abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101847452
wat een lieve koppies, dat moet heel naar zijn om nu in een heel stil huis thuis te komen.
ik vind dat zelf nog het moeilijkste gedeelte eigenlijk, het wennen aan niets meer.
van 3 katten ben ik zelf recentelijk naar nul katten gegaan en nog steeds schrik ik als ergens de deur open staat en roep ik hardop naar lief waar de katten zijn.
hij zelf ook, als we samen een dag op pad gaan wil hij eerst checken of er genoeg voer en water staat, terwijl we de bakjes allang al aan het asiel gegeven hebben.
het is meer dan wennen, je leven zonder beestjes is niet alleen zonder beestjes, je hebt opeens een heel ander soort leven, best zwaar eigenlijk.
ik hoop dat je snel went maar dat je in ieder geval het gevoel kunt hebben dat je ze een mooi leven gegeven hebt.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  zondag 9 oktober 2011 @ 18:34:32 #202
244933 trovey
Nachtoele
pi_102882482
Na een ziekbed van FIP(vastgesteld door de dierenarts) is vandaag om half 6 vanmiddag poesje Trico hier in huis overleden. Ze is rustig op schoot ingeslapen nadat begin van de middag duidelijk werd dat haar lichaampje het ging opgeven. Gelukkig heb ik haar de laatste gang naar de dierenarts zo kunnen besparen omdat ze altijd doodsbang was voor het vervoer. Ondanks het feit dat het een kwestie van tijd was voordat dit ging gebeuren blijft het moeilijk als het dan eindelijk zover. Ik ben echter blij dat ze rustig en op mijn schoot haar laatste adem heeft uitgeblazen want op schoot zitten want haar lievelingsbezigheid. Ze ligt nu in de woonkamer zodat de andere katten nog afscheid van haar kunnen nemen en morgen breng ik haar dan zelf naar het dierencrematorium heen. We zullen haar allemaal missen met haar lieve kittenkopje en grote groene ogen, ze is 13 jaar oud geworden.

Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_102882588
Trico was een beauty O+

En dat je weet dat haar tijd is gekomen maakt het niet minder verdrietig...
Veel sterkte voor jullie, trovey. :*
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_102882828
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 18:34 schreef trovey het volgende:
Na een ziekbed van FIP(vastgesteld door de dierenarts) is vandaag om half 6 vanmiddag poesje Trico hier in huis overleden. Ze is rustig op schoot ingeslapen nadat begin van de middag duidelijk werd dat haar lichaampje het ging opgeven. Gelukkig heb ik haar de laatste gang naar de dierenarts zo kunnen besparen omdat ze altijd doodsbang was voor het vervoer. Ondanks het feit dat het een kwestie van tijd was voordat dit ging gebeuren blijft het moeilijk als het dan eindelijk zover. Ik ben echter blij dat ze rustig en op mijn schoot haar laatste adem heeft uitgeblazen want op schoot zitten want haar lievelingsbezigheid. Ze ligt nu in de woonkamer zodat de andere katten nog afscheid van haar kunnen nemen en morgen breng ik haar dan zelf naar het dierencrematorium heen. We zullen haar allemaal missen met haar lieve kittenkopje en grote groene ogen, ze is 13 jaar oud geworden.

[ afbeelding ]
Wat een mooie meid, Trovey.
Is ze lang merkbaar ziek geweest? En hebben je andere katten nu ook gevaar gelopen?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_102882945
Veel sterkte Trovey :* en wat was Trico een mooie poes O+
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  zondag 9 oktober 2011 @ 19:04:39 #206
244933 trovey
Nachtoele
pi_102883257
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 18:40 schreef CartWOman het volgende:
Trico was een beauty O+

En dat je weet dat haar tijd is gekomen maakt het niet minder verdrietig...
Veel sterkte voor jullie, trovey. :*
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 18:54 schreef indaha het volgende:
Veel sterkte Trovey :* en wat was Trico een mooie poes O+
Bedankt :* , Trico was inderdaad een mooie poes, hele grote groene ogen en nog steeds een kittengezichtje want ze was nooit helemaal goed uitgegroeid nadat ze niesziekte kreeg toen ze net 1 maand oud was. We zullen haar missen en ik hoop dat haar volle broer Tickel er goed mee zal omgaan, ze zijn hun hele leven samen geweest en nu moet de held op sokken zonder zijn zusje verder, hopelijk gaat het goed.
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 18:50 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Wat een mooie meid, Trovey.
Is ze lang merkbaar ziek geweest? En hebben je andere katten nu ook gevaar gelopen?
Ze is inderdaad al langere tijd ziek geweest, helaas is ze nu de tweede achter elkaar die hier aan FIP komt te overlijden, een paar maanden geleden is Bearke hier overleden maar die had duidelijke natte FIP, Trico had blijkbaar de droge vorm.
Er loopt nu nog 1 kater (Solvfaks)rond (halfbroer van Bearke) die ook al een hele lange tijd tekenen vertoont dat hij ook wel eens tegen FIP kan zittten vechten (slecht door de winterwacht heenkomen en steeds weer mager en dikker worden) maar het zal pas duidelijker worden als hij meer verschijnselen zal gaan vertonen die op FIP kunnen wijzen, de dierenarts weet er in ieder geval al wel vanaf dat ik het vermoeden heb dat er nog eentje niet 100% is. De rest is Hollands welvaren hier, OK wat ouderdomskwaaltjes maar verder geen tekenen van FIP. Het blijft een ongrijpbare en mysterieuze ziekte, zeker als je het bij binnenkatten krijgt en het blijft nu afwachten of er nog eentje de ziekte gaat ontwikkelen of dat ze uiteindelijk gewoon van ouderom hier zullen sterven. :{
Optimist tot in de kist
  † In Memoriam † zondag 9 oktober 2011 @ 19:16:04 #207
37843 lady-wrb
kortaf
pi_102883695
wat een prachtig poesje was trico O+
wat hoor je dat veel, de laatste tijd, FIP
veel sterkte trovey, met het verlies van je geliefde dier.
wat heerlijk dat ze op schoot is ingeslapen. wat een fijne plek voor haar om je los te laten ;(
pi_102883729
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 19:04 schreef trovey het volgende:

[..]

[..]

Bedankt :* , Trico was inderdaad een mooie poes, hele grote groene ogen en nog steeds een kittengezichtje want ze was nooit helemaal goed uitgegroeid nadat ze niesziekte kreeg toen ze net 1 maand oud was. We zullen haar missen en ik hoop dat haar volle broer Tickel er goed mee zal omgaan, ze zijn hun hele leven samen geweest en nu moet de held op sokken zonder zijn zusje verder, hopelijk gaat het goed.

[..]

Ze is inderdaad al langere tijd ziek geweest, helaas is ze nu de tweede achter elkaar die hier aan FIP komt te overlijden, een paar maanden geleden is Bearke hier overleden maar die had duidelijke natte FIP, Trico had blijkbaar de droge vorm.
Er loopt nu nog 1 kater (Solvfaks)rond (halfbroer van Bearke) die ook al een hele lange tijd tekenen vertoont dat hij ook wel eens tegen FIP kan zittten vechten (slecht door de winterwacht heenkomen en steeds weer mager en dikker worden) maar het zal pas duidelijker worden als hij meer verschijnselen zal gaan vertonen die op FIP kunnen wijzen, de dierenarts weet er in ieder geval al wel vanaf dat ik het vermoeden heb dat er nog eentje niet 100% is. De rest is Hollands welvaren hier, OK wat ouderdomskwaaltjes maar verder geen tekenen van FIP. Het blijft een ongrijpbare en mysterieuze ziekte, zeker als je het bij binnenkatten krijgt en het blijft nu afwachten of er nog eentje de ziekte gaat ontwikkelen of dat ze uiteindelijk gewoon van ouderom hier zullen sterven. :{
Ik las laatst dat 80 to 90% van de katten het coronavirus heeft, maar dat er slechts een klein percentage ziek van wordt. Hier hadden we toen het vermoeden dat Spice het had, maar geen van de andere katten vertoonde of vertoont tekenen van zoekte.

Ik hoop voor je dat de rest het niet heeft en dat je er nog jaaaaaren van kan genieten.
En sterkte met het verlies van Trico :*
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zondag 9 oktober 2011 @ 19:28:52 #209
244933 trovey
Nachtoele
pi_102884261
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 19:16 schreef lady-wrb het volgende:
wat een prachtig poesje was trico O+
wat hoor je dat veel, de laatste tijd, FIP
veel sterkte trovey, met het verlies van je geliefde dier.
wat heerlijk dat ze op schoot is ingeslapen. wat een fijne plek voor haar om je los te laten ;(
Ze is inderdaad heel rustig gegaan, strekken van het kopje, een paar diep zuchten en ze was weg, gelukkig maar want ik heb het helaas ook wel eens anders mogen ervaren en dat zijn beelden die je helaas nooit meer kwijtraakt. :{
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 19:16 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ik las laatst dat 80 to 90% van de katten het coronavirus heeft, maar dat er slechts een klein percentage ziek van wordt. Hier hadden we toen het vermoeden dat Spice het had, maar geen van de andere katten vertoonde of vertoont tekenen van zoekte.

Ik hoop voor je dat de rest het niet heeft en dat je er nog jaaaaaren van kan genieten.
En sterkte met het verlies van Trico :*
:*
Klopt inderdaad dat het grootste gedeelte van de katten dat virus bij zich draagt in de darmen. Wat precies de oorzaken zijn dat het virus gaat muteren naar FIP bij de ene kat en bij de andere kat niet is nog steeds niet duidelijk. Dingen als stress (als er iemand niet stressig was was het Trico wel :{ ) is wel een medeveroorzaker maar helemaal duidelijk is het allemaal nog niet. Wel is het duidelijk geworden dat het gelukkig niet zo extreem besmettelijk is als men vroeger dacht . De enige manier om het straks defintief uit huis te krijgen is dat na dat de laatste kat hier is overleden, ik voorlopig (half tot een jaar) geen katten in huis moet nemen, zal moeilijk zijn t.z.t. maar alles is beter dan voor altijd met deze ziekte door te moeten gaan. :{
Optimist tot in de kist
pi_102884564
Aaah Trovey wat shit van Trico ;( FIP is zo'n vreselijke ziekte. Twee jaar geleden zijn mijn twee katten een maand na elkaar overleden aan FIP, de ene de natte vorm, de ander de droge. De droge vorm is nog vreselijker dan de natte ;(
Heel fijn dat Trico op jouw schoot is ingeslapen waar ze zich zo prettig voelde. Sterkte! :*
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 9 oktober 2011 @ 19:45:31 #211
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_102884979
Trovey, sterkte :*

Wat een mooi beestje was ze O+ Afscheid nemen is altijd zo moeilijk, gelukkig was ze heel dicht bij je toen ze ging...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_102886575
Trovey sterkte met het verlies van Trico
pi_102931935
Bedankt allemaal, het was inderdaad weer zwaar om afscheid te nemen (het went nooit :{ ) maar ik ben wel blij dat het op zo'n rustige manier is gegaan, zonder angst en stress. Hopelijk blijft het hier nu weer even rustig op huisdierengebied want dat kan ik wel weer even gebruiken na deze twee katten dit jaar. FIP is en blijft een rotziekte en zeker de droge vorm, er blijft echt niets over van je eens zo mooie beestje. ;( Ik heb Trico vanmiddag naar het crematorium gebracht en vrijdag kan ik haar daar weer ophalen...weer een potje erbij en een kat minder op schoot. ;(
Optimist tot in de kist
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:12:21 #214
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_102951192
Sterkte met het verlies van Trico. Wat is FIP toch een rotziekte.
:* Pagan en Strega
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_102951498
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:12 schreef Pagan het volgende:
Sterkte met het verlies van Trico. Wat is FIP toch een rotziekte.
:* Pagan en Strega
Bedankt voor jullie medeleven. :*
FIP is en blijft de naarste ziekte die de kat en de eigenaar kan overkomen, zo ongrijpbaar en zo slopend. :{
Optimist tot in de kist
  dinsdag 1 november 2011 @ 09:05:53 #216
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_103820753

Mijn Karel.
Carlos Negro Desierto del Perro.
11-4-2000 * 30-10-2011
Zondagmiddag zomaar zonder enige aanleiding doodgebeten door een bordeauxdog op het losloopgebied. Mijn supersociale lieve echte hond chihuahua. Voor mn ogen gegrepen en in mn armen gestorven. We missen hem zo :'(
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_103820784
Ach jee, arme Kareltje ;( Wat een mooi beertje ;(
Enorm veel sterkte ;(

:* :* :* :*
Tap tap tap
  dinsdag 1 november 2011 @ 09:09:00 #218
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_103820828
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:05 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn Karel.
11-4-2000 * 30-10-2011
Zondagmiddag zomaar zonder enige aanleiding doodgebeten door een bordeauxdog op het losloopgebied. Mijn supersociale lieve echte hond chihuahua. Voor mn ogen gegrepen en in mn armen gestorven. We missen hem zo :'(
[ afbeelding ]
:'( Jezus wat verschrikkelijk dat lieve Karel aan zo'n eind moet komen. :{
Genoot altijd veel van je foto's in het honden topic waar hij lekker rond aan het rennen was met die tong uit z'n bek. Heel veel sterkte. :*
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_103821751
Karel. :{ :'(
Veel sterkte oh-oh. :*
pi_103823770
wat vreselijk op zo'n manier.
prachtig beestje was Kareltje.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_103823962
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:05 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn Karel.
11-4-2000 * 30-10-2011
[ afbeelding ]
Karel :o ..... :'(

Heel veel sterkte oh oh :* , wat een verschrikkelijke manier om hem zo te verliezen, de nachtmerrie van elke kleine hondjes eigenaar. ;(

Lees net het verhaal in de SC (met tranen in de ogen)...wat een horror. :'(

[ Bericht 5% gewijzigd door trovey op 01-11-2011 11:18:33 ]
Optimist tot in de kist
  dinsdag 1 november 2011 @ 12:19:50 #222
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_103826482
Ik wil iedereen die zijn/haar dier verwacht of onverwachts is kwijtgeraakt sterkte wensen in de strijd van het verwerken.
(Ik ben er nog steeds niet overheen. Het toppic wat ik over mijn illegaaltjes heb geschreven kan ik nog steeds niet herlezen.Toch zie ik het toppic als een ode aan mijn super moedige Mormel en haar super lieve zoontje Boefy. Wat me wél goed doet is dat, ondanks dat het toppic al een tijd gesloten is, er nog steeds mensen zijn die het lezen. Ze hebben niet voor niets geleefd!)
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  † In Memoriam † dinsdag 1 november 2011 @ 18:36:13 #223
37843 lady-wrb
kortaf
pi_103840434
jeetje karel :o wat een manier om het leven te verliezen
oh-oh wat gruwelijk om daar getuige van te zijn. wat zal hij bang geweest zijn.
tranen staan in mijn ogen
heel, heel veel sterkte om daar overheen te komen :'(
  † In Memoriam † dinsdag 1 november 2011 @ 18:37:34 #224
37843 lady-wrb
kortaf
pi_103840500
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 12:19 schreef KarinJ. het volgende:
Ik wil iedereen die zijn/haar dier verwacht of onverwachts is kwijtgeraakt sterkte wensen in de strijd van het verwerken.
(Ik ben er nog steeds niet overheen. Het toppic wat ik over mijn illegaaltjes heb geschreven kan ik nog steeds niet herlezen.Toch zie ik het toppic als een ode aan mijn super moedige Mormel en haar super lieve zoontje Boefy. Wat me wél goed doet is dat, ondanks dat het toppic al een tijd gesloten is, er nog steeds mensen zijn die het lezen. Ze hebben niet voor niets geleefd!)
ik heb idd achteraf het hele verhaal van boefy en mormel gelezen. dat was ook al zo'n mooi verhaal met een verdrietig einde.
en nee ze hebben absoluut niet voor niets geleefd :*
pi_103848643
Ik lees en post hier eigenlijk veel te weinig, omdat ik vrijwel altijd met rooddoorlopen ogen eindig.
Maar toch even een knuffel en veel sterkte voor iedereen die afscheid heeft moeten nemen.

En Oh-Oh, ik las het net in SC: wat vreselijk! :'(
Heel veel sterkte gewenst.
(En meer weet ik even niet te zeggen....ben een beetje lamgeslagen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')