de afweer raketten die libie heeft zijn juist tegen dat soort vliegtuigenquote:Op woensdag 23 februari 2011 14:53 schreef nikk het volgende:
[..]
Kut. Net gemist. Wat was ongeveer de grap?
Als het D66 voorstel van een luchtembargo aangenomen zou worden, hebben we een probleem mede door afweerraketten door andere landen geleverd, omdat er dan geen f16's kunnen vliegen, omdat die raketten daar speciaal voor gemaakt zijn.quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:53 schreef nikk het volgende:
[..]
Ja dat graaft een stuk makkelijker dan in rotsbodem.quote:Op het strand?????
"Er zijn SAM's geleverd, dus kunnen we geen F-16's sturen. Daar zijn de SAM's nou net voor gemaakt. Er zijn wel vliegtuigen die daar wel tegen kunnen, maar daar herinner ik u later nog wel eens aan"quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:53 schreef nikk het volgende:
[..]
Niet mee eens. Hem werd enkel gevraagd om er voor te zorgen dat NL gaat pleiten voor een EU wapenembargo. Da's niet zo moeilijk.quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:52 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Wat mij betreft heeft ie dat voldoende gedaan nu.
Waarom zou hij daarvoor pleiten als dat embargo er de facto al is (zoals hij zei dus eigenlijk)quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]
"Er zijn SAM's geleverd, dus kunnen we geen F-16's sturen. Daar zijn de SAM's nou net voor gemaakt. Er zijn wel vliegtuigen die daar wel tegen kunnen, maar daar herinner ik u later nog wel eens aan"
Of iets in die trant. Was wel een leuke ja.
[..]
Niet mee eens. Hem werd enkel gevraagd om er voor te zorgen dat NL gaat pleiten voor een EU wapenembargo. Da's niet zo moeilijk.
Eigenlijk zou de Nederlandse overheid het bedrag dat het heeft overgehouden aan de handel d.m.v. belastingen of winsten op directe verkopen aan Libië moeten terugbetalen aan het land (wanneer de bevolking de macht grijpt). Als je consequent bent in je verontwaardiging tenminste.quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:54 schreef Cornerman het volgende:
Achterlijk joh.. we zijn al jarenlang profiteur van de wapenhandel :E
Nu gaan huilen, ze hebben het nog niet eens gehad over wat ze voor de Libische
bevolking kunnen betekenen. Alleen maar politiek bashen voor de verkiezingen. Vond het idee van een vertaalde wereldomroep geen slecht idee eigenlijk...
Omdat er geen expliciet embargo is. Maw: men is vrij om via de EU (dus NL) wapens te leveren aan Libië.quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:58 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Waarom zou hij daarvoor pleiten als dat embargo er de facto al is (zoals hij zei dus eigenlijk)
Nee dat kan dus niet, vanwege wetten die er al liggen mag er niet geleverd worden aan landen in een dergelijke situatie.quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:58 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Omdat er geen expliciet embargo is. Maw: men is vrij om via de EU (dus NL) wapens te leveren aan Libië.
Maar wel tot het begon & zodra het is afgelopen. Wie er ook wint (alhoewel ik Gadi niet zie winnen)quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:00 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Nee dat kan dus niet, vanwege wetten die er al liggen mag er niet geleverd worden aan landen in een dergelijke situatie.
Klopt, maar dat is op dit moment dus van geen enkel belang en kan zoals hij ook zei op een ander moment over worden gedebatteerd. Daarom vind ik dat hij zich (wat mij betreft voor nu voorlopig) duidelijk genoeg heeft uitgesproken.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:01 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Maar wel tot het begon & zodra het is afgelopen. Wie er ook wint (alhoewel ik Gadi niet zie winnen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |