ja op dit tijdstip...quote:
koopquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:54 schreef secondewijzer het volgende:
Koop- of huurhuis?
In geval van huurhuis je woningbouwvereniging bellen.
ik ga voelenquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:56 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Komt de brandlucht niet uit het witte kastje rechts naast je meterkast? Dat ziet eruit als een trafo o.i.d.
Voel er eens aan? Is het ding warm/heet?
ik ga voelenquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:56 schreef Vonkenboer het volgende:
Doe de kap weer op de meterkast en voel eens aan de zekeringen / automaten, is er één tussen die echt warm / heet is ?
Ik huur het van een vriend, het is zijn huis. Ik heb er de ballen verstand vanquote:Op woensdag 23 februari 2011 19:57 schreef Vonkenboer het volgende:
Wel grappig dat je een doosje smeltpatronen van 16 A boven op je meterkast hebt staan, maar gewoon installatieautomaten hebt
Elektriciens werken ook 's avonds, hoor.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:57 schreef BrandX het volgende:
[..]
ja op dit tijdstip...
[..]
koop
[..]
ik ga voelen
[..]
ik ga voelen
Dat zou imo maar zou bij BrandX het geval kunnen zijn !quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:02 schreef Peter het volgende:
Vonkenboer lijkt me de expert hier
Zelf had ik met zo'n lucht dat er een draad niet goed vast zat in een klem achter een schakelaar, waardoor deze oververhit raakte en de halve stoppenkast smolt
Mijn hoop was ook stiekem een beetje op hem gericht eigenlijkquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:02 schreef Peter het volgende:
Vonkenboer lijkt me de expert hier
Zelf had ik met zo'n lucht dat er een draad niet goed vast zat in een klem achter een schakelaar, waardoor deze oververhit raakte en de halve stoppenkast smolt
je bedoelt de kap er weer af, en dan boven waar al die draden op vast zitten?quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:03 schreef Vonkenboer het volgende:
Als je op de bovenkant van de aansluitingen in je meterkast kijkt, ogen die verbrand ? of zien ze eruit dat ze erg warm geweest zijn ?
Yep.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:05 schreef BrandX het volgende:
[..]
je bedoelt de kap er weer af, en dan boven waar al die draden op vast zitten?
Ik heb er zo geen verstand van
Nope, alles ziet er keurig schoon, wit, droog enz. uit.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:05 schreef Peter het volgende:
[..]
Yep.
Kijken of er zo'n draadje bovenaan zwart er uit ziet..
oh dat kan ik nog wel even doenquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:08 schreef Vonkenboer het volgende:
Jup, dat bedoel ik !
Of een duidelijke foto ervan maken en hier plaatsen
een keer, om te voelen zoals Vonkenboer zeiquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:11 schreef Peter het volgende:
Hoevaak heb je die kap er nu al af en op gedaan?
Ok, zodat ik het goed doe:quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:21 schreef Vonkenboer het volgende:
Eerste verdachte lijkt mij nog de beltrafo naast de meterkast, dat is zo zwart uitgeslagen.
Als je het schroefje aan de bovenkant van de trafo losdraait kun je de aansluiting onder het kapje bekijken.
Pas op er staat hier natuurlijk wel 230 V op !
Zo'n doorzichtige die meet of er stroom op staat bedoel je, die heb ik idd gebruiktquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:31 schreef Vonkenboer het volgende:
Ja, het liefst natuurlijk met een geisoleerde schroevendraaier
oeh, hoe kan ik dat behouden testen? Voorzichtig met de schroevendraaier?quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:43 schreef Vonkenboer het volgende:
Ruik je het meer bij dat witte trafo kastje wat je net los hebt gedraaid ?
Zo op het oog zou ik zeggen dat de groene fase draad wat "zwart" oogt.
Zit die draad los ? Pas op hier staat de volle mep 230 V aan spanning natuurlijk wel op !
oh nee, dat is de lichtval. Die is helemaal schoon.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:55 schreef Peter het volgende:
Die linker groene boven, die schroef die er onder zit lijkt een beetje zwart
Als je aangeeft dat de geur minder wordt, dan is hetquote:Op woensdag 23 februari 2011 21:02 schreef BrandX het volgende:
[..]
oh nee, dat is de lichtval. Die is helemaal schoon.
Geur is bijna weg. En ik durf niet aan dat draadje te zitten om te kijken of het loszit
Als de geur er morgenochtend weer is dan bel ik gelijk een electricien
Bedankt voor de hulp iig![]()
Zal ik doen, en dan laat ik het hier even wetenquote:Op woensdag 23 februari 2011 21:03 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Als je aangeeft dat de geur minder wordt, dan is hetdenk ik voorlopig wel vertrouwd.
Doet de situatie zich nog een keer voor, of twijfel je echt schakel dan een elektricien !
Die kap mag er toch niet vanaf? Nu is de zegel verbroken. Was het niet zo dat bij brand een verzekeringsmaatschappij niet uitbetaald als de brand in de meterkast begonnen is en de zegel verbroken is of klopt dat niet? Ik meen dat eens gehoord te hebben.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:56 schreef Vonkenboer het volgende:
Doe de kap weer op de meterkast en voel eens aan de zekeringen / automaten, is er één tussen die echt warm / heet is ?
Kijk eens goed in je eigen meterkast.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:43 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Die kap mag er toch niet vanaf? Nu is de zegel verbroken. Was het niet zo dat bij brand een verzekeringsmaatschappij niet uitbetaald als de brand in de meterkast begonnen is en de zegel verbroken is of klopt dat niet? Ik meen dat eens gehoord te hebben.
Nee mijn badkamer zit daarachterquote:Op donderdag 24 februari 2011 09:08 schreef djamoro het volgende:
Ik weet de woonsituatie niet,maar zit de meterkast van de buren niet gelijk achter die muur waar jouw meterkast zit.Misschien ruik of rook je dat.
Vroeger deelde je zelfs de meterkast met de buren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |