abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93764808
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 10:42 schreef jaco het volgende:

[..]

Op welke S&P500 en DJIA koersen heb je dit getest? Die van een dag na het bekend worden van de macro variabelen? Of een week, maand ?
Maand.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 7 maart 2011 @ 12:46:44 #177
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93765190
Het lastige van de huidige situatie is dat de rente heel laag staat, de inflatie hoog is en de beurskoersen ook vrij hoog zijn.
Simpelweg long zitten in aandelen levert niet zoveel rendement op, want daar snoept de inflatie weer vanaf.
Sparen is al helemaal geen optie, dat is je geld gratis aan de bank geven.
Grondstoffen vind ik zo onderhand wel te duur.

De enige optie die ik zie om ervan te profiteren is dan toch maar langlopende Deep In The Money puts schrijven en het geld dat hierbij vrij komt in hoogrenderende obligaties stoppen. Maar dan heb ik weer het nadeel van dalende obligatiekoersen bij stijgende rentes.

Iemand nog andere opties om te profiteren van de feitelijk negatieve reele rente op dit moment=
The End Times are wild
pi_93768023
Zilver. Crazy! Ik zit al bijna 80% winst op mijn zilver posities en een 15% op goud. Dit maakt zo'n beetje de verloren 1.5 maand wel weer goed. Ik zet er gewoon een lopende stoploss nu bij. Dat bij elke minieme correctie de zaak verkocht wordt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  maandag 7 maart 2011 @ 13:57:44 #179
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_93768158
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 12:46 schreef LXIV het volgende:
Het lastige van de huidige situatie is dat de rente heel laag staat, de inflatie hoog is en de beurskoersen ook vrij hoog zijn.
Simpelweg long zitten in aandelen levert niet zoveel rendement op, want daar snoept de inflatie weer vanaf.
Sparen is al helemaal geen optie, dat is je geld gratis aan de bank geven.
Grondstoffen vind ik zo onderhand wel te duur.

De enige optie die ik zie om ervan te profiteren is dan toch maar langlopende Deep In The Money puts schrijven en het geld dat hierbij vrij komt in hoogrenderende obligaties stoppen. Maar dan heb ik weer het nadeel van dalende obligatiekoersen bij stijgende rentes.

Iemand nog andere opties om te profiteren van de feitelijk negatieve reele rente op dit moment=
Goede analyse. Alleen waarom in godsnaam ITM puts schrijven?? Pak lekker de ATM. De rente die je bij je bonds gaat ontvangen, is ook meegenomen in de put waardering trouwens.

Bijkomend nadeel : optiepremie staat laag
Overal verstand van.
  maandag 7 maart 2011 @ 14:03:27 #180
256829 Sokz
Livin' the life
pi_93768414
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 13:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Zilver. Crazy! Ik zit al bijna 80% winst op mijn zilver posities en een 15% op goud. Dit maakt zo'n beetje de verloren 1.5 maand wel weer goed. Ik zet er gewoon een lopende stoploss nu bij. Dat bij elke minieme correctie de zaak verkocht wordt.
Haha maand geleden zat je nog te jammeren over de goud/zilverprijs. Hoe snel kan het keren? :P
Mijn koper doet YTD nog geen 5% ;( Maarja, nauwelijks leveraged. Moet écht eens een studie van CFD's gaan maken ..
  maandag 7 maart 2011 @ 18:23:09 #181
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93778875
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 13:57 schreef macondo het volgende:

[..]

Goede analyse. Alleen waarom in godsnaam ITM puts schrijven?? Pak lekker de ATM. De rente die je bij je bonds gaat ontvangen, is ook meegenomen in de put waardering trouwens.

Bijkomend nadeel : optiepremie staat laag
ITM vanwege duurder, dus meer rente.
Ik weet niet of die bondsrente in de putwaardering zit. Volgens mij betaal je gewoon euribor, dat is juist de winst.
The End Times are wild
pi_93784368
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 10:13 schreef tony_clifton- het volgende:
Eigenlijk weet ik niet goed of dit wel een goed plan is aangezien ik denk dat er nog één stuip naar boven komt.
Ga voor de zekerheid redelijk ver in-the-money schrijven.
Aangezien je onzeker bent over het marktsentiment (wie niet) en je je heil toch in opties zoekt kun je beter straddles gaan schrijven zodat je marktneutraal opereert en je de strategie veel langer kunt vol blijven houden (wat een vereiste is voor het consequent schrijven van opties). Dat heeft 2 voordelen boven het schrijven van calls.

• Je wordt niet genaaid door de impliciete volatiliteit. Immers, de spreadverandering ten koste of bate van je calls corrigeert zich automatisch met de puts door marktwerking.
• Er is reden om aan te nemen dat straddles over het algemeen overgewaardeerd zijn ten gunste van de schrijver. Schrijvers willen over het algemeen iets meer risicocompensatie en daar wordt door argeloze kopers ook voor betaald.

Historische momentopnames bevestigen dit.

Er is ongeveer een shift van 2.5% overwaardering ten opzichte van de neutrale prijs. Het staat je vrij om dit te controleren voor huidige marktwaarderingen. Iets wat ik ten strengste aanbeveel als je een langetermijns schrijver wilt worden.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_93796312
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:03 schreef Sokz het volgende:

[..]

Haha maand geleden zat je nog te jammeren over de goud/zilverprijs. Hoe snel kan het keren? :P
Mijn koper doet YTD nog geen 5% ;( Maarja, nauwelijks leveraged. Moet écht eens een studie van CFD's gaan maken ..
De winst die ik nu op goud en zilver maak is puur mazzel. Ik denk dat weinig mensen hadden voorspeld dat het zo(!) snel weer zou stijgen na de dip. Ik heb genoeg verhalen gelezen dat het 'gebeurd' was met goud en zilver en dat de bubble was gebarsten.

@mendeljev, welk boek is dat?
pi_93798196
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 23:16 schreef sitting_elfling het volgende:
@mendeljev, welk boek is dat?
Systematic Options Trading

Ik ben een beetje van mijn geloof afgestapt nu ik me ook een beetje inlees over optieconstructies. :')

Het schrijven van diepe out-of-the-money straddles zie ik als een serieuze optie om eens nader te onderzoeken. Bij een gemiddelde overwaardering is dat natuurlijk gratis geld dat na verloop van tijd richting de schrijver gaat. Ik blijf er nog wel skeptisch over aangezien bedrijven als Optiver een verschil van 2.5% 100x kunnen arbitreren dus in hoeverre de cijfers kloppen moeten we zelf uitrekenen.. :D
Greece
pi_93799359
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 23:55 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik ben een beetje van mijn geloof afgestapt nu ik me ook een beetje inlees over optieconstructies. :')

Het schrijven van diepe out-of-the-money straddles zie ik als een serieuze optie om eens nader te onderzoeken. Bij een gemiddelde overwaardering is dat natuurlijk gratis geld dat na verloop van tijd richting de schrijver gaat. Ik blijf er nog wel skeptisch over aangezien bedrijven als Optiver een verschil van 2.5% 100x kunnen arbitreren dus in hoeverre de cijfers kloppen moeten we zelf uitrekenen.. :D
[ afbeelding ]
Heb je dit boek zelf gekocht? Kon zo snel niet een pdfje vinden. Wel wat prijzig namelijk.

En de situatie die je schetst wordt inderdaad al behoorlijk aangepakt door dat soort marketmarkers :p
  dinsdag 8 maart 2011 @ 00:26:19 #186
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_93799364
Griekse 10-jaars weer boven de 12%.

OT: Wie bij ING heeft de naam Internationale Nederlanden Groep Group bedacht?
The more debt, the better
  dinsdag 8 maart 2011 @ 00:52:18 #187
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_93800253
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:38 schreef sitting_elfling het volgende:

Wil dat een beetje? Al iets op het oog?

Ik heb al een tijdje Becton, Dickinson and Company (BDX) of het oog. Solide bedrijf, nagenoeg geen schulden, al 28 jaar stijgend dividend, forse buybacks etc. Is misschien ook iets voor jou.

Overigens lukt het met cfds tot nu toe virtueel niet super om te handelen op macro's. De paar keer dat ik het heb geprobeerd vorige week was de eerste koersreactie de verkeerde en ging het daarna de andere kant op (aan de twee kanten uitgestopt dus).
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_93802060
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 00:52 schreef JimmyJames het volgende:

Overigens lukt het met cfds tot nu toe virtueel niet super om te handelen op macro's. De paar keer dat ik het heb geprobeerd vorige week was de eerste koersreactie de verkeerde en ging het daarna de andere kant op (aan de twee kanten uitgestopt dus).
Timing is belangrijk. Stap zo laat mogelijk in. Deel je scherm in 2en, of BB tv, of forexfactory, etc. Kijk wat het resutlaat is, zie wat het doet op je candle. Binnen luttele minuten er uit stappen.

Op welke macro factor heb je het overigens geprobeerd? :) En welke index?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 02:18:58 #189
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_93802324
Op de non-farm payrolls en long op de S&P/ short op de nasdaq (bij rbs kun je niet tegelijk short/long zitten op dezelfde index).

Wat bedoel je precies met "wat het doet op de candle"?
pi_93802501
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 02:18 schreef JimmyJames het volgende:
Op de non-farm payrolls en long op de S&P/ short op de nasdaq (bij rbs kun je niet tegelijk short/long zitten op dezelfde index).
Hoeveel contracten?

quote:
Wat bedoel je precies met "wat het doet op de candle"?
Op het moment dat het uitkomt wil je niet een long upper shadow zien aan de candle (shooting star) als je long zit. Dan heb je vaak een snelle reversal en wordt je binnen 2 minuten er uitgeknald. Als het al niet eerder is. We hebben het immers over luttele seconden. Je ziet liever een groene candle waar geen staafje aan zit. Dan kun je hem een aantal minuten vasthouden.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 02:56:21 #191
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_93802769
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 02:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoeveel contracten?

[..]

Op het moment dat het uitkomt wil je niet een long upper shadow zien aan de candle (shooting star) als je long zit. Dan heb je vaak een snelle reversal en wordt je binnen 2 minuten er uitgeknald. Als het al niet eerder is. We hebben het immers over luttele seconden. Je ziet liever een groene candle waar geen staafje aan zit. Dan kun je hem een aantal minuten vasthouden.
Het was met de demo (ik begin pas met echt geld als het mij lukt virtueel een beetje consistent wat te verdienen). Iets van 100 contracten.

En voor wat betreft candles moet ik nog een hoop leren, als ik het zo lees.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 09:39:09 #193
57047 macondo
pi_93805404
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 23:55 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Helaas, overwaardering in de zin van gratis geld bestaat niet meer. Echt niet. Diepe ITM straddles handelen heeft overigens weinig zin denk ik.
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 02:18 schreef JimmyJames het volgende:
Tegelijk long short zitten is "0" en geld weggooien..
Overal verstand van.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 10:38:09 #194
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93806893
quote:
Nou, dan houden we ze nog even in de porto. Hoe minder risico ASR wil lopen, des te liever het me is!
The End Times are wild
  dinsdag 8 maart 2011 @ 10:40:39 #195
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93806973
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 09:39 schreef macondo het volgende:

[..]

Helaas, overwaardering in de zin van gratis geld bestaat niet meer. Echt niet. Diepe ITM straddles handelen heeft overigens weinig zin denk ik.
De zin van diepe ITM-straddles is dat de berekende rente daarop Euribor is (dus laag) en je het geld tegen een hogere vergoeding kunt wegzetten. Bij een netto gelijkblijvende volatiliteit op de lange termijn is dat dan gratis geld.

Stel, je schrijft voor 100.000 euro aan straddles. De rentecomponent die je betaalt is 2000 euro. Die 100.000 euro kun je wegzetten tegen 8%. Je winst is dan 6.000 euro.
(Er vanuit gaande dat verwachtingswaarde e.d. allemaal juist geprijsd zijn en je daar niks aan verdiend.
The End Times are wild
pi_93807583
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 00:26 schreef sitting_elfling het volgende:
Heb je dit boek zelf gekocht? Kon zo snel niet een pdfje vinden. Wel wat prijzig namelijk.

En de situatie die je schetst wordt inderdaad al behoorlijk aangepakt door dat soort marketmarkers :p
Nee nog niet gekocht maar wel van plan om het te doen. Ik heb een stuk van de ingekorte versie gelezen op Amazon en er staan wel leuke dingetjes in. Het valt me wel op dat zodra de boekjes een klein beetje meer informatie bevatten dan gemiddeld de prijs onevenredig hoger wordt.

quote:
Helaas, overwaardering in de zin van gratis geld bestaat niet meer.
De auteur heeft de collectie gegevens uit 2007! Dat betekent dus dan ten tijde van de optiemarketmakers er nog steeds een brede distributie was van onder- en overwaardering. Aangezien je stellig overtuigd bent van je gelijk neem ik aan dat je je beweringen ook kunt onderbouwen met relevante informatie? Anders hecht ik echt geen waarde aan je uitlatingen. Echt niet.

quote:
Diepe ITM straddles handelen heeft overigens weinig zin denk ik.
Ik zeg dan ook diepe out-of-the-money straddles. Het is dan ook totaal niet mijn intentie om onnodeloos risico te lopen gezien de grote veiligheidsmargin. Het enige geld dat te verdienen valt is de gemiddelde overwaardering en dat wordt dan aangehouden als buffer voor een verliezende reeks. In feite is dit exact hetzelfde businessmodel van verzekeringsmaatschappijen. Zij hanteren soms lagere margins bij hoger risico. De enige manier om dat vol te houden is door heel vaak een verzekering uit te geven, bij opties werkt dat hetzelfde.
Greece
pi_93807976
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 12:46 schreef LXIV het volgende:
Als je de rente laag vindt, dan zou je long rentestand kunnen gaan met interest rate futures oid ?

Ik heb er zelf niet zo'n moeite mee om op dit moment even niets te doen. Er hangen allerlei gevaren in de lucht. Ik hoorde vanmorgen op RTLZ dat Moody's de rating van Grieks staatspapier naar Ba1 heeft verlaagd, hetzelfde niveau als Bolivia en Angola. Vervolgens lees ik in het Financieel Dagblad

quote:
De kans op een Chinese bankencrisis in 2013 is momenteel meer dan 60 procent door de record kredietverstrekkingen en de explosief stijgende huizenprijzen.

Dat blijkt uit een macroprudentieel rating systeem van Fitsch dat de kans op een systeemcrisis beoordeelt.
Noot: met Fitsch wordt Fitch bedoeld. Aangezien zo'n bureau geen direkt eigen belang heeft, bij zo'n uitspraak, zal er wel het nodige mis zijn.

Dit is dan toevallig wat me vanmorgen opviel, maar er is allerlei ander verontrustend nieuws zoals we regelmatig in dit forum bespreken. Het is ongetwijfeld mogelijk met allerlei slimme constructies nog steeds geld te verdienen. Ik heb echter het gevoel dat mijn energie beter besteed is met voorbereidingen op de volgende klap. Dan liggen er waarschijnlijk weer mogelijkheden om relatief veilig te verdienen met simpelweg long gaan op bedrijven met krachtige merknamen of een goede emerging markets strategie.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:22:34 #198
57047 macondo
pi_93808206
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 11:03 schreef Mendeljev het volgende:

De auteur heeft de collectie gegevens uit 2007! Dat betekent dus dan ten tijde van de optiemarketmakers er nog steeds een brede distributie was van onder- en overwaardering. Aangezien je stellig overtuigd bent van je gelijk neem ik aan dat je je beweringen ook kunt onderbouwen met relevante informatie? Anders hecht ik echt geen waarde aan je uitlatingen. Echt niet.
Volgens jouw theorie laten market makers op de optiebeurs geld liggen omdat ze dat boekje niet kopen ;) Je hoeft mij niet te geloven (ik probeer je niets te verkopen), maar market makers op de beurs zijn écht wel geavanceerd en weten heel goed wat ze doen.

quote:
Ik zeg dan ook diepe out-of-the-money straddles. Het is dan ook totaal niet mijn intentie om onnodeloos risico te lopen gezien de grote veiligheidsmargin. Het enige geld dat te verdienen valt is de gemiddelde overwaardering en dat wordt dan aangehouden als buffer voor een verliezende reeks. In feite is dit exact hetzelfde businessmodel van verzekeringsmaatschappijen. Zij hanteren soms lagere margins bij hoger risico. De enige manier om dat vol te houden is door heel vaak een verzekering uit te geven, bij opties werkt dat hetzelfde.
Een out-of-the-money straddle ;) Dat betekent vast dat één poot van de straddle out-of-the-money is (say, de AEX 400 call) en dan is de andere poot dus uhhh.. in-the-money? ITM straddle is hetzelfde als een OTM straddle. De enige straddle die van belang is, is de at-the-money straddle.
Overal verstand van.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:24:45 #199
256829 Sokz
Livin' the life
pi_93808277
quote:

[..]

[..]

Tegelijk long short zitten is "0" en geld weggooien..
Niet als 1 v/d 2 eerder uitgestopt wordt. :*
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:26:03 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93808324
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 11:15 schreef jaco het volgende:

[..]

Als je de rente laag vindt, dan zou je long rentestand kunnen gaan met interest rate futures oid ?
De reeele rente is erg laag, maar ik heb geen idee of deze laag blijft of juist niet. Ik speculeer niet op een rentestijging of -daling, maar arbitreer enkel op het gegeven dat de rente nu laag is.
quote:
Ik heb er zelf niet zo'n moeite mee om op dit moment even niets te doen. Er hangen allerlei gevaren in de lucht. Ik hoorde vanmorgen op RTLZ dat Moody's de rating van Grieks staatspapier naar Ba1 heeft verlaagd, hetzelfde niveau als Bolivia en Angola. Vervolgens lees ik in het Financieel Dagblad

[..]

Noot: met Fitsch wordt Fitch bedoeld. Aangezien zo'n bureau geen direkt eigen belang heeft, bij zo'n uitspraak, zal er wel het nodige mis zijn.

Dit is dan toevallig wat me vanmorgen opviel, maar er is allerlei ander verontrustend nieuws zoals we regelmatig in dit forum bespreken. Het is ongetwijfeld mogelijk met allerlei slimme constructies nog steeds geld te verdienen. Ik heb echter het gevoel dat mijn energie beter besteed is met voorbereidingen op de volgende klap. Dan liggen er waarschijnlijk weer mogelijkheden om relatief veilig te verdienen met simpelweg long gaan op bedrijven met krachtige merknamen of een goede emerging markets strategie.
Ik heb zelf mijn leverage ook wat teruggeschroefd. Dat wil zeggen dat als de markt nu daalt, ik in een minder hard tempo zal dalen dan ik heb gestegen.

Maar ondanks alle beren op de weg zitten we nog steeds met de situatie dat er een behoorlijke inflatie is (voedsel, grondstoffen, olie, belastingen) en een rente die dit niet voldoende compenseert. Cash is dus zeker geen koning.

Het lijkt wel op die situatie uit de Donald Duck, toen Willie Wortel als anti-diefstalbeveiliging een gulheidsstraal had uitgevonden. Wie daardoor geraakt werd wilde geld juist niet hebben, het kreeg dus een negatieve waarde.
Door een onhandigheid van Donald Duck werd oom Dagobert ook geraakt door die straal en gaf hij al zijn geld weg!! Daarna liep het nog verder uit de hand en werd heel Duckstad bestraald!
Toen oom Dagobert eenmaal bij zijn positieven was gekomen liet hij het er niet bij zitten. Door van alles op te kopen, en hierbij geld toe te krijgen, wist hij zijn vermogen snel weer terug te verdienen!

Nu deze situatie er ook is in de echte wereld wil ik natuurlijk, net als Oom Dagobert, hier maximaal van profiteren!!
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')