quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:40 schreef conleche het volgende:
nou ja bij congenitaal had ik eerder aan geslachtsdelen gedacht. Prbly. Hoewel dat wat raar zou zijn geweest aan je oren.
Even héél snel gegoogled:quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hoi!
Ik twijfel toch of het niet A moet zijn hoor! Een 5-jarig kind is de kritieke fase toch nog niet helemaal voorbij? Zo'n kindje heeft er ook het meeste voordeel aan denk ik. Al zou het ook best te overwegen zijn bij een oudere patiënt in goede conditie
En ik zie XM d'r plaatje niet.
Een SOA met doofheid tot gevolg?quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:41 schreef conleche het volgende:
[..]
Nee, dat kan ik me wel weer voorstellen. Dat je een virus krijgt met doofheid tot gevolg. Ja weet ik veel.
De syfilisepidemie die in Nederland tien jaar geleden inzette, neemt de laatste jaren weliswaar af, maar vraagt nog steeds om extra aandacht. Bij een belangrijk deel van de patiënten met vroege syfilis is sprake van symptomen van neurosyfilis (ontsteking van het zenuwstelsel). De auteurs beschrijven deze ernstige complicaties van vroege syfilis en recent epidemiologisch onderzoek hiernaar. Ze doen de aanbeveling bij bepaalde klachten, zoals plotselinge doofheid en plotseling visusverlies door oogkamerontsteking, de KNO-arts en oogarts luesserologie te adviseren.quote:
Herpes oticus (van het oor). SOA-achtig beestje dat hersenvliesontsteking en doofheid kan veroorzaken!quote:
Klinkt best aannemelijk inderdaad! Wie weetquote:Op woensdag 23 februari 2011 14:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hmm rituals, dat zal dan weer ook zo zijn, maar mijn gedachte was, dat er best wel een goede zenuwverbinding zou kunnen zijn, en dat kleine kindjes nog enorme brein plasticiteit (veranderbaarheid; voor de rest) hebben.
Wie weet gaat dat in de toekomst kunnen gebeuren
[..]
Herpes oticus (van het oor). SOA-achtig beestje dat hersenvliesontsteking en doofheid kan veroorzaken!
quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:56 schreef conleche het volgende:
[..]
Naja het kind is 5. Ik zelf dacht niet direct aan syfilis.
A zou ook nog kunnen idd, maar ik kan geen reden bedenken waarom het D niet zou kunnen zijn, behalve wellicht om gezondheidsredenenquote:Op woensdag 23 februari 2011 14:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hoi!
Ik twijfel toch of het niet A moet zijn hoor! Een 5-jarig kind is de kritieke fase toch nog niet helemaal voorbij? Zo'n kindje heeft er ook het meeste voordeel aan denk ik. Al zou het ook best te overwegen zijn bij een oudere patiënt in goede conditie
En ik zie XM d'r plaatje niet.
Congenitale syfilisquote:Op woensdag 23 februari 2011 14:56 schreef conleche het volgende:
[..]
Naja het kind is 5. Ik zelf dacht niet direct aan syfilis.
Daarom iddquote:Op woensdag 23 februari 2011 14:49 schreef Rituals het volgende:
[..]
Even héél snel gegoogled:
Een cochleair implantaat is meestal niet geschikt in geval van doofheid die reeds vanaf de geboorte bestaat of die is ontstaan voordat spreken of begrijpen van taal werd geleerd. De reden hiervoor is dat enige herinnering aan geluid aanwezig moet zijn om de signalen, die door het implantaat aan de hersenen worden doorgegeven, te kunnen onderscheiden.
Doe ik! Ik denk dat de uitslag vanavond wel bekend is.quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
A zou ook nog kunnen idd, maar ik kan geen reden bedenken waarom het D niet zou kunnen zijn, behalve wellicht om gezondheidsredenen. Als je het antwoord weet, Rituals, laat je het dan even weten?
. Ik weet niet wat zwaarder telt: jong en dus nog veel profijt ervan hebben (maar dus wel doof geboren zijn en in de kritieke fase veel gemist hebben) of oud, maar wel altijd gehoord hebben
.
Geslaagde zoektocht!quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou ik ga ff een ander plaatje suchen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |