En lees voor kleiner : groter.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:45 schreef Vonkenboer het volgende:
Selectieviteit houdt in dat jou hoofdzekering twee stappen kleiner moet zijn dan de afzekering van de andere verdeelkast. Twee stappen terug van 25 A is nog altijd 16 Ageen 6 A
Via de kruipruimte of grondkabel buitenom is geen optie ?quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:31 schreef ballo1 het volgende:
Ja plek genoeg ben hem nog aan het bouwen maar ik heb niet meer dan 2 loze leidingen lopen onder mijn vloer van de kamer dus kan maar 2 groepen achter krijgen.
Waarom? Zolang die kabel juist afgezekerd is is er geen probleem.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:24 schreef Vonkenboer het volgende:
Met die kabel die er nu ligt of die je wilt gaan leggen kun je in elk geval geen onderverdeelkast voeden waar ook nog weer meerdere 16A eindgroepen achter zitten.
Stoppen als in 'oudewetse' keramische zekeringen? Die worden D-patronen (Diazed) genoemd. Je hebt daar ook nog een trage variant in, kans bestaat dat die er in zitten.quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:06 schreef ballo1 het volgende:
zijn bij mij 3 stoppen en volgens mij is dat B
Als je de moeite had genomen om dit topic te lezen, was je er achter gekomen dat TS niet de mogelijkheid heeft om een zware voedingskabel te leggenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:09 schreef PlakjeKaas het volgende:
waarom vraag je geen verzwaring aan bij je energieleverancier naar 3x35A, zeker de kabel af op 3x 32A binnenshuis en ga met een 4 of 6mm2 kabel naar de ovk in de garage
Waarom geen 5x6mm2 tot aan de garage, qua vermogen is het veel toereikender als een 5x2,5mm2 waar je max 3 16A groepjes aan kunt hangen.quote:3 de aardlek die naar kracht automaat gaat en vanuit daat met 5 aderige 6mm krachtstroomkabel naar keuken vanuit daar ga ik verder met een 5 aderige 2,5 mm met buiten mantel naar onderverdeelkast.
Kosten verzwaring bij Lianderquote:Wil het eigelijk goed in orde hebben maar door de selektiviteit wordt het heel duur i.v.m vastrecht van 1000 euro per jaar en een vaste aansluiting inclusief graaf werk komt op 3000 euro.
quote:En 3 x 32 A zekeringen moeten nog gemaakt worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |