ZEG!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:05 schreef APK het volgende:
[..]
Wind staat de andere kant op
[ afbeelding ]
En dit is echt gewoon voor mn deur dusquote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:26 schreef Lottekoekkie het volgende:
Tjezes![]()
Ja, de industrie is ook zó veilig.......
En wij hebben ook een heleboel van die ellende vlakbij. Kan ook zo maar fout gaat (en dan is LK poeffff gevamporiseerd)
Ja, alles dichtquote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:27 schreef oh-oh het volgende:
Ai, ik neem aan dat jij wel je ramen dicht hebt?
Nou, de ha zag gelijk dat t slechter ging ipv beter![]()
Doorverwijzing naar fysio gekregen, ze wilde geen zwaardere pijnstilling geven
Euh, dat was ik.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:22 schreef Lottekoekkie het volgende:
LK wist het zweet uit de oogjes.... Gzd lapo gemist![]()
Strega, hoe is het nu met Pagan en jou?
Ik heb wel voor jequote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:27 schreef oh-oh het volgende:
Kun je daar snel terecht?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:27 schreef oh-oh het volgende:
Jij bent weer thuis inmiddels, ik lees nu pas bijquote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:31 schreef Pagan het volgende:
[..]
Kun je daar snel terecht?
Beterschap en bedankt voor de lieve kaart.
Rolstoel? Scootmobiel? Piggyback bij de Griek (oo-err)? Ga op een slee met wieltjes zitten en laat de honden je erheen trekken.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:33 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Jij bent weer thuis inmiddels, ik lees nu pas bij![]()
Welkom thuis![]()
Ik heb t nummer gekregen van de fysio hier om de hoek maar daar heb ik hele slechte ervaringen opgedaan ooit es, dus ik informeer zometeen ff bij de buuf als ze de honden uit komt laten, zij heeft een hele goeie. Moet alleen ff kijken hoe ik daar dan ga komen, want lopen gaat nog niet zo jofel
Hopelijk voel je je snel weer thuis in je eigen lijfquote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:29 schreef Pagan het volgende:
[..]
Euh, dat was ik.ff Niet door dat Strega op de PC was ingelogd.
Strega is gesloopt, het is allemaal goed gegaan maar viel haar fysiek erg tegen. Ze hangt nu lekker op de bank met Kundun tegen haar aan. Mijn hartslag, bloeddruk en medicatie zijn nu anders dus ik voel me een beetje te gast in mijn eigen lichaam.
Mevrouw de professor die mij heeft geopereerd geeft 1 maart een college over deze operatie voor een groep Engelstalige studenten. Ze heeft mij gevraagd om te komen zodat de studenten ook vragen kunnen stellen aan iemand die de ingreep heeft meegemaakt.
Ik ga zo een rondje lopen met de honden en dan denk ik een Ingetje doen.
Zit de fysio ook dichtbij? Hopen dat het helpt hè, weet je ook wanneer dat effect moet gaan hebben?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:27 schreef oh-oh het volgende:
Geen idee. Ik vroeg nog of het niks anders kon zijn, toen zei ze dat de fysio dat dan ongetwijfeld zou uitvogelen. En ja die ene fysio zit hier om de hoek, als dr niks anders op zit ga ik daar wel heen.Maar ik vraag dus eerst ff aan de buuf naar die van haar, of die ver van de bushalte zit en zoquote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:35 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Zit de fysio ook dichtbij? Hopen dat het helpt hè, weet je ook wanneer dat effect moet gaan hebben?
Ja, ik kwam uit Amsterdam en ik reed als het ware met de wolk meequote:
Knappe man als ie er achter komtquote:(APK kan nu ook eens andersom gaan speuren waar jij woont aan de hand van foto's)
Pagan bedoelt dat hij per ongeluk onder Strega's naam posttequote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:38 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ja hallo, ik vroeg het expres aan Strega omdat ik dacht dat jij wel zou liggen te slapen of zo inmiddels.
Zelfs mijn linkerneusvleugel weet toch dat jij de patient was. Heb potdomme een halve dure kaars aan je opgeofferd![]()
Nog ff en ik kom vannacht even met mijn zaklamp rondspoken, spook.
Maar een voorraadje extra paracetamol aanleggen dan. En misschien mag je er ook Ibuprofen bij nemen? Maar dat kan Ing of Cat denk ik beter beoordelen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:38 schreef oh-oh het volgende:
Geen idee. Ik vroeg nog of het niks anders kon zijn, toen zei ze dat de fysio dat dan ongetwijfeld zou uitvogelen. En ja die ene fysio zit hier om de hoek, als dr niks anders op zit ga ik daar wel heen.Maar ik vraag dus eerst ff aan de buuf naar die van haar, of die ver van de bushalte zit en zo![]()
Over effect had ze het al niet meer, ze wilde me eigenlijk niet eens meer die diclo geven omdat het toch niks doet, ik heb gesmeekt om pijnstilling ( met tranen ja) maar nee, gewoon maar weer diclo dan
[SC] #1000 #19 Waar we uitpakken!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:36 schreef Greys het volgende:
@Ynske, Pagan en Strega:
Ik ga het gewoon vragen... een gedícht? In de grond? Whut?
Dankjequote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:40 schreef Rewimo het volgende:
Voor de Kindlemensen hier, er is een softwareupdate: http://www.amazon.com/gp/(...)d=200529700#download
Ibru mag niet icm die diclo.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:39 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Maar een voorraadje extra paracetamol aanleggen dan. En misschien mag je er ook Ibuprofen bij nemen? Maar dat kan Ing of Cat denk ik beter beoordelen.
Ahhhhhhh!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:40 schreef tombolafan het volgende:
[..]
[SC] #1000 #19 Waar we uitpakken!
Ja, cool he!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Ahhhhhhh!
Maar zitten er dan zaadjes in dat papier verwerkt?Wat grappig.
Dat zou wat zijn voor oh-oh: een scootmobiel met speciaal mandje voor alle hondjes. En in de winter met sleebandjes en dan spant ze gewoon de hele roedel ervoor. En in de zomer scheurt ze ieders tenen er af die in de weg looptquote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:35 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Rolstoel? Scootmobiel? Piggyback bij de Griek (oo-err)? Ga op een slee met wieltjes zitten en laat de honden je erheen trekken.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:47 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn voor oh-oh: een scootmobiel met speciaal mandje voor alle hondjes. En in de winter met sleebandjes en dan spant ze gewoon de hele roedel ervoor. En in de zomer scheurt ze ieders tenen er af die in de weg loopt
45 km autootje met een aanhanger erachterquote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:47 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn voor oh-oh: een scootmobiel met speciaal mandje voor alle hondjes. En in de winter met sleebandjes en dan spant ze gewoon de hele roedel ervoor. En in de zomer scheurt ze ieders tenen er af die in de weg loopt
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:38 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ja hallo, ik vroeg het expres aan Strega omdat ik dacht dat jij wel zou liggen te slapen of zo inmiddels.
Zelfs mijn linkerneusvleugel weet toch dat jij de patient was. Heb potdomme een halve dure kaars aan je opgeofferd![]()
Nog ff en ik kom vannacht even met mijn zaklamp rondspoken, spook.
Kun je doen. Ze zijn beide ontstekingsremmend. Ik zou het gewoon doen. Maar idd niet naast elkaar nemen!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:42 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ibru mag niet icm die diclo.
Maar ik zit zelf te twijfelen of ik zal overstappen op ibru ipv diclo, om te kijken of dat beter helpt mss. Ik heb nog een voorraadje 600 mg liggen hier. En paracetamol heb ik net weer een monsterverpakking van meegenomen bij de apotheek.
Nee, maar hoeveel tijd zou ik er dan tussen moeten laten?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:49 schreef Qwea het volgende:
[..]
Kun je doen. Ze zijn beide ontstekingsremmend. Ik zou het gewoon doen. Maar idd niet naast elkaar nemen!
Wat zou je denken van het idee om je apotheek daar eens over te bellen, mutzzzzzzzzquote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:50 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nee, maar hoeveel tijd zou ik er dan tussen moeten laten?
Ik heb twee uur geleden nog een diclo 75 mg op.
Kan ik dan voor het slapengaan een ibru met para nemen denk je?
Of word ik dan nooooooooit meer wakker?
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:49 schreef nokwanda het volgende:
Ik wil naar huis. Ik ben het beu voor vandaag.
En heb net te horen gekregen dat mijn contract nog loopt tot 31 maart
Dus ik heb tot dan om iets nieuws te vinden.
Tssssss ik heb Qwea toch?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:51 schreef Lottekoekkie het volgende:
[..]
Wat zou je denken van het idee om je apotheek daar eens over te bellen, mutzzzzzzzz
Oei, dat is balen zegquote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:49 schreef nokwanda het volgende:
Ik wil naar huis. Ik ben het beu voor vandaag.
En heb net te horen gekregen dat mijn contract nog loopt tot 31 maart
Dus ik heb tot dan om iets nieuws te vinden.
Qwea houdt van mijquote:
Is ze erfgenaam? Anders zou ik maar voorzichtig zijnquote:
Als ze het uitkotst, prima toch?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:58 schreef Lottekoekkie het volgende:
ff tussendoor vraagje aan de hondengekken, lot heeft nogal de neiging het laatste stuk kalfspees (arm kalfje) naar binnen te slikken, zo'n 1-1,5 cm, en dat dan later keurig op de deurmat uit te kotsen. ik hou het wel in de gaten als ze ligt te knagen en haal dat laatste kleine stuk met gevaar voor eigen leven en vingers dan uit haar gevaarlijke bek. Maar dat zie ik niet altijd op tijd en ben als de dood dat ze er een keertje 's nachts in stikt. Nou kan ik haar die dingen wel niet meer geven maar dan gaat ze steigeren, ze is er dól op en is goed voor haar tandjes en zo.
Iemand tips? iemand zei al, smeer het laatste stukje in met knoflook of beetje peper erop zodat ze dat laat liggen maar HHH vreet alles.
Pff, tuurlijk kan datquote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:50 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nee, maar hoeveel tijd zou ik er dan tussen moeten laten?
Ik heb twee uur geleden nog een diclo 75 mg op.
Kan ik dan voor het slapengaan een ibru met para nemen denk je?
Of word ik dan nooooooooit meer wakker?
Uhm, ze is een stuk groter dan die van mij, en zelfs Kees werkt stukjes van 1,5 cm met gemak in zn geheel weg hoor.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:05 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ja, maar is maar een kleine hond met een klein keeltje dus als dat dwars komt te zitten....
Daarom vraag ik het, iemand een tip om dat laatste stukje onsmakelijk te maken?
En van Sjon verwacht ik ook niks anders, de ruwe bolster
Dan ga ik dat vanavond es doen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:09 schreef Qwea het volgende:
[..]
Pff, tuurlijk kan dat
En ik zou 1 ibu en 2 para tegelijk nemen
Ze spuugt het toch uit?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:12 schreef Lottekoekkie het volgende:
Die sukkelmuts heeft hier een la van 90 cm helemaal voor zichzelf met álles wat een hond maar lust. Maar die kalfspezen móet en zál ze, kan ze uren op knagen en die wil ik haar niet ontnemen. Voila, maar nóg beter in de gaten houden, die harige theedoos.
Oké! Thanks meissiequote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:13 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ze spuugt het toch uit?
En als ze ze niet uitspuugt kan 1,5 cm echt geen kwaad hoor.
Bij Sjon hebben we het over complete staven van 15 cm of zo
Echt, Kees die slikt grotere stukken door zonder enig probleem, daar is die van jou een reuzin bij hoorquote:
Man man, de eerste week dat ik m had stikte ie al haast in een bot evengroot als ie zelf wasquote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:16 schreef Lottekoekkie het volgende:
Sjon is ook zo'n lomperd hè, die doet ook alles in het quadraat
Als pupje was ie echt heeeeel cutequote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:21 schreef Lottekoekkie het volgende:
Vind jouw honden allemaal leuk maar Sjon............ zoals jij hem beschrijft en die foto's, echt, mijn hart klapt af en toe. ik vind Sjon énig, de lul
Binnenkant bovenbeen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:25 schreef Rewimo het volgende:
Waar zit die pijn bij jou, oh-oh? Aan je heupkant of juist aan de binnenkant van je bovenbeen, zeg maar?
Ik ben geen fan van ibu en nuchtere maagquote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:11 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dan ga ik dat vanavond es doen.
Ik moet zeggen dat ik vannacht wel heel goed geslapen heb, voor het eerst sinds tijden.
Alleen word ik wel elke keer helemaal brak en gammel wakker omdat ik in geen enkele houding comfortabel lig![]()
En ibru kan ik gewoon op nuchtere maag nemen toch?
Dan kan ik als ik wakker word gewoon weer een ibru nemen en dan pas opstaan als ie werkt![]()
En twee para's ja dat weet ik, ik slik dr al wekenlang netjes 8 per dag, 2 x 4
In noodgevallen kan de verpleegafdeling thuiszorg bijschakelen. Echter, voor ik kwam was ik wat koortsig en hoesterig, ik was eigenlijk bang dat daarom de operatie niet door zou gaan.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:46 schreef Lottekoekkie het volgende:
vraagje, omdat ik jullie amper ken dus recht voor zijn raap maar Pagan en Strega, lees dan dat Strega nogal onthand is zonder Pagan maar ze Pagan uit het ziekenhuis ontslaan omdat Strega hem nodig heeft.
Nou ben ik zelf mantelzorger geweest maar in noodgevallen kon ik altijd iets extra regelen. Als je me te nieuwsgierig vinden zeg het maar hoor maar Pagan heeft net ook een nogal-niet-niks-ingreep gehad dus hoe doen jullie dat met zorg?
Geen nieuwsgierigheid, eerder beetje, hopelijk ongegronde, betrokkenheid.
Fijn en thanx.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:29 schreef Pagan het volgende:
[..]
In noodgevallen kan de verpleegafdeling thuiszorg bijschakelen. Echter, voor ik kwam was ik wat koortsig en hoesterig, ik was eigenlijk bang dat daarom de operatie niet door zou gaan.
Omdat ik deze klachten al voor de operatie had en op wat verhoging na uitstekend op de operatie reageerde is besloten voor de zekerheid bloed op kweek te zetten en heb ik strikte instructies mee gekregen. Doordat mijn meds en bloeddruk en alles aangepast zijn heb ik ook wat last van "opvliegers", dit kon er ook aan bijdragen.
Temp. is na 2X500mg paracetamol alweer terug naar 37.3.
Enne, vraag gerust, als ik ergens niet op wil antwoorden zal ik dat uiteraard ook zeggen hoor.
4 keer is al veel fijner dan die ruk diclo die twee keer per 24 uur mag.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van ibu en nuchtere maagIk krijg er onwijs last van. Maar reuma patienten worden aangeraden om het op nuchtere maag in te nemen zodat het sneller opgenomen wordt c.q werkt.
En je mag maar 4 ibu 600 per 24 uur! En niet 2 tegelijk innemen.
Zeg, niet om het 1 of ander he... maar a) hoelang heb je diclo gekregen nog een x? En b) heb je er al es maagbeschermers bij gekregen?
8 is over de maxkwam ik laatst achter
je mag er 6 volgens de bijsluiter maar volgens de HAP weer 8
Ik zou er omeprazol als maagbeschermer bij vragen. Diclo werkt prima maar is slecht voor je maag.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:34 schreef oh-oh het volgende:
Oh en ik heb nu mn vierde diclo recept gehad geloof ik.
Ik slik aanstaande donderdag 4 weken die rommel
Neuh, niet nodig. Ik red me prima hier, ben alleen structureel moe maar dat wordt nu misschien beter. Wel helpt een vriendin van ons om de week een paar uur mee om te poetsen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:38 schreef oh-oh het volgende:
Pagan, hebben jullie helemaal niks van thuiszorg of zo nu dan?
Ga je lekker bankhangen.quote:
Dat doe ik met een hoop gehoestquote:
Ik heb dus totaal geen last van mn maag, de ha zei dat ik moest bellen voor een maagbeschermer zodra ik last kreeg, dus dat hou ik in de gaten.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:39 schreef Pagan het volgende:
[..]
Ik zou er omeprazol als maagbeschermer bij vragen. Diclo werkt prima maar is slecht voor je maag.
Ah dat is fijn!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:43 schreef Pagan het volgende:
[..]
Neuh, niet nodig. Ik red me prima hier, ben alleen structureel moe maar dat wordt nu misschien beter. Wel helpt een vriendin van ons om de week een paar uur mee om te poetsen.
Lastig hoor, bij mij zit het meer aan de buitenkant maar de binnenkant doet af en toe gezellig meequote:
Het trekt soms door tot in mn kuit , maar het zit echt aan de binnenkant, de haard zeg maar.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:56 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Lastig hoor, bij mij zit het meer aan de buitenkant maar de binnenkant doet af en toe gezellig mee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet quoten AUB wil hem weer weghalen
En geen maagbeschermers gehad?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:34 schreef oh-oh het volgende:
Oh en ik heb nu mn vierde diclo recept gehad geloof ik.
Ik slik aanstaande donderdag 4 weken die rommel
Jouw buik heeft hier net zoveel bestaansrecht als ik, en dat laatste wil wat zeggenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:34 schreef ferrari_rood het volgende:
Het schiet dus echt niet op het oh-oh
@Lk omdat het hier f&f is en niet oud.
en dan? Feestvieren?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:41 schreef Qwea het volgende:
Jeeeeeeej, laatste toets te gaan en dan klaar
Echt, ik kwam deze reactie nu gewoon 3 x tegen en ik heb hem dus 3x opnieuw gelezen... en fucking telkens lees ik "Het trekt soms door tot in mn kut" wtf?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:57 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Het trekt soms door tot in mn kuit , maar het zit echt aan de binnenkant, de haard zeg maar.
Ha! Zie! ligt dus ook niet aan mijquote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:44 schreef Lottekoekkie het volgende:
Whoehahahaha, ik las eerst dus precies hetzelfde, hahaha, dacht al dat het aan mij lag
quote:
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ha! Zie! ligt dus ook niet aan mij
nee echt, ik las het dus ook, en zeker háár beetje kennende had het me niks verbaasd, zeker ná die griek![]()
gehaktballenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:49 schreef indaha het volgende:
Jullie zijn gewoon viezerikken met maar 1 ding in jullie hoofdjes
Ja, donderdag. Morgen ga ik bij Elies op de koffie en daarna naar mijn zwager en schoonzusjequote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:40 schreef Lottekoekkie het volgende:
Vóór ik het vergeet, Rerwimo, wanneer ga jij nou ook alweer naar Brugge?
Deze week toch nog?
(en zou idd niet bij Elies gaan slapen, dat wijf is zo'n kanjer dat je er haast minstens bi van zou worden )
Overigens zijn lief en ik beiden onder de indruk van Elies dus we blijven maar thuis
Dat heb je goed geregeldquote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:52 schreef oh-oh het volgende:
Fysio komt vrijdag om 13.30 hier aan huis![]()
Geen idee wat dat geintje me gaat kosten though, morgen maar es mn polis opzoeken
Ik geloof dat je 9x in de basisverzekering hebt. Of dat moet alweer veranderd zijn. Ik heb godzijdank een polis met onbeperkte fysio, al heel wat gebruik van gemaakt.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:52 schreef oh-oh het volgende:
Geen idee wat dat geintje me gaat kosten though, morgen maar es mn polis opzoeken
Wil; jij dan even Elies een stevige nuf van mij geven? En neem er zelf ook één. en sterkte daar in Bruggequote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:52 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, donderdag. Morgen ga ik bij Elies op de koffie en daarna naar mijn zwager en schoonzusje
hier met pofaardappelen en pofboontjesquote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:52 schreef indaha het volgende:
Wij eten ook gehaktballen vanavond met puree en spinazie
Als de Beeb het toelaatquote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:54 schreef Lottekoekkie het volgende:
Wil; jij dan even Elies een stevige nuf van mij geven? En neem er zelf ook één. en sterkte daar in Brugge
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:52 schreef oh-oh het volgende:
Heel veel succes in Brugge , ik hoop dat ze je kunnen helpen daarquote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:52 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, donderdag. Morgen ga ik bij Elies op de koffie en daarna naar mijn zwager en schoonzusje
Ik heb helaas maar 27x fysioquote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:54 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik geloof dat je 9x in de basisverzekering hebt. Of dat moet alweer veranderd zijn. Ik heb godzijdank een polis met onbeperkte fysio, al heel wat gebruik van gemaakt.
Tnxquote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:56 schreef indaha het volgende:
Heel veel succes in Brugge , ik hoop dat ze je kunnen helpen daar
CZquote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:56 schreef Qwea het volgende:
[..]Dat zoek je niet eerst op?
![]()
![]()
Waar ben je verzekerd?
welk pakket?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:58 schreef oh-oh het volgende:
[..]
CZ![]()
Naja het moet toch, en aan huis is wel ff ideaal nu
Basis, met tandarts aanvullendquote:
Dus je hebt geen aanvullend pakket voor de normale zorg?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:00 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Basis, met tandarts aanvullend![]()
Waar ik niet heen ga
Het is te ver anders was ik paar ballen komen brengenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:59 schreef Rewimo het volgende:
Wij eten ??? Zitten elkaar net aan te kijken: "Wat zullen we doen met eten?" "Geen idee" (x2)
Ik denk van nietquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dus je hebt geen aanvullend pakket voor de normale zorg?
Blauwe enveloppen komen niet meer met TNT , die breng ikquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:00 schreef Lottekoekkie het volgende:
ff over TNT, had een boek aangetekend en verzekerd laten versturen, is het bij de overbuuf afgeleverd (dûh) en was de hele heisa aan betalingsbewijs vd vlop af. Gelukkig wel goed aangekomen bij Ireth maar goffer, die kut TNT.... Hoezo een aangetekende vlop bij buren afgeven?
Na twee verloren geraakte pakketjes en nu dit weer ben ik zó klaar met die fuckers van TNT, echt, het enige wat ze nog goed bezorgen zijn blauwe enveloppen![]()
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:01 schreef Lottekoekkie het volgende:
Het is te ver anders was ik paar ballen komen brengen
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:05 schreef indaha het volgende:
[..]
Blauwe enveloppen komen niet meer met TNT , die breng ik
Maar niet bij jou ,alleen bij vervelende mensenquote:
Precies, dat denk ik dan ook maar.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:05 schreef ferrari_rood het volgende:
Je zult wellicht iets zelf moeten betalen maar als het helpt heb je dat er wel voor over denk ik zo
Ja das minder leukquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:14 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Precies, dat denk ik dan ook maar.
Tis alleen knap lullig dat ik ook maar 70 procent betaald krijg als ik ziek ben, maar we zien wel
Yups.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:14 schreef ferrari_rood het volgende:
Je krijgt tenminste nog iets maar lullig is het wel
en je zit natuurlijk met je eigen risico
Mn baas zei dat ik me daar niet al te druk om moest maken, dus wellicht komt dat ook allemaal nog wel in ordequote:
Volgens mij heb jij een toffe baasquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:18 schreef oh-oh het volgende:
Mn baas zei dat ik me daar niet al te druk om moest maken, dus wellicht komt dat ook allemaal nog wel in orde
Ja je moet gewoon zeggen dat je de eindemaands doet voor hem, maar dat hij dan wel die 30% moet dokkenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:18 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Mn baas zei dat ik me daar niet al te druk om moest maken, dus wellicht komt dat ook allemaal nog wel in orde
Die 30 % zijn volgens mij zo ongeveer wat ik normaal te besteden heb als al mn vaste lasten betaald zijnquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:19 schreef ferrari_rood het volgende:
30% minder is toch veel als al je lasten wel doorgaan
en die zijn ook hoger als je de hele dag thuis bent
je verbruikt meer stroom en gas
Vooral van Sjonquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:22 schreef Lottekoekkie het volgende:
Precies.
kan ook zomaar zijn dat de baas hartstikke bang is van Oh-Oh en/of haar gepeupel
Want ik heb geen gevoel voor humor of zo zekerquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:19 schreef indaha het volgende:
Ik had hem gestuurd en ergens vond ik hem toen melig, maar ik kon hem niet meer terughalenen ik wacht vol spanning op jouw kaartje
Ik had maar een saai kaartjegestuurd maar deze had ik nog en naar de winkel is nog iets teveelquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:23 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Want ik heb geen gevoel voor humor of zo zeker![]()
Ik vond m keileuk
En de eindemaand, geloof het of niet, dat heb ik met hem besproken vandaag , en de boekhoudster moet er aan geloven, hoe gek is dat danquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:21 schreef indaha het volgende:
[..]
Ja je moet gewoon zeggen dat je de eindemaands doet voor hem, maar dat hij dan wel die 30% moet dokken
Hooooooooooo jouw kaartje vond ik even lief!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:24 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik had maar een saai kaartjegestuurd maar deze had ik nog en naar de winkel is nog iets teveel
eerste 12 behandelingen zijn voor eigenr ekening als niet gedekt is door aanvullende verzekering.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:54 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik geloof dat je 9x in de basisverzekering hebt. Of dat moet alweer veranderd zijn. Ik heb godzijdank een polis met onbeperkte fysio, al heel wat gebruik van gemaakt.
Ja jouw gevoel voor humor zit wel goed, maar ik wist niet of je hem leuk zou vindenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:23 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Want ik heb geen gevoel voor humor of zo zeker![]()
Ik vond m keileuk
Lottekoekie als je mij je adres pm-ed stuurik jou ook een kaartje hoor, nu niet meer huilenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:30 schreef Lottekoekkie het volgende:
en niemand die mij ooit een kaartje stuurt, niemanden ik ben al zo lelijk als ik jank, neehee, ze weten mijn brievenbus dus wel te vinden met die blauwe vlop, nou hoef ikzelf niks te betalen aan de belasting dus waar ze die vlop nou weer voor sturen
maar mijn lief krijgt ook die blauwe vloppen dus dank u
, die komen dus altijd wel aan maar kaartjes dus echt niet
![]()
Ga TNT boycotten, reklamefoldertjes krijg je wel maar post dus niet. Heb al een hekel aan de kleur oranje dus
Ach had ik het toch ongeveer goedquote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:23 schreef Ynske het volgende:
[..]
eerste 12 behandelingen zijn voor eigenr ekening als niet gedekt is door aanvullende verzekering.
is het chronisch, moet fysio een machtiging aanvragen, en is vanaf de 13e behandeling volledig vergoed door hoofdverzekering. wel rekening houden met nog openstaand eigen risico
gaat t om urine incontinentie zijn 9 behandelingen rechtstreeks uit de hoofdverzekering
Oh crap, dat wordt nog een duur grapje dusquote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:23 schreef Ynske het volgende:
[..]
eerste 12 behandelingen zijn voor eigenr ekening als niet gedekt is door aanvullende verzekering.
is het chronisch, moet fysio een machtiging aanvragen, en is vanaf de 13e behandeling volledig vergoed door hoofdverzekering. wel rekening houden met nog openstaand eigen risico
gaat t om urine incontinentie zijn 9 behandelingen rechtstreeks uit de hoofdverzekering
maar weet je zeker dat je geen AV hebt?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:44 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh crap, dat wordt nog een duur grapje dus
Ja , al heb je maar een AV basis dan krijg je al 250 euro van de eerste 12 vergoed en dat zijn ongeveer 8 behandelingen , dus dan zou je er maar 4 helemaal zelf hoeven te betalen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:48 schreef Ynske het volgende:
[..]
maar weet je zeker dat je geen AV hebt?
bij veel verzekeringen kun je nl geen Tand Aanvulling hebben zonder minimaal een beperkte aanvullende verzekering
Hoofdverzekering - Verzekerden van 18 jaar en ouderquote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:23 schreef Ynske het volgende:
[..]
quote:Fysiotherapie uit de hoofdverzekering bij een gecontracteerde fysiotherapeut boven de 18 jaar
Als u met een klacht bij de fysiotherapeut komt, kan deze u vertellen of u in aanmerking komt voor vergoeding fysiotherapie uit de hoofdverzekering. De overheid heeft een lijst met indicaties vastgesteld. Als uw indicatie voorkomt op deze lijst dan valt de fysiotherapie onder fysiotherapie uit de hoofdverzekering.
Dan moet je toch ook een aanvullende hebben???quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:04 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb echt geen idee , zal morgen de polis es zoeken![]()
Ik weet alleen dat ik eeeeeeelke maand 127,50 of zo moet dokken.
Schijnbaar nog voor de kat zn kut dus
Heb je je polis niet bij de hand? Ik wil het eigenlijk nu weten ookquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:05 schreef oh-oh het volgende:
Op mn nota staat CZ Zorgverzekering en CZ aanvullende verzekering, maar dat is tandarts voor zover ik weet
Jezus Fuck. Wij betalen 143 euro pp voor de Avero Achmea met aanvullend Excellent pakket, de allerallerallermeestuitgebreide verzekering. Zo'n beetje iedere scheet is gedekt.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:04 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb echt geen idee , zal morgen de polis es zoeken![]()
Ik weet alleen dat ik eeeeeeelke maand 127,50 of zo moet dokken.
Schijnbaar nog voor de kat zn kut dus
Ik dok 130 euro, heb de basis verzekering, heb de aanvullend 3 sterren en de tandarts 2 sterrenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:09 schreef Pagan het volgende:
[..]
Jezus Fuck. Wij betalen 143 euro pp voor de Avero Achmea met aanvullend Excellent pakket, de allerallerallermeestuitgebreide verzekering. Zo'n beetje iedere scheet is gedekt.
Staat er ook een clausule in over voetballen met een walrus?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik dok 130 euro, heb de basis verzekering, heb de aanvullend 3 sterren en de tandarts 2 sterren
Ook best fucking uitgebreid
is daar de collectiviteitskorting van CZ zelf ook al vanaf?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:11 schreef Qwea het volgende:
Stop maar met zoeken naar die polis
Als ik de basisverzekering van CZ van fucking 104,50en de tandarts verzekering bij elkaar op tel kom ik op jouw bedrag uit.
Belachelijk en asociaal duur
Nee, thank god nietquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:13 schreef Pagan het volgende:
[..]
Staat er ook een clausule in over voetballen met een walrus?
Nope.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:13 schreef Ynske het volgende:
[..]
is daar de collectiviteitskorting van CZ zelf ook al vanaf?
Volgens mij klopt dit niet want je hebt tandarts 16,25 euro en uitgebeide tandarts 29,90 euro, dus met de basisverzekering is dat 120,75 of 134,40quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:11 schreef Qwea het volgende:
Stop maar met zoeken naar die polis
Als ik de basisverzekering van CZ van fucking 104,50en de tandarts verzekering bij elkaar op tel kom ik op jouw bedrag uit.
Belachelijk en asociaal duur
Ik betaal 127.30quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:17 schreef Ynske het volgende:
CZ Zorg basis verzerkernig
Tandbasis
en basis aanvullend
is samen ¤ 127.50
ik denk dat je een basis aanvullende vezekering hebt, en dan heb je een vergoeding voor 250- voor de eerste 12 fysiobehandelingenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:18 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik betaal 127.30![]()
Moet ik nu blij zijn of niet?
Ik ga echt die polis nu niet pakken want die ligt onderin een kastje en ik wil niet opstaan en al helemaaaaaal niet bukken nu
Yaaaaaay, op mn eigen risico na dus he?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:19 schreef indaha het volgende:
Ja blij want dan krijg je er ongeveer 8 van de 12 betaald![]()
eerste 12 behandelingen vallen niet onder het eigen risicoquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:20 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Yaaaaaay, op mn eigen risico na dus he?
Maar gaan die medicijnen daar ook al van af of niet?
Ik snap dr geen ene reet meer vanquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:20 schreef Ynske het volgende:
[..]
eerste 12 behandelingen vallen niet onder het eigen risico
dat is alleen als iets uit de hoofdverzekering komt
de eerste 12 behandelingen worden betaald uit je aanvullende verzekeringquote:
dat is dus niet altijd zoquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:22 schreef indaha het volgende:
De medicijnen gaan wel vanhet eigen risico af , maar de eerste 12 fysio niet
Zeker niet met een Griek in de buurt.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:18 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik betaal 127.30![]()
Moet ik nu blij zijn of niet?
Ik ga echt die polis nu niet pakken want die ligt onderin een kastje en ik wil niet opstaan en al helemaaaaaal niet bukken nu
prothese komt zelfs uit de Hoofdverzekering. alleen de andere tandartskosten komen uit de aanvullende verzekeringquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:33 schreef Lottekoekkie het volgende:
oeps, ben ik een bofferd, nog nooit problemen gehad met de zk verzekering, al hebben ze het relatief maar druk genoeg met me gehad......
(wellicht zijn ze bang van me, zou ook kunnen)
maar, parodontoloog, al 10 jaar, fysio, de B12zooi en de prikken daarvoor, nooit gezeik gehad, ook niet met de tandentrekkerij en de daarbij behorende prthese plus nogal uitgebreide nazorg in dat opzicht. Is via lief zijn zaak collectief, volgens mij uiteindelijk bijn Menzis. echt nooit één probleem mee gehad. Sterker nog, toen ik daar bij kwam zou ik, omdat ik al zware parodontitis had niet in aanmerking komen voor de uitgebreide tandartspolis. Nou, tot nu toe hebben ze elke cent (minus e.r.) vergoed , elke 3 maanden mondhygieniste en 1 keer per jaar rontgenfoto's en consult bij de parodont zelf.
Fysio, nooit extra kosten aan gehad maar ja, elke geval is anders en verder kom ik niet vaak bij de huisarts en heb verder ook geen medicijnen dus wellicht klets ik onzin vergeleken bij jullie situatie. Zou zomaar kunnen.
Ja, dikke anus. Hier moeten ze gewoon betaald worden en is het dus mooi niet vrijgesteld. Dat is dacht ik enkel bij unive trias shit.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:20 schreef Ynske het volgende:
[..]
eerste 12 behandelingen vallen niet onder het eigen risico
dat is alleen als iets uit de hoofdverzekering komt
alles wat uit de AV komt word niet verrekend
Medicatie word wel verrekend niet met het eigen risico, omdat dit uit de HV komt
echter mocht je een Eigen Bijdrage van medicatie moeten betalen omdat je niet het preferente middel krijgt, dan word dat niet vergoed en word het wel verrekend met het eigen risico
Preferente middelen zijn vrijgesteld van eigen risico
ik ben alleen gek in de kopquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:40 schreef Lottekoekkie het volgende:
Heb me er zelfs nooit in verdiept![]()
Wat nodig is is nodig maar kom ook verder niet zo vaak bij de huisarts of het ziekenhuis, dat eerste enkel voor de AB en de prikken, jaarlijks bloedonderzoek daarvoor \(als ik er zelf aan denk), borstfoto's omdat BK in de familie voorkomt en dan de hydrocobamine die verplicht niet wordt doorberekend, Dus vergeleken met jullie mankeer ik weinig tot niks.
dat stond iets verderop alquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, dikke anus. Hier moeten ze gewoon betaald worden en is het dus mooi niet vrijgesteld. Dat is dacht ik enkel bij unive trias shit.
moet je gaan bellen, kan ik met je kletsenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:42 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik moest met mijn schouder uiteindelijke ook een bedrag zelf betalen voor de fysoi terwijl ik zilverenkruis 3sterren oid had. Nu zit ik bij VGZ en heb vanwege mijn zwangerschap de uitgebreidste genomen volgend jaar ga ik weer een stapje terug
Moet je naar een gecontracteerde fysio gaan. Hoef je zelf niks bij te dokken met 3 sterren en heb je 27 behandelingen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:42 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik moest met mijn schouder uiteindelijke ook een bedrag zelf betalen voor de fysoi terwijl ik zilverenkruis 3sterren oid had. Nu zit ik bij VGZ en heb vanwege mijn zwangerschap de uitgebreidste genomen volgend jaar ga ik weer een stapje terug
Dus als ik zilverenkruis bel, kan ik jou aan de lijn krijgen?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:43 schreef Ynske het volgende:
[..]
moet je gaan bellen, kan ik met je kletsen
wat heb je gekozen. losse pakketten of een gezinspakket?
neequote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dus als ik zilverenkruis bel, kan ik jou aan de lijn krijgen?
En ik altijd maar denken dat die lui echt van zilverenkruis zelf waren
een collectiviteit die geen gezinspakket toestaatquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:48 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb wel meer dan 27 behandelingen gehad
@ynske vanwege vriend zijn werk konden we geen gezinspakket dus ik heb een los pakket denk ik
quote:
Nee joh gekkie; het is heul niet duurquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:52 schreef Loveless85 het volgende:
Al die zorgverzekeringen is gedoe. Ik blijf erbij dat het idioot duur is, en als je dan eens wat mankeert wordt het maar half gedekt, of een paar behandelingetjes ofzo
ben ik niet helemaal met je eens, als je ziet wat er allemaal vergoed word, is dat best veelquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:52 schreef Loveless85 het volgende:
Al die zorgverzekeringen is gedoe. Ik blijf erbij dat het idioot duur is, en als je dan eens wat mankeert wordt het maar half gedekt, of een paar behandelingetjes ofzo
Voor mij is het wel duur, ik heb er al duizenden euro's inzitten, en over mn hele leven gezien misschien 1000 gekost... geen gaatjes, geen botbreuken, geen ziekenhuisopnames, geen medicijnen, etc. etc.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:53 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nee joh gekkie; het is heul niet duurVeel geld, maar dat is wat anders!
goh, die zitten ook hier op de afdeling, meerdere skillsquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:52 schreef Goodbye het volgende:
Ik zit bij IZZ volgens mij. Ouders werken in de zorg
Nou dat zouden ze imho meer moeten doen, of iig de no claim terug ofzo. Dat ging ook al om zo'n onzinreden weg, omdat het zielig was voor de chronisch zieken ofzoquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
ben ik niet helemaal met je eens, als je ziet wat er allemaal vergoed word, is dat best veel
t zou natuurlijk wel handiger zijn als je in kon kopen wat je daadwerkelijk wil gaan gebruiken
ben ik ook schat, atrofie in de hersenpan en een verhoogde kans op Alzheimer en zo dus ik wás al niet normaal maar kan het nu wetenschappelijk verantwoordenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:42 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik ben alleen gek in de kop
maar goed, t is t werk nu, dus dan weet je aardig wat terug te vinden enzo
Ja, maar dan help je het verzekeringsprincipe (met gedeeld risico) om zeep. Dus dat gaat niet werkenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:53 schreef Ynske het volgende:
ben ik niet helemaal met je eens, als je ziet wat er allemaal vergoed word, is dat best veel
t zou natuurlijk wel handiger zijn als je in kon kopen wat je daadwerkelijk wil gaan gebruiken
Dan ben jij die ene bofferd. Maar je bent verzekerd voor erge (dure) dingen die kunnen gebeuren. En omdat niemand zoiets in zijn eentje kan dragen, dragen we dat met z'n allen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:54 schreef Loveless85 het volgende:
Voor mij is het wel duur, ik heb er al duizenden euro's inzitten, en over mn hele leven gezien misschien 1000 gekost... geen gaatjes, geen botbreuken, geen ziekenhuisopnames, geen medicijnen, etc. etc.
maar ja dat is een beslissing van de regering.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:55 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nou dat zouden ze imho meer moeten doen, of iig de no claim terug ofzo. Dat ging ook al om zo'n onzinreden weg, omdat het zielig was voor de chronisch zieken ofzo
Het zou allemaal meer, beter, en goedkoper worden, en ondertussen zitten we met de duurste zorg én de langste wachtlijsten van Europa zo'n beetje
Nee hoor, dat vind ik ook prima, en logisch. Maar ik vind het wel bizar dat áls ik dan bv. wat zou hebben en fysiotherapie wil ik dan alsnog kan gaan dokken terwijl ik al 10 jaar geen drol kost. Omdat ik niet een of ander aanvullend kutpakketje heb á een tientje per maand. Maar dat ik al jaren 110 per maand dok en niks declareer maakt dan niet uit...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:56 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, maar dan help je het verzekeringsprincipe (met gedeeld risico) om zeep. Dus dat gaat niet werken
[..]
Dan ben jij die ene bofferd. Maar je bent verzekerd voor erge (dure) dingen die kunnen gebeuren. En omdat niemand zoiets in zijn eentje kan dragen, dragen we dat met z'n allen.
Ik lijk wel een linkse rakker he
Op zich niet zo heel gek. Stel dat ze het niet mochten. Wat moesten ze dan doen met wat ze (door zuinigheid of zo) overhouden?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:56 schreef Goodbye het volgende:
Wat ik er vind is dat zorgverzekeraar winst mogen maken
dat is waarquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:56 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, maar dan help je het verzekeringsprincipe (met gedeeld risico) om zeep. Dus dat gaat niet werken
[..]
ik snap Ll wel, en ik snap ook dat mensen er heel erg op tegen zijn dat ze tussentijds niet over kunnen stappen. daar hoor ik echt veel mensen over. vooral nu, nu ze net te laat zijn.quote:Dan ben jij die ene bofferd. Maar je bent verzekerd voor erge (dure) dingen die kunnen gebeuren. En omdat niemand zoiets in zijn eentje kan dragen, dragen we dat met z'n allen.
Ik lijk wel een linkse rakker he
Investeren in plaats van bonussen uitdelen? Leg er in ieder geval een soort van maximum aan. Maar goed, dat kan tegenwoordig natuurlijk niet meerquote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:58 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Op zich niet zo heel gek. Stel dat ze het niet mochten. Wat moesten ze dan doen met wat ze (door zuinigheid of zo) overhouden?
veel mensen vinden idd dat voor ieder jaar dat ze geen gebruik maken, dat het dan maar in een potje moet komen voor als...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:58 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat vind ik ook prima, en logisch. Maar ik vind het wel bizar dat áls ik dan bv. wat zou hebben en fysiotherapie wil ik dan alsnog kan gaan dokken terwijl ik al 10 jaar geen drol kost. Omdat ik niet een of ander aanvullend kutpakketje heb á een tientje per maand. Maar dat ik al jaren 110 per maand dok en niks declareer maakt dan niet uit...
En wat Gb zegt, het blijft bizar dat het allemaal winstgevende instellingen zijn. Het hoeft niet voor nop, maar het mag best non-profit en gewoon normale directeurssalarisjes zonder bonus.
Tsja... ik heb maandenlang ¤ 460 per maand betaald voor twee volwassenen en twee kinderen onder de 12 jaar. En al die tijd kon ik lekker slapen, want als de pleuris zou uitbreken, dan hoefde ik me over de financien geen zorgen te maken.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:58 schreef Loveless85 het volgende:
Nee hoor, dat vind ik ook prima, en logisch. Maar ik vind het wel bizar dat áls ik dan bv. wat zou hebben en fysiotherapie wil ik dan alsnog kan gaan dokken terwijl ik al 10 jaar geen drol kost. Omdat ik niet een of ander aanvullend kutpakketje heb á een tientje per maand. Maar dat ik al jaren 110 per maand dok en niks declareer maakt dan niet uit...
Non-profit wil niet altijd zeggen goedkoop en efficient. In tegendeel. Alle alle zorg winstgevend mocht zijn, dan zou het allemaal een héél stuk goedkoper zijnquote:En wat Gb zegt, het blijft bizar dat het allemaal winstgevende instellingen zijn. Het hoeft niet voor nop, maar het mag best non-profit en gewoon normale directeurssalarisjes zonder bonus.
Investeren? Premies lager maken? Uitkeren aan mensen die niets declaren? Ik noem maar wat geks hoor.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:58 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Op zich niet zo heel gek. Stel dat ze het niet mochten. Wat moesten ze dan doen met wat ze (door zuinigheid of zo) overhouden?
Waarum? Ik heb er geen klachten mee. Mijn zus en ouders welquote:
Dan nog is het belachelijk duur IMHO.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg hoor, ik vind alleen dat het hele systeem wel anders, en misschien zelfs beter of goedkoper kan. Verder hoor je mij niet klagen, liever zo dan zo'n Amerikaans systeem waar je alles zelf moet dokken. Verzekeren over het algemeen vind ikquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:01 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Tsja... ik heb maandenlang ¤ 460 per maand betaald voor twee volwassenen en twee kinderen onder de 12 jaar. En al die tijd kon ik lekker slapen, want als de pleuris zou uitbreken, dan hoefde ik me over de financien geen zorgen te maken.
En we zijn allemaal blij dat niet iedereen elk jaar een open hart operatie hoeft te ondergaan, want anders zou het nooit meer goedkomen
Dit stukje heb ik persoonlijk niks op tegen, trouwens. Ik gun iedereen die rust in het hoofd. Maar wanneer je dan zelf voor lullige dingen wel moet betalen terwijl je dus al premie betaalt is soms gewoon een beetje irritantquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:01 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Tsja... ik heb maandenlang ¤ 460 per maand betaald voor twee volwassenen en twee kinderen onder de 12 jaar. En al die tijd kon ik lekker slapen, want als de pleuris zou uitbreken, dan hoefde ik me over de financien geen zorgen te maken.
En we zijn allemaal blij dat niet iedereen elk jaar een open hart operatie hoeft te ondergaan, want anders zou het nooit meer goedkomen
Ja maar sorry Qwea, ff serieus... wat zou jij kwijt zijn als ze nou zouden zeggen 'ieder voor zich'. De chronisch (of regelmatig) zieken moeten juist niet klagen bij zo'n systeem lijkt me?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dan nog is het belachelijk duur IMHO.
130 euro. 130!! euro per maand.
Dat dus, het frustreert gewoon soms. Terwijl als je er over nadenkt het systeem van alle lasten met z'n allen dragen gewoon normaal is verder.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:04 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Dit stukje heb ik persoonlijk niks op tegen, trouwens. Ik gun iedereen die rust in het hoofd. Maar wanneer je dan zelf voor lullige dingen wel moet betalen terwijl je dus al premie betaalt is soms gewoon een beetje irritant
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:03 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Miljoenenpremie op kleine sjakie natuurlijk
en wat vind jij dan bijvoorbeeld lullige dingen?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:04 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Dit stukje heb ik persoonlijk niks op tegen, trouwens. Ik gun iedereen die rust in het hoofd. Maar wanneer je dan zelf voor lullige dingen wel moet betalen terwijl je dus al premie betaalt is soms gewoon een beetje irritant
Wat een belachelijk antwoordquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:04 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja maar sorry Qwea, ff serieus... wat zou jij kwijt zijn als ze nou zouden zeggen 'ieder voor zich'. De chronisch (of regelmatig) zieken moeten juist niet klagen bij zo'n systeem lijkt me?
Ik mag de pil bijvoorbeeld zelf dokken. Kost geen drol, maar toch. En verder geen persoonlijke ervaringen, maar kost fysiotherapie dus ook (na een paar consults) extra geld? Nouja, dat vind ik dan wel jammerquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:05 schreef Ynske het volgende:
[..]
en wat vind jij dan bijvoorbeeld lullige dingen?
Nee ik ben bloedserieusquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wat een belachelijk antwoordSerieus.
Net alsof iemand er voor kiest om chronisch ziek te worden ookEn dan mogen we nog niet eens klagen ook omdat we chronisch ziek zijn? Ik mag hopen dat je loopt te etteren
*wijst*quote:
Q, hij vraagt alleen maar of jij het van 130 euro zou redden om al je medicatie e.d. te betalen? Ik heb er ook geen weet van hoe duur dat allemaal is!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Net alsof iemand er voor kiest om chronisch ziek te worden ookEn dan mogen we nog niet eens klagen ook omdat we chronisch ziek zijn? Ik mag hopen dat je loopt te etteren
Omfg, jij bent echt sneuer dan dat ik dacht ook nogquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:08 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee ik ben bloedserieusNatuurlijk kies je er niet voor, maar ik vind het serieus wel een beetje ongepast op zn minst als je als chronisch zieke gaat klagen dat de zorg zo duur is
Woa Q. dat zegt Ll toch niet?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Niemand red het van 130 euro. Heb je enig idee wat een dokters bezoek kost?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:08 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Q, hij vraagt alleen maar of jij het van 130 euro zou redden om al je medicatie e.d. te betalen? Ik heb er ook geen weet van hoe duur dat allemaal is!
En daarom is het toch gewoon goed dat we een systeem hebben zoals het is?
En goed inpakken, zodat ie geen kou vatquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:03 schreef Loveless85 het volgende:
Ik vind het niet erg hoor, ik vind alleen dat het hele systeem wel anders, en misschien zelfs beter of goedkoper kan. Verder hoor je mij niet klagen, liever zo dan zo'n Amerikaans systeem waar je alles zelf moet dokken. Verzekeren over het algemeen vind ik![]()
Ik heb de poesjes verzekerd, mn inboedel, m'n aansprakelijkheid, alles zo'n beetjeMiljoenenpremie op kleine sjakie natuurlijk
Ik zeg toch nergens dat je geen mening mag hebben, of wel? Ik vind het alleen op z'n minst 'apart' dat iemand die hier met regelmatig met trots (zo lijkt het) een hele medicijnkast uitstalt (soms met kosten) gaat klagen over de kosten, terwijl je per saldo waarschijnlijk meer 'krijgt' dan je dokt. En ik snap werkelijk prima dat je liever helemaal niks had gehad, en nóg meer had gedokt... maar toch.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:09 schreef Qwea het volgende:
[..]
Omfg, jij bent echt sneuer dan dat ik dacht ook nog
"Ja want jij bent chronisch ziek en dus groot verbruiker dus je hebt geen recht op een mening!"! Is het enige antwoord wat ik voor je hebt.
Geen idee, daarom scheelt het toch dat het 130 euro kost in plaats van de daadwerkelijke kosten?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
Niemand red het van 130 euro. Heb je enig idee wat een dokters bezoek kost?Of ff 10 min naar de specialist?
Maar dat betekend toch niet dat ik niet mag zeggen dat 130 euro eigenlijk asociaal duur is (en het stijgt elk jaar verder en verder) omdat ik toevallig chronisch ziek ben
Maar wat zou je dan willen Q?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:09 schreef Qwea het volgende:
[..]
Omfg, jij bent echt sneuer dan dat ik dacht ook nog
"Ja want jij bent chronisch ziek en dus groot verbruiker dus je hebt geen recht op een mening!"! Is het enige antwoord wat ik voor je hebt.
130 per maand? prima, al 25 jaar. Maar daar gaat het niet om, wat ik al de hele tijd zeg; ik ben vóór het systeem, als ze nu zouden zeggen 'wil je niks betalen en alles op een chronisch zieke verhalen of 110 blijven dokken', dan zou ik blijven dokken. Ik mag het toch wel apart vinden dat jij er zo tegen ageert terwijl de chronisch zieken juist in dit systeem het beste af zijn. En das prima, daar is het voor. En nee (nogmaals), die mensen kiezen er niet voor etc. etc. enz. enz.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
Niemand red het van 130 euro. Heb je enig idee wat een dokters bezoek kost?Of ff 10 min naar de specialist?
Maar dat betekend toch niet dat ik niet mag zeggen dat 130 euro eigenlijk asociaal duur is (en het stijgt elk jaar verder en verder) omdat ik toevallig chronisch ziek ben
dat zit hier bij verschillende aanvullende pakketten er wel in, alleen de eigen bijdrage die valt daar niet onder.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:07 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik mag de pil bijvoorbeeld zelf dokken. Kost geen drol, maar toch. En verder geen persoonlijke ervaringen, maar kost fysiotherapie dus ook (na een paar consults) extra geld? Nouja, dat vind ik dan wel jammer
In verhouding wel, maar dat wil niet zeggen dat ik niet mag zeggen dat 130 euro niet duur isquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:10 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Woa Q. dat zegt Ll toch niet?
Maar als je kijkt naar de kosten die jij per jaar maakt dan hoef je in verhouding maar een verrekte klein bedrag te betalen.
Tjah, de regering stellen dingen aan die in het basispakket zitten en alle andere dingen moet je je idd extra voor verzekering.quote:En dat gun ik je hoor, ik ben helemaal voor het systeem zoals we het nu hebben: iedereen betaalt een deel zodat de 'grootverbruikers' de zorg kunnen krijgen die nodig is. Maar ik vind het ook altijd raar dat je voor heel veel dingen niet verzekerd blijkt te zijn of je apart had moetne verzekeren als je ze een keer nodig hebt.
Ja, dus dat is nog steeds prut toch?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:13 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat zit hier bij verschillende aanvullende pakketten er wel in, alleen de eigen bijdrage die valt daar niet onder.
fysio is tot een bepaald bedrag, heb je een duurdere aanvullende verzekering kan t tot 600,- vergoed worden hier
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:11 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik zeg toch nergens dat je geen mening mag hebben, of wel? Ik vind het alleen op z'n minst 'apart' dat iemand die hier met regelmatig met trots (zo lijkt het) een hele medicijnkast uitstalt (soms met kosten) gaat klagen over de kosten, terwijl je per saldo waarschijnlijk meer 'krijgt' dan je dokt. En ik snap werkelijk prima dat je liever helemaal niks had gehad, en nóg meer had gedokt... maar toch.
Het voelt een beetje als een bijstandstrekker die klaagt over de hoogte van de loonbelasting.
Ik mag niet klagen dus indirect wordt mijn mening niet gewaardeerd. Dus ik mag er geen mening over hebben.quote:Natuurlijk kies je er niet voor, maar ik vind het serieus wel een beetje ongepast op zn minst als je als chronisch zieke gaat klagen dat de zorg zo duur is
Tuurlijk! Abosluut. En ik zeg ook niet dat 130 euro wat dat betreft geen koopje is. Maar ik vind 130 euro per maand nog steeds duur cq veel geld.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:11 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Geen idee, daarom scheelt het toch dat het 130 euro kost in plaats van de daadwerkelijke kosten?![]()
Neemt niet weg dat het sowieso gewoon duur is. Maarrrrr mijn ouders dokken het nog, dus ik hou me er nog niet echt mee bezig![]()
ik snap dat het vervelend is. maar ik denk dan zo, als ik dat wil gebruiken, kies ik voor een andere aanvullende verzekering. dat doe je toch ook met de verzekering van je inboedel of die van je auto, wil je niet veel betalen kies je voor casco, en als je meer vergoed wil hebben bij schade neem je een WAnogwat verzekeringquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:14 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ja, dus dat is nog steeds prut toch?
Maar hoe zou jij het anders willen zien dan, beter, goedkoper? Als je zelf waarschijnlijk al >130 per maand kost? Wat is je voorstel dan? Ieder voor zich? Ik snap dat 130 gewoon veel geld is, in wat voor situatie dan ook... maar ik zou vanuit jouw perspectief geen goedkoper of beter alternatief weten?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
[..]
Ik mag niet klagen dus indirect wordt mijn mening niet gewaardeerd. Dus ik mag er geen mening over hebben.
En het is werkelijk zo'n debiel kul argument dat omdat iemand veel zorg verbruikt hij/zij maar niet mag klagen over 130 euro per maand die je moet dokken. Werkelijk
Ow men, we betaalden ons scheelquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:04 schreef Goodbye het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |