quote:http://www.volkskrant.nl/(...)n-de-fik-gezet.dhtml
AMSTERDAM - Een groepering die zich de Nederlandse afdeling noemt van het Griekse terroristennetwerk 'Conspiracy Cells of Fire', claimt de branden in de Rabobanktoren in Utrecht te hebben aangestoken. In het toekomstige hoofdkantoor van de bank is de laatste tijd vier keer brand uitgebroken.
De groep zegt ook achter de cyberaanvallen te zitten die de website van de Rabobank dit weekend plat legden.
Indymedia
De verklaring is vanmiddag gepubliceerd op de links-activistische nieuwssite Indymedia. De groep zegt verantwoordelijk te zijn voor de brand in juli vorig jaar, oktober vorig jaar en vorige week vrijdag, toen ook aanvallen op de website van de bank werden uitgevoerd.
Waarom? Omdat de 'fascisten van de Rabobank investeerden in de wapenindustrie, in wapens die gebruikt worden in Algerije, Egypte, Libië en Griekenland'. De bank is daarmee verantwoordelijk voor 'de dood van duizenden mensen, waaronder kinderen'. De groep, waarvan tot dusver nooit iets werd vernomen, kondigt op de website acties aan tegen Shell, ING, ABN-Amro en Randstad, 'ook fascistische bedrijven'.
Aangestoken
Het is niet duidelijk of de groep daadwerkelijk achter de branden zit, wel is bekend dat een van de branden in de Rabotoren is aangestoken, en die van vorige week zeer waarschijnlijk. Gisteren maakte de Rabobank bekend dat de website van de bank dit weekend plat lag door aanvallen van buitenaf. De bank gaat aangifte doen.
Conspiracy Cells of Fire is de naam van een Griekse terreurorganisatie die achter een aantal aanslagen in Griekenland zou zitten. Het zou eind vorig jaar ook bompakketten naar een aantal buitenlandse ambassades in Athene gestuurd hebben. Dertien verdachten zijn daarvoor opgepakt. Hun rechtszaak begon in januari.
Ik zat met spanning af te wachten hoe het zat met de cyberaanval op de Rabobank (hoopte dat het niet Anonymous was) maar dit is heftiger dan ik dacht.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Weer een clubje met het motto wij plegen aanslagen tegen geweld.
Wat hebben muziekinstrumenten er mee te maken?quote:
Dus als er een cyberaanval wordt gepleegd zit Anon erachter?quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zat met spanning af te wachten hoe het zat met de cyberaanval op de Rabobank (hoopte dat het niet Anonymous was) maar dit is heftiger dan ik dacht.
Wie iemand die direct alles gelooft wat de media naar buiten brengt.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Weer een clubje met het motto wij plegen aanslagen tegen geweld.
Een germanisme of verstandsverbijstering?quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:11 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Wie iemand die direct alles gelooft wat de media naar buiten brengt.
Of een overheid. veel meer keus heb je niet.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:10 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Dus als er een cyberaanval wordt gepleegd zit Anon erachter?
Het type niet wassen dreadlockpunk in een kraakpand wonend en een uitkering trekken.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Zijn het anarchisten van het type Bakunin, of zijn het meer Kropotkin-aanhangers?
Maar als ze geld willen moeten ze juist geen bank in de fik steken.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit zijn dus Sympatisanten van de Grieken die willen dat de staat alles betaald maar geen belasting willen betalen, en daarom moeten de noord europeanen voor hun de rekening betalen en tot 67 werken zodat zij met hun 52 al met pensioen kunnen. Daarvoor demonstreren die grieken vandaag en steken ze agenten in de fik.
Wat is dit type?quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Zijn het anarchisten van het type Bakunin, of zijn het meer Kropotkin-aanhangers?
Geen idee, is het wel een anarchist?quote:
Volgens Goegol wel.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Geen idee, is het wel een anarchist?
Een verkeerde toetsaanslag.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een germanisme of verstandsverbijstering?
Wel eens van Rara gehoord?quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:21 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Een verkeerde toetsaanslag.
Om kort te zijn: het verhaal van de media is zeer ongeloofwaardig;
Een anarchistenclubje in Nederland ?![]()
De enige schuldige die ik kan bedenken is de Rabobank zelf; ze hebben destijds gewoon wat brandveiligheidsmaatregelen vergeten uit te voeren; en de internetcrash is gewoon veroorzaakt door een interne software bug, zoals zoveel andere internetsoftware die de Rabobank gebruikt.
Ze verzinnen een aanslag door "anarchisten"zodat ze hun interne blunders kunnen verdoezelen.
Ik weet zeker dat WikiLeaks door de Bank of Amerika is opgericht om publiciteit te genereren.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:21 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Een verkeerde toetsaanslag.
Om kort te zijn: het verhaal van de media is zeer ongeloofwaardig;
Een anarchistenclubje in Nederland ?![]()
De enige schuldige die ik kan bedenken is de Rabobank zelf; ze hebben destijds gewoon wat brandveiligheidsmaatregelen vergeten uit te voeren; en de internetcrash is gewoon veroorzaakt door een interne software bug, zoals zoveel andere internetsoftware die de Rabobank gebruikt.
Ze verzinnen een aanslag door "anarchisten"zodat ze hun interne blunders kunnen verdoezelen.
Volgens mij ook, Rabo is een beetje de lokale bank, ieder vestiging is een zelfstandige onderneming.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:21 schreef Gulo het volgende:
Ik vind het een beetje merkwaardig.
Onder de main stream banken is de Rabobank toch zo'n beetje de 'minst erge'?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |