we hebben nooit ruzie, houden van elkaar, thuissituatie is dus heerlijk rustig. Ik vertrouw hem volledig. (maar komt dat niet doordat het man/vrouw gevoel weg is)
Punt 4, geld! Als ik wegga zullen zowel man als ik het beide financieel erg lastig gaan redden.
Ik kan me inderdaad inmiddels niet meer voorstellen dat mijn man en ik weer een echte relatie kunnen hebben. Als ik naar hem kijk zie ik een lieve mooie man, maar niet iemand met wie ik het bed in wil duiken.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:39 schreef TheaTraal het volgende:
Als je zelf al de keuze maakt om niet bij een relatie therapeut langs te gaan zie je zelf dus geen heil meer in je relatie.
Je moet belangen afwegen: die van jezelf tegenover die van je man/ kinderen.
Is wel waar. Maar ja het klinkt heel makkelijk om weg te gaan, helaas is het niet zo simpel! Ik krijg geen garanties dat ik me beter ga voelen door die keuze.....quote:
Een heel goede! Maar het is geen prater en hij ziet het probleem niet. Uiteraard heb ik al meerdere malen geprobeerd mijn gevoel uit te leggen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Doe eens gek en praat er eens met je man over.!
Is ook snel gegaan. En ik ben pas 26 dus nog heel jong ook. Te jong om hiermee verder te gaan denk ik.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:44 schreef GodsSon het volgende:
Je bent pas 5 jaar samen en al getrouwd met 2 kinderen... is dat niet gewoon allemaal te snel gegaan? Hoe oud zijn jullie?
De enige garantie die je nu hebt dat jij je nu ook niet lekker voelt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:45 schreef doubts het volgende:
[..]
Is wel waar. Maar ja het klinkt heel makkelijk om weg te gaan, helaas is het niet zo simpel! Ik krijg geen garanties dat ik me beter ga voelen door die keuze.....
Hoe doe je dat dan? Ik heb echt wel pogingen gedaan om samen iets leuks te doen. Lekker eten, film kijken... Maar ik wordt echt niet opgewonden van hem! We hebben niet voor niets al langer dan een jaar geen seks.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:45 schreef PBateman1978 het volgende:
In mijn ogen kun je de passie die je nu mist weldegelijk terugkrijgen, maar als je al geeneens moeite daarvoor wilt doen houdt het gewoon op he.
Scherp! Maar laat ik me nu niet teveel leiden door die andere man die druk op de ketel zet...?quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
De enige garantie die je nu hebt dat jij je nu ook niet lekker voelt.
Relatietherapie lijkt me een goed begin, er zullen zat stellen zijn die ''de passie'' kwijt zijn geraakt en die weer hebben gevonden met professionele hulp.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:48 schreef doubts het volgende:
[..]
Hoe doe je dat dan? Ik heb echt wel pogingen gedaan om samen iets leuks te doen. Lekker eten, film kijken... Maar ik wordt echt niet opgewonden van hem! We hebben niet voor niets al langer dan een jaar geen seks.
En het is inderdaad ook wel zo dat ik niet eens meer weet of ik die moeite wil doen.
Ik ben me er heel goed van bewust dat een relatie met die ander ook kan mislukken, zoals ik in de OP al zei spelen er nu al wat dingen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:50 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Relatietherapie lijkt me een goed begin, er zullen zat stellen zijn die ''de passie'' kwijt zijn geraakt en die weer hebben gevonden met professionele hulp.
Maar ja, je zit duidelijk met je hoofd al bij die andere vent, dus dan zou ik ZSM een punt zetten achter je huidige relatie.
Maar dan niet over een paar jaar komen klagen dat het ook met die andere vent niet goed is afgelopen he.
Garanties worden niet gegeven.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:56 schreef doubts het volgende:
Aan de ene kant is het me duidelijk dat ik zo niet verder wil.
Maar ik ben dus bang dat ik over een paar jaar met een andere man op hetzelfde punt uitkom.
Als je passief in een relatie gaat staan gaat dit inderdaad gebeuren.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:56 schreef doubts het volgende:
Maar ik ben dus bang dat ik over een paar jaar met een andere man op hetzelfde punt uitkom.
Elke relatie die langer dan 2 jaar volgehouden wordt zal monden in een hechte vriendschap. Dat zal niet anders worden. Maar goed, de passie kun je er wel weer in krijgen hoor.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:56 schreef doubts het volgende:
Die kans is zeker aanwezig!quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:07 schreef LaTiNo het volgende:
Wie zegt dat die andere kerel er niet binnen een paar maanden de brui aan geeft als hij de stress en rommel van 2 kids ervaart?
Ik denk dat die passie er nooit is geweest.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:45 schreef PBateman1978 het volgende:
In mijn ogen kun je de passie die je nu mist weldegelijk terugkrijgen, maar als je al geeneens moeite daarvoor wilt doen houdt het gewoon op he.
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:21 schreef Ille_Kommunikaassie het volgende:
[..]
Ik denk dat die passie er nooit is geweest.
De meeste relaties zijn m.i. vrij passieloos overigens. Maar ik kan dat ook pas sinds een tijdje vaststellen, sinds ik de juiste tegenkwam.
Leerden elkaar kennen in de kroeg. Leuke spontane jongen. Elk weekend lekker stappen, hielden van dezelfde muziek en hadden veel lol samen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:22 schreef PBateman1978 het volgende:
Waarom ben je eigenlijk voor hem gevallen in eerste instantie ?
We knuffelen wel, zoals ik al zei, er is wel vriendschap maar echt op een broer/zus manier. Ik kan heel lang naar hem kijken en hem vasthouden, maar om t ff plat te zeggen; tussen mn benen gaat niks kriebelen!quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:22 schreef Lienekien het volgende:
Je hebt geen seks. Maar zoals ik het lees, tonen jullie mekaar ook helemaal geen affectie. Waar verwacht je dan dat ineens de zin in seks vandaan zal komen? Begin eens met lief zijn voor elkaar, dat je mekaar weer eens aankijkt en aanraakt, even knuffelen en zo.
Ik weet niet wat jij onder knuffelen verstaat, maar ik knuffel zo niet met mijn broers, hoor.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:26 schreef doubts het volgende:
[..]
We knuffelen wel, zoals ik al zei, er is wel vriendschap maar echt op een broer/zus manier. Ik kan heel lang naar hem kijken en hem vasthouden, maar om t ff plat te zeggen; tussen mn benen gaat niks kriebelen!
Daar ben ik dus bang voor. Maar ligt dat dan aan mij?quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:22 schreef Murvgeslagen het volgende:
Een andere vent gaat je op termijn niet meer geven dan je huidige partner.
Ik denk dat je daarnaast de impact van een scheiding sterk onderschat, voornamelijk op je kinderen.
Knuffelen; iemand omarmen, vasthouden...?quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij onder knuffelen verstaat, maar ik knuffel zo niet met mijn broers, hoor.
En zoenen, strelen op intieme plekken...quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:29 schreef doubts het volgende:
[..]
Knuffelen; iemand omarmen, vasthouden...?
Niets meer dan dat!
Je hebt helemaal gelijk!!quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:29 schreef kahlie het volgende:
Jij wil gewoon je vrijheid en als dat het enigste is wat je wil, dan moet je er maar voor gaan. Ookal maak je daar mensen ongelukkig mee en uiteindelijk waarschijnlijk ook jezelf.
Heb je je weleens afgevraagd hoe het komt dat je je huwelijk zo hebt laten versloffen? Je komt nu met het argument dat je hem niet meer ziet zitten, maar dat gebeurd heus niet van de een op de andere dag. Je vindt iedereen leuker dan je man: je moeder, je vriendinnen. Je hebt geen interesse in hem.
Ik zie hem nog wel proberen: door jou te smsen en door aan te bieden om dingen met je te doen.
Verliefdheid kan wel weer groeien, maar dat wil je niet horen, je wilt gaan, dus pak dan je biezen.
26 en twee kinderen? Dan heb je iets niet goed gedaan denk ik.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:46 schreef doubts het volgende:
[..]
Is ook snel gegaan. En ik ben pas 26 dus nog heel jong ook. Te jong om hiermee verder te gaan denk ik.
Dat doen we dus niet. Maar ik heb die behoefte ook niet. Blijkbaar mn man ook niet, anders zou hij wel een poging gedaan hebben lijkt mij.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En zoenen, strelen op intieme plekken...
Als het er nu al zo bijstaat na een luttele vijf jaar ga je de vijftig jaar die nog in het verschiet liggen nooit volhouden.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:32 schreef doubts het volgende:
[..]
Dat doen we dus niet. Maar ik heb die behoefte ook niet. Blijkbaar mn man ook niet, anders zou hij wel een poging gedaan hebben lijkt mij.
Ach das weer een ander verhaal! Sommige mensen willen nou eenmaal jong moeder zijn. Maar mn kinderen hebben niets met mn gevoel voor mn man te maken. Hoewel, zonder kinderen hadden we of een huwelijk vol passie, of allang geen huwelijk meer......quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:32 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
26 en twee kinderen? Dan heb je iets niet goed gedaan denk ik.
Volgens mij leven jullie helemaal langs elkaar heen. Als er niet een serieus aan de bel trekt en er eindelijk eens goed gepraat gaat worden, dan gaat dit huwelijk als een nachtkaars uit. Wat een passiviteit, zeg.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:32 schreef doubts het volgende:
[..]
Dat doen we dus niet. Maar ik heb die behoefte ook niet. Blijkbaar mn man ook niet, anders zou hij wel een poging gedaan hebben lijkt mij.
Precies. Maar ga ik bij een ander niet ook na 5 jaar suf op de bank hangen, langs elkaar heen leven?quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:33 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Als het er nu al zo bijstaat na een luttele vijf jaar ga je de vijftig jaar die nog in het verschiet liggen nooit volhouden.
Dat is dus mijn punt!!! Enige wat ons samenhoud is dat we in 1 huis wonen! Serieus praten probeer ik keer op keer, maar het dringt niet door!quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij leven jullie helemaal langs elkaar heen. Als er niet een serieus aan de bel trekt en er eindelijk eens goed gepraat gaat worden, dan gaat dit huwelijk als een nachtkaars uit. Wat een passiviteit, zeg.
Uhm... ik wil niet lullig zijn, maar je bent niet op deze man gevallen omdat je er zulke serieuze gesprekken mee kon hebben. Je schreef toch zelf dat je het gewoon leuk, gezellig en fijn met hem had? Waarom probeer je *dat* niet op te bouwen, zodat er weer sprake kan zijn van vlindertjes ipv serieus met hem te praten. Volgens mij wordt er niemand verliefd van serieus met elkaar pratenquote:Op donderdag 24 februari 2011 11:36 schreef doubts het volgende:
[..]
Dat is dus mijn punt!!! Enige wat ons samenhoud is dat we in 1 huis wonen! Serieus praten probeer ik keer op keer, maar het dringt niet door!
Ik ben dan wel benieuwd wat jij verstaat onder een poging tot serieus praten. Heb je ooit wel eens duidelijk tegen hem gezegd dat je eraan denkt om bij hem weg te gaan?quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:36 schreef doubts het volgende:
[..]
Dat is dus mijn punt!!! Enige wat ons samenhoud is dat we in 1 huis wonen! Serieus praten probeer ik keer op keer, maar het dringt niet door!
Als we niet getrouwd waren was ik waarschijnlijk allang apart gaan wonen. Maar een scheiding aanvragen voelt heel eng, als een heel definitieve stap. (en t kost een hoop geld)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |