Kvanderc | woensdag 23 februari 2011 @ 21:43 |
ik kwam hier via google en ik kon nergens een antwoord vinden dus ik vraag het hier maar ik heb een mercedes 190 van '86. omdat die bijna belastingvrij is wilde ik gas inbouwen want mensen zegen dat dit goedkoper is. mijn oom heeft altijd wel wat met autos dus ik had het hem gevraagd en die had een gasinstallatie liggen dus hij heeft dat ingebouwd nu zijn we er al een week mee bezig maar het ding wil maar niet op gas lopen. motor slaat gewoon aan maar als we overschaken naar gas slaat hij meteen af. de auto waar de installatie uitkwam liep wel op gas zegt mijn oom. zijn er mensen die hier verstand van hebben? zijn er bekende problemen met thuisinbouw van ouwe gasinstallaties? | |
Sam-x | woensdag 23 februari 2011 @ 21:44 |
Heb er geen verstand van, maar heb je hier wat aan? http://www.autoweetjes.com/Bestelformulier.htm | |
T42 | donderdag 24 februari 2011 @ 11:54 |
is er niks kapot gegaan met over bouwen? zit er wel genoeg gas in de tank? rdw keuring niet vergeten hé | |
ZwartmetSuiker | donderdag 24 februari 2011 @ 13:19 |
Komt het gas wel de motor in dan? | |
L0we | donderdag 24 februari 2011 @ 13:55 |
Hij zit op een carburateur neem ik aan? Of heeft je auto al injectie? Is het een ouderwetse gasinstallatie? Of een G3? Probeer eens met een warme motor te starten op gas, doet hij het dan wel? (mits geen G3) | |
matthisl | donderdag 24 februari 2011 @ 14:06 |
Gas moet je laten inbouwen door een specialist. Ik hoop dat je oom dat is. | |
weg_16042013_01 | donderdag 24 februari 2011 @ 14:18 |
Goed bezig man.Misschien heb je hier wat aan. http://www.hln.be/hln/nl/(...)ffing-LPG-tank.dhtml | |
Sounddragon | donderdag 24 februari 2011 @ 14:26 |
Flikker eens op man, sommige mensen kunnen wél gereedschap vasthouden, niet alles op jezelf projecteren aub ![]() Als je niks nuttigs toe te voegen hebt is er HIER nog wel wat vrije serverruimte, speciaal voor jou ![]() | |
weg_16042013_01 | donderdag 24 februari 2011 @ 14:33 |
Zeg vriend, we gaan toch niet schelden? ![]() | |
snoekiesnoeksnoek | donderdag 24 februari 2011 @ 14:40 |
editje ![]() | |
weg_16042013_01 | donderdag 24 februari 2011 @ 15:28 |
Ik kreeg net wat vreemde popups rechts onder in mn scherm. Dringt nu pas tot me door dat die mogelijk van SoundDragon waren. Ik las iets van "ik ben je vriend niet" de rest heb ik zonder na te denken direkt weggeklikt. Het is denk ik een moderator bericht geweest. Stuur die voortaan per PM, want popups klik ik op de automatische piloot weg. | |
Barcaconia | donderdag 24 februari 2011 @ 15:37 |
Bovenin je scherm op de navigatiebalk"dm" klikken. | |
weg_16042013_01 | donderdag 24 februari 2011 @ 15:38 |
Wauw, daar staat het inderdaad. Thnx, weer wat geleerd ![]() Sry Dragon, ik zal braaf zijn voortaan. | |
Sounddragon | donderdag 24 februari 2011 @ 15:39 |
![]() | |
Fer | donderdag 24 februari 2011 @ 18:25 |
1. check of je alle draden en leidingen goed zijn en goed aangesloten. 2. Meet of er spanning op de afsluiter komt te staan. 3. Laat de motor warmdraaien en voel of de verdamper warm wordt. 4. Controleer of de auto goed onderhouden is, luchtfilter en ontsteking moeten 100% zijn. 5. Als je zeker weet dat alles goed werkt, laat hem afstellen door een specialist. | |
Fer | donderdag 24 februari 2011 @ 18:26 |
Is het soms een 190D ?? | |
Kvanderc | donderdag 24 februari 2011 @ 18:28 |
ik geef later even antwoord op alles hier, alvast bedankt ik ben jullie nog niet vergeten | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 24 februari 2011 @ 19:59 |
