abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93154313

Al Jazeera - Al Jazeera Arabic - CNN - Euronews - France24 - Al Arabiya 1 2 - BBC Arabic

De speech van Saif Gadhaffi

Benghazi op zondag:

Laatste nieuws:

Na een bloederige zondag in Benghazi in het oosten van Libi vindt maandag een bloedbad plaats in de hoofdstad Tripoli. Er zouden veel doden zijn gevallen meldt Al Jazeera op basis van ooggetuigenverslagen. Zondag vielen enkele honderden doden bij de gevechten in Benghazi. De oostelijke stad in Libi is inmiddels in handen van de bevolking en een afgesplitste legereenheid die weigerde op demonstranten te vuren.

Het bewind van Muammar Gadhaffi heeft maandag de luchtmacht ingezet in de strijd tegen de demonstranten die hervormingen, democratie en het aftreden van Gadhaffi eisen. Gevechtsvliegtuigen zouden het vuur hebben geopend op de demonstranten. De Libische staatstelevisie zegt dat het gaat om een 'grootscheepse militaire actie tegen terroristische cellen' en roept de bevolking op om mee te werken.

Naast de luchtmacht schieten ook ordetroepen op de betogers. Ze rijden langs in busjes en auto's en schieten uit de ramen op de demonstranten. De laatste berichten spreken van vliegtuigen die in Tripoli zijn geland met huurlingen aan boord die tegen de betogers zouden moeten strijden.

Op Malta zijn zondag twee Libische gevechtsvliegtuigen geland. De piloten zijn gevlucht uit het Noord-Afrikaanse land, omdat ze hun opdracht, het bombarderen van de bevolking van Benghazi, niet uit wilden voeren. De twee piloten hebben politiek asiel aangevraagd na hun onaangekondigde landing op Malta.

Het internet, mobiele telefonie, landlijnen en televisie zijn geblokkeerd, daarom is het moeilijk om informatie bevestigd te krijgen. De demonstranten zijn volgens Al Jazeera hun angst volledig voorbij en ze zouden van plan zijn maandagavond op te trekken naar het gebouw waar Gadhaffi zich op zou houden.

De internationale gemeenschap heeft het geweld inmiddels scherp veroordeeld. Onder andere Ban ki-Moon van de Verenigde Naties eiste een eind van het geweld. De Arabische Liga komt dinsdag voor een spoedzitting bijeen.

Eerder topics:

Ook Libi is onrustig
Protesten in Libi - deel 2
Protesten in Libi - deel 3
Revolutie in Libi #4 - waar het dodental oploopt
Revolutie in Libi #5 - waar Saif ons in slaap heeft gespeecht
Revolutie in Libi #6 - Waar Suleiman de speeches schrijft
Revolutie in Libi #7 - Waar de luchtmacht aanvalt en zich overgeeft
Revolutie in Libi #8 - Bloedbad
Revolutie in Libi #9 - Massamoord
Revolutie in Libi #10 - Waar we wachten op de speech
Revolutie in Libi #11 - Binnenlandse aangelegenheden in Libi.
Revolutie in Libi #12 - Met Khadaffi veilig onder 'n paraplu

Eerdere nieuwsberichten:
[Upd] Libi: Chaos in Tripoli

[ Bericht 0% gewijzigd door remlof op 22-02-2011 16:40:12 ]
pi_93154325
Dus heb ik het maar gedaan :*
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:53:43 #3
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_93154349
Libi: Lijken op straat in Tripoli
Na luchtaanvallen op drie steden in Libi, waaronder Tripoli, en het schieten van mogelijk buitenlandse huurlingen op demonstranten liggen naar verluidt honderden lijken op de straten van de Libische hoofdstad.

Zondag vielen naar schattingen meer dan 300 doden in de oostelijke stad Benghazi toen het leger het vuur opende op demonstranten. In Tripoli wordt ook melding gemaakt van minimaal honderden doden op maandag.

De demonstranten eisen het vertrek van Gadhafi en willen hervormingen en meer democratie. Gadhafi heeft laten weten niet aan vertrek te denken en verwijst alle berichten, zonder uitzondering, van internationale media naar het rijk der fabelen. "Het zijn kwaadaardige leugens door 'dog-media", aldus de Broeder Leider of Gids van de Revolutie.

Demonstranten lijken volgens Al Jazeera hun angst voorbij te zijn en stoppen nog niet met de betogingen. Zonder uitzondering veroordeelt de hele wereld het geweld tegen de betogers. De Veiligheidsraad en de Arabische Liga zijn allebei bijeen in een spoedzitting.

Op Malta zijn maandag twee kolonels uit het Libische leger onaangekondigd geland, omdat zij weigerden de eigen bevolking in Benghazi te bombarderen. De kolonels hebben politiek asiel aangevraagd. Mogelijk zullen ze beschermde getuigen worden van de Veiligheidsraad van de VN.

De staatstelevisie heeft wederom een nieuwe speech van Gadhafi aangekondigd. Maandag leidde dat ongeveer acht uur later tot een speech van n zin vanuit een auto, omdat de regen hem weerhield van uitstappen.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_93154368
Everton O+
know'm sayin?

word? word.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:54:10 #5
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_93154370
Ik wel hoor, alleen net iets later dan jij.. Wou de laatste poster een kans geven :Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_93154404
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik wel hoor, alleen net iets later dan jij.. Wou de laatste poster een kans geven :Y
Oh ja, zie het :@
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:55:04 #7
69315 raistlin6
pi_93154411
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:53 schreef raistlin6 het volgende:
Na luchtaanvallen op drie steden in Libi, waaronder Tripoli, en het schieten van mogelijk buitenlandse huurlingen op demonstranten liggen naar verluidt honderden lijken op de straten van de Libische hoofdstad.

Zondag vielen naar schattingen meer dan 300 doden in de oostelijke stad Benghazi toen het leger het vuur opende op demonstranten. In Tripoli wordt ook melding gemaakt van minimaal honderden doden op maandag.

De demonstranten eisen het vertrek van Gadhafi en willen hervormingen en meer democratie. Gadhafi heeft laten weten niet aan vertrek te denken en verwijst alle berichten, zonder uitzondering, van internationale media naar het rijk der fabelen. "Het zijn kwaadaardige leugens door 'dog-media", aldus de Broeder Leider of Gids van de Revolutie.

Demonstranten lijken volgens Al Jazeera hun angst voorbij te zijn en stoppen nog niet met de betogingen. Zonder uitzondering veroordeelt de hele wereld het geweld tegen de betogers. De Veiligheidsraad en de Arabische Liga zijn allebei bijeen in een spoedzitting.

Op Malta zijn maandag twee kolonels uit het Libische leger onaangekondigd geland, omdat zij weigerden de eigen bevolking in Benghazi te bombarderen. De kolonels hebben politiek asiel aangevraagd. Mogelijk zullen ze beschermde getuigen worden van de Veiligheidsraad van de VN.

De staatstelevisie heeft wederom een nieuwe speech van Gadhafi aangekondigd. Maandag leidde dat ongeveer acht uur later tot een speech van n zin vanuit een auto, omdat de regen hem weerhield van uitstappen.
Feedback as usual zeer welkom.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_93154489
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:55 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Eventueel geruchten dat de straten worden 'opgeschoond'?

Edit: NRC
quote:
Tobruk in handen van demonstranten
Libische soldaten hebben tegenover een Reuters correspondent bevestigd dat zij niet meer achter het bewind van Gaddafi staan en dat het zij oostelijke deel van het land in handen hebben. De stad Tobruk zou drie dagen geleden al overgenomen zijn door anti-Gaddafi aanhangers. Volgens inwoners zouden de rookpluimen die boven de stad hangen afkomstig zijn van gebombardeerde munitieopslagplaatsen.

Libische havens gesloten
Libische havenautoriteiten hebben de havens van Benghazi, Tripoli en Misurata vandaag gesloten vanwege het aanhoudende geweld, meldt Reuters. Zij ontraden het aanmeren van schepen in de havens totdat de situatie in het land stabieler is.

Libisch consulaat Egypte verwijdert vlag
De staf van het Libische consulaat in het Egyptische Alexandri heeft, onder luid applaus, de Libische vlag verwijderd en hebben zich gevoegd bij demonstraties tegen Gaddafi.
pi_93154557
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:47 schreef yavanna het volgende:

[..]

Om uberhaupt zo 'ver' te komen is er natuurlijk al een bepaalde persoonlijkheid nodig, welke mettertijd steeds verder omhoog wordt gevoerd.
Veel dictators hebben veel charisma en daar zijn hele volksstammen gevoelig voor. Ik sluit niet uit dat als ik in een dictatuur zou wonen en een dictator is goed voor mij dat ik vooraa zou staan bij parades. Dat zal je bij Balkenende nooit gebeuren, maar bij Putin wel.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:57:59 #10
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_93154565
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:55 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Iets erbij, dat Libische leger (nu) over het algemeen aan de kant van de demonstranten staat, vermoorde militairen, en burgers die nu wapens en uniformen krijgen, leger dat huurlingen oppakt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:58:13 #11
69315 raistlin6
pi_93154576
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:56 schreef Michael-H het volgende:

[..]

Eventueel geruchten dat de straten worden 'opgeschoond'?
Thanks, voor in de volgende update. :)
pi_93154597
De nieuwe speech van Khadaffi zou nu toch komen?
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:58:53 #13
69315 raistlin6
pi_93154614
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Iets erbij, dat Libische leger (nu) over het algemeen aan de kant van de demonstranten staat, vermoorde militairen, en burgers die nu wapens en uniformen krijgen, leger dat huurlingen oppakt.
Dat had ik gemist, dank je wel! Ga ik toevoegen.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:59:01 #14
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_93154624
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:58 schreef LeaderRoel het volgende:
Kan wel ff duren als we naar gisteren kijken :Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:59:48 #15
pi_93154667
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:58 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Dat had ik gemist, dank je wel! Ga ik toevoegen.
Samen komen er wel. Fok! is zo een echte nieuwssite.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_93154671
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kan wel ff duren als we naar gisteren kijken :Y
Ik weet niet wat ze in Libi met 'zometeen' bedoelen, maar de vorige keer duurde het 8 uur voordat hij ging speechen...
pi_93154730
Op BBC World zeggen ze dat het elk ogenblik kan gebeuren die speech
  dinsdag 22 februari 2011 @ 16:01:07 #18
pi_93154738
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:58 schreef LeaderRoel het volgende:
Misschien is het al weer voorbij. ("Mwoa, als jullie lekker naar huis gaan hervorm ik iets, andere jurk of zo. Ga nu lekker koffie drinken.")
pi_93154765
Gadaffi gaat weer het volk toespreken: CNN.
I´m back.
pi_93154787
Deze link ook maar in de gaten houden, zend af en toe iets uit:

http://www.livestream.com/libya17feb
pi_93154797
badhedgehog Gemma Hallam
RT @ShababLibya: when we tweet 'confirmed gunfire heard in tripoli' this is what they are going through #Libya #Feb17
5 minutes ago
  dinsdag 22 februari 2011 @ 16:03:39 #23
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_93154857
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Misschien is het al weer voorbij. ("Mwoa, als jullie lekker naar huis gaan hervorm ik iets, andere jurk of zo. Ga nu lekker koffie drinken.")
:') _O-
  dinsdag 22 februari 2011 @ 16:04:07 #24
69315 raistlin6
pi_93154874
Oke het nieuwe bericht na feedback en extra informatie:

Steeds meer steden zijn in handen van afgesplitste legereenheden, die weigeren op hun eigen bevolking te schieten, en de demonstranten. Soldaten pakken volgens onbevestigde berichten nu de 'buitenlandse huurlingen' op. Libi heeft de havens en het luchtruim gesloten. Grensovergangen zouden ook in handen zijn van de demonstranten.

Meerdere ambassadeurs van Libi hebben zich al tegen het bewind van Gadhafi gekeerd. Dit geldt onder andere voor de ambassadeurs van de Verenigde Staten, Groot-Brittanni, Zweden, India en China. Ook twee ministers van Gadhafi zijn opgestapt.
pi_93154941
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:02 schreef shomila het volgende:
badhedgehog Gemma Hallam
RT @ShababLibya: when we tweet 'confirmed gunfire heard in tripoli' this is what they are going through #Libya #Feb17
5 minutes ago
Jezus H.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')