Allemaal drogredenen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:34 schreef doubts het volgende:
Punt 1, we zijn getrouwd. Je loopt niet zo de deur uit, een scheiding aanvragen klinkt heel eng!!
Punt 2, de kinderen. Ik hou van ze, maar heb ook echt behoefte aan tijd voor mezelf. Nu heb ik dat genoeg, mn man is er tenslotte ook voor ze. Ga ik weg, zal ik er grotendeels alleen voor komen te staan. En ja, dat ga ik redden, maar wil ik het wel alleen doen?
Punt 3, we hebben nooit ruzie, houden van elkaar, thuissituatie is dus heerlijk rustig. Ik vertrouw hem volledig. (maar komt dat niet doordat het man/vrouw gevoel weg is)
Punt 4, geld! Als ik wegga zullen zowel man als ik het beide financieel erg lastig gaan redden.
Ik kan me inderdaad inmiddels niet meer voorstellen dat mijn man en ik weer een echte relatie kunnen hebben. Als ik naar hem kijk zie ik een lieve mooie man, maar niet iemand met wie ik het bed in wil duiken.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:39 schreef TheaTraal het volgende:
Als je zelf al de keuze maakt om niet bij een relatie therapeut langs te gaan zie je zelf dus geen heil meer in je relatie.
Je moet belangen afwegen: die van jezelf tegenover die van je man/ kinderen.
Is wel waar. Maar ja het klinkt heel makkelijk om weg te gaan, helaas is het niet zo simpel! Ik krijg geen garanties dat ik me beter ga voelen door die keuze.....quote:
Een heel goede! Maar het is geen prater en hij ziet het probleem niet. Uiteraard heb ik al meerdere malen geprobeerd mijn gevoel uit te leggen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Doe eens gek en praat er eens met je man over.!
Is ook snel gegaan. En ik ben pas 26 dus nog heel jong ook. Te jong om hiermee verder te gaan denk ik.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:44 schreef GodsSon het volgende:
Je bent pas 5 jaar samen en al getrouwd met 2 kinderen... is dat niet gewoon allemaal te snel gegaan? Hoe oud zijn jullie?
De enige garantie die je nu hebt dat jij je nu ook niet lekker voelt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:45 schreef doubts het volgende:
[..]
Is wel waar. Maar ja het klinkt heel makkelijk om weg te gaan, helaas is het niet zo simpel! Ik krijg geen garanties dat ik me beter ga voelen door die keuze.....
Hoe doe je dat dan? Ik heb echt wel pogingen gedaan om samen iets leuks te doen. Lekker eten, film kijken... Maar ik wordt echt niet opgewonden van hem! We hebben niet voor niets al langer dan een jaar geen seks.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:45 schreef PBateman1978 het volgende:
In mijn ogen kun je de passie die je nu mist weldegelijk terugkrijgen, maar als je al geeneens moeite daarvoor wilt doen houdt het gewoon op he.
Scherp! Maar laat ik me nu niet teveel leiden door die andere man die druk op de ketel zet...?quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
De enige garantie die je nu hebt dat jij je nu ook niet lekker voelt.
Relatietherapie lijkt me een goed begin, er zullen zat stellen zijn die ''de passie'' kwijt zijn geraakt en die weer hebben gevonden met professionele hulp.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:48 schreef doubts het volgende:
[..]
Hoe doe je dat dan? Ik heb echt wel pogingen gedaan om samen iets leuks te doen. Lekker eten, film kijken... Maar ik wordt echt niet opgewonden van hem! We hebben niet voor niets al langer dan een jaar geen seks.
En het is inderdaad ook wel zo dat ik niet eens meer weet of ik die moeite wil doen.
Ik ben me er heel goed van bewust dat een relatie met die ander ook kan mislukken, zoals ik in de OP al zei spelen er nu al wat dingen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:50 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Relatietherapie lijkt me een goed begin, er zullen zat stellen zijn die ''de passie'' kwijt zijn geraakt en die weer hebben gevonden met professionele hulp.
Maar ja, je zit duidelijk met je hoofd al bij die andere vent, dus dan zou ik ZSM een punt zetten achter je huidige relatie.
Maar dan niet over een paar jaar komen klagen dat het ook met die andere vent niet goed is afgelopen he.
Garanties worden niet gegeven.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:56 schreef doubts het volgende:
Aan de ene kant is het me duidelijk dat ik zo niet verder wil.
Maar ik ben dus bang dat ik over een paar jaar met een andere man op hetzelfde punt uitkom.
Als je passief in een relatie gaat staan gaat dit inderdaad gebeuren.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:56 schreef doubts het volgende:
Maar ik ben dus bang dat ik over een paar jaar met een andere man op hetzelfde punt uitkom.
Elke relatie die langer dan 2 jaar volgehouden wordt zal monden in een hechte vriendschap. Dat zal niet anders worden. Maar goed, de passie kun je er wel weer in krijgen hoor.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:56 schreef doubts het volgende:
Die kans is zeker aanwezig!quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:07 schreef LaTiNo het volgende:
Wie zegt dat die andere kerel er niet binnen een paar maanden de brui aan geeft als hij de stress en rommel van 2 kids ervaart?
Ik denk dat die passie er nooit is geweest.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:45 schreef PBateman1978 het volgende:
In mijn ogen kun je de passie die je nu mist weldegelijk terugkrijgen, maar als je al geeneens moeite daarvoor wilt doen houdt het gewoon op he.
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:21 schreef Ille_Kommunikaassie het volgende:
[..]
Ik denk dat die passie er nooit is geweest.
De meeste relaties zijn m.i. vrij passieloos overigens. Maar ik kan dat ook pas sinds een tijdje vaststellen, sinds ik de juiste tegenkwam.
Leerden elkaar kennen in de kroeg. Leuke spontane jongen. Elk weekend lekker stappen, hielden van dezelfde muziek en hadden veel lol samen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:22 schreef PBateman1978 het volgende:
Waarom ben je eigenlijk voor hem gevallen in eerste instantie ?
We knuffelen wel, zoals ik al zei, er is wel vriendschap maar echt op een broer/zus manier. Ik kan heel lang naar hem kijken en hem vasthouden, maar om t ff plat te zeggen; tussen mn benen gaat niks kriebelen!quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:22 schreef Lienekien het volgende:
Je hebt geen seks. Maar zoals ik het lees, tonen jullie mekaar ook helemaal geen affectie. Waar verwacht je dan dat ineens de zin in seks vandaan zal komen? Begin eens met lief zijn voor elkaar, dat je mekaar weer eens aankijkt en aanraakt, even knuffelen en zo.
Ik weet niet wat jij onder knuffelen verstaat, maar ik knuffel zo niet met mijn broers, hoor.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:26 schreef doubts het volgende:
[..]
We knuffelen wel, zoals ik al zei, er is wel vriendschap maar echt op een broer/zus manier. Ik kan heel lang naar hem kijken en hem vasthouden, maar om t ff plat te zeggen; tussen mn benen gaat niks kriebelen!
Daar ben ik dus bang voor. Maar ligt dat dan aan mij?quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:22 schreef Murvgeslagen het volgende:
Een andere vent gaat je op termijn niet meer geven dan je huidige partner.
Ik denk dat je daarnaast de impact van een scheiding sterk onderschat, voornamelijk op je kinderen.
Knuffelen; iemand omarmen, vasthouden...?quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij onder knuffelen verstaat, maar ik knuffel zo niet met mijn broers, hoor.
En zoenen, strelen op intieme plekken...quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:29 schreef doubts het volgende:
[..]
Knuffelen; iemand omarmen, vasthouden...?
Niets meer dan dat!
Je hebt helemaal gelijk!!quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:29 schreef kahlie het volgende:
Jij wil gewoon je vrijheid en als dat het enigste is wat je wil, dan moet je er maar voor gaan. Ookal maak je daar mensen ongelukkig mee en uiteindelijk waarschijnlijk ook jezelf.
Heb je je weleens afgevraagd hoe het komt dat je je huwelijk zo hebt laten versloffen? Je komt nu met het argument dat je hem niet meer ziet zitten, maar dat gebeurd heus niet van de een op de andere dag. Je vindt iedereen leuker dan je man: je moeder, je vriendinnen. Je hebt geen interesse in hem.
Ik zie hem nog wel proberen: door jou te smsen en door aan te bieden om dingen met je te doen.
Verliefdheid kan wel weer groeien, maar dat wil je niet horen, je wilt gaan, dus pak dan je biezen.
26 en twee kinderen? Dan heb je iets niet goed gedaan denk ik.quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:46 schreef doubts het volgende:
[..]
Is ook snel gegaan. En ik ben pas 26 dus nog heel jong ook. Te jong om hiermee verder te gaan denk ik.
Dat doen we dus niet. Maar ik heb die behoefte ook niet. Blijkbaar mn man ook niet, anders zou hij wel een poging gedaan hebben lijkt mij.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En zoenen, strelen op intieme plekken...
Als het er nu al zo bijstaat na een luttele vijf jaar ga je de vijftig jaar die nog in het verschiet liggen nooit volhouden.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:32 schreef doubts het volgende:
[..]
Dat doen we dus niet. Maar ik heb die behoefte ook niet. Blijkbaar mn man ook niet, anders zou hij wel een poging gedaan hebben lijkt mij.
Ach das weer een ander verhaal! Sommige mensen willen nou eenmaal jong moeder zijn. Maar mn kinderen hebben niets met mn gevoel voor mn man te maken. Hoewel, zonder kinderen hadden we of een huwelijk vol passie, of allang geen huwelijk meer......quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:32 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
26 en twee kinderen? Dan heb je iets niet goed gedaan denk ik.
Volgens mij leven jullie helemaal langs elkaar heen. Als er niet een serieus aan de bel trekt en er eindelijk eens goed gepraat gaat worden, dan gaat dit huwelijk als een nachtkaars uit. Wat een passiviteit, zeg.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:32 schreef doubts het volgende:
[..]
Dat doen we dus niet. Maar ik heb die behoefte ook niet. Blijkbaar mn man ook niet, anders zou hij wel een poging gedaan hebben lijkt mij.
Precies. Maar ga ik bij een ander niet ook na 5 jaar suf op de bank hangen, langs elkaar heen leven?quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:33 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Als het er nu al zo bijstaat na een luttele vijf jaar ga je de vijftig jaar die nog in het verschiet liggen nooit volhouden.
Dat is dus mijn punt!!! Enige wat ons samenhoud is dat we in 1 huis wonen! Serieus praten probeer ik keer op keer, maar het dringt niet door!quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij leven jullie helemaal langs elkaar heen. Als er niet een serieus aan de bel trekt en er eindelijk eens goed gepraat gaat worden, dan gaat dit huwelijk als een nachtkaars uit. Wat een passiviteit, zeg.
Uhm... ik wil niet lullig zijn, maar je bent niet op deze man gevallen omdat je er zulke serieuze gesprekken mee kon hebben. Je schreef toch zelf dat je het gewoon leuk, gezellig en fijn met hem had? Waarom probeer je *dat* niet op te bouwen, zodat er weer sprake kan zijn van vlindertjes ipv serieus met hem te praten. Volgens mij wordt er niemand verliefd van serieus met elkaar pratenquote:Op donderdag 24 februari 2011 11:36 schreef doubts het volgende:
[..]
Dat is dus mijn punt!!! Enige wat ons samenhoud is dat we in 1 huis wonen! Serieus praten probeer ik keer op keer, maar het dringt niet door!
Ik ben dan wel benieuwd wat jij verstaat onder een poging tot serieus praten. Heb je ooit wel eens duidelijk tegen hem gezegd dat je eraan denkt om bij hem weg te gaan?quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:36 schreef doubts het volgende:
[..]
Dat is dus mijn punt!!! Enige wat ons samenhoud is dat we in 1 huis wonen! Serieus praten probeer ik keer op keer, maar het dringt niet door!
Als we niet getrouwd waren was ik waarschijnlijk allang apart gaan wonen. Maar een scheiding aanvragen voelt heel eng, als een heel definitieve stap. (en t kost een hoop geld)
Das ook wel een goede ja. Maar aan de andere kant, in het begin waren serieuze gesprekken niet nodig. Maar we worden ouder, hebben kinderen....quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:38 schreef kahlie het volgende:
[..]
Uhm... ik wil niet lullig zijn, maar je bent niet op deze man gevallen omdat je er zulke serieuze gesprekken mee kon hebben. Je schreef toch zelf dat je het gewoon leuk, gezellig en fijn met hem had? Waarom probeer je *dat* niet op te bouwen, zodat er weer sprake kan zijn van vlindertjes ipv serieus met hem te praten. Volgens mij wordt er niemand verliefd van serieus met elkaar praten
Dan ga je een keertje zonder hem. Ik zie het probleem niet.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:41 schreef doubts het volgende:
[..]
Das ook wel een goede ja. Maar aan de andere kant, in het begin waren serieuze gesprekken niet nodig. Maar we worden ouder, hebben kinderen....
Ik wil gewoon het huis uit, de hort op. Terrasje zitten, met de kids naar de Efteling, op vakantie.
Mijn man wil dat niet! Hij is moe, wil thuis zijn...
We zijn een keer gaan zwemmen met de kids, één van mijn hobby's. Binnen een uurtje wilde meneer naar huis....
Dat kun en zul je nooit weten totdat je het ondervindt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:34 schreef doubts het volgende:
[..]
Precies. Maar ga ik bij een ander niet ook na 5 jaar suf op de bank hangen, langs elkaar heen leven?
Heel duidelijk! Maar ik krijg alleen te horen "dan ga ik je missen, we kunnen toch leuke dingen gaan doen, dan doe ik wel wat jij wilt"quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben dan wel benieuwd wat jij verstaat onder een poging tot serieus praten. Heb je ooit wel eens duidelijk tegen hem gezegd dat je eraan denkt om bij hem weg te gaan?
Kinderen zijn ook heel ingrijpend in een huwelijk lijkt me, een wereld van verschil met een kindloos huwelijk. Alles wat je ooit deed moet anders of volgens een aangepast rooster.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:34 schreef doubts het volgende:
[..]
Ach das weer een ander verhaal! Sommige mensen willen nou eenmaal jong moeder zijn. Maar mn kinderen hebben niets met mn gevoel voor mn man te maken. Hoewel, zonder kinderen hadden we of een huwelijk vol passie, of allang geen huwelijk meer......
Een keertje is geen probleem. Ik doe alles zonder hem!quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan ga je een keertje zonder hem. Ik zie het probleem niet.
Hij blijft in de auto?quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:45 schreef doubts het volgende:
[..]
Een keertje is geen probleem. Ik doe alles zonder hem!
Vakanties naar het buitenland, stappen, de kroeg in, winkelen. Het enige wat ik met mijn man doe is een ritje naar de supermarkt.
is er dan niet iets aan de hand met zijn gesteldheid? lijkt me niet gezond dat hij niets doet of sociaal contact heeft.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:45 schreef doubts het volgende:
[..]
Vakanties naar het buitenland, stappen, de kroeg in, winkelen. Het enige wat ik met mijn man doe is een ritje naar de supermarkt.
Nou dan hoef je ook echt niet bij hem te blijven.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:45 schreef doubts het volgende:
[..]
Het is ook niet de bedoeling dat ik na de scheiding gelijk een relatie met een ander begin.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:43 schreef The-Splendid het volgende:
Het klinkt alsof je een bevestiging zoekt voor wat je nou moet doen of wat juist is.
Is die andere man echt de reden dat eventueel bij je huidige man weg wilt gaan of is hij alleen een reden om bij hem weg te gaan. Snap je wat ik bedoel? Het klinkt namelijk alsof je bij die andere man ook niet echt helemaal zeker bent of hij nou is wat je wilt.
Is scheiden en voorlopig geen nieuwe relatie ook een optie? Aangezien je ook aangaf dat de andere man je laat zien dat er meer is in het leven maar je hem ook niet optimaal vertrouwd vraag ik me af of het wel zin heeft om je keuze van scheiden af te laten hangen van een man die je niet helemaal vertrouwd. Kan het kloppen dat je liever met je man bent dan gescheiden en zonder man, omdat je dan niet het veilige/vertrouwde gevoel hebt dat je nu wel hebt bij je man?
Als ik jou was zou ik de andere man even buiten wegen laten, want dat er iemand is die meer passie in een relatie wilt net als jij dat is wel een feit. En er is vast ook wel iemand die dat met jou wilt delen. Gezien je leeftijd heb je nog genoeg tijd om die persoon te ontmoeten.
Je zegt dat de kinderen het wel redden met gescheiden ouders, maar de taken die op jouw schouders rusten, zijn die te combineren met wat je nou eigenlijk wilt? Een nieuwe relatie, een man met passie, dingen doen of ondernemen met hem..
Kijk gewoon of je nu gelukkig bent en of je zo de rest van je leven wilt doorgaan. Natuurlijk kan er altijd wat veranderen, maar zoals je zelf aangeeft heb je het vertrouwen verloren. Terwijl me dat wel belangrijk lijkt. Denk ook aan jezelf en je eigen geluk. Je gezin kan toch niet gelukkig zijn als jij het alleen maar doet om het doen?
Hopelijk heb je er wat aan.. misschien zit ik er wel helemaal naast met mijn conclusies.
Dat is wel het meest verstandige om te doen in elk geval! Zo voordat je uberhaupt weet wat je met je huidige relatie wil, vast wat plannen zodat je straks meteen weer in een relatie duikt die je niet vertrouwt. Dat is een garantie voor succes en ik voorzie een succesvolle toekomst. Het is ook verder niet egoistisch ten op zichte van je kinderen om zoiets ultra-verantwoords te doen, dus ik zeg doen!quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:34 schreef doubts het volgende:
Ene kant wil ik daar inderdaad voor gaan, maar met hem zijn er al wat dingen voorgevallen waardoor (wederzijds) het vertrouwen niet optimaal is. Daarnaast is zijn leven niet echt gebaseerd op het hebben van 2 kinderen, die hij er wel gratis bij zal krijgen. Gaat dit werken?
Niet helemaal waar. Ik werk als gastouder, ben dus wel thuis, maar verdien wel mn eigen geld.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:46 schreef LalalaHippie het volgende:
Wat is eigenlijk de verhouding tussen jullie in huis? Het klinkt alsof hij de kostwinner is en werkt en jij de huisvrouw bent die thuis zit...?
Hij heeft wel sociale contacten, maar dat is een wereldje waar ik me nooit in heb gemengd.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:46 schreef jstrike het volgende:
[..]
is er dan niet iets aan de hand met zijn gesteldheid? lijkt me niet gezond dat hij niets doet of sociaal contact heeft.
Wees ook even reëel over je verwachtingen. De situatie zoals die nu is, hoeft niet zo te blijven. Jonge kinderen kunnen een flinke aanslag zijn. Maar die worden ouder. Je man lijkt erg uitgeblust, dat hoeft niet zo te blijven.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:49 schreef doubts het volgende:
[..]
Het is ook niet de bedoeling dat ik na de scheiding gelijk een relatie met een ander begin.
En het klopt dat ik misschien liever niet gescheiden ben en dat vertrouwde gevoel blijf hebben. Maar aan de andere kant knaagt dat dus omdat ik mn leven niet nog 50 jaar zo zie.
Bedankt voor je reactie. Je raakt precies de juiste punten.
Als je de rest ook had gelezen wist je dat dit absoluut niet mijn bedoeling is!quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:50 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat is wel het meest verstandige om te doen in elk geval! Zo voordat je uberhaupt weet wat je met je huidige relatie wil, vast wat plannen zodat je straks meteen weer in een relatie duikt die je niet vertrouwt. Dat is een garantie voor succes en ik voorzie een succesvolle toekomst. Het is ook verder niet egoistisch ten op zichte van je kinderen om zoiets ultra-verantwoords te doen, dus ik zeg doen!
Wil ik dat dan?quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:53 schreef kahlie het volgende:
Bekijk het eens in het licht van: "Ik wil je terug" ipv "Ik vind je saai"
...oh het was gewoon een soort topicvulling voor erbij zeg maar. Een dagboekstukje dat er verder niet toe doet. Helder.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:53 schreef doubts het volgende:
[..]
Als je de rest ook had gelezen wist je dat dit absoluut niet mijn bedoeling is!
Dan zou je je af kunnen vragen wat je erger vind.quote:Het is ook niet de bedoeling dat ik na de scheiding gelijk een relatie met een ander begin.
En het klopt dat ik misschien liever niet gescheiden ben en dat vertrouwde gevoel blijf hebben. Maar aan de andere kant knaagt dat dus omdat ik mn leven niet nog 50 jaar zo zie.
Bedankt voor je reactie. Je raakt precies de juiste punten.
Het was een stukje info waarmee ik wilde aangeven dat er iemand in mn leven is die me laat zien dat mijn huwelijk niet gezond is, dat het leven leuk is! Dat er zoveel meer is!quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
...oh het was gewoon een soort topicvulling voor erbij zeg maar. Een dagboekstukje dat er verder niet toe doet. Helder.
Dit is idd een heel goed punt! Daar ga ik het zeker eens over hebben.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:01 schreef The-Splendid het volgende:
[..]
Dan zou je je af kunnen vragen wat je erger vind.
1. zo de rest van je leven doorbrengen met het gevoel alsof je iets mist (wat je waarschijnlijk niet gelukkig maakt?)
2. dit vertrouwde saaie leven (zoals je het aangeeft) laten gaan en kans dat je spijt krijgt (spijt naar dit leven waar je nu waarschijnlijk niet gelukkig van word)
Je bent niet verplicht bij je man te blijven als het ten koste gaat van je eigen geluk. En als hij er niet echt over praat dan lijkt het alsof hij het zo ook wel goed vind. Dan kan je je afvragen dat als de situatie veranderd naar wat jij wilt, of hij het dan nog wel leuk vind. Heb je het daar ook wel eens met hem over gehad of proberen te hebben?
Het gras is altijd groener bij de buren. Misschien moet je je vent gewoon een keer goed spontaan pijpen. Je klinkt als een wijf die dat vies vindt namelijk.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:01 schreef doubts het volgende:
Het was een stukje info waarmee ik wilde aangeven dat er iemand in mn leven is die me laat zien dat mijn huwelijk niet gezond is, dat het leven leuk is! Dat er zoveel meer is!
Hahaha nee hoor dat vind ik verre van viesquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:04 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het gras is altijd groener bij de buren. Misschien moet je je vent gewoon een keer goed spontaan pijpen. Je klinkt als een wijf die dat vies vindt namelijk.
quote:Op donderdag 24 februari 2011 10:39 schreef TheaTraal het volgende:
Als je zelf al de keuze maakt om niet bij een relatie therapeut langs te gaan zie je zelf dus geen heil meer in je relatie.
Je moet belangen afwegen: die van jezelf tegenover die van je man/ kinderen.
En dat ook. En dan niet de ander pijpen, maar je eigen vent.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:04 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het gras is altijd groener bij de buren. Misschien moet je je vent gewoon een keer goed spontaan pijpen. Je klinkt als een wijf die dat vies vindt namelijk.
Graag gedaan. Ik sta erom bekend dat ik gelijk de kern van de zaak te pakken heb en dat prima weet te verpakken in een helder, niet mis te verstane bondige samenvatting.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:08 schreef doubts het volgende:
Bedankt voor je zeer nuttige bijdrage aan dit topic!
Geen behoefte om t met mn man te doen. En ik doe t niet met een ander zolang ik getrouwd ben.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:10 schreef Kreator het volgende:
[..]
Graag gedaan. Ik sta erom bekend dat ik gelijk de kern van de zaak te pakken heb en dat prima weet te verpakken in een helder, niet mis te verstane bondige samenvatting.
Maar waarom neuk je al een jaar niet eigenlijk? Of staat dat ook al in het topic.
...en het dan gek vinden dat hij niet meer in je is geinteresseerd. Een huwelijk wordt pas goed als je erin investeert. Het komt op mij over of je gelooft dat het allemaal wel aan komt waaien.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:12 schreef doubts het volgende:
Geen behoefte om t met mn man te doen.
Is dat wederzijds? Hij wil ook geen seks met jou? Hij probeert niks?quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:12 schreef doubts het volgende:
[..]
Geen behoefte om t met mn man te doen. En ik doe t niet met een ander zolang ik getrouwd ben.
Je bent dus wel echt heel trouw, is de verleiding dan niet groot omdat je het in die andere man wel ziet zitten tot op zekere hoogte?quote:Geen behoefte om t met mn man te doen. En ik doe t niet met een ander zolang ik getrouwd ben.
een scheiding nu is minder pijnlijk voor de kinderen dan een scheiding later, of opgroeien in een slecht huwelijk.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:12 schreef doubts het volgende:
[..]
Geen behoefte om t met mn man te doen. En ik doe t niet met een ander zolang ik getrouwd ben.
Nope! De keren dat we seks hebben gehad in het jaar voordat er niks meer gebeurde kwamen ook allemaal van mij uit. Ik wel eens gedacht of hij niet stiekem homo is, maar daar niet voor uit durft te komen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Is dat wederzijds? Hij wil ook geen seks met jou? Hij probeert niks?
En dat is nou wel het voordeel van relatietherapie. Dan zullen jullie toch wel met de billen bloot moeten over dit soort kwesties.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:18 schreef doubts het volgende:
[..]
Nope! De keren dat we seks hebben gehad in het jaar voordat er niks meer gebeurde kwamen ook allemaal van mij uit. Ik wel eens gedacht of hij niet stiekem homo is, maar daar niet voor uit durft te komen.
Ik denk ook zeker niet dat het allemaal vanzelf gaat, ik weet dat je moeite moet blijven doen. Maar misschien zegt het feit dat we beide die moeite niet meer willen doen wel genoeg. Misschien horen we gewoon niet bij elkaar.
Dat weet ik wel zeker. Ik heb het effect van een scheiding op het kind (toen 3 jaar oud) van mijn schoonzus meegemaakt en dat moet je inderdaad niet onderschatten. Hoewel haar zoontje zich nog redelijk staande wist/weet te houden, heeft hij er wel degelijk last van (gehad). Natuurlijk hoeven niet alle kinderen evenveel last te hebben van een scheiding, maar bedenk wel dat je scheiding zal plaatsvinden tijdens een periode waarin je kinderen rust en stabiliteit nodig hebben.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:22 schreef Murvgeslagen het volgende:
Een andere vent gaat je op termijn niet meer geven dan je huidige partner.
Ik denk dat je daarnaast de impact van een scheiding sterk onderschat, voornamelijk op je kinderen.
Zou ik ook wel worden als zo'n frigide moeder naast me had liggen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:18 schreef doubts het volgende:
Ik wel eens gedacht of hij niet stiekem homo is, maar daar niet voor uit durft te komen.
Grappig dat je met die eerste zin komt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:19 schreef Evienne het volgende:
Love is no walk in the park.
Besef je goed dat datgene wat jij mist of zoekt, vooral uit Hollywoodfilms zijn bestaansrecht haalt. Die ideale liefde, waarin alles spontaan en als vanzelfsprekend gebeurt, en de blijdschap onuitputtelijk lijkt, bestaat niet in ons echte leven!
Daarnaast, wat is gelukkig zijn? Gelukkig zijn is volgens mij niet elke ochtend spontaan uit je bed springen, jubelend omdat je leven zo fantastisch is. Dat is onwerkelijk en onlogisch en zo leven op deze aardbol misschien 10 mensen die de connectie met de realiteit volledig kwijt zijn. Geluk is voldoening halen uit de moeite die je ergens in steekt, geluk is de vruchten van je eigen werk te kunnen bezien, geluk is je kinderen geven wat ze nodig hebben, ze daardoor niet alleen te zien opgroeien maar ook werkelijk gróeien, en jezelf daarvoor af en toe wegcijferen.
Ga geen dingen doen die je leven en dat van de vruchten van je schoot overhoop gooien, vóór je kunt zeggen dat je álles hebt gedaan om het tij te keren.
dat is maar net de insteek die je hebt in het leven. Als je gelukkig bent met de kleine dingen, dan kun je ook goed gelukkig zijn met elkaar. (moet wel van beide kanten komen).quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:19 schreef Evienne het volgende:
Love is no walk in the park.
Besef je goed dat datgene wat jij mist of zoekt, vooral uit Hollywoodfilms zijn bestaansrecht haalt. Die ideale liefde, waarin alles spontaan en als vanzelfsprekend gebeurt, en de blijdschap onuitputtelijk lijkt, bestaat niet in ons echte leven!
geluk is die kleuter te pakken krijgen voordat hij de voordeur van de kerk uitrent. (en zo ken ik er nog een paar)quote:Daarnaast, wat is gelukkig zijn? Gelukkig zijn is volgens mij niet elke ochtend spontaan uit je bed springen, jubelend omdat je leven zo fantastisch is. Dat is onwerkelijk en onlogisch en zo leven op deze aardbol misschien 10 mensen die de connectie met de realiteit volledig kwijt zijn. Geluk is voldoening halen uit de moeite die je ergens in steekt, geluk is de vruchten van je eigen werk te kunnen bezien, geluk is je kinderen geven wat ze nodig hebben, ze daardoor niet alleen te zien opgroeien maar ook werkelijk gróeien, en jezelf daarvoor af en toe wegcijferen.
Ja, en dat was het stel dat hier ter discussie staat waarschijnlijk ook. Totdat het echte leven weer om het hoekje komt kijken, en een hypotheek, een stel kinderen en andere perikelen voor je voeten werpt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:25 schreef jstrike het volgende:
[..]
dat is maar net de insteek die je hebt in het leven. Als je gelukkig bent met de kleine dingen, dan kun je ook goed gelukkig zijn met elkaar. (moet wel van beide kanten komen).
Groot verschil tussen geluk hebben en gelukkig zijn...quote:geluk is die kleuter te pakken krijgen voordat hij de voordeur van de kerk uitrent. (en zo ken ik er nog een paar)
Dat is waar, maar zijn hun met ruzie gescheiden of niet? Want ik denk dat dat ook wel een rol speelt. Al heb je denk ik wel gelijk wat betreft de periode van het kind.quote:Dat weet ik wel zeker. Ik heb het effect van een scheiding op het kind (toen 3 jaar oud) van mijn schoonzus meegemaakt en dat moet je inderdaad niet onderschatten. Hoewel haar zoontje zich nog redelijk staande wist/weet te houden, heeft hij er wel degelijk last van (gehad). Natuurlijk hoeven niet alle kinderen evenveel last te hebben van een scheiding, maar bedenk wel dat je scheiding zal plaatsvinden tijdens een periode waarin je kinderen rust en stabiliteit nodig hebben.
ik bedoelde dus daat werkelijk te pakken krijgen niet, de daad die daarna komtquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:29 schreef Evienne het volgende:
Groot verschil tussen geluk hebben en gelukkig zijn...
Snap heel goed dat je geen moeite wil doen voor je relatie als je al een jaar met een ander in je hoofd zit, snap ook dat je relatie geen flikker meer voorstelt als je al minstens een jaar met een ander in je hoofd zit, snap ook dat je relatie niet werkt als je al een jaar in je hoofd heb dat je eigenlijk een leven wil leiden als Gooise vrouw van TV...quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:24 schreef doubts het volgende:
Fight for this love is al een jaar lang het liedje van mij en die ander
Ik mekker absoluut niet over wat er mis met hem is! Er is namelijk niks mis met hem! Ik zal m aan elke vrouw aanradenquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:32 schreef De_Rikster het volgende:
[..]
Snap heel goed dat hij emotioneel zich niet aan jou gebonden voelt en liever op de bank hangt dan naar je gemekker te luisteren over wwat er allemaal mis is met hem.
Natuurlijk zijn er wel wat ruzies en irritaties geweest, maar dat hebben ze bewust niet in gezelschap van hun zoontje "uitgevochten". Over het algemeen was het een vrij "gemakkelijke" scheiding. Maar het kind krijgt er inderdaad wel iets van mee, dat klopt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:29 schreef The-Splendid het volgende:
Dat is waar, maar zijn hun met ruzie gescheiden of niet? Want ik denk dat dat ook wel een rol speelt. Al heb je denk ik wel gelijk wat betreft de periode van het kind.
en wat betreft de eenzame avonden, die zal je nou ook wel hebben aangezien jullie weinig samen doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |