Lang verhaal!
Man en ik zijn nu 5 jaar samen, we hebben 2 kinderen. Nooit ruzie. Natuurlijk zijn er irritaties, maar ruzie maken we echt niet. En dat is misschien ook wel een deel van het probleem. Want waarom maken we geen ruzie? Eerlijk gezegd interesseert het me gewoon niet zo wat hij doet. De irritaties die er zijn hebben dus ook alleen te maken met de kinderen (die me uiteraard wel interesseren

)
Wat mn man doet op zn werk of in de kroeg kan me weinig boeien. Een goed gesprek hebben we dus ook niet. Daarnaast inmiddels meer dan een jaar geen seks gehad, een kus bij het weggaan is alles en zelfs dat gebeurd vaker niet dan wel.
Waarom zijn we nog samen?
Punt 1, we zijn getrouwd. Je loopt niet zo de deur uit, een scheiding aanvragen klinkt heel eng!!
Punt 2, de kinderen. Ik hou van ze, maar heb ook echt behoefte aan tijd voor mezelf. Nu heb ik dat genoeg, mn man is er tenslotte ook voor ze. Ga ik weg, zal ik er grotendeels alleen voor komen te staan. En ja, dat ga ik redden, maar wil ik het wel alleen doen?
Punt 3, we hebben nooit ruzie, houden van elkaar, thuissituatie is dus heerlijk rustig. Ik vertrouw hem volledig. (maar komt dat niet doordat het man/vrouw gevoel weg is)
Punt 4, geld! Als ik wegga zullen zowel man als ik het beide financieel erg lastig gaan redden.
De punten om weg te gaan zijn ook simpel:
Geen seks, geen ruzie, geen wederzijdse interesse kortom; broer/zus relatie.
Ik ben nog zo jong, moet ik niet gaan voor een relatie vol passie?
Ik vind het zo eng om bij mn man weg te gaan. Maar ik wil zo ook niet verder.
Relatietherapie zie ik niet zitten, we leven al te lang langs elkaar heen. Het gevoel wat nodig is om een echte relatie te hebben (met seks dus) is er niet meer. Ik hou van mijn man, hij doet alles voor me. Maar het is niet eerlijk om bij hem te blijven omdat ik er tegen op zie om zelf de was te moeten doen. (bij wijze van spreke)
Man ziet verder geen probleem om samen te blijven en dat maakt het extra lastig. Het is een leuke man en vader, ik wil hem geen pijn doen.
Ik ben nog nooit vreemdgegaan, maar nu heb ik wel iemand in mijn leven die ik al 10 jaar ken, altijd elkaar leuk gevonden, maar zaten beide steeds in een relatie. Hij is nu vrijgezel en kent het verhaal over mijn huwelijk, hij vraagt nu of ik wil scheiden, en kijken of wij samen iets op kunnen bouwen.
Ene kant wil ik daar inderdaad voor gaan, maar met hem zijn er al wat dingen voorgevallen waardoor (wederzijds) het vertrouwen niet optimaal is. Daarnaast is zijn leven niet echt gebaseerd op het hebben van 2 kinderen, die hij er wel gratis bij zal krijgen. Gaat dit werken?
Ik twijfel zo. Ik ben bang dat ik een verkeerde beslissing ga nemen.
Diep in mn hart weet ik dat mijn man en ik geen goed huwelijk hebben. Vriendschap is er wel, maar er ontbreekt een stukje...
Ik weet dat ik met die ander geen garantie heb op wel een gelukkige relatie, het is ook niet zo dat ik wil kiezen tussen 2 mannen, maar het speelt wel mee, zonder die andere man, had ik waarschijnlijk nog jaren verder gegaan met mijn man.
Dus,
Ga ik verder met mn huwelijk, zet de andere man uit mn leven en leef dus een rustig en makkelijk leven, maar wel zonder seks en gezamelijke interesses.
of
vraag ik de scheiding aan en ga alleen verder. Financieel wordt het k*t, maar ik kan wel mn eigen ding doen.