abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93186767
Goeie film, leuk verhaal. Misschien zelfs de moeite waard om nog een keer te kijken.
Maar de fictie is voorbij. Een kern-principe van MR is in beweging gezet.

'Future Crime' ligt volledig in het schema van opkomende 'wetenschappelijke ontwikkelingen'.
Wetenschappers in Engeland claimen criminele patronen te kunnen volgen vanaf 6 maanden oud. De volgende stappen lijken logisch.

Het identificeren van 'inferieur' dna, en het vervolgens markeren hiervan voor het leven. 'Crime Risk' zal de tag vermoedelijk luiden.

Nature VS. Nurture debat komt hierbij in een dodelijke split. Als de 'nature' van een gemiddelde britse baby door en door verrot is, kan de 'nurture' hier weinig aan doen, en vice versa. Gelijk gestemd met dit idee zijn er al eerder ideeen naar voren gebracht die stellen dat baby's vanaf 8 weken oud onder compleet overheidstoezicht geplaatst zouden moeten worden.

Waar gaat dit naartoe?

http://news.sky.com/skyne(...)01102415938533?f=rss
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
  woensdag 23 februari 2011 @ 05:28:43 #2
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_93186780
Een controle-maatschappij.
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_93186828
Ah, de sick stick. Kotsende arrestanten. De toekomst kan niet vroeg genoeg beginnen.
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
pi_93186847
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 05:28 schreef Elvislives het volgende:
Een controle-maatschappij.
Een dictatoriale technocratie, vol met gezapige en tv-zappende burgers. Burgers die geen zin hebben om voor zichzelf te denken en verantwoordelijkheid te nemen, dus wordt dit voor hun gedaan door de heersende klasse. Soort van Idiocracy en 1984 ineen.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  woensdag 23 februari 2011 @ 16:08:44 #5
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_93204926
quote:
Wetenschappers in Engeland claimen criminele patronen te kunnen volgen vanaf 6 maanden oud. De volgende stappen lijken logisch.
Beetje oud he, voor 'kansloze' foetussen uit de baarmoeder verwijderen valt misschien nog wat te zeggen, maar na 6 maanden? En dan de oplossing:
quote:
Het identificeren van 'inferieur' dna, en het vervolgens markeren hiervan voor het leven. 'Crime Risk' zal de tag vermoedelijk luiden.
Met zo'n tag krijg je nooit een eerlijke kans en word je inderdaad de criminaliteit ingedreven. En dan dit:
quote:
stellen dat baby's vanaf 8 weken oud onder compleet overheidstoezicht geplaatst zouden moeten worden.
Hoe werkt dat? In quarantine? Niemand die van zijn baby mag genieten, zijn hele jeugd bij hem zijn...
Vamos el TRI!
pi_93205041
pi_93205644
De nieuwste Zeitgeist (heb hem zelf nog niet gezien) gaat over dat hele verhaal van zaken op voorhand vaststellen a.d.h.v. DNA. Daarin wordt het aardig door de mangel gehaald.

Het zijn slechts indicatoren dat je eventueel onder bepaalde omstandigheden een grotere aanleg zou kunnen hebben voor het een of ander.

Maarja men wil graag dingen wit of zwart zien en niet kijken naar de maatschappij als onderdeel van het probleem, want dat is alleen maar lastig. Dus gewoon lekker vanuit DNA zeggen die is goed, die is fout, klaar opgelost achter slot en grendel ermee.....
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_93208358
Dit staat in NWS.
achteraf reconstrueren is heel wat anders dan voorspellingen doen. Alleen dat is niet hip in de media.
Daarom zie je ook vaak 'dat zit in de genen' terugkomen. Half nederland weet niet eens wat een gen is en een groot deel denkt het te weten.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 23 februari 2011 @ 19:05:19 #9
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_93213539
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 17:15 schreef One_of_the_few het volgende:
Dit staat in NWS.
achteraf reconstrueren is heel wat anders dan voorspellingen doen. Alleen dat is niet hip in de media.
Daarom zie je ook vaak 'dat zit in de genen' terugkomen. Half nederland weet niet eens wat een gen is en een groot deel denkt het te weten.
Het gaat toch helemaal niet over achteraf reconstrueren hier
Vamos el TRI!
pi_93213753
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 16:22 schreef ender_xenocide het volgende:
De nieuwste Zeitgeist (heb hem zelf nog niet gezien) gaat over dat hele verhaal van zaken op voorhand vaststellen a.d.h.v. DNA. Daarin wordt het aardig door de mangel gehaald.

In Zeitgeist wordt idd de Epigenetica aangehaald. Laten we de vorderingen op dit vakgebied eerst maar even afwachten, voordat we conclusies gaan trekken nav wat in de OP wordt gezegd.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_93241188
De ontwikkelingen zijn dusdanig dat men in Engeland serieus overweegt om dit systeem te introduceren.
Voltaire.
  donderdag 24 februari 2011 @ 04:30:24 #12
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_93241258
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 04:19 schreef truepositive het volgende:
De ontwikkelingen zijn dusdanig dat men in Engeland serieus overweegt om dit systeem te introduceren.
Hoe moeten we dat in de praktijk zien? Het bericht is er wat vaag over ;)
Vamos el TRI!
  donderdag 24 februari 2011 @ 04:47:33 #13
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_93241328
Als dat waar is compleet van de pot gerukt. Dan kunnen leugenachtige politici en bankiers/graaiers ook worden weggezet als verrot. Waar trek je de grens van verrot en "moreel OK"? Iedereen op de schop!
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  donderdag 24 februari 2011 @ 04:51:55 #14
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_93241353
quote:
Dat er machtige/rijke mensen met veel invloed rondlopen in de wereld die zulke ideeen aanhangen is eng.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_93241760
Aha, een nieuwsbericht waarin staat dat een wetenschapper denkt dat crimineel gedrag voor een deel te verklaren is door een slecht functionerende amygdala wordt omgedraaid en gebruikt als de eerste stap richting minority report.

De vraag is uiteindelijk, wat doet dit bericht in NWS?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_93241765
quote:
Hoe kom je daar bij? Ik zie dit namelijk nergens in het nieuwsbericht terugkomen.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_93243701
Jammer van de OP, die geeft er een draai aan. Kan ook geen nederlands bericht vinden
Ik zet hem even naar BNW
  donderdag 24 februari 2011 @ 20:19:24 #18
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_93271448
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 06:28 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Een dictatoriale technocratie, vol met gezapige en tv-zappende burgers. Burgers die geen zin hebben om voor zichzelf te denken en verantwoordelijkheid te nemen, dus wordt dit voor hun gedaan door de heersende klasse. Soort van Idiocracy en 1984 ineen.
En het liefst nog met een vleugje Logan's Run, Equilibrium en Soylent Green
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 24 februari 2011 @ 20:31:15 #19
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_93272180
De burgers in het Westen slikken al geld uit het niets, anti-terrorisme en global warming. Dus waarom geen minority report achtige bs voor "onze eigen bestwil' :D
pi_93272549
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:31 schreef Schenkstroop het volgende:
De burgers in het Westen slikken al geld uit het niets, anti-terrorisme en global warming. Dus waarom geen minority report achtige bs voor "onze eigen bestwil' :D
Geen algemeen erkende wetenschapper kan hard maken dat gen A leidt tot gedrag B. Daar zitten nog miljarden factoren tussen. Wie het bericht daadwerkelijk heeft doorgelezen ziet dat de onderzoeksresultaten en de uitspraken van de onderzoekers daarover compleet uit zijn verband zijn gerukt. Dit artikel kan prima in het topic Propaganda en deceptie van de massamedia geplaatst worden.

Dit soort besluiten worden niet gemaakt op basis van wetenschappelijke bevindingen, maar door iets dat een interpretatie is van wetenschappelijke bevindingen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Gray op 24-02-2011 21:12:44 ]
pi_93275417
quote:
de conclusies over de toekomst zijn wel gebaseerd op analyses achteraf. ja dat is altijd zo. Alleen blijken voorspellingen over de toekomst nauwelijks te kloppen. zeker relevant.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 24 februari 2011 @ 21:28:14 #22
8372 Bastard
Persona non grata
pi_93276083
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:31 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik denk dat er een hoop haken en ogen aan zouden zitten? Als burger zou ik hier tegen zijn en mijn zorgen er over uiten.
The truth was in here.
pi_93294754
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:38 schreef Gray het volgende:
Geen algemeen erkende wetenschapper kan hard maken dat gen A leidt tot gedrag B. Daar zitten nog miljarden factoren tussen. Wie het bericht daadwerkelijk heeft doorgelezen ziet dat de onderzoeksresultaten en de uitspraken van de onderzoekers daarover compleet uit zijn verband zijn gerukt. Dit artikel kan prima in het topic Propaganda en deceptie van de massamedia geplaatst worden.

Dit soort besluiten worden niet gemaakt op basis van wetenschappelijke bevindingen, maar door iets dat een interpretatie is van wetenschappelijke bevindingen.
En wie interpreteert dit? Juist, de politiek.
Voltaire.
pi_93294766
Dank aan de scherpe reacties van schenkstroop, en referenties aan het censuur van frutsel zijn hier op zijn plaats. We hebben inmiddels een 'discussie' gehad in 'Nieuws FB' maar als ik je betrap op twijfelachtige praktijken zal ik het zo snel mogelijk aan de kaak stellen :)
Voltaire.
pi_93319305
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:19 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat er een hoop haken en ogen aan zouden zitten? Als burger zou ik hier tegen zijn en mijn zorgen er over uiten.
Ach men laat eerst weer proefballonen op, mensen stribbelen tegen. Men voert een minder erg plan door, dat blijkt niet te werken in de praktijk, maar heeft de mensen al wel aan het idee doen wennen waardoor verruiming van het plan slechts een kleine stap lijkt en het oorspronkelijke proefballonnetje kan worden doorgevoerd
  vrijdag 25 februari 2011 @ 21:11:26 #26
8372 Bastard
Persona non grata
pi_93323878
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 19:36 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Ach men laat eerst weer proefballonen op, mensen stribbelen tegen. Men voert een minder erg plan door, dat blijkt niet te werken in de praktijk, maar heeft de mensen al wel aan het idee doen wennen waardoor verruiming van het plan slechts een kleine stap lijkt en het oorspronkelijke proefballonnetje kan worden doorgevoerd
Euh.. je quote mij maar ook one_of_the_few? :?

Er klinkt wat cynisme door in je reply, maar inderdaad wel een duidelijk politiek spelletje.

En anders komt er wel een aanleiding waardoor men bij zichzelf gaat afvragen waarom we nog geen goed systeem hebben om die crimes op te pakken.. en ja dat hebben ze dan natuurlijk op de plank liggen :P
The truth was in here.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 21:52:48 #27
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_93326345
'Zij' kunnen voor elk onderwerp de beerput opentrekken, de ergste zaken naar boven halen, laten opblazen door de media en onrust creeeren. En dan klaarstaan met hún eigen passende oplossing.
pi_93339647
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:11 schreef Bastard het volgende:

[..]

Euh.. je quote mij maar ook one_of_the_few? :?

Er klinkt wat cynisme door in je reply, maar inderdaad wel een duidelijk politiek spelletje.

En anders komt er wel een aanleiding waardoor men bij zichzelf gaat afvragen waarom we nog geen goed systeem hebben om die crimes op te pakken.. en ja dat hebben ze dan natuurlijk op de plank liggen :P
ging inderdaad iets mis met het quoten. En ik ben inderdaad vrij cynisch over de politiek wat dat soort dingen betreft. Maar dat kun je ook wel opmaken uit andere posts van mij m.b.t. privacy etc. Ze doen het gewoon zo langzaam en steeds weer op dezelfde manier zodat niemand er iets tegen lijkt te hebben, omdat ze het niet door hebben door die kleine stappen die genomen worden.

Dat wil niet zeggen dat ik denk dat de politiek het doet ter kwader wille. Ik wil nog best geloven in hun goede intenties, maar langzaam maar zeker wordt het systeem veel te makkelijk te misbruiken als er wel iemand aan de macht komt die ter kwader wil is en dat moet voorkomen worden vind ik...
pi_93426816
Salami tactiek.

En verder helemaal mee eens :)
Voltaire.
  maandag 28 februari 2011 @ 03:26:07 #30
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_93427022
Waarschijnlijk gaan ze complotters wel als eerste preventief opsluiten/onder mindcontrol brengen om zo de ergste bedreiging als eerste te neutraliseren.
Gezien jullie posts hier is het dus nog niet zo ver en hoef ik me dus voorlopig nergens zorgen om te maken.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
pi_93427079
Jij ziet dus wel wat in het toepassen van het principe dat beschreven wordt in het artikel?
Voltaire.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')