abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93808940
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 11:22 schreef macondo het volgende:
Volgens jouw theorie laten market makers op de optiebeurs geld liggen omdat ze dat boekje niet kopen ;) Je hoeft mij niet te geloven (ik probeer je niets te verkopen), maar market makers op de beurs zijn écht wel geavanceerd en weten heel goed wat ze doen.
Ik snap heel goed hoe marketmakers hun geld verdienen, echter in het aangehaalde plaatje zie je een distributie van 2500 aandelen; het zou best kunnen zijn dat marketmakers weinig handelen op small caps (lage liquiditeit) en hierdoor kansen laten liggen. Desalniettemin is het de moeite waard om zelf actief een breed bereik aan opties te gaan waarderen en kijken hoe de verdeling anno 2011 er uit ziet. Het blind vertrouwen op de kundigheid van optietraders zal iedere mogelijke edge in elk geval onbenut laten. Daarnaast hebben marketmakers ook een eindig budget en kunnen zij de markt bij hoge volatiliteit niet in toom houden. Het is dan ook niet gek dat veel particuliere optietraders uit hun holen komen als de markt vacuum trekt.

quote:
Een out-of-the-money straddle ;) Dat betekent vast dat één poot van de straddle out-of-the-money is (say, de AEX 400 call) en dan is de andere poot dus uhhh.. in-the-money? ITM straddle is hetzelfde als een OTM straddle. De enige straddle die van belang is, is de at-the-money straddle.
Het gaat er gewoon om dat de marktwaarde ver boven of onder de strike ligt. Bij een ATM straddle is er geen veiligheidsmargin en loop je meer risico.

Een OTM is zeker niet gelijk aan een ITM straddle aangezien je short gaat op een CALL en PUT. Je gaat dus niet long/short op een PUT of CALL. Je kan dus een paar hebben waarbij beide poten geen intrinsieke waarde hebben.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  dinsdag 8 maart 2011 @ 12:06:41 #202
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_93809619
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 11:43 schreef Mendeljev het volgende:

Het gaat er gewoon om dat de marktwaarde ver boven of onder de strike ligt. Bij een ATM straddle is er geen veiligheidsmargin en loop je meer risico.

Een OTM is zeker niet gelijk aan een ITM straddle aangezien je short gaat op een CALL en PUT. Je gaat dus niet long/short op een PUT of CALL. Je kan dus een paar hebben waarbij beide poten geen intrinsieke waarde hebben.
Het spijt me, een out-of-the-money straddle bestaat niet. Misschien ben je in de war met een strangle?

straddle = AEX 365 call en AEX 365 put
strangle = AEX 370 call en AEX 360 put
Overal verstand van.
pi_93810133
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:06 schreef macondo het volgende:
Het spijt me, een out-of-the-money straddle bestaat niet. Misschien ben je in de war met een strangle?

straddle = AEX 365 call en AEX 365 put
strangle = AEX 370 call en AEX 360 put
Ja dat laatste bedoel ik. Ik gebruik de term eigenlijk nooit omdat een OTM straddle ook redelijk voor zich spreekt maar zie nu inderdaad dat het jargontechnisch niet klopt. Zal voortaan maar strangle zeggen dan. :)
Greece
  dinsdag 8 maart 2011 @ 12:42:40 #204
57047 macondo
pi_93810703
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:24 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ja dat laatste bedoel ik. Ik gebruik de term eigenlijk nooit omdat een OTM straddle ook redelijk voor zich spreekt maar zie nu inderdaad dat het jargontechnisch niet klopt. Zal voortaan maar strangle zeggen dan. :)
Dat scheelt wel een slok op een borrel ja, praat een stuk makkelijker als je dezelfde taal spreekt :D

Overigens bestaat er ook zoiets als een in-the-money strangle, dat noemen we eigenlijk een "guts".
Overal verstand van.
pi_93814543
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 11:43 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik snap heel goed hoe marketmakers hun geld verdienen, echter in het aangehaalde plaatje zie je een distributie van 2500 aandelen; het zou best kunnen zijn dat marketmakers weinig handelen op small caps (lage liquiditeit) en hierdoor kansen laten liggen. Desalniettemin is het de moeite waard om zelf actief een breed bereik aan opties te gaan waarderen en kijken hoe de verdeling anno 2011 er uit ziet. Het blind vertrouwen op de kundigheid van optietraders zal iedere mogelijke edge in elk geval onbenut laten. Daarnaast hebben marketmakers ook een eindig budget en kunnen zij de markt bij hoge volatiliteit niet in toom houden. Het is dan ook niet gek dat veel particuliere optietraders uit hun holen komen als de markt vacuum trekt.

Houdt het boek ook rekening met de soms enorme spreads op small/midcap opties?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 14:58:07 #206
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_93815390
@sitting_elfling doe je met cfds ook wel eens wat met bedrijfscijfers? Apple maakt nu 20% uit van de nasdaq dus op het moment van uitkomen van hun cijfers kun je forse uitslagen krijgen. Het probleem dat ik hierbij kan bedenken is dat je nooit precies weet wanneer de cijfers uitkomen. Het is meestal 'ergens' tussen 22:00 en 22:30.
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:04:21 #207
57047 macondo
pi_93815623
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:35 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

En wát is de "fair value" van een straddle? Ben heel benieuwd :D

(die bestaat namelijk niet)

[ Bericht 3% gewijzigd door macondo op 08-03-2011 15:11:58 ]
Overal verstand van.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 15:09:32 #208
256829 Sokz
Livin' the life
pi_93815832
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:58 schreef JimmyJames het volgende:
@sitting_elfling doe je met cfds ook wel eens wat met bedrijfscijfers? Apple maakt nu 20% uit van de nasdaq dus op het moment van uitkomen van hun cijfers kun je forse uitslagen krijgen. Het probleem dat ik hierbij kan bedenken is dat je nooit precies weet wanneer de cijfers uitkomen. Het is meestal 'ergens' tussen 22:00 en 22:30.
Ja die tijdstippen zijn volgens mij nooit precies. Staat er om 22:30, komen er op 22:15 de resultaten binnen.

Ik ga zoiets voor het eerst testen op een QE3 / steunpakket van de Euro / enorme macro-happening. Je zou maar voor 1000 per pip long hebben gezeten tijdens het bekendmaken van dat steunpakket.
pi_93816122
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:58 schreef JimmyJames het volgende:
Ik beleg inderdaad ook op bedrijfs cijfers. Maar dat is vaak pre market en alleen als ik honderd procent zeker weet op welk tijdstip het uitkomt. Dat is opzich wel vrij accuraat hoor. Ik gebruik daarvoor de agenda op de BB terminal.

Maar dan is het vaak 1 short en 1 long tegen 4 pips aan beide kanten. Met een sprong van het dubbele ben je er al uit.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_93816228
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:09 schreef Sokz het volgende:

[..]

Ja die tijdstippen zijn volgens mij nooit precies. Staat er om 22:30, komen er op 22:15 de resultaten binnen.

Ik ga zoiets voor het eerst testen op een QE3 / steunpakket van de Euro / enorme macro-happening. Je zou maar voor 1000 per pip long hebben gezeten tijdens het bekendmaken van dat steunpakket.
Dude. 1000 pip long zitten. Op de FTSE via een cfd broker zit je dan op <10.000,- pond per indexpunt! :D Dan schijt je hem echt wel 7 kleuren als er zo'n macro cijfer tussen door komt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 16:54:38 #211
256829 Sokz
Livin' the life
pi_93820033
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dude. 1000 pip long zitten. Op de FTSE via een cfd broker zit je dan op <10.000,- pond per indexpunt! :D Dan schijt je hem echt wel 7 kleuren als er zo'n macro cijfer tussen door komt.
Ik overdreef ook een beetje :P gaat er iig om dat als ik op dat moment wist wat ik nu weet ik dit jaar niet meer hoef te werken.

Daar ging trouwens een heel weekend overheen dus was dan toch niet super-leveraged gegaan. =P
pi_93828988
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 14:35 schreef tjoptjop het volgende:
Daar wordt niets over vermeld. Maar ik heb enkel de begeleidende tekst gelezen en niet het hele boek.
Greece
  dinsdag 8 maart 2011 @ 20:29:36 #213
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_93830664
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 15:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik beleg inderdaad ook op bedrijfs cijfers. Maar dat is vaak pre market en alleen als ik honderd procent zeker weet op welk tijdstip het uitkomt. Dat is opzich wel vrij accuraat hoor. Ik gebruik daarvoor de agenda op de BB terminal.

Maar dan is het vaak 1 short en 1 long tegen 4 pips aan beide kanten. Met een sprong van het dubbele ben je er al uit.
Ik zag dat je bij ig markets in enorm veel aandelen kunt handelen. Weet je toevallig of het vanuit Nederland een beetje eenvoudig is daar een rekening te openen (met bijv een euro-rekening)? :P

Aan de Q2 cijfers van apple zou ik me wel willen wagen. Ik denk dat die sowieso een forse uitslag zullen laten zien.

[ Bericht 2% gewijzigd door JimmyJames op 08-03-2011 20:38:23 ]
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:04:30 #214
256829 Sokz
Livin' the life
pi_93832845
In mei komt er ook in nederland een IGMARKETS ( http://www.igmarkets.nl/ )
Ga ik mijn account ook maar even omzetten naar de nederlandse versie.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:12:39 #215
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_93833344
Je hebt dus al een account in het VK? Kon je daar euro's aanhouden of werd alles omgezet in ponden?
pi_93833493
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 20:29 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Ik zag dat je bij ig markets in enorm veel aandelen kunt handelen. Weet je toevallig of het vanuit Nederland een beetje eenvoudig is daar een rekening te openen (met bijv een euro-rekening)? :P

Aan de Q2 cijfers van apple zou ik me wel willen wagen. Ik denk dat die sowieso een forse uitslag zullen laten zien.
Bij IG was ik binnen 10 minuten ingelogd op mijn nieuwe account :D. Ik vulde het registratie formulier in, kreeg binnen de minuut een telefoon. Typisch babbeltje over regulatie en risico. Ze vroegen wat je verdiende en wat je verwachtte te investeren. Op basis daarvan het risico volle account gekregen. Kopie van mijn paspoort en bank account opgestuurd via de fax, was direct binnen. En ik kon inloggen :) (duurde nog 3 dagen voor m'n geld er op stond maar ok :P). Ging via een ING account volgens mij.

Je krijgt dan ook de vraag wat je wilt gebruiken als je hoofd currency.
pi_93833658
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:04 schreef Sokz het volgende:
In mei komt er ook in nederland een IGMARKETS ( http://www.igmarkets.nl/ )
Ga ik mijn account ook maar even omzetten naar de nederlandse versie.
Waarom?

Maar goede zaak dat IGmarkets voet op Nederlandse bodem zet. Ik hoop dat ze RBS en Saxo inpakken uiteraard! :P
  dinsdag 8 maart 2011 @ 21:42:02 #218
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_93835334
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Bij IG was ik binnen 10 minuten ingelogd op mijn nieuwe account :D. Ik vulde het registratie formulier in, kreeg binnen de minuut een telefoon. Typisch babbeltje over regulatie en risico. Ze vroegen wat je verdiende en wat je verwachtte te investeren. Op basis daarvan het risico volle account gekregen. Kopie van mijn paspoort en bank account opgestuurd via de fax, was direct binnen. En ik kon inloggen :) (duurde nog 3 dagen voor m'n geld er op stond maar ok :P). Ging via een ING account volgens mij.

Je krijgt dan ook de vraag wat je wilt gebruiken als je hoofd currency.
Dat klinkt eenvoudig genoeg :P
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:01:03 #219
256829 Sokz
Livin' the life
pi_93836631
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 21:14 schreef sitting_elfling het volgende:

Ze vroegen wat je verdiende en wat je verwachtte te investeren. Op basis daarvan het risico volle
Wat was bij jou deze verhouding? En jij leeft toch van je inkomsten uit 't beleggen? Gaan ze daar ook mee akkoord? :P

Ik kreeg een Trader Account, dat was vgm niet de risico volste dus perhaps kan ik hem beter in de UK opzeggen en hier overnieuw beginnen.
pi_93838948
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 22:01 schreef Sokz het volgende:

[..]

Wat was bij jou deze verhouding? En jij leeft toch van je inkomsten uit 't beleggen? Gaan ze daar ook mee akkoord? :P

Ik kreeg een Trader Account, dat was vgm niet de risico volste dus perhaps kan ik hem beter in de UK opzeggen en hier overnieuw beginnen.
Zaken zoals dat vertel je natuurlijk niet. Meer of je de risico's begrijpt, de werking van een CFD. Hoeveel jaar je ervaring hebt, of je professional bent etc. Hoeveel je verwacht te investeren (in verband met DMA en tiered margins)

Volgens mij is de minst risicovolle account dat je elke trade met een guaranteed stop loss moet(!) traden. Is ook verstandig btw. Iemand met nul ervaring en relatief weinig kapitaal moet niet zonder guaranteed stop loss kunnen traden met CFDs.

Kan me nog goed herinneren toen een vriend van me een account opende, binnen 24 uur z'n geld er op had staan (uk bankrekening) en binnen de dag al een paar duizend pond rood stond. Kreeg hij een telefoontje van een IG medewerker dat het niet zo goed ging en of hij ergens mee kon helpen. Toont maar weer eens aan dat ze wel scherp controleren wat je doet.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 23:14:11 #221
256829 Sokz
Livin' the life
pi_93841744
Die Tiered Margins blijven me bezig houden.

Voorbeeld Wall Street:
- $10 per punt = 1 contract = $300 margin // $20 per punt = 2 contract = $600 margin

Voorbeeld Aex:
- ¤200 per punt = 1 contract = ¤5000 (!!!) margin // ¤400 per punt = 2 contract = ¤10.000 (!!!!) margin

Voorbeeld Silver:
- $50 per punt = 1 contract = (500*36) * 0,05 = 900 margin?

Voorbeeld Eur/Usd:
- $10 per pip = 1 contract bij eur/usd @ 1.40 = 0,05 * (100.000 * 1.40) = 7k margin?

En waarom voor Koper zo belachelijk veel margin?:P

Klopt dit zo ? :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Sokz op 09-03-2011 11:55:11 ]
  dinsdag 8 maart 2011 @ 23:22:01 #222
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_93842185
Wat is standard lot size? Toch niet dat je bijv AEX contracten per 200 moet kopen hoop ik (200 x 365)? :o
  dinsdag 8 maart 2011 @ 23:26:14 #223
256829 Sokz
Livin' the life
pi_93842384
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 23:22 schreef JimmyJames het volgende:
Wat is standard lot size? Toch niet dat je bijv AEX contracten per 200 moet kopen hoop ik (200 x 365)? :o
Volgens mij wel. :P
Dat is 73k en daarop heb je 5k margin // 6,8% margin.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 23:31:13 #224
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_93842649
Dus je moet al minstens 5k opzij zetten om te handelen in aex contracten? :o

Waar heb je die lijst aangetroffen? Ik moet het maar eens gaan bekijken voor de aandelen cfds waar ik eventueel in wil handelen.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 23:34:00 #225
256829 Sokz
Livin' the life
pi_93842793
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 23:31 schreef JimmyJames het volgende:
Dus je moet al minstens 5k opzij zetten om te handelen in aex contracten? :o

Waar heb je die lijst aangetroffen? Ik moet het maar eens gaan bekijken voor de aandelen cfds waar ik eventueel in wil handelen.
Aandelen berekenen ze makkelijker bijvoorbeeld KPN @ 12 en je koopt 10000 shares:
(10.000 x 12) *0,05 = 6k margin.

Even de lijst opzoeken.

edit:

Other markets: http://www.igmarkets.co.u(...)redmargins_other.pdf

en van shares is een excel bestandje dus hier de site:

http://www.igmarkets.co.uk/cfd/tiered-margining.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')