abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 februari 2011 @ 00:25:33 #101
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_93373291
quote:
7s.gif Op zondag 27 februari 2011 00:11 schreef k_man het volgende:
Zelfs dat is tamelijk sneu.
Het gaat dan ook niet gebeuren, maar het lijkt me wel geinig om eens een keer 'vrij baan' te krijgen op die manier :D.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 27 februari 2011 @ 10:02:09 #102
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_93381302
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 27 februari 2011 @ 10:59:36 #103
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_93382291
quote:
Er zijn grenzen aan wat je ergens voor over kan hebben hè :')
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_93382376
Hmm, ik denk dat de jongens die voorbijkomen razen in dikke BMW's met flitsers, best stoer werk hebben. Alleen zijn dat niet de banen die je kunt bemachtigen als starter.
  zondag 27 februari 2011 @ 11:10:50 #105
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_93382546
quote:
7s.gif Op zondag 27 februari 2011 11:02 schreef k_man het volgende:
Hmm, ik denk dat de jongens die voorbijkomen razen in dikke BMW's met flitsers, best stoer werk hebben. Alleen zijn dat niet de banen die je kunt bemachtigen als starter.
Dat is vaak DKDB of speciaal vervoer van DV&O. Ze hebben een uitgebreide training gehad en zijn fysiek en chauffeurtechnisch zeer competent, maar puntje bij paaltje zijn het nog steeds beveiligers. :) Niks mis mee overigens, maar niet echt mijn werk.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_93382624
quote:
Op zondag 27 februari 2011 11:10 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat is vaak DKDB of speciaal vervoer van DV&O. Ze hebben een uitgebreide training gehad en zijn fysiek en chauffeurtechnisch zeer competent, maar puntje bij paaltje zijn het nog steeds beveiligers. :) Niks mis mee overigens, maar niet echt mijn werk.
LOL :)
My car is like drugs and sex in one: Dope as F*ck
pi_93382630
Ik doelde meer op AT.
pi_93404854
oi
  maandag 28 februari 2011 @ 09:01:15 #109
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_93429363
Sinds vrijdag in het bezit van een E46 318, en moet zeggen; het rijdt heerlijk :).

Ik heb wel een issue... zodra de motor goed warm is (bijvoorbeeld na een stuk snelweg + stuk file rijden) begint deze te fluiten. Wanneer je gas geeft is het gefluit weg, maar zodra je gas terug neemt of de motor stationair laat lopen dan komt het weer terug (en hard ook). Het lijkt me niet dat dit iets met de koeling te maken heeft, aangezien de temperatuurmeter netjes in het midden blijft staan.

Iemand enig idee? V-snaar of iets dergelijks?
pi_93429722
quote:
11s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:01 schreef TommyGun het volgende:
Sinds vrijdag in het bezit van een E46 318, en moet zeggen; het rijdt heerlijk :).

Ik heb wel een issue... zodra de motor goed warm is (bijvoorbeeld na een stuk snelweg + stuk file rijden) begint deze te fluiten. Wanneer je gas geeft is het gefluit weg, maar zodra je gas terug neemt of de motor stationair laat lopen dan komt het weer terug (en hard ook). Het lijkt me niet dat dit iets met de koeling te maken heeft, aangezien de temperatuurmeter netjes in het midden blijft staan.

Iemand enig idee? V-snaar of iets dergelijks?
Gefeliciteerd! :)

Dat gefluit: ergens een lekke vacuumslang? Is het echt gefluit, of gepiep?
  maandag 28 februari 2011 @ 09:25:59 #111
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_93429772
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:22 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! :)

Dat gefluit: ergens een lekke vacuumslang? Is het echt gefluit, of gepiep?
Thanks.

Ja lastig te zeggen... het klinkt als een lange fluit, maar dusdanig hard dat een constante piep ook goed mogelijk is. De toonaard verandert echter wel een beetje naarmate je met het gaspedaal speelt. Overigens bedenk ik me net dat ik zaterdag ook wat problemen had met stationair draaien toen 'ie koud was; neigde steeds naar afslaan. Maar dat is een minuut later ook weer weg en treedt verder niet meer op (wanneer warm).

Wellicht toch iets met vacuüm, valse lucht aantrekken of zo?

[ Bericht 1% gewijzigd door TommyGun op 28-02-2011 09:54:26 ]
pi_93430207
Lekkere auto heb je gekocht dan..... :X

Bij mij komt er echt never nooit niet meer een '99 318i voor de deur. Auto heeft me nooit in de steek gelaten, maar d'r zitten zoveel irriteerpunten aan die auto. Het lijkt wel of '99 echt een doemjaar voor de E46 was.
pi_93430237
quote:
11s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:25 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Thanks.

Ja lastig te zeggen... het klinkt als een lange fluit, maar dusdanig hard dat een constante piep ook goed mogelijk is. De toonaard verandert echter wel naarmate je met het gaspedaal speelt. Overigens bedenk ik me net dat ik zaterdag ook wat problemen had met stationair draaien toen 'ie koud was; neigde steeds naar afslaan. Maar dat is een minuut later ook weer weg en treedt verder niet meer op (wanneer warm).

Wellicht toch iets met vacuüm, valse lucht aantrekken of zo?
Als 'ie dan ook nog eens lastig stationair loopt zou ik in ieder geval even de slangen controleren (je hebt daar geloof ik ook spuitbussen voor om te kijken waar het eventueel vandaan komt).

Of eventueel een temp.sensor?

quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:47 schreef Bowny het volgende:
Lekkere auto heb je gekocht dan..... :X

Bij mij komt er echt never nooit niet meer een '99 318i voor de deur. Auto heeft me nooit in de steek gelaten, maar d'r zitten zoveel irriteerpunten aan die auto. Het lijkt wel of '99 echt een doemjaar voor de E46 was.
Een scheurtje/gaatje in een vacuumslang kan altijd gebeuren, hoeft niet een gigantisch euvel te zijn (als dat het is). Bij mijn auto is de radio/radio-module waarschijnlijk stuk, kost me ~¤250 euro. So be it, met dit soort kleine dingen houd je rekening als je een 2ehands auto koopt (ik iig wel).
  maandag 28 februari 2011 @ 09:49:08 #114
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_93430251
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:47 schreef Bowny het volgende:
Lekkere auto heb je gekocht dan..... :X

Bij mij komt er echt never nooit niet meer een '99 318i voor de deur. Auto heeft me nooit in de steek gelaten, maar d'r zitten zoveel irriteerpunten aan die auto. Het lijkt wel of '99 echt een doemjaar voor de E46 was.
Mwoah verder is 'ie absoluut niet in slechte staat hoor. Problemen met techniek hou je altijd, vroeg of laat steekt er altijd wel iets de kop op. Ik hoop alleen dat het gewoon iets simpels is al een slang of riem, maar gezien het feit dat 'ie compressie genoeg heeft en zo maak ik me niet zo'n zorgen.

quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:48 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Als 'ie dan ook nog eens lastig stationair loopt zou ik in ieder geval even de slangen controleren (je hebt daar geloof ik ook spuitbussen voor om te kijken waar het eventueel vandaan komt).

Of eventueel een temp.sensor?
Ik zal inderdaad eens m'n monteur bellen vanavond. Temp. sensor lijkt me niet, want dan zou 'ie (de naald) toch niet bewegen?

[ Bericht 13% gewijzigd door TommyGun op 28-02-2011 09:58:25 ]
  maandag 28 februari 2011 @ 09:55:24 #115
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_93430394
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:48 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Een scheurtje/gaatje in een vacuumslang kan altijd gebeuren, hoeft niet een gigantisch euvel te zijn (als dat het is). Bij mijn auto is de radio/radio-module waarschijnlijk stuk, kost me ~¤250 euro. So be it, met dit soort kleine dingen houd je rekening als je een 2ehands auto koopt (ik iig wel).
Dat sowieso. Ik hou wat geld opzij om de auto helemaal naar mijn smaak te maken maar ook wat voor onvoorzien onderhoud. Daarnaast heb ik nog een maand garantie en de verkoper deed alles behalve moeilijk wat betreft eventuele mankementen betreffende motor/bak dus ik kan ook nog even teruggaan.

Bedankt voor het meedenken :).
pi_93430450
Uit welk jaar kwam je 318i nou?
Facts don't care about your feelings
  maandag 28 februari 2011 @ 09:59:25 #117
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_93430464
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Uit welk jaar kwam je 318i nou?
'99, 142k-KM gelopen.
pi_93430486
quote:
4s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:49 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Mwoah verder is 'ie absoluut niet in slechte staat hoor. Problemen met techniek hou je altijd, vroeg of laat steekt er altijd wel iets de kop op. Ik hoop alleen dat het gewoon iets simpels is al een slang of riem, maar gezien het feit dat 'ie compressie genoeg heeft en zo maak ik me niet zo'n zorgen.
Het zijn vaak ook maar kleine dingen hoor, maar iedere keer 100 hier en 100 daar tikt aardig aan. Het is gelukkig wel zo dat 9 van de 10 problemen terug te vinden zijn op 't internet, dus typische E46 kwaaltjes, waardoor je vaak zelf al een diagnose kunt stellen. :)
  maandag 28 februari 2011 @ 10:03:39 #119
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_93430553
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 10:00 schreef Bowny het volgende:

[..]

Het zijn vaak ook maar kleine dingen hoor, maar iedere keer 100 hier en 100 daar tikt aardig aan. Het is gelukkig wel zo dat 9 van de 10 problemen terug te vinden zijn op 't internet, dus typische E46 kwaaltjes, waardoor je vaak zelf al een diagnose kunt stellen. :)
Uiteraard, maar je moet er wat voor over hebben hè... Wil je dat onderhoud niet dan koop je of een gloednieuwe Bimmer (te duur :P) of een belastingvrij gebakje (te klein :P) met 7 jaar garantie. Maar een beetje op de hoogte zijn van de bekende kwaaltjes is inderdaad wel prettig. :+
pi_93430726
Oh een M43 ;( nou ja dat gefluit lijkt me eerder te maken hebben met de koeling dan. Dus een waterpomp of visco lijkt me niet zo raar aangezien je zegt dat het pas gebeurt als de motor echt warm wordt.
Facts don't care about your feelings
  maandag 28 februari 2011 @ 11:24:27 #121
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_93432677
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 10:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh een M43 ;( nou ja dat gefluit lijkt me eerder te maken hebben met de koeling dan. Dus een waterpomp of visco lijkt me niet zo raar aangezien je zegt dat het pas gebeurt als de motor echt warm wordt.
Oh je zit ook al op GoT :+

Je hebt gelijk, het is misschien iets te voorbarig om nu al de waterpomp/visco uit te sluiten. Wellicht dat ik dan twee afzonderlijke problemen heb? Het vacuüm (stationair problemen) en een probleem met bovenstaand wat betreft de fluittoon.
pi_93433658
Tja stationair kan ook weer verschillende dingen zijn dat is altijd zo irritant :P je hebt het alleen als ie koud is dus het is in ieder geval niet de nokkenassensor denk ik dan. Dat had ik ook gehad, gaat ie ook schommelen stationair (en afslaan) maar bij een koude motor juist niet.

Maar goed ik heb verder ook niet heel verstand ervan, alleen uit ervaring en wat dingen die ik heb gelezen op E46 forums :P
Facts don't care about your feelings
pi_93435719
quote:
4s.gif Op maandag 28 februari 2011 10:03 schreef TommyGun het volgende:

een belastingvrij gebakje (te klein :P)
je hebt ook een belastingsvrije 7 serie toch ;)
  maandag 28 februari 2011 @ 19:13:21 #124
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_93453314
Het afslaan is vrijwel zeker de stappenmotor. Starten -> toerental zakt onder de 1000 rpm -> motor slaat af. Wanneer je de toeren handmatig boven de 1000 rpm houdt treedt het probleem niet op. Wat betreft het fluiten: de verkoper verdenkt de compressiepomp, maar kan dat niet met zekerheid zeggen (uiteraard). To be continued!
  maandag 28 februari 2011 @ 19:19:40 #125
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_93453720
Wa bedoel u met compressiepomp?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')