Gastank ook vervangen? (Deze MOET wettelijk elke 10jaar vervangen worden !) verschaf eerst maar eens meer info welk merk LPG systeem, welk type? etc | |
T42 | vrijdag 25 februari 2011 @ 08:56 |
G3 op een oldtimer uit 86 ![]() | |
T42 | vrijdag 25 februari 2011 @ 08:59 |
weet niewt wat daar de regels zijn maar hier kan een lpg tank niet zomaar ontploffen... bij brand zit er een afbrandklep op | |
T42 | vrijdag 25 februari 2011 @ 08:59 |
neej hoor hij moet daarna alleen gekeurd worden bij het rdw | |
L0we | vrijdag 25 februari 2011 @ 09:04 |
Mee eens, maar mijn glazen bol vertelt me niet wat TS in probeert te bouwen ![]() | |
T42 | vrijdag 25 februari 2011 @ 09:38 |
zo ver kom ik nog wel die krijg je echt niet ingebouwd hoor... en ts heeft hem wel late inbouwen door zijn oom die iets met auto's doet | |
L0we | vrijdag 25 februari 2011 @ 10:28 |
Waarom niet? Als je een multipoint injectie hebt kan je prima G3 inbouwen. Ik weet dat renault die al vanaf '88 had, zou me niets verbazen als mercedes daar iets eerder mee was ![]() Oke, het is onwaarschijnlijk dat je dat zelf inbouwt, maar zeg nooit nooit ![]() | |
Kvanderc | vrijdag 25 februari 2011 @ 11:11 |
ik probeer even wat antwoorden te geven, ik kan nietop allemaal tegelijk reageren maar bednakt voor alle antwoorden in ieder geval!!dankje maar we hebben wat dingen langsgelopen en dit heeft niet geholpen. gas zit er genoeg in ja. met het overbouwen heeft hij wel voorzichtig gedaan dus ik denk dat het goed is. ik kan nergens wat fout vinden. bij de uitlaat ruik je wel gas dus er stroomt gas door de motor. dit is wel een goede. ik zal eens vragen of hij het na gaat lopen. dat laat ik nog wel weten. ja, 2.0d is het voor de rest: ik weet niet wat voor type installatie het is maar volgens mij g3. er zitten 4 gasinjectoren bij die nu recht in het spruitstuk zitten dicht bij de motor, zegt jullie dat iets? | |
L0we | vrijdag 25 februari 2011 @ 11:12 |
Het is een diesel, die kan je niet op gas laten lopen, omdat hij niet vonkt ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 25 februari 2011 @ 11:16 |
You have gót to be kidding me; een DIESEL? ![]() | |
Barcaconia | vrijdag 25 februari 2011 @ 11:16 |
![]() | |
retuow82 | vrijdag 25 februari 2011 @ 11:17 |
Of jij en je oom hebben (met alle respect) geen verstand van auto's of je bent aan het trollen op dit moment. Klein tipje van de sluier: een dieselmotor is heel anders dan een benzinemotor waar LPG bij mogelijk is. Is dat zo? Ik heb nog nooit een gastank laten vervangen, is me ook nooit verteld bij de garage... | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 25 februari 2011 @ 11:37 |
Ik zou om te beginnen de gloeipluggen eens vervangen met bougies ![]() ![]() ![]() Gast dit kun je niet menen. Is je oom slechtziend? | |
T42 | vrijdag 25 februari 2011 @ 11:40 |
mijn benz uit 69 had al injectie | |
T42 | vrijdag 25 februari 2011 @ 11:43 |
G3 kan pas vanaf een jaar of 1995 je moet dan een computer hebben. je zal een G2 systeem hebben. en hoop voor je dat het een 2.0 benzine is ![]() voel lichtelijk een slotje aan komen stiekem... en het is niet eens 1 april | |
FransDeens | vrijdag 25 februari 2011 @ 13:49 |
Hehe, TS heeft ons in de o genomen. | |
.Neovo. | vrijdag 25 februari 2011 @ 17:53 |
Hilarisch topic ![]() | |
Bartholomeus | vrijdag 25 februari 2011 @ 18:00 |
Held ![]() ![]() ![]() | |
DABAMaster | vrijdag 25 februari 2011 @ 18:03 |
![]() | |
Dromer | vrijdag 25 februari 2011 @ 18:46 |
![]() | |
DABAMaster | vrijdag 25 februari 2011 @ 18:50 |
en anders een braincheck ![]() | |
SwiffMeister | vrijdag 25 februari 2011 @ 18:57 |
In dit topic mòet ik gewoon gepost hebben. ![]() Òf dit is een hele goede grap, òf TS (en z'n oom) hebben totaal geen verstand van auto's òf hij heeft een typefout gemaakt. | |
Prowl | vrijdag 25 februari 2011 @ 20:41 |
Me 2 ![]() | |
Kvanderc | vrijdag 25 februari 2011 @ 20:45 |
kan er iemand dan uitleggen waarom dit grappig is? 2 maten van mij hebben allebei een 190 op gas en dat gaat perfect. de installatie die ik heb is wel anders maar dat moet toch wel lopend te maken zijn? mijn oom zegt dat er gewoon bougies in die motor zitten hoor, volgens mij halen jullie een geintje met me uit. er zit wel een computertje bij het gas systeem maar die is niet zo uitgebreid, zal dus wel g2 zijn inderdaad. we hebben nu wel de hele kabelboom en alle slangen gecheckt en dat is allemaal in orde. gas loopt gewoon door de motor. misschien de tijd van inspuiten niet goed? | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 25 februari 2011 @ 20:48 |
Even wachten. Jij zegt dat het een 190D is. Dus een diesel. Een diesel heeft geen bougies en kan dus onmogelijk op LPG lopen (en nee, niet alleen onmogelijk door het gebrek aan bougies). | |
Kvanderc | vrijdag 25 februari 2011 @ 20:50 |
het is een diesel ja maar waarom kan die dan niet op gas lopen? | |
TheFreshPrince | vrijdag 25 februari 2011 @ 20:51 |
Hier moet je gepost hebben. | |
Poekel | vrijdag 25 februari 2011 @ 20:51 |
Omdat het een heel ander motortype is. Voor benzine/gas heb je een vonk nodig. Dieselmotoren vonken niet. | |
TheFreshPrince | vrijdag 25 februari 2011 @ 20:52 |
LPG kan overigens wel als hulpbrandstof in een Diesel. Zorgt voor een egale, schone verbranding en iets meer power. Maar dan voeg je maar enkele procenten toe aan het mengsel. | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 25 februari 2011 @ 20:52 |
Diesel ontbrand bijna uit zichzelf door hoge druk en een gloeiplug, benzine verbrand door een vonk. Daarnaast zijn het heel verschillende motoren. LPG IS ALLEEN VOOR BENZINEMOTOREN!!!!! | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 25 februari 2011 @ 20:52 |
Die oom van jou zou ik niet meer in de buurt laten komen trouwens. | |
Kvanderc | vrijdag 25 februari 2011 @ 20:54 |
hoerenzooi iemand een gasinstallatie kopen dan? kan ik ook meteen een nieuw spruitstuk kopen en dat gat in mijn achterscherm repareren. kutzooi ik laat nooit meer iemand aan mijn auto werken. | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 25 februari 2011 @ 20:55 |
![]() Voortaan iets beter inlezen kerel. | |
lipje | vrijdag 25 februari 2011 @ 20:58 |
ervaring mee? ![]() | |
Blue-eyes | vrijdag 25 februari 2011 @ 21:00 |
Misschien moet je er wat nieuwe bougievonkjes in monteren, dan werkt 'ie vast wel. Je kunt ze per doosjes van 10 bij een automaterialenzaak halen ![]() | |
TheFreshPrince | vrijdag 25 februari 2011 @ 21:02 |
Nee, niet persoonlijk. Ken het van scheepvaart en wegtransport. Wordt ook wel toegepast voor tuning van diesels. http://www.autoforum.be/showthread.php?t=38468 | |
Alexxxxx | vrijdag 25 februari 2011 @ 21:05 |
PTA toppers ! | |
TheSilentEnigma | vrijdag 25 februari 2011 @ 21:06 |
![]() Een gasinstallatie inlaten bouwen door iemand die er overduidelijk geen verstand van heeft, nog levensgevaarlijk ook... | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 25 februari 2011 @ 21:08 |
En ook echt wel. | |
BaraCuda | vrijdag 25 februari 2011 @ 21:08 |
![]() | |
T42 | vrijdag 25 februari 2011 @ 21:09 |
gok dat er geen mercedes en geen instaltie is aangeraakt hoor... is gewoon een hoax en een diesel is al goedkoop rijden ![]() | |
TheSilentEnigma | vrijdag 25 februari 2011 @ 21:14 |
Ik gok het ook, tenzij TS met foto's op de proppen komt... | |
powerflux | vrijdag 25 februari 2011 @ 21:16 |
ik moet gewoon posten in dit topic. ![]() oh wacht: LPG in een diesel ![]() | |
densmee | vrijdag 25 februari 2011 @ 21:19 |
whahahahahaha² wat een faal actie wat wel goed werkt is je differentieel vastlassen ![]() hier ga je veel sneller door en daarom word je auto zuiniger | |
#ANONIEM | vrijdag 25 februari 2011 @ 21:20 |
| |
T42 | vrijdag 25 februari 2011 @ 21:21 |
![]() | |
LangeJan | vrijdag 25 februari 2011 @ 22:21 |
Ja, lekker belasting ontduiken en geen klassieker rijden omdat je het zo mooi vind, maar om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Klootzakken als TS zorgen er dus voor dat je per 2012 geeneen auto meer wegenbelastingvrij kan krijgen. | |
vannelle | vrijdag 25 februari 2011 @ 22:41 |
Is geen belasting ontduiken, zijn regels die de belastingontvanger zelf opgesteld heeft. Je bent gewoon jaloers. | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 25 februari 2011 @ 22:47 |
Epic fail is epic kansloos dit pics or didnt happen | |
Anne | vrijdag 25 februari 2011 @ 22:53 |
| |
L0we | vrijdag 25 februari 2011 @ 23:13 |
De gloeibougie staat alleen de eerste minuten maar aan, om de diesel een beetje voor te verwarmen, zodat hij gelijk ontvlamt als hij in wordt gespoten in een koude motor. Als de motor eenmaal een beetje warm is warmt de motor de diesel op, waardoor de gloeibougies niet meer nodig zijn ![]() | |
Poepoog | vrijdag 25 februari 2011 @ 23:28 |
Holy shit, dat wist ik zelfs... | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 25 februari 2011 @ 23:35 |
even een verduidelijking om je faal te onderstrepen ![]() een bougie: BENZINE!! ![]() een gloeibougie: DIESEL!! ![]() | |
LangeJan | vrijdag 25 februari 2011 @ 23:44 |
Ja hoor, alsof die geimporteerde 190's met nieuw kenteken van "echte liefhebbers" zijn. Zijn gewoon mensen die misbruik maken van het systeem en zo anderen duperen. | |
TheSilentEnigma | vrijdag 25 februari 2011 @ 23:52 |
Mensen in een 190 zijn over het algemeen geen liefhebbers. Ik snap de discussie over misbruik sowieso niet, het is nu eenmaal het systeem. Maken al die mensen met nieuwe, 'zuinige' belastingvrije auto's volgens jou dan ook misbruik? ![]() | |
L0we | vrijdag 25 februari 2011 @ 23:54 |
Dat hoeft toch ook helemaal niet? Het zijn gewoon mensen die gebruik maken van het systeem, niets mis mee... | |
Bartholomeus | zaterdag 26 februari 2011 @ 00:01 |
Hij heeft waarschijnlijk zelf zo'n nieuwe belastingvrije auto, en besefte bij aanschaf niet dat criminaliteit niet voor niks verboden is. De staat duldt immers geen concurrentie ![]() ![]() Maar die youngtimer importeurs, dát zijn de klootzakken ![]() | |
TheSilentEnigma | zaterdag 26 februari 2011 @ 00:06 |
Waarom zijn dat klootzakken? Ze voorzien toch gewoon in de vraag? Ik rijd zelf ook in een oldtimer Mercedes, maar wél uit liefhebberij. Wat ik aan onderhoud uitgeef, weegt overigens nauwelijks op tegen het niet hoeven betalen van wegenbelasting... | |
Bartholomeus | zaterdag 26 februari 2011 @ 00:18 |
Sarcasme schat ![]() ![]() ![]() | |
vannelle | zaterdag 26 februari 2011 @ 00:19 |
Wie heeft het over echte liefhebbers? Welk misbruik heb je het over en wie zou daar dan de dupe van zijn? Ik snap werkelijk niks van je redenering. | |
TheSilentEnigma | zaterdag 26 februari 2011 @ 00:23 |
Ah, ik snap het, lieverd. ![]() Het is heel simpel; alle auto's zouden wegenbelasting moeten betalen (al dan niet via de benzineprijs), zuinig of niet. Oldtimers zouden alleen een uitzondering mogen vormen indien het een tweede auto betreft. Zul je zien hoe weinig mensen nog in een 190 rondrijden... | |
LangeJan | zaterdag 26 februari 2011 @ 11:11 |
Het is vooropgesteld eenieders goed recht om gebruik te maken van zo een regeling. Alleen de verschuiving is iets wat mij opvalt en tegenzit. Heb zelf een tijd een oldtimer gereden, heb momenteel een motorfiets uit 1977 en heb (mss een beetje dom) een 87-er Manta GSi gekocht door zijn uiterst mooie originele staat, wat bij mij de doorslag gaf. Per 2012 dus geen vrijstelling meer voor auto's die dan 25 jaar oud worden, maar nu wel nieuwe milieu bewuste auto's aanmerken voor een vrijstelling. Dat houdt natuurlijk ook weer een keer op. Ik kan het alleen niet zo goed verkroppen dat de Christenunie destijds deze regeling in het kader van rekeningrijden heeft doorgedrukt (rekeningrijden gaat per 2012 niet eens lukken) Een motivator voor de ChristenUnie destijds was dat er "misbruik" van gemaakt zou gaan worden, omdat auto's van na 1986 door goede techniek veel langer door konden blijven rijden en dus een maas in de wet zou creeeren voor mensen om lekker goedkoop te rijden. Zonder enig gevoel voor de auto waar ze op dat moment in rijden of liefhebber te zijn. Mijn conclusie is daarom dat import van auto's puur omdat ze van 86 of ouder zijn er voor zorgen dat liefhebbers zoals ik, die hun auto koesteren, liefhebben en ook echt als pronkstuk berijden (dus niet voor woonwerkverkeer) afgestraft worden. Het schemert mijn inziens dus door dat de overheid klassiekers liever kwijt dan rijk is, de prioriteit stelt aan nieuw spul op de weg, dus als dat ten koste moet gaan van de mensen die mobiel erfgoed liefhebben, dan heeft vanuit mijn persoonlijke visie ook sterk te maken met luitjes als TS. Die het overigens ook koud op zijn neus heeft gekregen door te proberen een LPG installatie op een 190D aan te sluiten ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door LangeJan op 26-02-2011 11:18:06 ] | |
Barcaconia | zaterdag 26 februari 2011 @ 11:30 |
Je zou voor die Manta even de bouwdatum uit kunnen zoeken. Als je bij de belastingdienst kunt bewijzen dat je auto in '86 gebouwd is verschuiven ze de datum. Ik zal even een bron zoeken. Misschien kunnen mods deze discussie in een nieuw topic zetten want het is best interessant voor veel mensen denk ik. | |
TheFreshPrince | zaterdag 26 februari 2011 @ 12:05 |
Al doen mensen het nu voor het belastingvoordeel, dat is iets dat vanzelf stopt. Zodra een auto 35 jaar wordt, is het beste er echt wel af als je er geen geld, tijd en liefde in stopt. Over 5-10 jaar zie je dan alleen nog maar echte liefhebbers. Mijn auto heb ik nu 4 jaar en hij wordt in oktober 25 jaar. Uit liefde gekocht met in gedachte dat ik vanaf oktober zo'n 125 euro extra in de maand over hou voor het onderhoud en het herstel van de roestplekjes rond mijn dakraam. ![]() ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 26 februari 2011 @ 12:19 |
Goed plan; deze gooi ik dicht; er komt een nieuw topic aan, monumentje, even wat quote's pikken ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 26-02-2011 12:26:58 ] | |
Sounddragon | zaterdag 26 februari 2011 @ 12:26 |
Daar weer verder; Belastingvrij rijden; slim of slecht ? Deze blijft dicht; voorlopig wel weer even genoeg gelachen ![]() |