abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93639001
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:36 schreef macondo het volgende:

[..]

Om precies te zijn : de non-farm payrolls - dus expliciet niets met agrariërs.. Let op, om 14:30 zal de markt leeg zijn, kijk maar naar de AEX opties op dat moment
Jaaajaaa, ik had even snel de Nederlandse vertaling uit Forex gekopieerd ;)
BlaBlaBla
  vrijdag 4 maart 2011 @ 14:00:06 #152
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_93639520
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
weer stresstesten _O_ _O_
uh waar? :?
Overal verstand van.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:08:37 #153
256829 Sokz
Livin' the life
pi_93642587
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:00 schreef macondo het volgende:

[..]

uh waar? :?
Zijn weer begonnen:
http://www.fd.nl/artikel/(...)anken-begint-vrijdag
pi_93656589
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:08 schreef Sokz het volgende:

[..]

Zijn weer begonnen:
http://www.fd.nl/artikel/(...)anken-begint-vrijdag
Stresstesten _O-
Na de vorige testen waarbij de meeste banken glorieus door de test kwamen moest Ierland out of the blue 81 miljard hebben voor de banken.... die testen kan je toch niet serieus nemen?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:12:00 #156
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_93657066
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:51 schreef tony_clifton- het volgende:
Voor Lemans:

http://www.tijd.be/nieuws(...)gos.9029219-3071.art
Jij hebt toch biotech, Tony? Zit je ook in pharming? Dat bereikte vandaag zijn ATL.Wat denk je van die tent?
(In 2002 oid hebben ze ook ooit op 14 cent gestaan, toen zijn ze tóch nog hersteld naar de 4,60!
The End Times are wild
pi_93657918
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jij hebt toch biotech, Tony? Zit je ook in pharming? Dat bereikte vandaag zijn ATL.Wat denk je van die tent?
(In 2002 oid hebben ze ook ooit op 14 cent gestaan, toen zijn ze tóch nog hersteld naar de 4,60!
Ik weet eigenlijk niets van Pharming, behalve dat ik wel eens van Herman gehoord heb, een transgene stier die ze in de jaren 80 gemaakt hebben. Was een baanbrekend project, ze hebben uiteindelijk meer dan 1000 eicellen gemanipuleerd om 1 levend dier over te houden.

Eerlijk gezegd ben ik nu alles aan't afbouwen dmv geschreven calls die expireren in juni. Op één aandeel na. Ik geloof dat het heel erg bloederig gaat worden in de tweede jaarhelft dus ik hoop een paar leuke bedrijfjes op te pikken aan heel lage koersen, maar binnen een paar jaar ofzo.

[ Bericht 4% gewijzigd door tony_clifton- op 04-03-2011 20:40:23 ]
  zaterdag 5 maart 2011 @ 14:10:51 #158
256829 Sokz
Livin' the life
pi_93684540
Nog meer mensen met de hand bij de knoppen op korte Olie op 't moment dat khadaffi verdwijnt?
pi_93684644
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 14:10 schreef Sokz het volgende:
Nog meer mensen met de hand bij de knoppen op korte Olie op 't moment dat khadaffi verdwijnt?
Beetje te onzeker, 5000 boze arabieren in Saudi en we gaan na de 140 dollar.
pi_93684801
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 14:10 schreef Sokz het volgende:
Dat zou ik niet doen. Het probleem is dat er nog een te grote groep twijfelaars is of de olie verder zal stijgen of niet.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_93716705
Het lijkt erop dar de grootste groep al long zit.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  zondag 6 maart 2011 @ 05:05:28 #162
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_93716871
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 04:44 schreef fedsingularity het volgende:
[ afbeelding ]
Ik snap dat onderste plaatje niet helemaal? Ik bedoel, die laatste lijn is enorm verticaal terwijl de prijs relatief een klein beetje omhoog kabbelt. Is dit het volume van het aantal contracten? Ben echt een noob wat betreft olie :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_93716952
Er zitten zeer veel large speculators long op dit moment. Zegt trouwens niets over het prijsverloop, dat zou juist verder omhoog kunnenn terwijl je juist contrair zou willen als je dit ziet.
Lekker afblijven dus.
pi_93719119
Yup, ik leer al doende en mijn les van dit jaar is ongetwijfeld om niet tegen een trend in te gaan, hoe onlogisch 't er ook allemaal uit ziet.

Geen short ETFs meer dus, hoogstens geschreven calls.
pi_93724030
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 10:28 schreef tony_clifton- het volgende:
Yup, ik leer al doende en mijn les van dit jaar is ongetwijfeld om niet tegen een trend in te gaan, hoe onlogisch 't er ook allemaal uit ziet.

:Y Belangrijke les, de markt heeft altijd gelijk
  zondag 6 maart 2011 @ 13:47:57 #166
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_93724625
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:28 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

:Y Belangrijke les, de markt heeft altijd gelijk
Moah. De markt heeft gelijk wanneer jij fout zit.

Was afgelopen donderdag bij een nieuwe prop trader in Londen die daar nieuwe mensen gaat opleiden. Hoofd van de opleiding gaf als voorbeeld aan dat hij een poos lang in een small cap had gehandeld en die bewust op en neer liet gaan als een stuiterbal. En daarna in de kranten terug las dat zijn(!) handelingen werden gezien als het bedrijf gaat nieuwe producten ontwikkelen, bedrijf krijgt waarschijnlijk nieuwe orders. Etc. Terwijl dat allemaal niet waar was, die gast was de enige die het als speelbal gebruikte lol.
pi_93724663
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 13:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Moah. De markt heeft gelijk wanneer jij fout zit.

Was afgelopen donderdag bij een nieuwe prop trader in Londen die daar nieuwe mensen gaat opleiden. Hoofd van de opleiding gaf als voorbeeld aan dat hij een poos lang in een small cap had gehandeld en die bewust op en neer liet gaan als een stuiterbal. En daarna in de kranten terug las dat zijn(!) handelingen werden gezien als het bedrijf gaat nieuwe producten ontwikkelen, bedrijf krijgt waarschijnlijk nieuwe orders. Etc. Terwijl dat allemaal niet waar was, die gast was de enige die het als speelbal gebruikte lol.
Haha, nog een thread op IEX en het plaatjes is compleet :D
  zondag 6 maart 2011 @ 16:02:39 #168
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_93729265
Ik probeer de laatste tijd minder energie/tijd te besteden aan wat de markt gaat doen en meer in het vinden van 'goeie' aandelen die het goed doen ongeacht het sentiment.
Please Move The Deer Crossing Sign
  zondag 6 maart 2011 @ 18:38:09 #169
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_93735129
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:02 schreef JimmyJames het volgende:
Ik probeer de laatste tijd minder energie/tijd te besteden aan wat de markt gaat doen en meer in het vinden van 'goeie' aandelen die het goed doen ongeacht het sentiment.
Wil dat een beetje? Al iets op het oog?

Ben op het moment zelf druk bezig met mijn afstudeer scriptie over de invloeden van macro variabelen op de SP en DJ. Relatief simpele regressie in de trent van sp500 = c + gdp + unemp + etc. En dan het testen van de significantie van deze variabelen en zodien er significantie is gevonden kijken of het enige forecasting power heeft met als toetje hoe we dit kunnen implementeren in een trading model.

Bijvoorbeeld: Waar de blauwe lijn een gecreëerde (forecasting) SP500 functie is op basis van 26 macro variabelen. Zoals je ziet loopt hij alleen relatief goed tussen 2008 en 2010.

Maar zoals je hier op de scatterplot ziet van de 'de gecreëerde' functie van de DJ30 en de echte dat er nog al aardig wat punten ver van de regressie lijn vandaan zitten en dat het verband niet heel sterk is. (25% zoiets).

Over de laatste tien jaar vond ik slechts 3 significante variabelen op de DJ30.

IPI = Import price index
CC = University_of_Michigan_Consumer_Sentiment_Index
FX = Trade Weighted Exchange Index: Major Currencies (TWEXMMTH)

en maar liefst 8 significante variabelen op de SP500.

WI = Wholesale Inventories (+ relatie)
IPI = Import price index (- relatie)
IP = Industrial Production (- relatie)
CC = University of Michigan Consumer Sentiment Index (- relatie)
CS = Construction Spending (erg sterke + relatie)
FX = Trade Weighted Exchange Index: Major Currencies (TWEXMMTH) (+ relatie)
Gold = Commodity Gold (golds comdty)
Silver = Commodity Silver (silv comdty)
  zondag 6 maart 2011 @ 23:45:40 #170
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_93752371
Zitten er al weer mensen bij de knoppen om posities in te nemen wanneer de bende weer opengaat over een kwartier?
  maandag 7 maart 2011 @ 00:02:13 #171
256829 Sokz
Livin' the life
pi_93753073
Dan ben ik slapen, morgen weer een dag. Deze hele week vakantie dus waarschijnlijk dat ik ook nog eens full frontal ga.
pi_93759541
Ik ga ook maar eens beleggen. Ik ben begonnen met beleggerspel.nl waar ik 10.000 euro fictief saldo heb gekregen, waarvan ik 2500 euro in Royal Shell heb belegd, ook vanwege de verwachting dat de olieprijs gaat stijgen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_93760162
quote:
14s.gif Op zondag 6 maart 2011 23:45 schreef sitting_elfling het volgende:
Zitten er al weer mensen bij de knoppen om posities in te nemen wanneer de bende weer opengaat over een kwartier?
Waarschijnlijk niet wat je bedoelde maar ik heb een paar out-of-the-money geschreven calls voor maart teruggekocht aan 10 ct/stuk en ga opnieuw schrijven voor september. That's it basically.
Eigenlijk weet ik niet goed of dit wel een goed plan is aangezien ik denk dat er nog één stuip naar boven komt.
Ga voor de zekerheid redelijk ver in-the-money schrijven.

Calls schrijven heeft mij iets belangrijks geleerd trouwens; niet geven om misgelopen winst.
pi_93760962
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 18:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Ben op het moment zelf druk bezig met mijn afstudeer scriptie over de invloeden van macro variabelen op de SP en DJ. Relatief simpele regressie in de trent van sp500 = c + gdp + unemp + etc.
Op welke S&P500 en DJIA koersen heb je dit getest? Die van een dag na het bekend worden van de macro variabelen? Of een week, maand ?
  maandag 7 maart 2011 @ 11:18:39 #175
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_93762054
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 04:44 schreef fedsingularity het volgende:
Waar blijkt dat uit?
Overal verstand van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')