Wat veel mensen vergeten is dat in Libie nog steeds een stammenstructuur heerst, wat men wel enigzins met Afghanistan kan vergelijken. Op het nieuws werd vanochtend al gezegd dat sommige stammen (-hoofden) zich van Ghadaffi hebben afgekeerd.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:11 schreef Monidique het volgende:
Ik ben overigens niet zo optimistisch over ene post-Khaddafi-tijdperk. Kan nog wel eens jarenlang rotzooi blijven.
Serieus???quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ahmedinedjad: Ze moeten naar de wil van het volk luisteren.
O, absoluut. Het is niet alsof het goed zal komen als hij aan de macht blijft.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:12 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Same here, maar dat neemt niet weg dat ie weg zal moeten als het ooit wil veranderen.
Natuurlijk, hij doet dat toch ook? Hij wordt bij elke verkiezing met een enorme meerderheid herkozenquote:
Wat heeft Libanon met Ghadaffi te bakken?quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:13 schreef bokaal het volgende:
[..]
Door de Libanezen zelf natuurlijk. Logisch dat dat via een nieuwe Libanese regering zou gaan, maar zoals ook bij Egypte ben ik benieuwd of dit soort dictators überhaupt wel veroordeeld gaan worden.
Net op AJE. Kom net thuis van boodschappen en meteen raak!quote:
Potentieel niet heel veilig, maar het is idd verstandigerquote:Op woensdag 23 februari 2011 15:15 schreef raistlin6 het volgende:
Oké hij zegt dus dat eerst de evacuaties klaar moeten zijn voordat er sancties kunnen komen. (vrij vertaald)
Vind ik wel verstandig geloof ik, anders zitten de mensen daar niet heel veilig.
Kan nog wel ff duren dan. Die mensen moeten zelf naar Tripoli zien te komen.. Da's nog niet zo simpel nuquote:Op woensdag 23 februari 2011 15:15 schreef raistlin6 het volgende:
Oké hij zegt dus dat eerst de evacuaties klaar moeten zijn voordat er sancties kunnen komen. (vrij vertaald)
Vind ik wel verstandig geloof ik, anders zitten de mensen daar niet heel veilig.
Duidelijk (Y). Loopt een dergelijk onderzoek ook tegen Mubarak?quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:11 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
VN Mensenrechtenraad heeft een onderzoek ingesteld naar Gadhafi mbt misdaden tegen de menselijkheid. Als daar uitkomt dat Gadhafi dat volgens hen heeft gedaan, kunnen ze een aanklacht indienen bij het internationaal strafhof en kan hij veroordeeld worden. Of hij vervolgens ook opgesloten kan worden, is afhankelijk van of hij opgepakt of uitgeleverd kan worden.
quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:15 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Natuurlijk, hij doet dat toch ook? Hij wordt bij elke verkiezing met een enorme meerderheid herkozen
Pff, Mubarak met Gaddafi vergelijken.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:16 schreef bokaal het volgende:
[..]
Duidelijk (Y). Loopt een dergelijk onderzoek ook tegen Mubarak?
Alleen ik denk dat wat er nu gebeurd de meest denkbaar slechte manier is, niet alleen vanwege de vele doden, maar eerder vanwege het machtsvakuum onstaat waarin allerlei bewapende (soms criminele) bende´s hun eigen belangen gaan najagen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:12 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Same here, maar dat neemt niet weg dat ie weg zal moeten als het ooit wil veranderen.
Tel daarbij op de oliebelangen en je hebt een "recipe for disaster". Vooral wanneer het leger uiteen zal vallen door het verdwijnen van Khadafi.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:14 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat veel mensen vergeten is dat in Libie nog steeds een stammenstructuur heerst, wat men wel enigzins met Afghanistan kan vergelijken. Op het nieuws werd vanochtend al gezegd dat sommige stammen (-hoofden) zich van Ghadaffi hebben afgekeerd.
Alleen waar men ook rekening mee moet houden is dat vetes en andere belangen, die onder Ghadaffi werden onderdrukt, eventueel weer aan de oppervlakte kunnen komen en als er een machtsvakuum onstaat (omdat Ghadaffi weg is) dan zouden die elkaar weer in de haren kunnen gaan vliegen.
Niet dat ik weet, dat zou denk ik niet over misdaden tegen de menselijkheid gaan en is dan een nationale kwestie. Maar je komt erg in de buurt van de grens van mijn rechtenkennis.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:16 schreef bokaal het volgende:
[..]
Ja, want daar is ook massaal op het volk geschoten..quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:17 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Pff, Mubarak met Gaddafi vergelijken.
Waarop zou je Mubarak willen veroordelen dan?quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:16 schreef bokaal het volgende:
[..]
Heb echt te vaak het gevoel dat de politici dat ook niet beseffen. Alsof ze een standaard handboek hebben voor zulke situaties. Dat ken nietquote:Op woensdag 23 februari 2011 15:14 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat veel mensen vergeten is dat in Libie nog steeds een stammenstructuur heerst, wat men wel enigzins met Afghanistan kan vergelijken. Op het nieuws werd vanochtend al gezegd dat sommige stammen (-hoofden) zich van Ghadaffi hebben afgekeerd.
Ook hiermee eens. Alleen kan het nu niet meer anders denk ik.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Alleen ik denk dat wat er nu gebeurd de meest denkbaar slechte manier is, niet alleen vanwege de vele doden, maar eerder vanwege het machtsvakuum onstaat waarin allerlei bewapende (soms criminele) bende´s hun eigen belangen gaan najagen.
In principe wel, door politieagenten en verder door (betaalde) aanhangers van Mubarak. Naar mijn idee mag er echt wel een onderzoek naar komen, iemand zal de orders gegeven hebben om te schieten in Egypte. Of Mubarak dat was zal nog moeten blijken.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, want daar is ook massaal op het volk geschoten..
Nee toch?
Egyptisch recht doet niet ter zake bij misdaden tegen de menselijkheidquote:Op woensdag 23 februari 2011 15:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waarop zou je Mubarak willen veroordelen dan?
Kan namelijk best zo zijn dat hij volgens Egyptisch recht geen misdaden heeft gepleegd.
Ze vraagt het omdat Gadhafi wel veroordeeld kan worden vanwege internationaal recht. Omdat hij dus misdaden tegen de menselijkheid zou hebben kunnen gepleegd.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waarop zou je Mubarak willen veroordelen dan?
Kan namelijk best zo zijn dat hij volgens Egyptisch recht geen misdaden heeft gepleegd.
Maar goed, moet je hem in dat geval niet in Den Haag berechten, omdat hij tegen internationaal recht heeft verstoten?quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Egyptisch recht doet niet ter zake bij misdaden tegen de menselijkheid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |