Ik dacht dat je ze dan wel gemalen moet eten, want anders komen ze onverteerd er op die stoel weer uitquote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:54 schreef Rituals het volgende:
[..]
Erg gezond (toch?). Goed voor de omega-3-vetzuren en het helpt bij de stoelgang (
).
Veel wisselen is ook nergens goed voor, dus des te beter. Ik mis geloof ik niks essentieels in je lijst, misschien dat loveli er nog iets over te zeggen heeft? Als basislijst lijkt het mij een prima uitgangspuntquote:[..]
Gelukkig. Mijn lijstjes zijn overigens niet zo divers, de voedingsstoffen die op dit lijstje staan, zijn de voedingsstoffen die ik meestal binnen krijg
.
Klopt helemaal voor zover ik weet. Ik heb gebroken lijnzaad, maar kauw ook altijd heel goedquote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik dacht dat je ze dan wel gemalen moet eten, want anders komen ze onverteerd er op die stoel weer uit. En dan strikt genomen zelfs nog redelijk versgemalen want anders zijn er goede stofjes vervlogen, als ik het me goed herinner. Loveli?
Yeahquote:[..]
Veel wisselen is ook nergens goed voor, dus des te beter. Ik mis geloof ik niks essentieels in je lijst, misschien dat loveli er nog iets over te zeggen heeft? Als basislijst lijkt het mij een prima uitgangspunt.
Tussendoortjesquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:06 schreef Swietje het volgende:
Perruche, wat is sodabrood?
Mijn lijstje tot nu toe
O: boterham fricandeau, halfvolle melk
L: boterham met stukje rookworst
D: hutspot met rundvlees, halfvolle melk
Wat kan hier nog bij?
Ja dat weet ik ook nietquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:06 schreef Swietje het volgende:
Perruche, wat is sodabrood?
Mijn lijstje tot nu toe
O: boterham fricandeau, halfvolle melk
L: boterham met stukje rookworst
D: hutspot met rundvlees, halfvolle melk
Wat kan hier nog bij?
Forelfiletquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
Witlofsalade met forelfilethele fijne goede vetjes
Klopt. Maar ik kan geen groente te voorschijn toveren die er niet zijn. En in de hutspot zat wel wortel en ui he.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:12 schreef Perruche het volgende:
maar je hebt al veel zuivel (2x halfvolle melk) en weinig groenten ....
Ouders instrueren meer groente te kopenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:14 schreef Swietje het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik kan geen groente te voorschijn toveren die er niet zijn. En in de hutspot zat wel wortel en ui he.
ik ken het alleen als Irish soda breadquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:08 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja dat weet ik ook nieteen soort dik luchtig engels brood...
Ik zou zeker nog iets van fruit en groenten tussendoor doen, bijv. t1 fruit, 6t2 stuk komkommer/wortel en t3 misschien nog wat amandelen...
ik vind het sodabread uit ierland tot nu toe wel lekkerder dan dat uit Engeland...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:16 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
ik ken het alleen als Irish soda breadis brood zonder gist, er zit bicarbonate of soda in om het te laten rijzen (hence the name
)
Ik begrijp je nietquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:13 schreef Perruche het volgende:
Dat lijkt me echt een vieze combinatie
Forel
wirlof
forel + witlof![]()
net als...
bacon
aardbeien
bacon + aardbeien
Te mooi om niet te quoten. Sorry.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:17 schreef Perruche het volgende:
[..]
ik vind het sodabread uit ierland tot nu toe wel lekkerder dan dat uit Ierland...
Uh, engeland, ik ben eigenlijk aan het werkquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Te mooi om niet te quoten. Sorry.
Watermeloen met garam massala is ook apart!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:28 schreef Ml-etje het volgende:
Aardbeien met peperdacht dat dat ook niet te eten zou zijn.
Het lag er dan ook naast, in plaats van in kleine stukjes.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:31 schreef Perruche het volgende:
Bacon met witlof (kleine stukjes door de salade) lijkt me lekkerder dan forel
Ik weet niet, de combinatie lijkt me gewoon niet lekker
Ah, ok. Maar dan is het niet witlofsalade met forel in mijn woordenboekquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:36 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Het lag er dan ook naast, in plaats van in kleine stukjes.
Maar nu is het op en ik heb twee keer lekker gegeten vandaag
Witlof in stukjes snijden. Witte pitloze druiven, blikje mandarijnpartjes erbij. Saus van yofresh (mayo op yoghurtbasis) + citroensap + aromat (kruidenmix). Zoiets.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:41 schreef Rituals het volgende:
Zo, ik heb witlof gekocht. Wie heeft er een goddelijk, gezond recept zonder vlees? (vis mag wel)
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:44 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb twee kick ass hamburgers gemaakt netdie gaan op 'n broodje
en dan patatjes erbij
Ik ben wel benieuwd naar de witlof met forelfilet hoorquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:43 schreef MevrouwPuff het volgende:
*Houdt haar mond*
Zoals die van swietje is het lekker!
Icm rode bietjes vind ik witlofsalade ook lekker.
Warm heb ik er geen verstand van
Ik eet niet graag druiven en mandarijnpartjes uit blikquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:43 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Witlof in stukjes snijden. Witte pitloze druiven, blikje mandarijnpartjes erbij. Saus van yofresh (mayo op yoghurtbasis) + citroensap + aromat (kruidenmix). Zoiets.
Originele recept heeft er ook een pakje kipfilet bij, maar dat kan je makkelijk weglaten volgens mij. Er bestaat trouwens ook een versie met oude kaas ipv kip. En dan ananas ipv druiven.
witlofsalade met forel?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:41 schreef Rituals het volgende:
Zo, ik heb witlof gekocht. Wie heeft er een goddelijk, gezond recept zonder vlees? (vis mag wel)
mjamquote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:42 schreef Swietje het volgende:
Rauwe witlofsalade met gekookt eitje, augurkje, rode ui, sausje van yoghurt of mayo (iets minder gezond...) en smullen maar
speaking of, ik heb de rode bietjes geraspt zonder enig probleem. Nu zo de risotto eens proberen. Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:43 schreef MevrouwPuff het volgende:
*Houdt haar mond*
Zoals die van swietje is het lekker!
Icm rode bietjes vind ik witlofsalade ook lekker.
Warm heb ik er geen verstand van
Witlof in reepjes, rozijnen erbij doen, walnoten erbij doen, appel in blokjes erbij, sausje maken:quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:41 schreef Rituals het volgende:
Verkopen ze überhaupt druiven uit blik?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:50 schreef Chicolate het volgende:
De druiven komen niet uit een blikje he.
Nop... dit is een kant en klaar maaltijd te koop bij onze keurslager. Is ook best wel te eten moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:49 schreef MevrouwPuff het volgende:
Swietje, die stamppot, is dat zo'n pot van Hak? Het lijkt me best een goede geenzinomtekokenenikhebgeengeldvooreenkantenklaarmaaltijd, als het te eten is?
Ik hād er zes!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:53 schreef Rituals het volgende:
Ik denk dat ik morgen eens iets lekkers ga verzinnen door jullie recepten te combineren. Komt goed. Heb nu vier stronken witlof, dus ik kan even vooruit
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |