abonnement Unibet Coolblue
pi_117474556
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 18:59 schreef Tokus het volgende:
de oorzaak voor het vertrek lijkt gevonden: Anette was ziek afgelopen vrijdag. Elize en Alyssa, de achtergrondzangeressen van Kamelot, namen haar taak over. Anette vond het vervolgens raar dat de band de show wilde laten doorgaan terwijl een bandlid in het ziekenhuis ligt.
Ze heeft wel een punt, aan de andere kant een show cancellen kost enorm veel geld
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  maandag 1 oktober 2012 @ 19:09:31 #177
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_117474833
En daar gaan we weer!

Anette heeft wel een punt ja, maar om zoiets dan openbaar te gaan uitvechten. Hoewel Tuomas daar zelf ook niet vies van is weten we natuurlijk.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 oktober 2012 @ 19:34:28 #178
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_117476120
in dat opzicht was dit dus wel een beetje te verwachten. Tarja (nou ja, vooral haar man) vond ook dat het meer om haar moest gaan, terwijl de rest van de band vond dat het om het totaalplaatje moest gaan.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_117476171
quote:
Press statement

Another chapter of the Nightwish story has ended today. Nightwish and Anette Olzon have decided to part company, in mutual understanding, for the good of all parties involved.

In recent times it has become increasingly obvious that the direction and the needs of the band were in conflict, and this has led to a division from which we cannot recover.

Nightwish has no intention of cancelling any upcoming shows, and as a result we have decided to bring in a substitute vocalist starting in Seattle 1.10.2012. Her name is Floor Jansen from The Netherlands (ex-After Forever, ReVamp), and she has graciously stepped in to help us complete the Imaginaerum world tour.

We are all strongly committed to this journey, this vehicle of spirit, and we are sure that this will lead to a brighter future for everyone.

We forever remain excited about the adventures to come, and we are extremely proud of the two beautiful albums and the wonderful shows we shared together.

- NIGHTWISH & Anette Olzon
Misschien schept dit meer duidelijkheid
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  maandag 1 oktober 2012 @ 21:03:03 #180
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_117481419
Floor zou een FANTASTISCHE aanwinst zijn als ze bij de band zou blijven. :)
pi_117481715
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 21:03 schreef NaturalScience het volgende:
Floor zou een FANTASTISCHE aanwinst zijn als ze bij de band zou blijven. :)
Floor in de schaduw van Thuomas gaan staan. Denk het niet. Ja Floor is een goeie Frontvrouw maar ze moet wel haar eigen ding kunnen doen en dat kan in Nightwish niet
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  maandag 1 oktober 2012 @ 21:12:26 #182
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_117482070
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 21:07 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Floor in de schaduw van Thuomas gaan staan. Denk het niet. Ja Floor is een goeie Frontvrouw maar ze moet wel haar eigen ding kunnen doen en dat kan in Nightwish niet
Ik vraag het me maar af.

Natuurlijk, Thuomas ziet Nightwish echt als zijn eigen project en met zijn maatje Marco wil daarin graag de touwtjes vast hebben. Floor is zelf ook een enorm sterke songwriter die enorm goed weet wat ze zelf wil.

Toch heb ik het idee dat ook Floor een beetje terug snakt naar de doorbraak die ze had met After Forever en die nu half niet zo goed meer van de grond lijkt te komen met ReVamp.

In Nightwish kan ze weer naar alle hartelust haar sopraan stem gebruiken en combineren met een wat ruigere sound. Ik denk ook dat qua persoonlijkheden Nightwish en Floor wat beter bij elkaar passen waardoor ze misschien wat meer inbreng van elkaar accepteren.
pi_117482506
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 21:12 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Ik vraag het me maar af.

Natuurlijk, Thuomas ziet Nightwish echt als zijn eigen project en met zijn maatje Marco wil daarin graag de touwtjes vast hebben. Floor is zelf ook een enorm sterke songwriter die enorm goed weet wat ze zelf wil.

Toch heb ik het idee dat ook Floor een beetje terug snakt naar de doorbraak die ze had met After Forever en die nu half niet zo goed meer van de grond lijkt te komen met ReVamp.

In Nightwish kan ze weer naar alle hartelust haar sopraan stem gebruiken en combineren met een wat ruigere sound. Ik denk ook dat qua persoonlijkheden Nightwish en Floor wat beter bij elkaar passen waardoor ze misschien wat meer inbreng van elkaar accepteren.
Misschien wel het zou tof voor Floor zijn en misschien wel beter voor Nightwish
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_117485422
Anette is niet goed bij d'r hoofd. Heeft ze een topbaan, raakt ze die om een enorm knullige reden. Dan ben je toch niet goed bezig :{

Dark Passion Play en Imaginaerium vond ik beide leuke CD's om naar te luisteren. De oudere nummers kon ze maar beter laten hoewel 1 of 2 niet eens zo slecht waren.

Ben trouwens wel blij dat Floor nu de (tijdelijke) front vrouw is. Ik hoop dat ze daar op haar plek gaat voelen en de band haar wil accepteren. Een eerst volgende concert van Nightwish met Floor die dan in Nederland komt, ga ik zeer zeker naar toe. Want Floor was zo goed bij After Forever (met name de eerste 3 CD's) en ze is ook erg goed in alle nummers die ze in de Star One/Ayreon projecten heeft mogen zingen.
  maandag 1 oktober 2012 @ 23:41:14 #185
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_117490582
Nou ik heb net twee tickets voor Londen gekocht, daar woon ik toch dus kan mooi na het werk even gaan kijken. Was eigenlijk al wel klaar met Nightwish maar ben hier nog wel benieuwd naar.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_117493214
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 23:41 schreef Jabberwocky het volgende:
Nou ik heb net twee tickets voor Londen gekocht, daar woon ik toch dus kan mooi na het werk even gaan kijken. Was eigenlijk al wel klaar met Nightwish maar ben hier nog wel benieuwd naar.
Ik heb een kaartje voor Orlando gekocht, puur omdat Floor nu zingt. Ben altijd te spreken geweest over haar zangtalent en ik denk dat het best een goede match is :)
pi_117493261
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 23:41 schreef Jabberwocky het volgende:
Nou ik heb net twee tickets voor Londen gekocht, daar woon ik toch dus kan mooi na het werk even gaan kijken. Was eigenlijk al wel klaar met Nightwish maar ben hier nog wel benieuwd naar.
Net even Manchester gepitched bij Mr.Mo, is alweer een tijd geleden dat ik ze gezien heb :o
Ja doei.
pi_117541215
Aangezien Floor net terug is na een burn out, denk ik niet dat zij permanent toe zal treden tot Nightwish, maar voor een paar optredens is het zeker leuk voor haar!

Jammer dat Anette alweer weg is, de laatste CD was zeker goed, en de band was duidelijk beter op elkaar ingespeeld. Laatst een live CD van Tarja geprobeerd te luisteren, maar wat zakte zij daar voor mij door het ijs zeg.. De cover van 'Over the hills and far away' van Gary Moore was een pure verkrachting...
pi_117541915
Ik vind het best jammer dat Anette tijdens de tour weggaat. Blijkbaar liep alles zo hoog op dat het onmogelijk meer leek voor Tuomas om hier zomaar mee door te gaan, maar alsnog.. Niet tof dat je dan midden in een tour met een andere frontvrouw doorgaat.

Wat overigens wel grappig is, puur omdat Floor Jansen de tijdelijke frontvrouw zal worden, zie ik ineens Nederlandse radiostations over Nightwish / Floor tweeten. :') Faaaal.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 oktober 2012 @ 19:42:24 #190
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_117558453
zo. kaart besteld voor Manchester. nu nog vrij zien te regelen voor de dag erna (wat lastig is, omdat we dan met m'n huidige project live gaan :()
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_117580536
Tarja heeft in ieder geval geen interesse om terug te keren:

http://www.metalfan.nl/article.php?sid=11568

Zangeres Tarja Turunen heeft geen interesse om terug te keren bij haar oude band Nightwish, nu dat zangeres Anette Olzon daar ontslagen is. De zangeres zegt dat in een interview met de Finse nieuwssite Iltalehti, waarin ze sarcastisch aangeeft dat ze alleen bij Nightwish terugkeert als alle andere band- en crewleden zouden opstappen. Turunen werd in 2005 na afloop van een concert ontslagen, wat voor haar als een grote verrassing kwam. Het ontslag van Olzon vond ze minder verrassend, gezien haar ervaringen met de band. Momenteel werkt Tarja aan haar derde soloplaat, die rond kerst moet uitkomen.
Nightwish ontsloeg afgelopen weekend zangeres Anette Olzon, nadat zij commentaar geleverd had toen de band een show liet doorgaan terwijl zij in het ziekenhuis lag. Momenteel wordt zij vervangen door voormalig After Forever-frontvrouw Floor Jansen, die halsoverkop naar de Verenigde Staten moest om te zorgen dat Nightwish de tour kan afmaken.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 oktober 2012 @ 11:11:26 #192
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_117581238
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:46 schreef Ferry_76 het volgende:
Tarja heeft in ieder geval geen interesse om terug te keren:

ik zag dat dat bericht inmiddels nog iets is uitgebreid...
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_117581315
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:11 schreef Tokus het volgende:

[..]

ik zag dat dat bericht inmiddels nog iets is uitgebreid...
Ik zie het... Leuke band, jammer dat ze schijnbaar nogal onbeleefd met zangeressen omgaan..
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:43:39 #194
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_117584028
Niet alleen zangeressen, de manier waarop de eerste bassist eruit is gegooid was ook niet heel fraai.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 oktober 2012 @ 13:05:31 #195
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_117584725
kortom, het gaatom Nightwish, niet om de individuele bandleden. Maar dat was me ook wel al langer duidelijk.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 oktober 2012 @ 08:58:03 #196
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_117617776
overigens, Pain staat volgende maand in het voorprogramma in Engeland. Moet je raden wie de vriendin van de bassist is......

dus het zal mij benieuwen of Pain daar nog wel gaat spelen...
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 10:29:50 #197
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_117619865
Ik hoop het wel, ik vind Pain sowieso goed dus als Nightwish me tegenvalt is de supportact in ieder geval de moeite nog. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_117624516
De Nightwish gerelateerde fora zijn op dit moment onwijs vermakelijk. Je wilt niet weten hoeveel popcorn ik de afgelopen tijd heb gegeten.

Ik ben blij dat Floor nu met ze tourt. Zij is wel een paar levels beter dan Anette. }) Ze schrijft er ook een blog over trouwens.
Verder ga ik er nog even niet over hyperen.

Jammer wel dat de band tegenwoordig tijd verkoopt om handtekeningen uit te delen en foto's te maken. En dan maar roepen dat je gewoon songwriter bent en geen rockster. Nou, als je je fans laat betalen voor een handtekening ben je voor mij toch echt wel een rockster hoor.
Ik heb ze nog gratis in de Fame (A'dam, in de goede oude tijd) gekregen. >:)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:41:09 #199
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_117627618
Tja, dat is een beetje hetzelfde gelul als dat 'we zijn een team' en dat geblaat over de goedheid van de mens in de lyrics, maar dan tot drie keer toe op een bijzonder nare manier een bandlid eruit gooien.

Het zijn natuurlijk gewoon een stel eikels bij elkaar, vooral Tuomas. Maakt niet uit, maar dat prentieuze is wel een beetje jammer.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zondag 7 oktober 2012 @ 22:26:50 #200
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_117713318
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')